Lieve allemaal Even een teken van leven van mijn kant. Lees wel braaf alles mee op mijn telefoon (tijdens de nacht voeding bijvoorbeeld), maar van reageren komt het niet. Zit zelden achter de PC, ben veel met de kindjes bezig en ben veel buiten met al dat mooie weer. We zijn hier al weer 7 weken onderweg. De eerste 3 weken vielen mij het zwaarste. Dit kwam vooral door mij zelf. Ben nl behoorlijk perfectionistisch ingesteld en vond het moeilijk om mijn aandacht goed te verdelen tussen T en F. T heeft de eerste 3 weken echt moeten wennen aan de nieuwe thuis situatie. Niet dat hij echt jaloers was, maar hij vroeg wel vaker aandacht. Gelukkig snapt hij nu dat ik naar F moet als ze al even huilt of dat als ik haar moet voeden ik niet met hem een puzzel kan maken. Ik parkeer hem wel wat sneller achter de tv (BabyEinstein) als ik met haar bezig ben. Dit is dus ook iets wat ik eigenlijk niet leuk vind dat ik dit doe, maar zo zitten we wel allemaal even rustig tijdens de voeding. Hij reageert ook niet meer op haar als ze huilt (in het begin ging hij nog wel eens mee-jammeren) zegt nu heel droog " F huilt he!" Ik " ja dat klopt, maar we maken eerst de puzzel even af/ lezen eerst het boekje even uit en dan ga ik naar F toe en kom dan weer terug" De BV gaat nog steeds super en er begint nu weer een nieuw 'schema' te ontstaan. Sinds deze week is ze tevreden met 7 voedingen, voor die tijd waren het er altijd 8. Zit nog wel steeds aan een nacht voeding en soms een vroege ochtend voeding. Ze maakt aan het begin van de avond een lange 'ruk' (net zoals Vince van Vica). Na de voeding van +/-18:00 slaapt ze regelmatig door tot 00/01:00 en komt dan om 05uur. Overdag gaan we nu naar om de 4 uur. Hoewel het vandaag toch weer om de 3 uur was. Waarschijnlijk door het warme weer. Even een paar reacties Vica: Wat sneu dat het zo moeilijk gaat met Vince. Ik hoop dat het snel beter met hem gaat. Een tandje is zeker snel, maar komt wel voor. Luckey: Lastig hoor de situatie met je zoontje. Ik merk aan je dat jij het ook zo graag 'perfect' wilt doen. Misschien dat je daardoor juist wat sneller gefrustreerd raakt als je merkt dat het niet zo gaat zo als je eigenlijk zou willen. Je doet het naar mijn idee heel goed en waarschijnlijk is het echt een fase van je zoontje. Wat bij mij hielp, was dat ik niet a la minute op een huiltje van F reageerde als ik met T bezig was. Ik vertelde hem dan dat ik eerst met hem de puzzel ging afmaken/ boekje uitlezen/ boterhammetje eten en dat ik daarna even naar F ging. Musty: Wat hebben jullie toch een hoop narigheid meegemaakt. Verschrikkelijk. De foto van LF met haar wond zal ik nooit vergeten. Hadden afgelopen weekend visite en heb elk kopje thee/koffie goed in de gaten gehouden. Die foto van MD op het aankleed kussen is echt prachtig! Wat een knapperd! Me2: Fijn dt Guus thuis is. Ik hoop dat hij snel weer jullie vrolijke kleine mannetje zal zijn! Sterkte Valt me wel op dat er veel april baby's zijn met (verborgen) reflux en of koemelk allergie. Sneu hoor! CVM: Lastig he als je kleintje har dach niet heeft. Gelukkig is je man er dan om het even over te nemen. Hoop dat de douche helpt en dat ze zo moe is dat ze vanavond lekker (lang) zal slapen! Speen: hier nooit gegeven Snoepjes: T is nu 2 jaar en 4 maanden en heeft nog NOOIT een snoepje gehad. Is ook helemaal niet nodig. Ben van mening dat ouders het vooral zelf leuk vinden om te geven. Daarbij met mijn tandheelkundige achtergrond vind ik het sowieso geen goed idee! Hij heeft ook nog nooit koolzuurhoudende drank gehad. Ook zo slecht voor het gebit. Hij krijgt melk, water, aangelengde appelsap of roosvice (bodempje met veel water). Hij is hier heel tevreden mee. Buikslapen: (nav topic van Chantico) F slaapt sinds week 2 op haar buik. Ze kon toen al goed haar hoofd op tillen. Paar dagen later liet ik haar ook 's nacht op haar buik slapen. Geen speciaal matras. Krampjes: Hier nog steed SabSimplex voor elke voeding. Werkt super. Geen gekramp mer. Ga binnenkort minderen. Kolven: Sinds vorige week begonnen met zo nu en dan kolven, gaat gelukkig heel goed. Alleen blijft het toch wel een heel gedoe, met name het schoonmaken. BV is echt heerlijk lui, niks schoonmaken! CB Hier ook tevreden. Ze zei " ohh ze heeft echt een prachtig mooi rond hoofdje" Ik " jaaaaa, ze slaapt op haar buik" Zij (beetje lachend)" je weet vast dat buikslapen niet ons advies zou zijn, maar als het goed gaat, ach..." Ben vast een hele hoop vergeten, sorry..... Hier nog even 2 foto's van ons meisje
