April 2011 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Vica86, 2 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. luckey

luckey VIP lid

16 feb 2010
    5.129
    0
    0
    koeky... t.hijs zo'n last van zijn reflux en krampen..
    och germ wat moeten onze ukkies het toch afzien zeg...

Hier.. net gesprek gehad op nieuwe werk. Weet nog niet veel haha. 21 juni is een introductiemiddag en dan hoor je meer over de werkwijze enzo. Contract wordt thuisgestuurd en werkkleding is besteld. Heb er echt zin in!!!

Alina ligt nu al 2,5 uur al te slapen in de maxi cosi.
    Doordat ik zondag alles heb afgekolfd lijkt mijn produktie wel gekelderd. Zondag hele dag stuwing gehad (ondanks het kolven) en sindsdien merk ik geen tussentijdse lekkingen meer op.
    Ze heeft nu de laatste keer om 12 uur gedronken en ik heb nog niet eens stuwing.... ondanks de 12 voedingen gisteren....
    HELP, nou ja het zal wel goed zitten toch?

2. Musty

Musty VIP lid

2 jul 2008
    10.414
    0
    36
    wanner de stuwing weg is betekent dat je voeding goed op peil is;)

ik heb alleen even stuwing na regeldag(en)

3. titania

titania Bekend lid

14 jul 2010
    912
    0
    16
    Utrecht
    #1783 titania, 7 jun 2011
    Laatst bewerkt: 7 jun 2011
    luckey.. ik word helemaal onzeker van wat je schrijft!
    anthans soms ben ik bang dat ik te weinig productie heb omdat K zo langzaam groeit.
    Is het echt zo dat je na 3 uur stuwing moet hebben? anthans hebben de borstvoedende mama's dat??
    ik heb misschien 1x in de week echt duidelijke stuwing overdag..met Krystian's middag slaapje meestal trouwens in 1 borst (ondanks dat ik altijd uit beiden voed) verder in de ochtenden soms wel omdat hij 5/6uur doorslaapt.. maar that's it.

Ik voed nu gemiddeld 6 soms 7 keer per dag- 8 als hij clustert(meestal in de ochtend of middag) of met een regeldag..maar ik ben snel geneigd om het 1 voeding te noemen al hij binnen het uur weer komt.

De eerste weken had ik wel veel vaker stuwing.. Ik was er zelf van overtuigd dat de productie zich nu gestabiliseerd had en aangepast aan hem en z'n nieuwe lange slaappauzes, maar het kan dus ook verminderde productie zijn??:(:(

@hier super misselijk en alleen wat beschuit en thee binnen kunnen houden. Helaas heeft Krystian een off-day en werd al na een uur boven slapen wakker, dus ik ben op dit moment met hem in de draagdoek aan het banghangen met een fleece dekentje om me heen geslagen. Hij slaapt gelukkig wel.

hebben andere kindjes hier nog last van berg? ik haal het ongeveer 1x per week weg met olie en borstel of ansichtkaart (net toevallig zitten doen sinds hij toch in het draagdoek ligt te slapen) Hij heeft het ook op z'n wenkbrauwen en het blijft terugkomen. Ik ben wel blij dat het er makkelijk vanaf gaat, maar het is elke keer wel een werk..pff

4. titania

titania Bekend lid

14 jul 2010
    912
    0
    16
    Utrecht
    #1784 titania, 7 jun 2011
    Laatst bewerkt: 7 jun 2011
    dus toch!
    grappig dat het bij iedereen zo verschilt.
    Ik ga donderdag naar het borstvoedings cafe hier..even met een lactatiedeskundige babbelen. ik blijf onzeker en loop met heel veel bv vragen rond nog steeds.

Bijvoorbeeld; doordat telkens maar 1 borst stuwing heeft denk ik dat die gewoon overproductie heeft, maarja hoe kom je daar weet vanaf zonder borstontsteking op te wekken.. pff gepuzzel;)

5. luckey

luckey VIP lid

16 feb 2010
    5.129
    0
    0
    Titania... ik wil je niet onzeker maken.
    ik heb nooit stuwing gehad na 3 uur hoor.... maar omdat ze maandag zovaak gedronken had, had ik het gewoon verwacht....
    volgen wat musty schrijft hoor!!!!
    normaal hoor je geen stuwing te hebben, of je moet al mega lang niet gevoed hebben.....
    ik verwachte het alleen een beetje omdat ze dag ervoor zo vaak gedronken had.......
    absoluut niet mijn bedoeling om mensen onzeker te maken!!!!!
    (is al erg genoeg dat ik niet volledig op mijn gevoel af kan gaan dit keer)

6. luckey

luckey VIP lid

16 feb 2010
    5.129
    0
    0
    hoe werkt zo'n borstvoedingscafe eigenlijk????
    zitten die door het hele land?????
    zou er ook wel eens heen willen....

