Ik weet niet zeker waar de -2,0 standaarddeviatie-lijn loopt, maar is geloof ik de p5-lijn (onderste 5% van de kindertjes) of niet? Daar zat onze dochter ook steevast op, en daar is nooit sprake geweest van naar de ka gaan. Geen zorgen maken hoor, dikke kans dat hij gewoon heerlijk precies groeit zoals hij moet groeien!
@evaring met de pleister pill; 2 maanden geprobeerd een aantal jaren terug.. binnen no time 6kg aangekomen! rotding :x, maar goed ik kan ook absoluut niet tegen hormonen..
Ik krijg dus ook echt mega bijwerkingen van hormonen. Koperspiraal gehad maar vrijwel direct weer laten verwijderen. Wat een pijn zeg van dat ding. Hier is trouwens mijn oma opgenomen in het ziekenhuis. Ze weten niet wat ze heeft maar ze heeft enorme pijn in haar buik en rug en ze valt steeds weg. De bloeddruk schommelt van 40 tot 230.... Meer weet ik nog niet.
Fijn zeg! Ik hoop ook dat het zo blijft. Zal niet de eerste keer zijn dat ik iets opschrijf/zeg en dat het dan de volgende dag weer pet is..
@Vica: Wat een naar nieuws van je oma. Het zit jullie ook niet mee de laatste tijd. Beterschap voor haar @anticonceptie: Alleen ervaring met de pil, werkt prima voor mij. @Hier: pffff Robin heeft eindelijk zn rust gevonden sinds vanmiddag 13.00 uur, Hij ligt nu lekker te slapen; wel op mn borst maar ik durf hem nu echt niet weg te leggen.
Vica... beterschap voor je oma. hier vanaf half 8 onrustig. ligt nu met speentje in de box en vrijwel meteen vielen de ogen dicht.... ga dalijk met haar naar boven en zelf in bed liggen met de laptop... hopelij lukt de nacht zonder speen...
Mijn oma heeft een alvleesklierontsteking. Ze krijgt nu zo een echo om te kijken of er ook galstenen zijn, dan worden die operatief verwijderd. Ze wordt zowiezo opgenomen en krijgt heel veel vocht en een zonde. Als het alvleesklierontsteking in gevorderde mate is is het erg gevaarlijk voor haar.
@ vica.... sterkte metje oma @ alle onrustige beebs.... zou t niet mede komen door t benauwde weer???? nou... pff ...... word dus door HA afgescheept met xylo huppeldepup neusdruppels.... en daar al 6 bij apotheek te horen gekregen dat ze dat niet geven voor babietjes ook kan ik me totaal niet voorstellen dat dit van de KA komt, en dat ze dus geen overleg heeft gehad en dit even snel besloot voor 5 uur de enige normale voeding wat ie binnen heeft gehouden was vanmiddag, van 6 tot 8 slokje bij slokje en nu ligt ie rustig op ons bed te slapen tussendoor nog 2x slijm opgegeven maar niet zo tot stikkends toe..... dus op naar de nacht @ reflux... denk als ik dan toch bij ka ben.... aangekaart en gelukkig liet ons manneke dat wel ter plekke zien... al met al omdat ie nu netjes 3/4 uur tussen voedingen laat en hij super groeit en voedingen zelf goed gaan (buitenom ziekzijn) doen ze er verder niets mee bloeduitslagen vanmezelf, ijzer was te laag en schildklier liep weer achter ennnnnnn nog iets met rooie bloedlichaampjes maar was herstellende kon ze zien b12 injecties gaan 1 x p/2 wk en fffff ben nu verrot zo lekker douchen
mijn meisje begint te duimen... vandaag al een paar keer gemerkt dat ze erop lag te sabbelen..... nog meer kindjes die dit doen???? en doen jullie er iets tegen of niet???
ja hier een duimert, en ik laat hm hij weigert elke fopspeen ons dochtertje heeft de fospeen later gepakt en duimt nu niet meer ikzelf heb altijd geduimt tot huhhh jaar of 14 geloof ik heb er niets aan over gehouden
Juist bij dreigend duimen komt hier de fopspeen te pas hoor! Duimen heeft me teveel nadelen, dan liever gedoe met een speentje.
net erna toe geweest en borst aangeboden, wilde ze niet. weer in bed gelegd dus en nu hoor ik haar weer sabbelen en protest geven haha. ze heeft me net ook onder gekwijld... misschien toch een tandje ofzo?? speen heb ik niet aangeboden net trouwens....
net even gehuild... toch maar een paar slokjes en in slaap vallen.. nu lig ik weer in bed en weer hoor ik gesabbel.... weet niet wat ik liever heb... duim of speentje.... nou ja we wachten maar eens hoe dit ontwikkelt.. misschien gewoon 1 dagsvlieg ofzo
@Musty: Sterkte met je mannetje, en met jezelf. Toch nog niet helemaal 100% fit dus. @Luckey: Nog geen duim, maar hij sabbelt wel vaak op zn knuistje. Duurt niet lang meer voordat hij zn duim heeft gevonden ben ik bang. Als ik het zie, geef ik meestal wel de speen.