hejhej jeetje wat kan ik nu geirriteerd raken zeg als ik vermoeid ben, weer wat leermomentjes voor mezelf gehad, net wou dochterlief niet luisteren ging even lekker onder de tuinsproeire staan terwijl ze in bad moest (dus op zich niet erg en het is toch warm buiten) maar ze weigerde naar binnen te gaan. Binnen lag Sam te krijsen omdat hij geen zin meer had om op zichzelf te liggen . En had de afwas nog niet klaar dus overal van die gore fruitvliegjes AHHHHHHHH Maar goed dochter ligt nu lekker op bed , Sam ligt in de wipper te slapen voor zolang het duurt, dus nu heel even mama tijd Manlief is er pas laat weer vanaaf dus daar hbe ik ff niets aan nu. Dus weer lesje voor mij: dochter zit in uitprobeerperiode (hoop dat ie niet te lang duurt want die oren zijn momenteel echt doof) dus acceptatie voor mij,, en verder maar gewoon denken, het wordt vanzelf even weer rustiger in huis. zoals nu even.. @speen: hier zit ie telkens even een halve minuut in de mond en dan spuugt ie hem weer uit en begint hij te huilen dus 100x erin doen want hij heeft wel heel erg zuigbehoefte en hij laat zich echt wel horen hoor als hij honger heeft dan wil hij echt geen speen meer hebben! @vica: hoop voor je dat die vakantiebaan wat wordt, dus dat go geen vakantie heeft @mobius: ja dat had ik paar weken terug ook al opgemerkt, hoop wel dat alles goed met haar gaat. @ hier: heb examen voor bkc (calculatie) aangevraagd dacht dat voor het einde van mn verlof nog even te kunnen doen, jemig alles zit al vol nu moet ik over 2 weekjes al!!! dus dat wordt tussendoor even flink blokken. Maar als ik deze haal dan heb ik iig weer een diploma--> financial assistant maar denk dat je daar niet zoveel aan hebt. Verder moet ik nog iets van 4 modules doen dussss
@Jojoki, bkc.. leuk joh! Ik heb het hier ook liggen maar heb nooit geen examen gedaan. Zonde.. Ook bkb ligt hier nog te stoffen. Over 2 weken al, dat is wel snel! Succes ermee! Werkt een andere speen niet voor Sam? Vince wilt alleen de avent speen en die ook alleen als hij lekker ligt te 'spelen'. @Fleuri, wat een supermooie meid! Het is ook echt moeilijk hoor om het zo te combineren en je zet idd sneller de oudste voor de tv. Maar aan de andere kant komt er straks een tijd dat ze dus echt samen kunnen gaan spelen en dan dus minder tv gaan kijken. Ik probeer dat maar een beetje in gedachte te houden. Hier heeft Vince verhoging. Tandje zit ook al goed hoog dus zal daar wel door komen.
haha ja kc vind ik ook echt leuk om te doen , vond ik van bkb niet.. maar goed deed het eigenlijk omdat ik 1x in de zovel tijd zin heb om te leren en ik nu de boekhouding / admini van mijn mans bedrijfje doe. avent speen: zijn die net van vorm als de flessenspeen ? kon het niet zien in de verakking en ze waren best duur dus durfde ze niet te halen. Heb nu zo'n goedkope kruidvat speen.. dus alle tips zijn welkom , was zelf dus al nieuwsgierig naar de avent speen.
Avent speen zijn platter en lijken het meest op een vinger zeg maar. Geloof dat de MAM speen ongeveer hetzelfde is, die kan je per stuk kopen (oa bij de kruidvat) dus wellicht is dat beter om te proberen. Ik was echt wanhopig met een kereltje met maagzuur die geen speen wou dus heb de avent gekocht na goede ervaringen hier op het forum.
Fleuri... wat een prachtig meisje zeg!!! En idd ik wil het ook perfect doen terwijl het voor die kindjes helemaal niet hoeft. Het verradelijke is gewoon dat als sem op school zit, ik ruim tijd heb om achter de laptop te zitten en als Sem thuis is, ik dit "ook wil/gewend ben" hij heeft echter gewoon mama nodig dus die laptop is vaker dicht de laatste dagen!!!! Het deed zo'n pijn om te horen dat hij dacht wij hem "weg wilde gooien"...... je wordt wel even met de neus op de feiten gedrukt. Hij kan heel goed alleen spelen, vanaf de geboorte al, maar dat wil niet zeggen dat hij dat ook maar moet doen... Arm ventje. Stoute mama. Alina hangt weer in een sprong volgens mij OF heeft toch last van krampjes. Ben het denken om Cinababy of Sab Simplex te halen en kijken hoe het dan betert..... Ze heeft gisteren ook maar heel weinig gepoept, terwijl normaal elke luier wel wat in zit.
