April 2011 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Vica86, 2 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. luckey

luckey VIP lid

16 feb 2010
    5.129
    0
    0
    Iedereen met een slechte nacht... knuffel.

Vica wat triest dat je ze niet kunnen helpen zeg.
    arm ventje om zo te moeten lijden en jullie dus uiteraard ook.

2 topics..... hahahahahaha en triest tegelijk

2. MiniMe81

MiniMe81 VIP lid

29 mei 2010
    5.398
    56
    48
    Where the heart is
    @Vica en Musty: Dikke knuffel voor jullie!

Wij vertrekken rond 13.00 uur naar de Duitse Eifel voor een weekje vakantie! Zin in!
    Zal er dus een weekje niet zijn, maar probeer wel mee te lezen op mn telefoon.

3. luckey

luckey VIP lid

16 feb 2010
    5.129
    0
    0
    Minime... heerlijk hoor zo;'n weekje weg.
    Geniet er maar lekker van.

Heb zoon net gevraagd of hij zijn zusje lief vindt (JA) en of hij blij is dat ze bij ons is (JA alleen niet als ze huilt).
    Denkt hij dat mama hem niet meer lief vindt (NEE) moet mama meer met hem doen (JA)

Nou goed allemaal dus normale verschijnselen waar hij mee kampt en wat ik aan alle kanten hoor bij ouders die een 2e krijgen.
    Meer als we nu doen, betrekken bij zoveel mogelijk/knuffelen en leuke dingen doen als A. slaapt, kunnen we niet.
    Blijf erbij dat ik het wel ga aankaarten bij het CB, maar ik denk niet dat we later problemen gaan krijgen hoor, wat sommige wel beweren....
    Kwestie van rustig blijven, negatief gedrag laten voor wat het is en het goede benadrukken.....

4. Musty

Musty VIP lid

2 jul 2008
    10.414
    0
    36
    geniet ervan!

5. Musty

Musty VIP lid

2 jul 2008
    10.414
    0
    36
    @ luckey.... knuff... vond de beschuldigingen in dat topic ook wel errug.... heb daarom ook daar maar niet gereageerd.... vind het compleet normaal als de ouder eens zijn/haar stem verheft en corrigerende tik op zn tijd is gewoon nodig
    je bent geen stuk vuil die maar over je heen moet laten lopen door je kids

wat wilde ik ook weer zeggen... dikke knuff, naja zoals ik al had gpbt wij zijn blij bet cb..... als we zelf twijfelen over onze aanpak is t fijn als een ander bevestigt dat je t toch goed aanpakt ipv de kritiek van de hele wereld op je

louise-faye is natuurlijk een stuk jonger dan sem... wat ik doe, maar dat is fijn dat mn hubby ploegen draait.... is als manlief thuis is hij bij de kleine man en ik ga met mn meis even alleen naar de winkel.... gister moest ik injectie bij de ha halen en heb ik haar alleen meegenomen.... was voor haar al een heel feest zeg maar
    maar ik heb t geluk dat hubby dan thuis is

hoop geblaat :)

iemand nog tips wat te doen als je kind continue nachtmerries heeft?
    knuffelen, wat drinken even voorlezen... even bij ons op bed om dr uit de situatie te halen van dat moment om r vervolgens terug te leggen, negeren.... allemaal geprobeerd

6. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Hier ook een rotnacht gehad. Vince was heeel onrustig en op een gegeven moment gillen. Dus hij heeft weer op mijn buik geslapen.

7. Mir1984

Mir1984 Fanatiek lid

8 aug 2010
    1.299
    0
    0
    Filiaalmanager, drogisterij
    Asperen (Gelderland)
    @Spirit: heel veel sterkte. Hoop dat je kleine snel opknapt. Erg vervelend zo'n ziek kind, dikke knuf!

@Vica: las dat HAP niks voor je kon betekenen en je moet wachten tot maandag. Blijkbaar was het niet ernstig genoeg. Lekker dan! Volgens mij wachten ze idd tot je er aan onderdoor gaat... Ook voor jou een dikke knuf!

@Mini: Respect dat je al weer op je hakken hebt gelopen! Ik kan alleen nog op slee-hak, maar hoge hakken lukt nog niet hoor en zeker geen 20 min, haha! Super leuk dat jullie lekker op vakantie gaan. Geniet er van meis!

@Musty: Ahhggg echt zielig dat jullie meisje nachtmerrie's heeft. Ik heb er (nog) geen ervaring mee, maar ik zou ook hetzelfde als jullie doen denk ik (voorlezen ed.). Dikke knuf!

@Hier: Daimen ligt lekker te slapen in de box. Hij werd vanochtend om 6.00 uur wakker (had hem om 21.30 op bed gelegd gisteren) zegt vriendlief " sjonge jonge is ie nu alweer wakker!!!" ik moest echt lachen, want blijkbaar had hij niet in de gaten dat meneer al 8 uur had geslapen en dat we wel in onze handen mogen klappen omdat er weinig baby's zijn die nu al zo goed doorslapen.

