April 2011 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Vica86, 2 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fleuri

Fleuri Fanatiek lid

17 okt 2010
    1.097
    0
    36
    NULL
    NULL
    Dat is een mooi lang slaapje!

2. luckey

luckey VIP lid

16 feb 2010
    5.129
    0
    0
    oh wat een luxe zeg, daar kan ik maar van dromen....
    maar goed misschien voed ik nog wel op momenten dat ze eigenlijk helemaal geen honger heeft....

3. Fleuri

Fleuri Fanatiek lid

17 okt 2010
    1.097
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ze vindt mama-melk gewoon erg lekker!

4. Musty

Musty VIP lid

2 jul 2008
    10.414
    0
    36
    ook even spam... hij kan zo lekker grommen

5. MiniMe81

MiniMe81 VIP lid

29 mei 2010
    5.398
    56
    48
    Where the heart is
    Musty, wat een mooie jongen zeg! Soo cute! :D

6. luckey

luckey VIP lid

16 feb 2010
    5.129
    0
    0
    ooh wat een knapperd

7. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Musty: Wat een leuke foto, haha:D

Hier: Jesley slaapt nog steeds... Zal ik m wakker maken??
    Hij moet namlijk nog 2 flessen vanavond. Word ander wel erg laat?

Of zal ik m laten liggen? en dan maar 1 fles overslaan?
    Kan ook een keer geen kwaad denk ik? toch?

Dat ik zijn fles geeft wanneer hij wakker word??
    en dan ook maar hopen dat hij vanacht nog slaapt!:(

8. Chantico

Chantico Niet meer actief

Bij ons gaat slapen boven voeden, maar met fv weet ik niet hoe dat het beste werkt.

9. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Mooie foto's!

Hier ruim 40 graden koorts en heb het al koud sinds gisteren. De duizeligheid wordt steeds erger. Soms kan ik nauwelijks mijn balans houden :(:(.

Ik hoop niet dat dit richting een evenwichtsorgaan ontsteking gaat...

10. cvm1985

cvm1985 Fanatiek lid

2 aug 2010
    3.692
    32
    48
    @Mineme: Schattig petje!!! Lekker toch zo'n dag, moet af en toe kunnen hoor

@Musty: Lekker brombeertje!

@Vica: Beterschap!

@bv-stuwing. Hier bijna nooit stuwing gehad, alleen 1 dag in de eerste week en zelfs dat was niet zo erg als je weleens hoort...Vandaag wel een vol gevoel maar ik denk dat dat komt door het elk-uur drinken vannacht....Vandaag heeft ze ook meer gedronken dan normaal, zal door de prikjes komen denk ik.

Hier: Ik ben moeeeee, zo weinig geslapen vannacht en normaal wil ik dan overdag nog wel eens gaan liggen maar dat zit er niet in nu ik de hele dag voor mn stiefzoontje moet zorgen. Gelukkig issie een heel lief mannetje maar zichzelf vermaken is hij niet heel goed in, de hele dag door is het "celine, celine...." Word er eerlijk gezegd af en toe best gek van! Morgenmiddag is hubby gelukkig thuis want dan is de oudste smiddags vrij en die kan ik niet alleen hebben vanwege zijn gedragsproblemen.

11. jojoki

jojoki Actief lid

5 aug 2010
    337
    0
    0
    NULL
    NULL
    He meiden!

Wat een probleempjes lees ik allemaal met de (borst)voeding ed!

Vica : beterschap meis!

wat een geweldige fotos zie ik allemaal!!!!

Ik wil telkens een foto van sam maken als hij zo breed loopt te grijnzen maar.... zodra het fototoestel in beeld komt gaat hij serieus en moeilijk kijken:S!

hier verder alles zn gangetje.. ben druk aan het leren voor het examen volgende week en ben zelf GIGA verkouden: hoesten pff en al 2 dagen geen stem meer:(
    donderdagavond gaan beide kids uit logeren bij mn schoonouders!
    dan zijn we 5 jaar getrouwd en gaan we heerlijk uit eten bij de griek en filmpje pakken! heerlijk vooruitzicht!!

vliegen de dagen bij jullie ook zo voorbij???:O
    jeej nog maar 4 weken en dan alweer werken wowww.

12. MiniMe81

MiniMe81 VIP lid

29 mei 2010
    5.398
    56
    48
    Where the heart is
    @Vica: Beterschap.Klinkt niet fijn :(

@Jojoki: Oh lekker een beetje quality time voor jullie 2-tjes :)
    Jaaa de dagen vliegen voorbij. Ik heb nog 7 weken (nou ja inmiddels 6,5 alweer) voordat ik moet werken. Betekent dat ik al ruim 12 weken thuis zit, en die weken zijn zoooo hard gegaan! Aan de ene kant wel fijn om straks weer te werken, maar ben benieuwd hoe me 4 dagen gaan bevallen, is mss toch wel veel. Ach ja, minder kan altijd nog. Zal Robin wel heeeel erg missen weet ik nu al :(
    Ben nog geen dag zonder hem geweest sinds zn geboorte, hoogstens een paar uurtjes...