7. MiniMe81

MiniMe81 VIP lid

29 mei 2010
    5.398
    56
    48
    Where the heart is
    @Vica: Gelukkig zijn het ‘maar’ galstenen, hoewel dat ook erg genoeg is.

@Titania: Beterschap, hopelijk is de bacterie er snel uit, zodat je je weer beter voelt.

@Dela: Ik neem aan dat jullie hebben doorgegeven dat er een kleine geboren is? Hier nog niet gedaan, moet ik binnenkort ook maar eens doen.
    Ik zal waarschijnlijk nog wel meer instanties vergeten zijn.
    Aan welke hebben jullie de geboorte doorgegeven??

@CVM: Wat sneu voor Liv. Waarschijnlijk gaat het vannacht al beter, als het goed is hebben ze maar max 24 uur last toch?

@duimen: Ik heb zelf ook erg lang geduimd. Toen ik 7 was nog en naar groep 3 ging, toen moest ik het toch echt afleren, mocht natuurlijk niet in de klas. Thuis heb ik wel tot mn 10e geduimd denk ik (om in slaap te komen). Uiteindelijk ook een beugel gehad hierdoor.
    Daarom hoop ik dat Robin niet gaat duimen.

@Musty: Strijk jij babykleertjes??? Haha ik zal wel heel lui zijn, maar daar begin ik niet aan hoor. Ik heb geen droger dus dat scheelt, ik hang alles op een rekje uit, dus zit er ook weinig kreukels in.

En WAAAA maat 68 al!!! Had het ook al op Hyves geschreven, maar hier zijn we net toe aan maatje 56 hihi. Maatje 50 is toch wel echt te klein. Zal wel najaar/winter zijn voordat Robin een keer in maat 68 past.
    Vanmiddag bij een vriendin op bezoek. Zij heeft een meisje van 9 maanden, en die zit nu net in maatje 68 (en heeft ook nog kleren van maatje 62 aan).
    Wat een verschil zo he!

@Isra: Prachtige foto! Wat een mooie kindjes heb je zeg! Mag je trots op zijn.
    Heb je deze foto zelf gemaakt? Echt gaaf!

@Vica: Shit zeg spataderen! Hopelijk wordt het niet erger.

@CVM: Wat een vrolijke meid!

@Borstvoedingscafe: Ik weet dat we in Weert ook een ‘cafe’ hebben, is gewoon in de V&D op een bepaalde dag in de week. Moet je even googlen ofzo, er zal wel een site van zijn.

@Hier: Vandaag de hele dag op stap geweest met Robin. Vanochtend naar mn werk om hem te showen, was erg leuk! Helaas was het nogal druk, dus mn collega’s hadden niet heel veel tijd om hem uitgebreid te bewonderen. Daarna nog even de stad in geweest, en een leuk petje gescoord voor Robin bij de H&M. Heel stoer! Daarna naar een vriendin die vandaag parttime dag had, dus gezellig met haar en haar kleintje (9 maanden) naar het dorp geweest om te lunchen. Daar bij de Zeeman nog wat leuke babykleertjes gekocht (kan het niet laten haha). Erg leuke dag!
    Nu lekker relaxen, want ben best wel moe na zo’n dagje (ook van het vele autorijden denk ik…ben ik niet meer gewend)

8. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Heb even heeel snel bijgelezen.
    Jesley is nog steeds niet helemaal zichzelf...

Hoop dat het een sprongetje is.
    Spugen is wel veel minder.
    Ben weer nutriton gaan bijvoegen.

Hij huilt heel veel, wilt niet slapen...
    Misschein ben ik er zo weer.

Mn eten is klaar, over piept!

Even pizza! Want zit er doorheen.... :(

9. luckey

luckey VIP lid

16 feb 2010
    5.129
    0
    0
    weert is op zich nog een stukje rijden voor mij, maar als ik daar eens persoonlijk met iemand kan praten, heb ik het er wel voor over.
    of ik maak gewoon een afspraak met een lk hier.....

fb... knuf hoor, hoop dat hij zich gauw beter voelt, en jij dus ook

instanties: ik heb het doorgegeven aan: interpolis (alle verzekeringen lopen daar), cz uiteraard, dela... dat was het volgens mij.....

hier.. ze ligt nu op de arm te slapen.... net 3 voedingen binnen 2 uur gehad haha.
    maar om verdere onzekerheden te voorkomen zal ik niet verder uitwijden.
    hoop dat ik een pro-bv-arts heb morgen op het cb. geen zin om weer te moeten aanhoren dat 6 voedingen echt voldoende zijn...

10. Musty

Musty VIP lid

2 jul 2008
    10.414
    0
    36
    ja zitten overal je moet wel even goed zoeken ;) hier is t in t theehuis van de kinderboerderij op maandag, dat gaat van t ziekenhuis uit (ernaast)

heb wel als hij inene langer tussen de voeding laat dat t echt kanonskogels zijn :)

@ minime.... yup alles van de kids wordt gestreken bejalve sokken
    hier ook geen droger hoor ;)

kan er wel om huilen dat ie al 68 past :)

@ isra & cvm.... prachtige foto's!

