Allereerst van harte gefeliciteerd Saona! Wat heerlijk dat de bevalling zo vlot ging, ondanks dat hij zo flink is. Heel veel succes met de testjes, hopelijk blijkt er helemaal geen infectie te zitten. Soms hebben kindjes ook even last van zo'n snelle geboorte, dat was bij Nathan ook. We moesten 24 uur blijven en zijn bloed is onderzocht, maar er bleek niets te zijn. Sterkte met het afwachten op de uitslagen!
Bv-mama's, hier ook véél aanleggen (vandaag zit ik ook al weer op 11x en nog minstens 1x in de planning). Weinig spugen hier, soms slikt ie volgens mij wel wat terug. En veel lucht, wat hij niet altijd makkelijk opboert en dan volgens mij voor pijnlijke darmpjes en scheetjes zorgt. Mag ik nog een keer de succestrucs voor boeren vragen, wie daar al eerder over geschreven heeft?
Mir: het erpsen werd minder naarmate de darmen betr werkten. Denk na een paar maanden....2 poepluiers zou hier voldoende zijn om echt minder te persen en comfortabel te zijn...
Ik weet niet meer wie me de tips gaf over de lodger shelter maar ik gebruikte hem dus wel verkeerd! Heb hem zopas gebruikt en hem nu meer met het hoofdje naar boven gedragen en dit ging super!! Bedankt voor de tips dames!! Vandaag weer een babytje in de familie geboren, een meisje!! Binnenkort dus zelf op kraamvisite!!
Ja wij zijn nu over op Nutrilon Pepti dit is tegen kma. Ik had ook gehoord dat sommige verzekeringen het vergoeden. Het is idd erg duur (Nurtilon lost bijna 22 euro per pak). Nu heeft mijn jochie (behalve het persen) geen ander symptomen, hoe zit dit bij jouw ventje? Had hij bv wel eczeem o.i.d?
Saone, gefeliciteerd!!! Met je flinke knulletje ik hoop dat jullie snel gezond en wel naar huis mogen. Hier een kleine tegenvaller, ik mag waarschijnlijk pas vrijdag naar huis das mooi balen. Maar ja ze ik moet eerts 24 uur infuus-ab en dan nog een 24 uur koortsvrij zijn. Bijlezen is hier bijna niet te doen. Dus ik val later thuis wel in. Dikke knuf meiden
Ik zit met een probleem: ik wou morgen naar de verjaardag van mn zus, die in Belgie woont, maar bedenk nu net dat Robin nog geen ID-kaart heeft! Dit kan dus problemen opleveren dus ik heb al besloten niet te gaan en eerst die IDkaart te regelen. Iemand hier ervaring mee en is het echt zo noodzakelijk? Wat zijn de evt consequenties bv?
QUOTE=MiniMe81;9840024]Ik zit met een probleem: ik wou morgen naar de verjaardag van mn zus, die in Belgie woont, maar bedenk nu net dat Robin nog geen ID-kaart heeft! Dit kan dus problemen opleveren dus ik heb al besloten niet te gaan en eerst die IDkaart te regelen. Iemand hier ervaring mee en is het echt zo noodzakelijk? Wat zijn de evt consequenties bv?[/QUOTE] Volgens mij hoef je je kind pas vanaf 12 jaar te legitimeren met een eigen ID-kaart. Tot die tijd is jouw ID-kaart voldoende. Dit is wat ze mij vertelde in het zh. Hoop dat het waar is. Anders even bellen naar het gemeentehuis!?
Goedemorgen! nou flink balen dus, ik heb het even uitgezocht, maar wanneer je met je baby over de grens gaat (ook al is het maar 10 min naar Belgie of Duitsland bv) dan heeft de baby een ID-kaart nodig of moet bijgeschreven staan op je eigen paspoort. We gaan vandaag dus gelijk een ID-kaart voor Robin aanvragen (en pasfoto's laten maken...ben benieuwd), maar ik kan vandaag dus niet naar de verjaardag van mn zus. Echt kl*te! Nou ja, ik heb haar al gebeld en het is niet anders, dus dan ga ik wel naar haar verjaardag als de kaart klaar is.... Dan ga ik straks maar een stukje wandelen met Robin...moet toch iets vandaag
minime, de eerste keer duitsland met sem was ook zonder id en aggelopen zondag luik ook zonder id...... maar goed ik ga toch maar een halen voor als we naar schoonouders gaan.... saona.... PROFICIAT MET NEO. nu zijn we echt allemaal bevallen. hopelijk blijken er geen infecties en mogen jullie gauw naar huis!!! wat een beer trouwens hier... gisteravond geen clusteravond gehad. we hadden bezoek en ze heeft ruim een uur bij vriendin op de arm geslapen. Hierdoor wel een nachtvoeding.... zag gisteren zelf scheel van de hoofdpijn, werd er zelfs misselijk van dus lag er ook vroeg in. gelukkig is hij nu weg. Gisteren toch iets teveel gedaan blijkbaar. MP... hebben jullie wel eens kleren voor jullie zelf op mp gekocht??? Ik heb de afgelopen maand verschillende truitjes/jurkjes gekocht. Kaartje hangt er nog aan en dan maar voor 5 euro. (denk dan aan hema en h&m) lach me kapot Draagdoek... ga er toch een aanschaffen. bykay denk ik
oja Mir... welkom..... klets lekker mee. moet me echt schamen zeg, de helft reageer ik gewoon niet op. maar ik weet na het lezen vaak al nie tmeer wat ik nu gelezen heb.... sorry!!!