Straks lekker met de uk wandelen naar de stad. Ik baal alleen wel dat ik de boodschappenmand voor de kinderwagen nog niet binnen heb. Heb m zondag online besteld bij Prenatal. Meestal is het er wel binnen een week, maar net als ik er met smart op zit te wachten duurt het natuurlijk weer langer! Ahg ja, dan neem ik maar een grote tas mee ;).

8. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Normaal is hier de ontlasting heeel dun en groen.

Nu is het echt heel donkergroen en slierterig... Hij heeft veel krampen ook. Is dat normaal???

9. luckey

luckey VIP lid

16 feb 2010
    5.129
    0
    0
    vica.... klinkt niet normaal hoor.... ik zou gewoon weer de hap bellen, al is het maar om na te vragen....

Sem is nu bij mijn ouders.

Musty.... heb besloten gewoon bij cb eens info in te winnen als ik toch daar ben 8 juni. Duurt wel nog een dikke week maar goed.
    Ik blijf erbij dat ik denk dat we goed bezig zijn maar sommige dingen gewoon anders moeten formuleren/benoemen.
    extra info zonder gelijk veroordeelt te worden, is altijd handig.
    Vind het alleen zo jammer dat je met de nek wordt aangekeken door bepaalde mensen op dit forum Er zitten veel supermamas hier hoor met droomkindjes waar ze nooit op hoeven te schelden en die blijjkbaar nooit wat uittesten.....

Hakken.... hakken tot 5 cm gaat nog wel hoor.....

Nachtmerries..... erover praten???? rollenspel??? tekenen????
    en idd de tips die je al beschreven hebt.... zou het anders ook niet weten.... Arm meisje....

straks feest waar mijn mannetje dj speelt... heb er totaal geen zin in.
    Blijf sowieso niet de hele avond ivm Alina. Wil haar nog niet bij mijn moeder late omdat ze nog graag clustert...
    Wat zouden jullie doen????

10. Musty

Musty VIP lid

2 jul 2008
    10.414
    0
    36
    @ vica... hoe gaat t nu?

@ mir.... hopelijk goed geslaagd!

@ luckey... tekenen en schilderen doe ik al expres veel met r op t moment :( ook met muziek en dansen

11. luckey

luckey VIP lid

16 feb 2010
    5.129
    0
    0
    zijn er geen leesboekjes ofzo over ziekenhuisopnames???
    verder praten praten praten... je bent al goed bezig hoor... meer kun je volgens mij niet doen..... knuff

12. Vica86

Vica86 Niet meer actief

@MIniMe, je bent er misschien al wel, maar fijne vakantie!

@Nachtmerries, nee echt geen tips hier.

@Luckey, ik denk dat het er vooral aan ligt waar de grensen zijn van die moeders. Als je kids alles mogen hoef je ook niet boos te worden. Wij hebben hier best wel strenge regels, kinderen horen zich netjes te kunnen gedragen, respect te tonen en te luisteren. Tuurlijk mogen ze wel kind zijn, maar er zijn grensen. Sommige gezinnen die ik ken mogen de kids alles. Tja, die ouders accepteren dat en praten dus altijd alleen maar lief en positief tegen de kinderen. Voor hun werkt dat, maar niet voor diegene die meer regels willen.
    Ik ben van mening dat je verplicht bent je kinderen op te voeden en dat doe je met regels, straffen en belonen. Met alleen belonen red je dat naar mijn mening niet. Ik reageerde express niet daar want ik wordt ook aangezien voor een moeder die de kids mishandeld omdat ze wel eens een tik op de billen krijgen of omdat wij gewoon niet naar de speeltuin ofzo gaan als ze de hele tijd vervelend zijn. Dat mag niet van veel moeders hier want dat is bedreigen... Tja.....

@Hakken, zal vast kunnen maar helaas zijn mijn voeten een maat gegroeid deze zwangerschap en ik moet dus nieuwe schoenen gaan halen helaas.

13. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Hier gaat het hetzelfde als gisteren. Veel huilen, moeilijk doen met de fles, heeeeeeel onrustig.
    Zit te twijfelen of ik weer zou bellen.
    De zetpillen doen in ieder geval NIKS, hij heeft er nu 3 gehad maar dat zou toch moeten werken??

14. Mir1984

Mir1984 Fanatiek lid

8 aug 2010
    1.299
    0
    0
    Asperen (Gelderland)
    Ik zou gewoon even bellen meis. Ze horen dit toch gewoon serieus te nemen??? Zetpil zou allang z'n werk gedaan moeten hebben, dus waarschijnlijk heeft het gewoon niet geholpen. Niet zo door laten lopen hoor, BELLEN!!! Heel veel succes en sterkte!!!

15. Mir1984

Mir1984 Fanatiek lid

8 aug 2010
    1.299
    0
    0
    Asperen (Gelderland)
    @Musty; Had besloten toch maar thuis te blijven, aangezien het niet echt geweldig wandel weer is :(. Heb me vandaag gestort op een grote schoonmaakbeurt in de badkamer.. Had er geen zin maar moest toch echt gebeuren! Wel lekker weer zo'n schone badkamer :).

