April 2011 mama's

Discussion in 'De mama's' started by Vica86, May 2, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Musty

Musty VIP lid

Jul 2, 2008
    10,414
    0
    36
    ik ben er van tussen eindelijk zelf eten....:)

2. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Pfff vince slaapt eindelijk na 7 uur huilen (buiten de voedingen om). In de slaapzak, maar wie weet voor hoe lang..

3. Mir1984

Mir1984 Fanatiek lid

Aug 8, 2010
    1,299
    0
    0
    Filiaalmanager, drogisterij
    Asperen (Gelderland)
    Hier ook een huilerige en onrustige baby. Zou er wat in de lucht hangen ;). Heb hem op bed gelegd maar is nog steeds niet stil.
    Had hem net de fles gegeven, dacht dat ie honger had, maar hij heeft maar 100 op. Waarschijnlijk meld ie zich over een uur weer!

4. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Zou het een sprongetje zijn??
    Al is Vince nog steeds wat misselijk dus kan het ook aan liggen.

Hij is weer wakker. dan maar nu de fles en daarna naar bed!

5. MiniMe81

MiniMe81 VIP lid

May 29, 2010
    5,398
    56
    48
    Where the heart is
    Robin is juist erg tevreden vandaag, zelfs vanavond. Ook wel even fijn na al die onrustige avonden.
    Ik geef hem nu weer de Aventfles met kleinere speen, en het lijkt te werken omdat hij dan moe is na de voeding.
    Even afwachten hoe de rest vd avond en nacht gaan...

6. Chantico

Chantico Niet meer actief

Poeh, er even tussenuit geweest om Nathan te troosten. Die ligt nu al bijna anderhalf uur te slapen in de draagdoek gelukkig. Hopen dat ie zo 'goed uitgerust' de nacht in gaat, want oververmoeide babies vallen moeilijk in slaap. Hoop natuurlijk wel op dat ie vannacht ook weer heerlijk slaapt!

Nageltjes: ik vond het vijlen helemaal niets, dus ben voorzichtig met een babynagelknippertje aan de slag gegaan. Bevalt me veel beter!

7. Chantico

Als ik Nathan 's nachts na een goede voeding binnen een half uur weer liggend neerleg, dan is ie heel onrustig, hoor ik m slikken en hikken en zich niet fijn voelen. Dus ik zit elke nacht twee keer minstens een half uur met m rechtop na de voeding ;) Dan valt ie direcht heerlijk in slaap tegen m'n schouder en kan ik m daarna rustig wegleggen. Toch heeft ie denk ik niet echt heftige reflux, want hij huilt niet (laat staan krijsen) van zuur dat brandt. Het is op zich redelijk normaal dat een maagklepje nog niet helemaal goed functioneert. Vanmiddag aan de vk gevraagd wanneer ze daar overheen groeien, en zij zei met 3 maanden. Zolang je kind niet erg huilt van pijn hoeft het geen (heftige) reflux te zijn waar je medicatie voor moet gebruiken, denk ik.

Mir, wanneer was jij ook al weer uitgerekend?

Ik weet nog dat ik met m'n dochter wel eens dacht dat we van het ene sprongetje in het ander overgingen met tussendoor nog onrust vanwege verkoudheid, tandjes, etc. Dus eigenlijk had je nooit eens je 'normale' happy baby, haha. Maar het is wel opvallend dat er weer een heel stel kindjes hier echt veel onrustiger zijn dan ze normaal zijn. Ik denk dan vaak maar aan de nieuwe vaardigheden die binnenkort hopelijk zichtbaar gaan worden, dan zijn de onrustige uurtjes beter vol te houden :D

8. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Hier duwt Vince trouwens zijn bovenlichaam zover omhoog als hij op zijn buik ligt dat hij steeds omvalt.... Zoo grappig en snmeu tegelijk haha. Is hij druk naar de nijntjes aan het kijken in de box en dan ligtie ineens op zijn rug. Dan kijkt hij heel zielig haha :p

9. Mir1984

Mir1984 Fanatiek lid

Aug 8, 2010
    1,299
    0
    0
    Filiaalmanager, drogisterij
    Asperen (Gelderland)
    Ik was 8 April uitgerekend.