@Luckey: nog geen kleertjes via MP gekocht, ik heb voorlopig ook meer dan genoeg (vorige week nog een doos vol van mn nicht gekregen). Ik koop kleertjes vaak in de aanbieding of bij Zeeman/Wibra dus is ook goedkoop. Merkkleding kan je beter via MP kopen, is veeeel te duur om nieuw te halen vind ik (als je kindje het maar 2 a 3 keer aankan...) @reageren: is allang leuk dat je meekletst, je hoeft niet op iedereen te reageren, doe ik ook niet, is soms wel errug veel haha!
ze moeten pas vanaf hun 12de een eigen id te hebben meis nu voldoet jouw id gewoon, en naar belgie is t niet noodzakelijk (heb zelf fam in belgie)
en goeie morgen, nou ja goed onze meis is alweer lekker bezig vraagje..... sinds gisteravond laat met de voeding horen we ons manneke enorm klokken alsof hij lucht mee hapt maar na ik weet niet hoveel checken wisten we echt zeker dat ie goed aanlag en geenvalse lucht mee kon krijgen nu net met de voeding kwam melk ook zo uit zn neus gelopen gebeld naar cb en lactatiekundige maar beide zijn er niet vandaag
Musty... dat klopt niet helemaal. in nl hoef je pas met 12 een eigen id te hebben maar kids in duitsland bv moeten vanaf de geboorte een kinderpas hebben. dus ook als je als buitenlander naar duitsland toegaat moet je je kind kunnen identificeren... hier... clusteravond van gisteren is verplaatst naar nu, ze wil geen seconden apart van me zijn...... kleding mp... ik doelde meer op kleding voor mezelf. alina heeft zoveel kleding haha....
Geldig reisdocument voor kind Als u met uw kind naar het buitenland reist, is het verplicht dat uw kind een geldig reisdocument heeft. Dit geldt voor elk land, ongeacht de leeftijd van uw kind. U heeft de keuze uit een eigen paspoort voor uw kind of bijschrijving in uw paspoort. In sommige landen is de Nederlandse identiteitskaart ook een geldig reisdocument. Alleen kinderen tot en met 15 jaar kunnen bijgeschreven worden in het paspoort van hun ouders. Per 26 juni 2012 vervalt de mogelijkheid tot bijschrijven. Alle kinderen moeten dan een eigen reisdocument hebben. Meer informatie hierover vindt u via de link 'Kan ik mijn kind laten bijschrijven in mijn paspoort?'.
Zo gevonden.... Beetje bijgelezen maar meeste weer vergeten. Verder ook erg druk,dus kom zo af en toe wel wat binnen vallen. Als eerste, Saona; van harte gefeliciteerd met jullie beeb en wat een beer. Hopelijk nu lekker snel naar huis en genieten... Heb ook leuke geboortekaartjes en foto's voorbij zien komen. Hier gister de nacontrole gehad, had de afspraak vervroegt vanwege de pijn. Schijnt dat mn onderkantje gewoon erg langzaam geneest. Balen want word het wel een beetje zat zo, elke dag met die pijn. Gelijk afspraak gemaakt om spiraaltje te plaatsen over 6 weken. Eerste migraine aanval ook alweer gehad, pfff ben er 9 maanden vanaf geweest. Weet nie meer wie de tip gaf over meer water bij de voeding doen om de ontlasting zachter te maken, iig bedankt voor die tip, het werkt als een trein. Ryan is ook een beetje snotterig, ben dus ook al in de weer met zout oplossing. Hij heeft ook een erg droge huid ook in zn gezicht, iemand idee wat ik op zn gezichtje mag gebruiken? Zwitsal olie helpt niet, ook niet op zn lichaam, velletjes blijven komen.
Star... geen idee wat je het beste kunt smeren... ga op de bank hangen hoor, filmpje aan, brood erbij, groot glas drinken... mevrouw heeft nl besloten al sinds 8 uur elk uur te willen drinken en niet van me los te willen zijn....