April 2011 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Vica86, 2 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. luckey

luckey VIP lid

16 feb 2010
    5.129
    0
    0
    Me2.... precies dat heb ik ook.
    ik wil het te goed doen en baal dan als ik de oplossing voor haar huiltje niet weet. Ik baal dat ik niet normaal met sem kan omgaan en hij tegenwoordig gil/schreeuwt als ik hem voor de 2e keer vraag iets op te ruimen. Ik baal dat ik niet normaal met manlief omga en dus geen echtgenoot ben.
    Volgens mij dreigt er ook een borstontsteking want rechterborst doet pijn (lijkt wel mega stuwing).
    Alina gaat het nu wel iets beter, ligt al sinds 18 uur in de box. eerste half uur met speen en sindsdien zonder heerlijk te slapen. Mijn boobs staan op ploffen maar goed.
    Ze drinkt ook maar 1 borst per keer, gisteren 2 gegeven maar of dat nou zo slim was van me....

CVM... spelen is idd niet het goede woord. Ik bedoel dan eerder even rustig in de box liggen zonder te huilen hihi.
    Soms komen er ook van die big smiles doorheen en dan smelt ik weer helemaal!!!

2. luckey

luckey VIP lid

16 feb 2010
    5.129
    0
    0
    CVM... wat een invloed heeft die pil dan zeg... pffff.
    gelukkig dat het op alle fronten dan beter gaat nu!!!

3. Musty

Musty VIP lid

2 jul 2008
    10.414
    0
    36
    @ luckey.... hele dikke knuffel

hier gekkenhuis, even teken van leven

pfff ben blij dat morgen de afspraak bij ha staat, ons manneke is weer zo verkouden en zo slijm aan t uitspugen en pfff :(:x wil niet weer opname omdat ie ligt te stikken
    hij heeft er ook echt pijn inmiddels bij en ligt zo te kronkelen
    zoutoplossing doet niet veel
    nu las ik net dat borstvoeding ook slijm oplost dus dat straks proberen met pipetje
    hij komt niet voor voedingen, moet hm echt dwingen en dan kleine beetjes, ben maar gaan kolven want wil niet dat de productie straks zo weinig is
    bha dub erover

zelf rust inroosteren is op t moment niet te doen..zelf ook goed verkouden en een koppijn erbij.. kleine meis is gister ochtend krijsend opgestaan en krijsend naar bed gegaan om niets.... langleve peuterpuberen

4. Chantico

Chantico Niet meer actief

Grappig dat jij dezelfde afwegingen maakt ja! Op zich heb ik met onze dochter wel gemerkt dat je inderdaad best iets kan wijzigen in het ritme van een kind, als het met 'gewoonten' te maken heeft. Zij was bijvoorbeeld met 3 maanden ofzo altijd 's avonds wakker tot zo'n 22.00 uur en sliep dan 's ochtends uit tot een uur of 10.00 (gok een beetje, weet het niet meer precies) (wel met voedingen tussendoor nog hoor, maar dan sliep ze meteen weer verder). Was gezellig voor m'n vriend die haar dan na z'n werk nog echt een paar uur mee kon maken en ik kon 's ochtends lekker uitslapen. Maar met het einde van mijn verlof in zicht zijn we haar toen gaan wennen aan 's avonds om 19.00 uur gaan slapen en om 7.00 uur weer wakker. En na een tijdje klooien en doorzetten pikte ze het toch op. Dus wat dat betreft kunnen we best proberen om die late voeding terug te krijgen en dan de lange ruk 's nachts te krijgen.

Herinner me nu opeens hoe die vrouw heet van dat boek met strikte dagindelingen enzo: Gina Ford. Die gaat er heel erg van uit dat je een kind kan vormen zoals jij wil, in een vast schema dat zij per week ongeveer heeft uitgewerkt, met hoe laat de fles en hoe laat slapen enzo. Ik geloof er niet zo in, maar wel een beetje in dat je wat kunt bijsturen aan onhandige (of onregelmatige of ontbrekende) schema's die kinderen zelf van nature volgen.

5. Chantico

MiniMe, mooie foto!

CVM, fijn dat je productie omhoog is gegaan!