10. Me2

Me2 VIP lid

May 30, 2006
    6,888
    0
    36
    Denk niet dat Guus relux heeft want slaapt eigenlijk goed snachts en slikt niet, maar hij spuugt soms zoveel en soms echt nog 1,5-2 uur na een voeding. Verder vind ik hem echt soms dagen achtereen zo oncomfortabel overdag, ook als hij slaapt en ook als hij vrij rechtsop slaapt in de wipper bijvoorbeeld....Hij heeft erge last van zijn darmen en ondanks de bv kan hij moeilijk poepen, ik denk dat dit het is, maar wil eigenlijk alles uitsluiten...

11. Vica86

Vica86 Niet meer actief

@Me2, dat klinkt als gewone reflux. Ipv verborgen. Dan spugen ze erg veel. Verborgen reflux geeft meer pijnklachten omdat de voeding 2 keer door de slokdarm komt. Omhoog de mond in en weer terug. Hierdoor gaat de slokdarm sneller irriteren dan bij gewone reflux.
    Van gewone reflux zullen ze soms ook gewoon erg ongemakkelijk zijn, het blijft heel vervelend al is het minder pijnlijk.
    Sterkte ermee.

12. MiniMe81

MiniMe81 VIP lid

May 29, 2010
    5,398
    56
    48
    Where the heart is
    @Nageltjes: Ik probeer ze af en toe te vijlen, maar gaat bijna niet. Wil het ook niet te hard doen natuurlijk. Mss binnenkort eens proberen te knippen, maar weet niet of ik dat durf.

@sprongetje: Rond de 8 weken is de 2e sprong toch? Zou goed kunnen dus dat onze beebjes er last van hebben.

@Vica: Wat knap van Vince dat hij al zover omhoog komt! Alleen wel zielig idd dat hij dan ineens op zn rug ligt, en dan niet meer terug kan haha. Ach dat komt ook snel genoeg.

@Hier: Ik heb Robin in zn wipstoeltje voor de tv gezet. Hij vindt het reuze interessant (niet eens baby tv!) Lekker rustig dus:)
    Hij vindt de monitor van hubby ook erg interessant altijd.

13. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Pfff... ik geef de fles maar op. Een uur proberen en steeds weigeren en spugen. Denk dat alleen de 1e 100cc erin is gebleven :(.

@MiniMe, oh leuk he als ze 'tv kijken' :p.
    Het scherm van hubby is natuurlijk ook leuk he met al die kleurtjes van WOW :p.

14. MiniMe81

MiniMe81 VIP lid

May 29, 2010
    5,398
    56
    48
    Where the heart is
    @Vica: Ja hier hetzelfde. Hubby speelt alleen nu League of Legends, maar ziet er net zo uit als WOW ;)

15. MiniMe81

MiniMe81 VIP lid

May 29, 2010
    5,398
    56
    48
    Where the heart is
    @Ervaren mama's: Hoe reageerden jullie andere kindje(s) op de eerste vaccinatie? Robin moet donderdag voor zn eerste prikjes, en zaterdag gaan we op vakantie naar Duitsland. Hij moet dan dus 2 uur in de auto zitten. Ik hoop dat hij er niet al teveel last van heeft....

16. Me2

Me2 VIP lid

May 30, 2006
    6,888
    0
    36
    Mini: mijn kinderen hebben nooi last gehad van de vaccinaties, maar je kan hem voor de zekerheid een paracetamol geven.

17. Chantico

Hier maakt rechtop of liggend wel een groot verschil, dus daarom verdenk ik het maagklepje ;) Darmkrampjes heeft ie ook soms, dan helpt hem 'opkrullen' en met z'n benen rondjes draaien of hem op z'n buik op je onderarm dragen wel redelijk. Sneu hè, dat ze van die 'opstartproblemen' hebben...

Ook sneu ja, als ze dingen 'half' kunnen, maar nog niet helemaal op eigen initiatief.

Ze sliep na de eerste prik de hele dag. Prikplekjes goed gemasseerd, die zijn niet hard geworden, wat pijn kan geven in de dagen erna. Hoop dat Robin goed reageert!

18. Chantico

Dubbel, sorry

19. Chantico

20. FB1984

FB1984 VIP lid

Jul 17, 2010
    7,586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Ik doe dan een termosfles meenemen waar ik gekookt water in doe, en ook apart koud water.. en dan mengen tot de juiste temperatuur

Koud lusten ze het denk ik niet hoor!

Share This Page