13. luckey

luckey VIP lid

16 feb 2010
    5.129
    0
    0
    jojoki... leuk vooruitzicht zeg!!!
    Geniet er maar lekker van, zowel van jullie avondje uit als van de resterende 4 weken thuis.
    Ik mag over 3 weken weer aan de slag en volgende week onderdag gaat alina al naar de kdv om te wennen.
    dan 2 hele weken voor de echt naar het kdv en dan moet ik erbij gaan werken......

14. Chantico

Chantico Niet meer actief

Haha, herkenbaar! Ook als ik een filmpje wil maken (met m'n fototoestel) van iets dat Nathan doet, dan houdt hij er mee op zodra de camera paraat is en gaat ie geïnteresseerd en afwachtend naar dat ding zitten kijken (zeker als ik al op 'rec' heb gedrukt en er een rood lampje knippert), maar ja, dat ding doet niets, hij moet iets doen :D

15. Isra

Isra Fanatiek lid

29 jun 2007
    4.230
    0
    0
    fotograaf
    omg. Utrecht
    @cvm ik heb de Canon EOS 5D. Ik ben daar echt heel blij mee :D
    De eerste bewerkingen doe ik in Lightroom en omzetten naar zwart/wit of zwart/wit/kleur doe ik in photoshop.

@Titania ik zie je mail wel verschijnen ;)

@Koeky wat fijn dat hij zo goed is gegroeid en alleen maar goed dat ze hem goed in de gaten willen houden toch?!

@Titania hier helemaal (nog) geen last van berg. Hopelijk blijft dat zo.

@Minime ik heb wel een droger, maar daar gooi ik de babykleertjes echt niet in. Ik hang ook de babykleertjes nat aan de lijn en hoef het meeste ook echt niet te strijken (gelukkig HIHI)
    En ik heb de foto’s idd zelf gemaakt, ik heb een eigen fotostudio. Ik ben ook zo blij met het resultaat.
    Enne bedankt voor het compliment van mijn knappe kindjes, we hebben er ook erg ons best op gedaan :D :)
    Ahhh en wat een super schatig barretje.

@Musty wat een leuke foto van je binkie

@Vica beterschap meid, lekker op je bed gaan liggen.

@Jojoki succes met je examen. En donderdag lekker uiteten, jammie! Veel plezier.

16. titania

titania Bekend lid

14 jul 2010
    912
    0
    16
    Utrecht
    @ Robin foto; geweldig petje! wat kijkt ie ook bijdehand!

@ Mathieu-Dareau foto, hahah dat fronsje is zo lief!

@cvm, hopelijk gaat het vannacht beter met kleine Liv!

@ Vica, beterschap..

@ Koeky, ik hoop dat het inbakeren iets gaat schelen.. en dat jullie niet over hoeven op medicatie. Het is erg zielig dat ook jou kereltje zo onrustig is.

@minime, klinkt als een leuke dag! hier heb ik mezelf een kleertjes-shop-verbod. Ik had eerst het excuus dat ik te weinig mt50 had en nu ben ik daar dus een beetje te hard op losgegaan..

@FB, succes met Jessley.. ik ben benieuwd hoe het is gegaan met voedingen.

onzekerheid over borstvoeding.. ik hoop dat jullie mijn gemiep over voeding en aankomen niet zat zijn inmiddels.. maar als ik de verhalen hier lees heb ik echt het idee dat ik het of helemaal fout doe of dat er iets anders aan de hand is. :(:(
    Volgens mij produceer ik echt hele andere melk dan jullie aangezien ik uit 2 borsten voed en dat minder effect oplevert in kg's. light melk-vs. slagroom;) Ik vind mijn melk als ik het afgekolfd hem er soms transparanter uitzien dan wat ik wel n's bij anderen heb gezien.. het wordt ook wateriger als het even staat. Ik vraag me af of je je voeding kan laten testen op volheid ofzo.. hm ook nog iets voor donderdag om even te vragen.

Ik blijf het hele borstvoedingsgebeuren een rare biologische puzzel vinden waarvan ik soms het idee hem dat ik sommige stukjes nog moet vinden.

Ik had dat eerst ook, maar hier kan dat helaas niet omdat hij uit zichzelf niet goed om voeding komt.. hij kan zo 4/5 achter elkaar slapen s'middags of zoals vorige week 9 uur s'nachts, maar hij zit dan echt op te weinig voedingen en veel te droge luiers. Misschien dat het anders zou zijn als hij goed aankwam, maar volgens het cb moeten we hem wakker maken als hij te lang slaapt. Het is het enige waarin ik afwijk van het op verzoek voeden.

