@vica; heb nu zo een 1-2-3 speen erop zitten, loop alleen steeds te vechten met die speen/fles om het goede streepje boven te krijgen, fles draaien gaat ook niet met zo een S-fles. Straks nog maar een keer goed kijken hoe die speen erop zit.
Ik dacht dat je fv beter niet kon schudden omdat er dan luchtbelletjes in komen waar ze weer boeren en krampjes van krijgen.
Sommige voeding moet je geloof ik weer schudden om het goed op te lossen zoals nutrmigen. Staat op het pak. Een andere optie voor schudden is de fles tussen je platte handen nemen en dan heen en weer rollen. Dan krijg je het idee van roeren maar het is veeeel makkelijker en sneller.
@Flessen bereiden (ondanks dat ik bv geef noem ik mezelf even expert ivm werk, ken alle voorschriften van de ggd) Reden dat je het water eerst moet verwarmen en dan poeder erbij is dat je de voeding maar 1x mag verwarmen. Dus als je koud water en poeder mengt en dan verwarmt mag je de fles na een minuut of tien niet meer bijwarmen. Als je warm water mengt met poeder mag dit nog wel. Schudden mag met alle normale voedingen, ook met hypoallergeen en comfort. Pepti en andere koemelkvrije melken moeten meestal gemaakt worden met gekookt water en mogen niet geschud worden ivm andere samenstelling eiwitten. Borstvoeding mag niet te warm verhit worden (en liever niet in de magnetron) anders gaan de voedingsstoffen eruit en mag ook niet geschut worden omdat de voedingsstoffen dan stuk gaan. Luckey, leuke foto!!
@Star2: Ik heb wel gelijk weer tampons gebruikt (vorige week ongi geweest). Ik neem aan dat dat mag, geen idee eigenlijk. Was blij dat ik die maandverbanden niet meer hoefde, voelt zo vies vind ik. @Luckey: Schattige foto! Mooie bolle wangetjes ook al Bedankt voor jullie reacties over de voeding Het is me weer duidelijker geworden. Nu eerst even naar Robin, heeft honger zo te horen haha
Weet jij ook of ik voeding eventueel een keertje koud/op kamertemperatuur mag geven? Volgende week gaan we op vakantie naar de Eifel en zijn ook van plan veel te gaan wandelen. Het kan dan voorkomen dat we niet binnen 4 uur weer terug zijn. Nou zal er wel ergens onderweg een restaurantje zijn waar een magnetron is, maar in het uiterste geval: mag ik de voeding dan onopgewarmd geven of is dat heel slecht?
Mini: Voeding mag ook koud/op kamertemp gegeven worden maar de meeste kindjes vinden het niet echt lekker, ze zijn het natuurlijk niet gewend. Je kunt de voeding bereiden met gekookt water en dan de fles in een dubbele laag aluminiumfolie verpakken, dan blijft ie behoorlijk lang warm!
dwz, ik zou het geookte water in een fles in aluminiumfolie doen en het poeder apart meenemen en ter plekke er bij doen
Laatste keer ego: ik ben zoooooo opgelucht wAnt uit de ph-meting kwam duidelijk naar voren dat Rune een verborgen reflux heeft! We krijgen zo medicatie en dan duimen dat het aanslaat en Rune eindelijk rust in zij lijfje krijgt. Seertje en Maura, bedankt voor jullie steun. Ik was alleen niet echt in de mood om actief terug te reageren.
Bramtim... gelukkig dat hij nu medicatie gaat krijgen. Hopelijk heeft hij nu gauw rust!!!!!! Alina was net weer zoooo onrustig dat zelfs wandelen in de kinderwagen niet hielp. Honger was het niet, gewoon onprettig. ben toen maar in de auto gestapt en naar de stad gegaan, ze heeft de hele tijd geslapen. Heb de doos gehaald bij de etos, wat een aanfluiting zeg.... bahbah heb je dus niets aan. Nou ja wel weer leesvoer erbij!!!! Verder een rokje gekocht bij de hema en een jurkje bij de wibra. Nu eigenlijk alleen nog een paar overslagtruitjes erbij, nou ja we gaan nog wel eens bij de h&m naar binnen (moet half uur rijden voor positieh&m, daar hebben ze de shirtjes die ik wil, online kan ik wel nog even kijken) Rive is weer super gegroeid zeg.... Kolven... bah ik ga dalijk maar weer eens kolven. zal toch echt mijn routine erin moeten krijgen, het zijn nog maar 4 weken voor ik moet gaan werken. gatverdegatver
Flesje doen het water in de magnetron eb daarna de poeder erbij. bramtim erg goed nieuws hopen dat de medicijnen snel aanslaan knuff