April 2011 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Vica86, 2 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Seertje

Seertje Bekend lid

22 sep 2009
    778
    0
    0
    Operatieassistente
    Almere
    mini: vind het ook een leuke foto van ons 2 :)
    spirit: hoop het ook!
    nageltjes: ik knip ze hier altijd.
    musty: bizar dat ze weer gebeten is :(
    Balen van je schildklier....

Ja klopt! Soms is zelfs rechtop niet goed en is ze dus ontroostbaar, maar over het algemeen is rechtop het beste.

Beetje laat!

vica: leuk dat Vince zo druk bezig us!
    mini: hihi, je hebt er geen kind aan dus met de tv!
    Hier ging het erg goed met de prikjes. Hij zou 2 dagen hebben om te herstellen, volgens mij zou dat moeten kunnen.
    FB: wat fijn dat je een heel tevreden en lief mannetje hebt!!
    luckey: gezellig ontbijten en lunchen met vriendinnen!
    Balen dat Alina zo onrustig was....
    vica: scheelt weer van de BD!
    mini: en? Bleef Robin slapen?
    spirit: wat zielig voor je meisje....Gaat het nu beter? Beterschap!

Dank je wel!! Ik hoop het!! Een beetje rust zou wel lekker zijn :)
    Leuk, nieuwe kleertjes!! Welke site was dat?
    Zielig he, die traantjes. Maura kan ook haar lipjes zo zielig doen.....
    jojoki: weet hoe jij je voelt!! KNUF!!
    musty: leuk een cavia! Is hij alleen? Want dat is wel zielig....Heb je vitamine C?
    vica: wat huilt hij veeel :$
    Teveel witte bloedlichaampjes duiden idd op ontstekingen enz. Kan je verder niet helpen.....Wel fijn dat je schildklier goed is en dat je naar de internist gaat!
    suus: hopelijk komen jullie achter wat er aan de hand is. Weet hoe jij je voelt!! KNUF!
    FB: je bent goed geslaagd! Gebruik je een zwembroekje ipv een zwemluier? Is dat deze?
    Bekijk bijlage 154097
    isra: fijn dat het zo goed gaat en jeetje wat is ze onwijs gegroeid!!!
    luckey: balen van je mans werk...
    titania: je had de slaap toch nodig ;) Wel lekker, ondanks dat je planning in de war was. Hoe ging het met de hechtingen?
    clusteren: ben blij dat ik dat niet meer heb. Vond het heel vermoeiend!
    musty: wat is MD gegroeid en wat ben jij geslonken!
    KNUFFEL, KNUFFEL, KNUFFEL!!!!
    Schatje MD!!!
    koeky: jeetje meid, bij jou dus ook zoveel onrust.....KNUFFEL!
    mini: wat een lekker mannetje!
    luckey: klinkt echt niet lekker met je rug!!
    vica: wat shit dat de medicijnen niet goed werken.....Zit er veel verschil in? Wij hebben losec.
    Vet irri dat ze gewoon dicht waren...
    leonie: hoe ging de prik? Alvast heel veel plezier morgen!
    jojoki: sukkels!! En jij een dag langer met de verkeerde voeding....
    luckey: jammer dat hij er op beide dagen niet is....
    cvm: he shit, cadeau verpest :(
    musty: denk aan jezelf!!
    FB: bla, bla, bla. Daar zit je idd niet op te wachten op het cb....
    Beterschap!
    mini: joepie, weer veel gegroeid!
    kelly: hahahahaha, moet er wel om lachen!! Veel grgroeid :$
    mini: hopelijk voelt hij zich gauw beter!
    cambridge: geen ervaring, maar is het niet beter om rustiger af te vallen? Bijv. dmv weightwatchers?

2. Vica86

Vica86 Niet meer actief

@Kelly, 60 cm is toch heeeel normaal met zo'n lange papa?? Fijn dat alles goed was.

@MiniMe, beterschap met Robin!

@Musty, veel willen drinken kan ook heel goed komen door maagzuur.

@FB, nee geen ervaring mee maar wil het eigenlijk ook wel graag doen!

3. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Zo nu hier....

Vanmiddag met mijn moeder naar de feestwinkel geweest. Hun bruiloftfeest in juni is verkleed. Hubby en ik gaan in lederhoze hahaha...

Toen het CB.

Vince weegt nu 5580 gram en is 58,2 cm en hoofdomtrek 40,3 cm. In 2 weken tijd is hij bijna 2 cm gegroeid en hoofdomtrek met 2,5 cm gegroeid!!!!

Prikjes gingen goed. Even werdt hij boos maar dat was snel weer over. Nu slaapt hij veel (EINDELIJK hahahah).
    De machtiging brengen ze langs vandaag dus kan de voeding morgen gelijk bestellen.

