April 2011 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Vica86, 2 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jojoki

jojoki Actief lid

5 aug 2010
    337
    0
    0
    NULL
    NULL
    He meiden..

even ego berichtje hier:

net naar cb geweest , Sam moest zn eerste prikjes, huilen (nou ja krijjjjjssen :))

ook hier gaan we per direct elimineren en beginnen met ha voeding.
    Eens kijken of hij daar wat rustiger van wordt! de wvp vond hem heel erg gespannen (ja wij zeggen al vanaf het begin dat hij enorm last heeft van krampjes maar dat hoort erbij zeggen ze, gelukkig heeft ze het nu zelf gezien!) ze zegt wel dat als het na een week geen verbetering geef ik weer op de oude voeding verdere mag want dan is het geen kma, en anders een maand ha en dan provoceren met gewone voeding (idd ook voor de verzekering..) , voor het overstrekken moeten we hem meer in een bolletje houden ook met slapen dus een rolletje onder zn beentjes in u vorm.

Ben echt benieuwd of het wat gaat opleveren want dit breekt op, we zijn zo druk met hem, huilt veel en heeft veeeeeeel krampen, hij zit echt niet lekker in zn vel.
    Ook maar paar lachjes per dag.

Ook mijn schoonmoeder en mijn zus hadden al ondervonden dat hij heel erg onrustig is dus hoop echt dat de nieuwe voeding goed resultaat geeft.

@minime: hier ook tegenwoordig rond kwart voor negen de laatste fles en dan wachten totdat ie komt (meestal pas snachts om 4 uur)
    wij deden eerst hetzelfde als jullie rond elf half twaalf nog een fles geven in de hoop dat hij de nacht doorsliep maar helaas.

oh ja Sam is wel goed gegroeid, nu 4870 en 55 cm lang joehoeee, dat gaat goed:)

2. Musty

Musty VIP lid

2 jul 2008
    10.414
    0
    36
    ik probeer in te springen

@ spirit .... beterschap met je meis!!

@ bramtim & seertje.... hoe gaat het met jullie en uks?

@ vica... vince al bijgekomen van t provoceren??

@ jojoki.... oei ook al niet helemaal lekker met voeding
    hopelijk vind ie snel wat rust met ha voeding!

@ titania... whahaha hier ook volume knop gevonden en hoop nieuwe dingen.... hij is nu druk gefrustreerd bezig met ik wil draaien!

ik heb hm van de week ook uiteindelijk voor t eertst echt even een half uur laten gaan want niks was goed en mn melkflessen waren zooooo leeg heh

morgen zouden we naar cb moeten maar heb om die tijd een dubbele afspraak zit te wachten op telefoon van cb om t te veranderen

verder gezinsuitbreiding, onze meis heeft een caviaatje erbij :) ze is helemaal in de wolken

3. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Zooo herkenbaar! Welke voeding gaan jullie nu geven?

En met krampjes zie je idd binnen een paar dagen al verschil, soms al na de 1e fles!
    Hopelijk wordt hij er rustiger van!

4. MiniMe81

MiniMe81 VIP lid

29 mei 2010
    5.398
    56
    48
    Where the heart is
    @CVM: Nou onze belastingvrouw is nog steeds niet geweest (reageert niet op email en neemt telefoon niet op….zal het wel te druk hebben) dus we hebben het nu zelf ingevuld. Ik heb het verzamelinkomen van 2010 gepakt. Dit is wel minder dan wat op onze jaaropgaaf staat, dus ik ga er een beetje van uit dat de hypotheek er dan al af is. Bij ons scheelt het ook 70 euro per maand met wat ik in eerste instantie had uitgerekend :D
    Ik heb de Belastingdienst daarna nog gebeld om alles door te nemen, en het zou zo goed moeten zijn.

@Jojoki: Wat sneu voor Sam zeg. En hoe ging het met jou? Vond je het niet ongelofelijk zielig? Ben benieuwd hoe ik er morgen mee omga….haha
    En mss ook al KMA? Het is toch wat met onze kindjes he. Gelukkig groeit hij goed !

@Hier: Net even buiten in de zon geluncht, maar pfoe wat is het heet zeg! Dus nu maar binnen.
    Straks moet ik de auto ophalen bij de garage, en omdat hubby pas laat thuis is en de garage om 18.00 uur dicht gaat, moet ik er helemaal naartoe lopen. Ach valt wel mee hoor, is 3 km, weer goed een beetje beweging, en Robin vindt wandelen altijd fijn gelukkig:)

5. jojoki

jojoki Actief lid

5 aug 2010
    337
    0
    0
    NULL
    NULL

gaan nu friso ha1 geven, hoop echt dat het helpt... hij heeft er echt last van ook tijdens het slapen.