Goedemorgen! @Luckey, hopelijk werkt het spul voor de krampjes. Hier een ventje die wat moeilijk doet met drinken, maar ach.. het is ook geen pretje als er een tandje doorkomt. Verder gaat het eigenlijk wel redelijk goed met hem. Zijn oogjes zijn vandaag weer lichtelijk opgezet. Ik ben wel echt doodop! Vandaag een rustig dagje, alleen maar schoonmaken en opruimen enzo.
vica... ik weet dus niet of het krampjes zijn of het toch een tandje is wat dwars zit of het een sprongetje is..... het is gewoon even zoeken. we zoeken ons wat af deze keer haha
Haha ja idd... Hier is het gelukkig overduidelijk een tandje. Anders zou ik me ook rot zoeken.. @Vraagje, de autostoel van Rebecca krijgt kuren. De gordels blijven soms vast zitten. Dat ding waar je de gordels in klikt zeg maar werkt niet meer optimaal. Nou zit hij eigenlijk steeds vast maar ik ben bang dat hij een keer wellicht los schiet ofzo en ze dus onbeschermd in de auto zit. Wat zouden jullie doen?
Goeiemorgen, Vica, misschien kan dat onderdeel vervangen worden? Anders nieuwe stoel, zou het zeker niet riskeren dat ze losschiet tijdens een harde remactie oid....vergeef je jezelf nooit denk ik. Luckey, hier cinababy, soms het idee dat het werkt, soms ook niet haha dus daar heb je niets aan. Liv was gisterenavond nog tot half 10 wakker!!! Vanaf 3 uur, en veel gehuild. Daarna wel geslapen tot 03.00 uur en daarna 06.00 uur
@Cvm, jeeej Liv was lang wakker zeg! Ik denk niet dat de stoel het nog waard is om de gordels te vervangen. Het is al een oudje. Ik heb wel een mooie stoel gezien. Kan ze in tot ze 36 kilo weegt. Autostoel Racing Kid Red/Grey (meegroei)
Vica... zoooo dat is een mooie stoel en geen geld zeg!!!!! zeker halen dus!!! veiligheid boven alles he
denk dat ik het toch ga proberen hoor!!! cinababy dan.... het weer is er niet naar om naar duitsland te rijden voor sab simplex (al ben ik er zo).... dat is echt lang wakker zeg. alleen maar onrustig/huilen wakker of ook leuke wakker momenten???? misschien ook last van sprongetje of de krampjes ofzo??? nu ligt ze in bed en als ze wakker (al weigert ze te slapen, maar op arm meteen vertrokken) is ga ik langs het werk.....
Ja dat dacht ik! Ik zag hem toevallig staan. Het scheelt ook wel wat ruimte achterin, die priori is behoorlijk breed!
Vica: zou ook nieuwe stoel nemen! Deze is goed en midner breed weet ik uit ervaring! Fleuri: dank! Ben ook blij dat Guus weer yhuis is. Geen pretje om zo'n klein ventje in het ziekenhuis te zien liggen met een slangetje in z'n neus... Wat een heerlijk mesije zeg!! Goed te horen dat je meer een ritme hebt. Is echte ven zoeken met een tweede in het begin om de eerste ook voldoende aandacht te geven. Vond dat nu met no3 wel makkelijker. De andere twee vermaken zichzelf nu ook samen he. Hier goede nacht gehad ondanks dat hij de afgelopen 5 nachten in een wild vreemde omgeving en bed in het ziekenhuis is geweest. Gewoon als normaal van 9-3 en toen om 7 uur.
Goeie morgen!!! @speen: Daimen heeft heel vaak de behoefte naar een speen. Vooral als hij last heeft van krampjes en als hij in slaap wil vallen! Wij hebben Bibi spenen. Ik had eerst Difrax, maar die waren te klein voor hem! Gisteren zijn we naar de dieetist geweest. Ze was er wel over uit dat Daimen nog steeds geen goede voeding had. Ze zag geen verbetering van de Pepti t.o de Friso H.A. Dat klopt ook wel, want Daimen is nog steeds zeer onrustig en perst nog steeds veel. Nu zijn we over op Friso A.C. en volgende week gaan we provoceren of hij idd kma heeft. Als er niks uit komt gaan ze verder kijken wat hij dan mankeert, want het is duidelijk dat dat persen toch niet helemaal normaal is. (volgens de dieetiste dan) Ik wordt er wel een beetje sip van dat zowel cb als ka zeggen dat persen en krampjes bij prematuur hoort terwijl de dieetiste juist weer zegt van niet!!! Heb het idee dat we een beetje van t kastje naar de muur gestuurd worden . Gisteren om 18.30 zijn we begonnen met de A.C voeding. Hij heeft er nu 4 flessen van op. Ik zie nog geen verbetering, maar het kan natuurlijk ook even duren!!!