@ Luckey, het klinkt herkenbaar allemaal. Hier aan het begin nog geschreven dat de kraamverzorgster hem probeerde te leren duimen.. toen is een hele tijd niets mee gebeurd en nu sinds een week of 1,5 is hij heeel erg met z'n knuisjes bezig(zuigen/likken)..soms laat hij er ook z'n speen voor los, maar z'n duim wil 'm niet lukken.. die zet hij namelijk echt klem tussen wijs- en middelvinger..totdat z'n duimpje echt knalrood wordt. Hij wordt er soms ook best gefrustreerd van. Ik denk dat dit allemaal bij de "handjes-ontdek-fase" hoort. Hij kwijlt ook redelijk veel, ik heb zelfs een paar keer tijdens een wakker speel uurtje z'n slabber aan moeten doen want meneer zat behoorlijk te zeveren.
hier is het idd meer de hele hand dan specifiek de duim,maar dat zal nog wel komen dan... overdag haal ik de duim uit de mond of ik bied de borst aan. vannacht echter (toen we net in bed lagen) wilde ze de borst niet (even later wel paar slokken) en vanmorgen werk ik door haar gesmak wakker... toen dronk ze wel..... we kijken maar even aan wat het gaat doen.... nog een vraag voor cb haha
@Luckey, dit is de periode dat ze de handjes gaan ontdekken en er veel op gaan sabbelen he. @Duimen, mijn meis had altijd een speen met slapen tot ze 8 maanden was en ze hem spontaan niet meer wou. Nu betrap ik haar soms met haar duim in haar mond. @All, iedereen een beetje een goede nachtrust gehad? Hier zat er ruim 11 uur tussen de voedingen en vandaag kom ik als het goed is weer op 4 voedingen uit. Ik bied dus 4x 210+7 aan en zie wel wat hij drinkt. 1e fles gewoon 200cc gedronken. Zo naar de huisarts, ben benieuwd wat ze van de plekken vind. Ook gelijk maar vragen voor opties andere anticonceptie. Mijn oma heeft galstenen. Waarschijnlijk veroorzaken die de alvleesklierontsteking. Dat is goed nieuws want als de alvleesklier uit zichzelf gaat ontsteken had ze er waarschijnlijk niet meer vanaf gekomen. Vandaag horen we of ze geopereerd gaat worden. Alle verplegers (Eerste hulp, dag en nachtverpleging) vinden dat ze niet meer op zich zelf mag wonen. Daar wordt nu dus ook aan gewerkt. Zelf wist mijn oma helemaal niks meer. Ze dacht dat ze in het ziekenhuis lag omdat ze wellicht gevallen zou zijn. Ze blijft nog steeds wegvallen steeds.
Vica... idd de tijd dat ze van alles gaan ontdekken ja... och ja we zien wel waar het schip strandt... Gelukkig voor je oma dat het "maar" galstenen zijn. Het is zo te horen ook maar beter dat ze naar een verzorgingshuis gaat, als ze niet meer alles weet he.... Hier... dalijk eens even poetsen hier. Kolven ga ik ook weer oppakken want moet toch wat meer voorraad aanmaken. Daarna komt de dela langs om te kijken of nog wel goed verzekerd zijn. (dat mag ik hopen want ikb etaal al mijn hele leven!!!) En vanmiddag langs op nieuwe werk ivm info over introductie... ben benieuwd wat dat moet voorstellen...
goedemorgen! @ vica, toch wel heftig van je oma weer, ik hoop dat snel iets voor haar geregeld kan worden. Zoals je het beschrijft is het inderdaad niet verantwoord om als ze straks wordt ontslagen haar weer alleen te laten wonen. Sterkte, was vast weer schrikken voor je.. alsof er al niet genoeg aan de hand is. Hopelijk komen snel rustigere tijden voor jullie. @ hier- Ik denk iets van een buikgriep te pakken heb.. komt er aan beide kanten uit , charming. Ik ben maar preventief aan de ORS. Ik ben alleen zo bang dat ik Krystian besmet, bij een baby kan zoiets best heel heftig zijn lijkt me. Of werkt dat net als bij verkoudheid dat ik door borstvoeding hem er weerstand tegen geef?? geen idee eigenlijk. Ik hoop eigenlijk dat ik iets verkeerds heb gegeten en het niet bacterieel-en dus besmettelijk is.