Ze vonden hem echt nog te onrustig en er is meer dan genoeg reden om hem te laten onderzoeken door een kinderarts. Ze verwachten OF een hele hevige KMA of ook ernstige reflux erbij. Ik denk zelf het laatste niet, want hij is rustiger als hij langer op deze voeding zit.

Verder ging Vince nog even lekker voordoen dat hij graag van buik naar rug rolt haha. Verpleegkundige was zooooo verbaasd dat hij dat al zoveel doet, maar zo snel is het niet toch?

Enige puntje was dat hij niet goed volgt naar rechts. Zijn hoofd beweegt zowiezo niet mee en met veel moeite zijn oogjes. Maar waren nu nog niet zorgwekkend. Ze vond hem in een U vorm liggen (kenmerkend voor KISS). Maar ja, als ik zijn hoofd draai ofzo heeft hij geen pijn. Dus het lijkt echt geen KISS te zijn (wat de therapeut ook al vond). Hij is blijkbaar gewoon eigenwijs hahaha.

Zo de machtiging is binnen en het verzoek voor de huisarts om Vince door te sturen naar de kinderarts met uitleg. Super!!!!

4. Vica86

Vica86 Niet meer actief

@Kleertjes bij koorts... Hier dan eigenlijk altijd een romper lange mouw en een slobbroekje. Alles bedekt maar wel lekker dun en ademend.

5. Seertje

Seertje Bekend lid

22 sep 2009
    778
    0
    0
    Operatieassistente
    Almere
    Wat fijn dat je een doorverwijzing hebt én de machtiging!! Welke voeding gaat hij krijgen?

6. luckey

luckey VIP lid

16 feb 2010
    5.129
    0
    0
    Musty.... 3 uur tussen voedingen moet dus normaal zijn rond deze termijn.... 8 voedingen per 24 uur dus...
    Ik zit nu op 9 voedingen dus valt wel mee of niet.
    Moet toch eens gaan kijken of er een beetje ritme in zijn voedingen zit, zelfde tijden enzo....
    Hoe ziet het bij de andere bv dames uit? Hebben jullie al ritme en "vaste" tijden???

7. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Voorlopig nog Friso Allergy Care. Maar waarschijnlijk gaat hij via de kinderarts Neocate of Nutramigen AA krijgen.

8. Musty

Musty VIP lid

2 jul 2008
    10.414
    0
    36
    @ FB... hier alleen ervaring met dieetisten van zikenhuizen of sonja bakker... klinkt zwaar succes! en fijn dat je kleine man geen last lijkt te hebben van de prikjes!

@ seertje... ja... gebeurt vaker als manlief de avond heeft.... dan zijn beide kids bezig en willen ze beide mama, dan louise-faye dr warme hap voorschotelen en manneke voeden en pfffff als ze dan eindelijk op bed liggen.... zijn van die gekke dagen ;) kan er gelukkig zelf goed tegen, schuif ik mn bordje in de magnetron als t rustig is

cavia fluffy is niet alleen zit samen met konijn nijntje en dat gaat toppie! ;) heb zelf ook altijd cavia's en konijnen gehad

Bekijk bijlage 154115

@ vica.... dat is dat bij mij nu echt het belletje ging rinkelen dat vele drinken.... t kon niet meer regeldagen of clusteren zijn
    tussen de gewone 'grotere voedingen' kwam hij de laatste 1,5 wk elk uur........toen ging ik kijken of bortvoeding.nl en idd....bijna alles komt overeen met verborgen reflux

en dan is 1+1 optellen

wat is vince goed gegroeid zeg!! blijft verder dus nog even tobben met jullie mannetje *knuf*

@ luckey... 8 a 9 voedingen... ik zou er op dit moment een moord voor doen :) zie stukje naar vica toe
    de HA had t zelfs over nu ongeveer 6/7 voedingen

ik piep weer eruit... alarm gaat af

9. cvm1985

cvm1985 Fanatiek lid

2 aug 2010
    3.692
    32
    48
    @Luckey: Hier geen enkel schema en op de tijden is geen peil te trekken...Overdag laat ze wel 3-4 uur tussen de voedingen maar 's avonds doet ze maar wat...Laatste voeding is wel altijd tussen 22.30-2300 uur en meestal komt ze dan half 4 en daarna tussen 06.00 en 08.00.

Vraagje: Is er hier nog iemand aan de cerazette? Ik ben gisteren toch maar begonnen al wil ik het liever niet, maar hubby was vrij duidelijk: Of ik moest de huisarts bellen voor de pil, of hij belde voor een knipje......en die wil ik liever nog even uitstellen al is hubby heeeeel stellig dat er geen 2e (voor hem 4e) komt...
    Anyway, ik had vanmiddag ineens wat bloedverlies maar is nu weer over...kan dat met het nemen van de pil te maken hebben?