6. Vica86

Vica86 Niet meer actief

@Musty, Vince knapt langzaam op maar spuugt nog, heeft nog uitslag en zijn oogjes zetten nog op zo nu en dan.
    Overall is hij wat rustiger (gisteren nog 9,5 uur gehuild sinds 2 uur smiddags).

Uitslag van de huisarts binnen gekregen.
    Schildklier is normaal.
    Alleen zijn mijn aantal witte bloedlichaampjes te hoog.
    Dit was in 2010 al zo, daarna iets gezakt en nu weer te hoog.
    Nu moet ik over 3 weken weer bloed laten prikken om te kijken of het omlaag is.

Zit mezelf nu af te vragen of het wellicht in verband kan staan met de te hoge bloedwaardes die ze steeds vonden tijdens de zwangerschap en die daarvoor ook al te hoog waren.
    Daarvoor moet ik midden juni naar de internist. Begin juni zou ook al kunnen, moet nog een afspraak maken.

Wellicht dat ik dat nu zo maar even ga doen.

Iemand een idee waarvan je teveel witte bloedlichaampjes kan krijgen? Ik heb verder nergens last van (alleen veeeeel moe).
    Het is zowiezo geen leukemie, want dat is gelijk uitgezocht.
    Maar ja, als ik google kom ik uit van sluimerende infecties tot reuma tot ms.. Dus daar wordt ik ook niet wijzer van.

7. suus1982

suus1982 Fanatiek lid

27 nov 2008
    3.422
    0
    0
    Brabant
    @jojoki: pfoe, wat een drama dus ook bij jullie... Jou verhaal is echt 2 druppels water het mijne...Alleen ik geef BV...Ik ben ook echt een beetje moedeloos aan het worden met Stijn...Als hij krampjes heeft (waar ik vanuit ga, anders is het wellicht verborgen reflux) dan krijst hij alles bij elkaar en krijgt hij het bloedheet en loopt ie zelfs soms paars aan. Dat breekt echt mijn hart!
    Morgen heb ik een afspraak bij de osteopaat en vrijdag heb ik mijn afspraak bij het CB, dus ik ga er nu ook echt werk van maken...Dit kan zo niet langer voor het ventje. Het kan zich zo ontzettend moeilijk ontspannen, overstrekt zich ook heel vaak. Ik twijfel echt tussen verborgen reflux en krampen die door 'iets' ontstaan. Hij heeft van allebei vrij veel kenmerken...

einde van mijn ego... sorry :)

8. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Maar gewone hypo allergene melk is alleen ter voorkoming van KMA.
    Of ga je intensief ha1 geven? Die heet nu Frisopep.
    De voedingen die ter bestrijding zijn van KMA beginnen bij nutrilon pepti en frisopep. Daarna komt nutramigen en friso allergy care en daarna (voor ernstige KMA) nutramigen AA en neocate.

9. Vica86

Vica86 Niet meer actief

KMA geeft ook refluxklachten dus beide zouden daar op uit kunnen komen.

Jij ook sterkte ermee!

10. jojoki

jojoki Actief lid

5 aug 2010
    337
    0
    0
    NULL
    NULL
    @vica: hmmm toch eens evennakijken of ik dan de goed ha voeding wel heb

11. Vica86

Vica86 Niet meer actief

@Jojoki, ja ik zou het erg lullig vinden als je niet de goede voeding zou gebruiken en de klachten dus ook niet verminderen.
    Anders google je even, als het goed is moet het overal staan, wellicht ook op de site van friso.

12. Vica86

Vica86 Niet meer actief

13. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland

06.00 (meestal tussen 05.00 en 07.00 uur)
    10.30
    14.00 (-> daarna slapen in zn bedje, totdat hij wakker word)
    18.30
    22.30

14. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Bij Jesley deden we dit eerst ook, maar hij werd altijd toch rond 5 uur wakker, niet later ofzo.
    Nu geef ik m ook wel eens rond 23.30 uur, en dan hopen dat hij (nog) langer doorslaapt, maar hij word gewoon zelfde tijd wakker.
    Maar ik ben al lang blij hoor.
    We hebben een goed ritme met m, met vaste tijden... en dit gaat nu zeker al 2 weken goed!:D
    *trots*

15. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Hier vanmiddag lekker geshopt, en voor Jesley weer wat nieuwe kleertjes gehaald in maat 62... Die hadden we niet zo veel.
    Maat 68 weer wel, maar die zijn nog wel érg te groot hihi.