Da's ook nog een idee: de speen proberen 's nachts. Ik heb alleen het vermoeden dat ik dan eerst een half uur bezig ben met steeds die speen terugstoppen, voordat ik met m'n slaperige hoofd bedenk dat hij hem steeds uitspuugt omdat ie toch gewoon echt honger heeft, en dan alsnog kan gaan voeden ;)
    Ja, en wat ook zo grappig is, is dat ze eerst leren vastgrijpen, maar dan nog niet weten hoe ze ook weer los moeten laten :D Nathan zit regelmatig met z’n vuistje op die manier ‘vast’ in de kwastjes die aan het hangmatje in de box hangen waar hij dan naast ligt.
    Haha, ik snap het nog hoor! Hier ook zo'n 'wisselend ritme' van de ene keer heel wakker zijn na de voeding en de andere keer juist in slaap vallen aan de borst. Ik heb er nog niet aan 'gesleuteld', omdat het me niet zo uitmaakt of er wel of geen ritme is op dit moment. Ik merk wel dat hij soms niet meer op schoot wil maar lekker even liggen in de box en dat hij daar ook in slaap valt. Zou hem op zulke momenten dus ook wakker in bed kunnen leggen, bedenk ik me nu
    Hier in ieder geval geen baby die na elke voeding twee uur slaapt. Hij zit nu een beetje in een ritme van ’s avonds / ’s nachts / ’s ochtends een lang blok slapen onderbroken met voedingen, dan zo’n anderhalf uur wakker, dan ’s middags weer een blok slapen, dan eind van de middag weer zo’n anderhalf uur wakker en dan ’s avonds weer slapen, etc. En dat blok ’s middags is niet elke dag zo duidelijk, soms is ie de hele middag bezig met in slaap vallen en weer wakker schrikken ergens van… En ’s avonds en ’s ochtends zit er ook nog wel eens een half uurtje of uurtje wakkere tijd tussen. Tja, of je dus al kunt spreken van een ritme kun je je afvragen :D

Me2, Suus, Fleuri, Luckey, we zitten allemaal een beetje met hetzelfde volgens mij. Ik ga maar een gewoon met de flow mee, zoals Me2 schrijft. Van mij hoeft er nog niet zo nodig een duidelijk ritme te zijn. Scheelt wel dat ik nog twee maanden thuis ben natuurlijk, want met kdv in het vooruitzicht zou ik ook meer ritme willen hebben (ivm flesjes gekolfde melk daar…)! En uiteindelijk komen ze allemaal wel in een ritme, denk ik. Ik volg hem gewoon tot ik er zelf teveel last van zou gaan krijgen, maar dat is nog lang niet zo.
    En soms slapen-voeden-slapen en soms spelen-voeden-spelen, volgens mij doen ze het er om, die kleintjes, om ons steeds weer te verrassen :cool:

Luckey, kun je niet proberen los te laten dat er al een ritme zou moeten zijn? Laat het een paar dagen gewoon helemaal op z’n beloop. Volg wat ze nodig heeft, voed wanneer ze dat aangeeft, in de draagdoek als ze huilt, etc. Weet niet of het haalbaar is hoor, maar kan wel meer rust geven: als je geen verwachtigen hebt, kunnen ze ook niet niet-gehaald worden…

Met spelen bedoel ik hier trouwens lekker samen naar elkaar lachen, met elkaar ‘babbelen’, in de wipstoel naar iets interessants kijken (mama die bezig is, het raam, de boekenkast) en in de box met de mobile of andere leuke dingen om naar te kijken. Echt contact maken of heel wakker/geconcentreerd rondkijken dus, dat vind ik spelen op deze leeftijd :)

6. luckey

luckey VIP lid

16 feb 2010
    5.129
    0
    0
    Chantico... nee een echt ritme is er nog niet en dat hoeft ook niet hoor, verbaasde me alleen dat ik al zoveel over ritmes lees.... Ik ga hier zeker zoveel mogelijk mee met alina.
    Wordt alleen zo mega onzeker over haar onrust en huilen en spugen en Sem die nog meer aandacht opeist omdat ik die niet kan geven op dit moment. Lekker fout.....
    Mijn verwachting is meer dat ik zelf overal het antwoord op wil weten en dus mega baal dat ik niet weet wat met haar aan de hand is.
    Waarschijnlijk is het over een paar daagjes over en bleken het regeldagen te zijn of een sprongetje.....
    Zucht ik moet gewoon de aan/uitschakelaar van het denkgedeelte in mijn hersenen eens gaan zoeken....

7. Musty

Musty VIP lid

2 jul 2008
    10.414
    0
    36
    o meiden, ben ins taat mn eigen haar uit mn hoofd te trekken

kleine man is weer verkouden en dusdanig dat ie weer elke keer ligt te stikken en slijm overgeven en pffff
    zout oplossing neuspray werkte niet, had nog wat zoutoplossing met spuit van ziekenhuis ook geen effect, uiteindelijk zelf een sterkere zout oplossing gemaakt en kwam er heel veel snot uit, zn temp stijgt weer, suffig, wel plasluiers maar drinkt steeds beroerder sinds gister, dus loop erbij te kolven (bang dat productie terug valt, moet ik daar bang voor zijn als t een paar dagen minder gedronken wordt?)
    t spugen doet hm zon pijn en zodra hij 'plat' ligt(alles is verhoogd aan hoofdend vanwege die reflux) en hij ligt zo te kronkelen en :( hij wilt niet eens bij ons hangen, alleen maar in zn babywipper op massage stand
    zit er sinds half 3 vanacht naast en probeer toch elke keer kleine beetjes te voeden

iemand nog tips??

om half 10 bij de ha zijn

8. Vica86

Vica86 Niet meer actief

@Musty, allereerst een hele dikke knuffel..
    Tips heb ik niet. Bij mijn dochter hielp het alleen om de met haar in de draagzak rond te lopen en dat deed ik dan ook de hele dag. Het is echt uitzitten tot je medicatie hebt en totdat die werken..