@ titania... niet onzeker zijn over je bv hoor! bezorgt stress en dat kan wel weer effect hebben op je voeding (al snap ik je wel)

11. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Als ik even op internet lees, denk ik toch dat het een 12-weken sprongetje is, waar Jesley last van heeft.

Hij ligt nu gelukkig te slapen vanaf 18.00 uur. Maar meestal slaapt hij van (ongv) 14.30 tot 18.30 uur...
    Dus ja, hij is een beetje van slag!
    Ik laat m ook lekker liggen zolang hij slaapt.

Alleen zal ik verder gaan met nutriton (verdikker) tegen t spugen.. Of zal ik daar even mee stoppen?
    Om te kijken of t minder word na t sprongetje.

Want door nutriton kan hij natuurlijk ook weer darmkrampjes krijgen.
    Pfff lastig allemaal.

Ik begin nu weer een beetje bij te komen nu ik effe rustig zit en een heerlijke pizza op heb. (vanaf morgen natuurlijk weer op de dieet-toer);)

xx

12. MiniMe81

MiniMe81 VIP lid

29 mei 2010
    5.398
    56
    48
    Where the heart is
  13. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland

Hahha geweldig!!
    Schattig....

(alleen voor de foto al geweldig om te kopen)

14. Chantico

Chantico Niet meer actief

Ik heb ook nauwelijks stuwing hoor. Gisteren nog twee keer aan dezelfde kant gevoed (ik doe 1 borst per voeding), dus om 9.30 en 13.00 uur twee keer rechts, omdat links om 13.00 uur nog zo leeg voelde dat ik dacht dat ik die om 9.30 uur nog had gehad. Niet dus, links was om 6.00 uur voor het laatst geweest... Zo niet-gestuwd voelen mijn borsten dus ;), zelfs als ze als het goed is vol voeding zitten, want over mijn productie twijfel ik dit keer niet echt :) Gelukkig had ie om 13.30 uur nog wel zin in een toetje, dus toen snel alsnog links aangelegd. (En me vervolgens later die middag wéér vergist in een borst en nog een keer links aangeboden, dus zat tussen twee voedingen rechts ook weer 7 uur...)
    Nathan heeft ook een klein beetje berg. Inderdaad bij z'n wenkbrauwen een beetje, en dat krijg ik moeilijk weg (vindt ie niet leuk als ik daar borstel). Op z'n hoofdje was het met één keer olieën wel voor het grootste gedeelte weg (was zondag), en lijkt niet terug te komen.

15. luckey

luckey VIP lid

16 feb 2010
    5.129
    0
    0
    OOOOOOHHHH wat schattig zeg!!!
    Mega cool petje!!!!!

16. Fleuri

Fleuri Fanatiek lid

17 okt 2010
    1.097
    0
    36
    NULL
    NULL
    Voed ook steeds 1 borst.
    Alleen tijdens de ochtend voeding is er 1 borst die gestuuwd aan voelt. Toch vind ik het altijd wel prettig om te voelen dat mijn lichaam nog steeds goed produceerd.
    Hier nog 7 en soms 6 voedingen per 24 uur

17. Musty

Musty VIP lid

2 jul 2008
    10.414
    0
    36
    @ FB dikke knuffs, hopenlijk vind ie zn draai weer snel!

@ minime... geweldige foto!

18. Fleuri

Fleuri Fanatiek lid

17 okt 2010
    1.097
    0
    36
    NULL
    NULL
    Mini
    Wat ziet hij er wijs uit zeg!

HENNES heeft trouwens SALE

19. Fleuri

Fleuri Fanatiek lid

17 okt 2010
    1.097
    0
    36
    NULL
    NULL
    Kijk even in mijn 'voedings dagboekje', maar zit nu een week op 6 voedingen

20. luckey

luckey VIP lid

16 feb 2010
    5.129
    0
    0
    Berg... alina heeft er (nog) geen last van maar Sem zelfs nog steeds.... maar moet ook eerlijk zeggen dat ik niets tegen doe.
    Heb met olie geprobeerd maar hielp niet echt dus daarna gewoon gelaten. Valt gelukkig niet op.

Chantico... jij ook dus 1borstvoeder haha. Hier ook.
    Verbaast me hoe goed het gaat, maar toch soms onzeker (vandaag paar keer loslaten-happen-loslaten-happen tijdens voedingen). de onrust in haar en krampjes maak ik me meer zorgen om. Manlief meende dat het uit haar nekje komt want als je haar in een bepaalde houding hebt, huilt ze... Is mij nog niet opgevallen..... als de osteopaat dit ook vaststelt, ga ik me toch wel een "slechte" moeder voelen hoor

Deel Deze Pagina