Berg hier is ook niet super veel.. het is ook gelukkig geen korsterige berg maar meer droge huidschilfers. Hij heeft volgens mij gewoon een erg droog huidje, ook in z'n gezicht buiten de berg om schilfert het soms ook en op z'n neusje. Ik gebruik weleda gezichtjes creme bijna iedere dag nu.
    Ik durfde niet aan z'n wenkbrauwen te zitten met een borstel omdat het iets te dichtbij de oogjes zit en hij het idd vervelend vond, maar heb vandaag de manier gevonden om de wenkbrauwberg er af te krijgen.. als hij slaapt in de draagdoek eerst met een beetje olie deppen eerst en dan met ansichtkaart.. ging er in een keer helemaal vanaf en hij sliep gewoon door.:D

17. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Goedemorgen!

Hier zou ik eigenlijk zonder internet enzo moeten zitten van 07.00 tot 17.00 uur...
    Maar ja, internet doet het nog.

Het gaat inmiddels wat beter, enkel nog verhoging en beetje licht in mijn hoofd.
    Ondanks dat ik de hele dag gisteren alles heb kunnen eten ben ik maar liefst 2 kg afgevallen!!!!!
    Denk toch nog een teveel aan vocht wat ik ben kwijtgeraakt ofzo door de koorts..
    Nou ja, als het zo blijft ben ik er superblij mee hahaha.

Vanmiddag met Vince naar de kinderarts. Ik ben heeeeeel benieuwd. Ik sprak gisteren een vriendin van mijn moeder en die heeft een zoontje met lactose intolerantie. Die is overgegaan naar Utrecht omdat ze hier in apeldoorn niet serieus genomen worden bij de KA.. Goh, komt mij bekend voor!
    Die jongen heeft chronisch koorts. Hier in Apeldoorn hebben ze daar blijkbaar niet eens goed naar gekeken. In Utrecht zagen ze direct dat hij chronische ontstekingen heeft in de klieren onder zijn kin, in zijn neus en daardoor ook chronische oorontsteking.
    Is toch belachelijk dat ze dat hier niet gezien hebben???

Ik heb er al totaal geen vertrouwen meer in hier.

Maar goed...

@Titania, ik hoop voor je dat ze dat op 1 of andere manier kunnen testen. Maar je hebt ook preperaten die de borstvoeding 'voller' maken volgens mij. Het is alleen heeeeeel duur (kan wel vergoed worden met machtiging) dus ik denk dat ze daarom snel zeggen, ga maar fv bijgeven. Zal even kijken of het echt klopt hoor. Je kan het vinden op welkom op de website van Sorgente - Sorgente - drinkvoeding - sondevoeding - kindervoeding

@Jojoki, hier vliegen de dagen ook echt te snel voorbij!
    Succes met je examen! En morgen 5 jaar getrouwd zeg.. gefeliciteerd alvast (mocht ik je niet meer tegen komen hier).

@Cvm, ik kan begrijpen dat je daar gek van wordt af en toe! Je hebt natuurlijk ook te maken met 'onderbrekingen' van dag en nacht door de voedingen en je hele leven draait daar omheen. Als je daarnaast ook nog iemand steeds moet bezighouden kan dat behoorlijk vermoeiend zijn, hoe lief die ook is :D.

@FB, is het nog gelukt met de voedingen???

18. cvm1985

cvm1985 Fanatiek lid

2 aug 2010
    3.692
    32
    48
    Goeiemorgen,

Titania: Ik begrijp je onzekerheid over je voeding echt wel hoor, en ik denk dat ik namens iedereen spreek als ik zeg dat je het vooral moet uiten hier!!!!
    Ik denk overigens niet dat het aan je melk ligt, hier word mijn melk ook waterig als het even staan, is heel normaal, het vetlaagje scheid zich (bij mij gaat het aan de randen zitten)
    En ook ik voed uit beide borsten, en hoewel mijn meis goed groeit gaat ze minder hard dan de meeste andere (bv en fv) kindjes. Ze volgt wel haar eigen lijn netjes dus maken wij ons er niet druk om.

Isra: Fijne camera he, ik heb hiervoor ook een eos gehad maar ben nu overgestapt op olympus slr en hier toch minder tevreden over.

Hier weer een lekkere nacht gehad gelukkig, zal gisteren dus echt aan de prikjes gelegen hebben. Vannacht geslapen van 10-4 en daarna weer tot 7. Nu ligt ze alweer een poos heerlijk te slapen in dr wiegje.

Ooooo helemaal trots, het vele drinken sinds de prikjes heeft ervoor gezorgd dat ik vanmorgen NA de voeding 150cc kolfde!!!
    Weet alleen niet zo goed wat ik ermee moet haha, 1 lade in de vriezer zit al vol met bv-voorraad en hubby begint te klagen dat we ruimte tekort komen (hebben maar een klein vriezertje met 3 lades)

19. Vica86

Vica86 Niet meer actief

20. Vica86

Vica86 Niet meer actief

@Cvm, fijn dat je een goede nacht hebt gehad!

Deel Deze Pagina