Vraagje aan jou.... kunnen blauwe plekken op je kuit, die niet weg gaan, duiden op trombose??

9. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Goedemorgen,

Hier een goede nacht gehad. Vanmorgen al druk geweest met Zumba!
    Ik heb al een tijdje een blauwe plek aan de binnenkant van mijn rechterkuit. Ik dacht dat ik me vast ergens gestoten zou hebben (ookal herinnerde ik mij dat niet). Ik weet niet precies hoe lang het geleden is, maar wel al een tijdje (meer dan een week). De blauwe plek is nog altijd niks minder geworden.
    Vanmorgen ontdekte ik op de andere kuit, ook aan de binnenkant, nog zo'n blauwe plek.

Ineens maak ik mij best zorgen aangezien aan het eind van de zwangerschap bleek dat de kans op trombose verhoogd was.

Vanmiddag met mijn meis naar het cb...

10. Musty

Musty VIP lid

2 jul 2008
    10.414
    0
    36
    t waren geen duidelijke blauw plekken, je zag wel wat maar niet als een normaal blauw plek, t voelt als enorme blauw plek/plaatselijke spierpijn

11. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Het zijn ook niet overduidelijke blauwe plekken, maar ze worden echt niks minder..
    Het voelt wel als een mega blauwe plek.

12. Musty

Musty VIP lid

2 jul 2008
    10.414
    0
    36
    @ vica... lijkt er wel op

wij gaan naar de HA

13. luckey

luckey VIP lid

16 feb 2010
    5.129
    0
    0
    Musty... knuffel meid....

Vica... lijkt er idd op maar heb er niet zo'n verstand van.... huisarts na laten kijken...

Hier.. vannacht ging redelijk. elke 3 uur voeden en alleen links was ze onrustig (mindere borst).
    Sinds 8 uur vanmorgen is ze wakker en normaal valt ze in slaap in de maxi cosi maar nu ligt ze heerlijk in de box te brabbelen.
    Wel schuin op het voedingskussen..... straks bedje ook schuiner zetten...

14. cvm1985

cvm1985 Fanatiek lid

2 aug 2010
    3.692
    32
    48
    Bijgelezen :)

Musty sterkte! Sneu, je mannie weer zo verkouden!

Vica: Gekke plek idd, toch ff laten checken?

Lijkt het zo of zijn de bv-beebs onrustiger/minder ritme?
    Of komt het door de onzekerheid vd mama's die zich toch te druk maken om tijden enz...Merk ik hier iig wel eens. Nou doet Liv het overdag en snachts super, alleen ;s avonds komt ze vaak (de laatste dagen trouwens niet!)

Hier: ochtend from hell gehad, oudste stiefzoon ging totaal door het lint omdat ie niet naar school wil...gillen, schreeuwen, huilen noem maar op...Liv meteen van slag, jongste stiefje zoekt op die momenten veel bevestiging, manlief totaal pissed off....erg gezellie dus, beloofd een leuke week te worden.
    Liv inmiddels gebadderd met de jongste, dus die zijn allebei weer rustig. Oudste komt pas om 4 uur weer thuis en manlief ook, want heb aangegeven absoluut niet alleen thuis te willen zijn met de oudste, ik kan hem gewoon niet in bedwang houden.
    Nu gauw opweg naar het cb.....arme lieve meisje krijgt prikjes en ik ben van broodnuchter naar megasoft en labiel veranderd nu ik mama ben hahaha

15. luckey

luckey VIP lid

16 feb 2010
    5.129
    0
    0
    cvm.... knuffel!!!!! ikmag woensdag voor de spuitjes en dan gaat sem mee dus moet me wel sterk houden.. vorige keer heb ik staan janken als een klein kind haha. sem was rustig en ik heb de hele weg naar huis gesnikt.
    Hier ook lastige ochtend. Heb een auto op de kast gezet die hij als beloning mag hebben als hij lief is op school en niet in de broek plast (altijd maar beetje maar onnodig)
    Huilen natuurlijk dat hij hem nu niet mocht hebben.
    Fout dat omkopen maar ik moet iets haha.