10. Seertje

Seertje Bekend lid

22 sep 2009
    778
    0
    0
    Operatieassistente
    Almere
    musty: dacht dat hij alleen zat, maar een nijn is natuurlijk ook goed :) Sorry voor mijn bemoeienis.....

11. Musty

Musty VIP lid

2 jul 2008
    10.414
    0
    36
    @ cvm.... ik start de cerazette pas 1 juli (door die trombose voor de zekerheid) vk vertelde me dat je doorbraakbloedingen KAN (hoeft dus niet) krijgen met die pil, maar gewoon doorslikken

12. Musty

Musty VIP lid

2 jul 2008
    10.414
    0
    36
    geeft niet :D snap t helemaal je komt t vaak genoeg tegen

13. Musty

Musty VIP lid

2 jul 2008
    10.414
    0
    36
    oki ga nu echt maar weer hehmmm voeden breekt de tent af, maar ja ben al blij met de 2 uur ertussen :)

14. luckey

luckey VIP lid

16 feb 2010
    5.129
    0
    0
    hier is het weer theater.... Alina is echt doodmoe, ogen hangen op half zeven en zijn nauwelijk open te noemen maar slapen ho maar... manlief is haar maar weer halen, dan maar op de arm.
    echt al verwend hoor.....
    clusteren kan ik het niet noemen want ik voed niet.
    eenmaal op de arm is het weer slapen geblazen....
    bij je houden is wel het fijnste, maar is dit niet "fout"...
    verwennen kan niet, maar ik wil haar ook niet eraan laten wennen dat ze savonds altijd op de arm kan slapen...
    zucht.... haha.... wat een luxe probleem.

Musty... hoeveel voedingen zit jij dan nu op???
    En leg je gewoon bij elke kik aan of echt bij de hongersignalen???
    maar ja met een groei van 500 pw vind ik het niet gek dat je veel voedingen hebt haha....
    Heb je nu niet de neiging om een speentje te geven... ik nl wel meer omdat ik toch het vermoeden heb zuigbehoefte, maar ik wil eigenlijk helemaal geen speen. (ben bang dat ik dan echt neit meer doorheb wanneer het honger is, en bovendien vind ik het persoonlijk helemaal niet leuk....)

15. Seertje

Seertje Bekend lid

22 sep 2009
    778
    0
    0
    Operatieassistente
    Almere
    musty: soms had Maura dat ook: sabbelen/zuigen op knuistjes en zoeken. Dit doen ze dus ook als ze troost zoeken werd me verteld in de Kinderkliniek. Dus niet zozeer voeding.

16. MiniMe81

MiniMe81 VIP lid

29 mei 2010
    5.398
    56
    48
    Where the heart is
    @Vica: Wat fijn dat de machtiging binnen is. Eindelijk he!
    En wat is hij weer goed gegroeid! Super hoor! En wel knap dat hij van buik naar rug kan rollen. Normaal is dat wel later hoor, weet niet precies wanneer maar niet bij 2 maanden iig, haha.

@Luckey: Herkenbaar hoor. Hier heeft Robin ook vaker ‘s avonds dat hij alleen bij mij wil slapen. Als ik hem in de box of wieg probeer te leggen is hij gelijk weer wakker en huilen.
    Ik leg hem dan ook maar weer bij mij. Misschien verwennen, maar ja, wat moet je anders he. Ik ga hem ook niet laten huilen.

@Speen: Ik geef Robin af en toe wel de speen, maar echt maar heel sporadisch eigenlijk. Meestal duwt hij hem gelijk weer uit. Ik geef hem alleen als hij niet anders stil te krijgen is en het nog lang geen etenstijd is (of als hij op zn knuistje zuigt zoals Seertje ook zegt). Meer om hem dan in slaap/rustig te krijgen. Als hij eenmaal slaapt/rustig is, laat hij de speen weer vallen.

17. MiniMe81

MiniMe81 VIP lid

29 mei 2010
    5.398
    56
    48
    Where the heart is
  18. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Hmmm... bij mijn meis klopte die lijst in ieder geval niet. Ook zij draaide eerst van buik naar rug en andersom pas een stuk later.

19. Musty

Musty VIP lid

2 jul 2008
    10.414
    0
    36
    op dit moment doet meneer het vandaag voorbeeldig....

zit nu op 9 voedingen vandaag
    meneer zal straks rond 11 a 12 uur nog wel een keer komen

speen weigert hier pertinent... in t begin pakte hij hm nog wel eens maar nu totaal niet meer

20. Musty

Musty VIP lid

2 jul 2008
    10.414
    0
    36
    maar hij bijft echt niet stil als ik hm dan gewoon bij me neem hij wilt echt op zn minst een paar slokkies, zoniet zuigt ie gewoon ergens van mn huid wat ie te 'pakken' krijgt vacuum

Deel Deze Pagina