Heb 2 leuke pyama's gehaald, die hij ook gewoon als pakje aan kan, van tijgetje.
    En een leuk tshirt met korte mouwen ook van tijgetje.
    Een fel blauw shirt met lange mouwen met een tekst : super papa ofzo.
    En nog een leuk wit shirtje, met vrolijke kleurtjes:D
    Ow ja, en een knuffeltje van woezel met muziekje erin, voor in zijn maxi cosi

Ow ja, en een zwembroekje. Want ga vrijdag misschien babyzwemmen. Als hij geen last heeft van zijn prikjes. Die krijgt hij morgen?

Ik las dat je moet masseren na de prik? Heel de dag door een paar keer?? En met een olie ofzo?

16. jojoki

jojoki Actief lid

5 aug 2010
    337
    0
    0
    NULL
    NULL
    @vica: bedanktbedaanktbedankt!!! ben er snel achteraan gegaan en ik moet idd de friso intensief (heet nu pep geloof ik) hebben.
    Dus gelijk besteld bij de apo.
    Morgenochtend tegen half tien staat het klaar, ben zo ongelooflijk benieuwd of dit helpt he.
    Gelijk de öude"voeding teruggebracht naar kruidvat , had de bonnetjes gelukkig nog, toch weer 36 euro...

17. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Fijn dat het gelukt is! Hopelijk slaat het aan!

Hoewel Vince nog steeds reageert op de friso allergy care zie ik toch een enorm verschil. Helemaal na het provoceren is het superduidelijk.
    Hopelijk merken jullie ook zo snel verschil!

18. Isra

Isra Fanatiek lid

29 jun 2007
    4.230
    0
    0
    fotograaf
    omg. Utrecht
    hi,

Ach wat zijn sommige meiden toch aan het tobben met die lieve kleine schatjes. Wat vervelend zeg dat er zoveel baby'tjes last hebben van (misschien) wel (verborgen) reflux. Ik hoop voor jullie allemaal dat er heel snel duidelijkheid is.

Hier gelukkig geen last, ze doet het echt zo goed. Gisteren bij het CB geweest en de arts was ook zeer tevreden. Bij de geboorte woog ze 3680 en nu na 4 weken al 4600 gram en ze is in de lengte ook al 3 cm gegroeid. Ook mag ik stoppen met de nachtvoedingen en hierdoor kom ik nu ook uit op 5 flessen.
    En iemand (sorry weet even niet meer wie) vroeg om de tijden, hier als volgt.
    06:00
    10:00
    14:15
    18:30
    rond 22:30 / 23:00

19. luckey

luckey VIP lid

16 feb 2010
    5.129
    0
    0
    Isra. zo zij is goed gegroeid zeg... 1200 gram in 1 maand tijd. turbo boost!!!!

Hier heel de ochtend op pad geweest en dus ook in de maxi cosi gelegen.
    Na de voeding van 13.45 pas in bed kunnen leggn maar dit lukte natuurlijk niet. Uiteindelijk om 15.45 gevoed en in de wagenbak buiten (stond daar te strijken) gelegd, jengelen... op de buik en voila mevrouw slaapt al sindsdien.....
    Heb dus al mijn strijk weg EN er hangt nog was te drogen, hopelijk lukt het nog die droog te krijgen.....

Manlief zijn ze het (weer) moeilijk het maken op het werk.
    Zucht... veel te lang verhaal om hier uit te doeken te doen maar hoop dat hij OF iets anders gaat zoeken OF dat de baas niet zo zeikerig meer is...

20. Vica86

Vica86 Niet meer actief

@Isra, zo ze doet het echt supergoed he!

@Luckey, knuffel! Hopelijk komt je man eruit met het werk.
    Fijn dat ze goed slaapt op haar buik!

@CB, ben zooo benieuwd wat Vince morgen weegt en vooral zijn lengte. Hij was de 1e maand (5 weken) 6 cm in lengte gegroeid! Hier doen ze alleen de lengte meten tijdens de afspraken dus morgen pas weer.. Gewicht was hij vorige week maar 140 gram aangekomen. Ik hoop nu iets meer want 140 gram is voor hem best weinig! Ik verwacht hem nu zowiezo over de 5500 gram heen... Hopelijk heb ik gelijk.

Al kan een reactie op koemelk ook groeibeperking zijn.. Dus we weten het niet he.

De kids liggen op bed. Vince heeft vandaag nog maar 3 voedingen gehad dus zo de laatste. Hopelijk slaapt hij vannacht dan goed!
    Hubby en ik hebben net de meubels verplaatst voor vrijdag. Kijk er echt enorm tegenop! Maar ja, we moeten wel he..

Deel Deze Pagina