Alina ligt op de arm te slapen en ik ga denk ik eens langs een osteopaat. Toch even uitsluiten dat het iets lichamelijks is.
    Vaker voor een voeding komt ze niet, zit nog steeds op 8-9x per 24 uur dus netjes. Alleen dat onrustige en huilen kan ik niet meer zo goed verdragen omdat ik niet weet wat aan de hand is....

16. cvm1985

cvm1985 Fanatiek lid

2 aug 2010
    3.692
    32
    48
    Luckey, alleen maar goed dat je dat dan laat bekijken hoor, baat het niet dan schaad het niet!
    Enne, zie het niet als omkopen maar als belonen van goed gedrag. Hopelijk werkt het. Hier eenzelfde idee met beide stiefjes, ze krijgen allebei een kaart met 4 vakjes. Dylan krijgt elke avond een sticker als hij geen ongelukjes heeft gehad. (bijna 7 en plast elke dag nog in zijn broek) en Jim krijgt elke dag een sticker als hij lief zijn bed uit komt en lief naar school gaat. Zijn vrijdag allevier de vakjes vol, dan gaan we 's middags met zijn allen iets leuks doen. Zo niet....dan niets leuks doen. Hoop zo dat het werkt want zit niet op nog meer van deze ochtenden te werken!

Hier net de prikjes gehaald, arm kind. Vind het megazielig! Maar ze hielt zich dapper, even brullen en toen ik haar optilde meteen weer stil. Nu ligt ze heerlijk te slapen. Heb voor de zekerheid paracetamol gehaald, 60mg zetpillen. Staat op vanaf 3 maanden maar bij gewicht staat vanaf 3500 gram....en andere hadden ze niet, dus zal toch wel goed zijn? Anyways als ze geen koorts krijgt is het ook niet nodig dus daar hopen we op!

17. MiniMe81

MiniMe81 VIP lid

29 mei 2010
    5.398
    56
    48
    Where the heart is
    @CVM: Die pcm is goed hoor. Ik had die ook gehaald nadat Robin zn prikjes had gekregen. Ik heb specifiek gevraagd om pcm voor baby's onder de 3 maanden en kreeg ook 60mg mee. Staat hier ook op de verpakking dat het voor baby's onder de 3 maanden is.
    Ach, hopelijk is het niet eens nodig inderdaad.

18. Vica86

Vica86 Niet meer actief

@Pcm, ik mocht gewoon 120mg zetpil geven indien nodig. weet neit of dat was ivm zijn gewicht, dat is er niet bij gezegd.

@Luckey, idd zie het als het belonen van goed gedrag. Ik ben daar echt helemaal voor, maar dan wel op de manier dat CVM het doet zeg maar. Allemaal... (nu voor de meeste nog niet van toepassing).
    Maar ik zal nooit 1 van de kinderen belonen als die zich gedraagd (op welke manier dan ook) en de andere neit omdat die zich nooit misdraagt.
    Dat deden mijn ouders vroeger (zus als ze niet nagelbeet en zusje als ze lief was) en daar heb ik nu nog nare herinneringen aan.
    Maar over het algemeen vind ik het heel goed om zulke dingen te doen. Sommige kinderen hebben soms echt stimulatie nodig. En dat ene leuke speelgoed of dat bezoekje aan de speeltuin enzz kan dan zooo motiverend zijn!

@Cvm, fijn dat Liv het goed gedaan heeft bij de prikjes. Is ze nog goed gegroeid?? Zal vast wel ;).

Hier een dwarse peuterpuber hahaha. Wordt nog wat.

Net de gastouder gebeld en die blijkt 3 weken vakantie te hebben in juli/aug dus die vakantiebaan kan niet doorgaan.

19. Chantico

Knuf voor de mama's die vandaag al zoveel gedoe hebben gehad, Musty, CVM, Vica, Luckey

20. Mir1984

Mir1984 Fanatiek lid

8 aug 2010
    1.299
    0
    0
    Filiaalmanager, drogisterij
    Asperen (Gelderland)
    Hoi dames,

Ook ik ben weer bijgelezen. Mama's die ziek zijn/zieke baby's hebben, sterkte en knuf! Ook voor de mama's die niet kunnen doorslapen s'nachts!

@Hier: Daimen ligt lekker in de box naar z'n muziekmobiel te staren. Ben er zo blij mee! hij brabbelt ook meer de laatste tijd en hij is lekker enthousiast, hebben jullie beebjes dat ook? Zo super schattig. Gister-avond ging ik op z'n buikje blazen en daar reageerde hij op :D door lekker naar me te lachen en 1x kwam er zelfs geluid uit tijdens het lachen (SMELT!). Ik m'n vriend geroepen, maar helaas was het maar eenmalig.

@Voeding: ik heb besloten om sowieso nog een week (minimaal) door te gaan met deze voeding voordat we gaan provoceren. Heb toch het idee dat het miss toch een beetje begint te werken!

Deel Deze Pagina