Nog steeds gesnurk hier, maar nu vanuit de wipstoel ;). Hij is blijkbaar erg moe vandaag!

16. Chantico

Chantico Niet meer actief

Effe een selectieve reactie, want weinig tijd
    Het ligt denk ik gewoon heel erg aan het kind. Ik heb een dochter die denk ik vrij braaf is, want hoef maar zeer weinig te waarschuwen en straffen. Maar daar vind ik mezelf geen superopvoeder door. Zij maakt het ons ook niet moeilijk, zeg maar. Denk wel dat het heus verschil kan maken hoe je opvoed, maar ook weer niet een wereld van verschil. En ook bij onze dochter moeten we de laatste tijd vaker de stem verheffen en duidelijke grenzen stellen. Dus de leeftijd /levensfase van het kind maakt ook heel erg uit. Moeders met jongere kinderen kunnen denk ik minder goed oordelen over moeders met oudere kinderen, áls ze al zouden kunnen oordelen...
    Ken een mama die bij dochter 1 dacht dat ze superopvoeders waren met hun strenge en duidelijke opvoeding. En bij dochter 2, precies dezelfde opvoeding, opeens allemaal uittesten en dramatoestanden. Dat was gewoon een veel pittiger kind. En die kun je vast óók prima opvoeden, maar met een andere stijl wellicht. En met meer corrigeren en straffen misschien.
    Ik probeer in ieder geval zo min mogelijk te oordelen over of een ander goed opvoed of niet, want wat bij ons werkt hoeft elders zeker niet ook te werken.

17. Chantico

Wat rot voor LF en jullie! Ik neem dochterlief dan inderdaad altijd mee naar andere lichtere kamer, zodat ze echt even wakker wordt.
    En onze meid is wel ietsje ouder, maar wat bij ons goed werkt is overdag dan een paar keer praten over datgene waar ze nachtmerries van krijgt, zodat ze het beter verwerkt. Deden we al toen ze 1 was ofzo, en ook toen leek het al te helpen, al kon ze zelf toen nog niet goed praten. Maar ze luisterde dan wel heel intens en de rustgevende intonatie van onze stem hielp dan misschien al.

18. Me2

Me2 VIP lid

30 mei 2006
    6.888
    0
    36
    Hier ook echt wel stemverheffing momenteel dagelijks en heel af en toe tik op de billen als niets meer werkt! Bij ons lijkt het of ze soms gewoon geen oren meer hebben....Maar ze vinden hun broertje echt heel leuk, het gewoon de leeftrijd en het grenzen zoeken. Alleen geduld en tijd zal dat veranderen hahahaha

19. Chantico

Las dat veel kindjes (en dus ouders) slechte nachten hebben de laatste dagen. Rot hè! Hoop dat het een korte fase is die héél snel over gaat!

Vica, ik wou dat iemand je nou eens écht goed en snel hielp met je zielige krijsende mannetje. Zijn er nog wel momenten dat je van hem kunt genieten en dat hij ook geniet?

Luckey, een dikke knuffel voor jou. Ik vind het hartstikke goed dat je je verhaal in je topics neerzet en vraagt om tips enzo. Oneerlijk dat mensen je dan pakken op zo'n kwetsbaar punt als of je een goede moeder bent of niet. Natuurlijk ben je dat! (Zo heb ik je tenminste al die maanden hier wel leren kennen, en dat is een langere periode dan sommige reageerders in je topics je kennen!) Je doet het harststikke goed met Sem! Het is nu een lastige periode voor hem, met een nieuw zusje erbij. En voor jou ook, met de vermoeidheid en hormonen. Dus logisch dat het even wat moeizamer gaat. Het duurt vast nog even voor we allemaal een nieuw evenwicht hebben gevonden. En het feit dat je om hulp vraagt vind ik júist een teken van dat je een goede mama bent! Misschien dat als je hetzelfde verhaal anders had geformuleerd je heel andere reacties had gehad. Enne onthoud: hier op zp zitten ook alleen maar niet-professionele opvoeders die bovendien nog eens niet altijd netjes hun mening kunnen geven ook! By the way, het lijkt me goed én gezellig als je wat meer dingen met Sem alleen probeert te doen. Ben ik deze week ook expres extra moeite voor gaan doen, om er met onze dochter even alleen op uit te kunnen, omdat ik opeens voelde dat wij dat allebei nodig hadden, zij en ik.
    Over wat ik herken van Nathan in je verhalen over Alina, schrijf ik later, ik moet nu gaan eten!

Uh... wat wilde ik nog meer zeggen...

20. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Hier gaat het inmiddels wat beter. Wel elke fles zo'n vieze poepluier en echte gil momenten. Maar ook veel meer lachmomenten... Volgens mij heeft hij gewoon een mega erge reactie op koemelk die heeeeel lang aanhoud.

Deel Deze Pagina