@ luckey... hihi je wilde vast gewoon een aandenken voor hm bewaren via ander topic hoe lang zit je hier al op t forum eens gekeken (had ander account hiervoor waar ik niet veel gepost me hebt) kwam ik topic tegen over of je al babynamen had (2006) zie ik dat me2 ook in dat topic reageerde op mij whaha nu zitten we beide hier
@ luckey... babydoos van prenatal is als ze rond de 4 mnd zijn (moet je geboorte wel doorgegeven hebben)
Ik heb geleerd binnen 24 uur invriezen, max 3 maanden in de vriezer houden, NIET van verschillende dagen bij elkaar gooien en max 3 dagen bewaren in koelkast, en 3 uur buiten de koelkst. Ik gebruik de electrische Avent bortkolf en de avent potjes.
kan je nagaan dat toch weer allemaal verschilt betreft info, kreeg te horen dat meerdere kolfbeurten zonder problemen bij een kunnen nu zit ik wel met t volgend punt, manlief had wat melk opgewarmt (Was al ontdooid in koelkast omdat ik even weg moest) maar de kleine man weigerde dit pertinent en nu las ik dat de melk na ontdooien toch een iets andere smaak krijgt? @ me2... whahaha idd erg grappig!! voorals omdat onze namen t zelfde zijn gebleven, wel iets andere twist maar
nog andere vraag aan bv mama's.... is 1 van jullie al ongi geworden? nu weet ik niet of t door pco komt of door volledige bv maar hier totaal geen ongi te bekennen (ook wel lekker trouwens) en van feest in bed schame on me is ook niets gekomen dus zwanger is t absoluut niet maar toch regelmatig een irri opgeblazen gevoel alsof je ongi gaat worden... is dat normaal?
Enkele. Bij ochtend voeding drinkt F uit de ene borst en de kolf zit op de andere. Kolf dan zo'n 90-100 cc. In de loop van de dag kolf ik de borst die F gedronken heeft na. Zo heb ik aan het einde van de dag zo'n 130/140 cc. Soms lukt het ook niet hoor om nog extra te kolven gedurende de dag. Heb er nl niet altijd evenveel zin in
Ongi... nee nog niet..... Prenatal doos... heb de bon al gekregen, doos is gereserveerd tot 25 juni geloof ik.... Feest in bed... moet er niet aan denken nog hoor... staat mijn hoofd echt niet heen. sorry hubby. Melk bij elkaar doen... mag wel als het maar dezelfde temperatuur heeft....
Dus exact het zelfde als wat ik heb geleerd! Dit heb ik even geleden gepost Nooit direct verse (warme melk) bij de melk in de koelkast gieten. Eerst moet de melk ook in de koelkast afkoelen, pas dan kun je het er bij gieten. Vorige keer kreeg ik het volgende ezelsbruggetje mee bewaren melk buiten koelkast 3 uur in koelkast 3 dagen in vriezer 3 maanden
@Werk: Ik mag nog even genieten van Robin, ik hoef pas 25 juli weer aan de slag. Gisteren wel even langs geweest op kantoor, wel leuk om iedereen weer te zien. @Prenatal doos: Nog niet gehaald. Was het gisteren van plan, maar om de een of andere reden kon ik de bon niet printen op mn werk. Nu wachten tot ik weer in Eindhoven kom (hier zit geen Prenatal) Ik heb ook tot 25 juni de tijd, maar ga er niet speciaal voor naar Eindhoven @Kinderwagen: Heeft iemand van jullie toevallig een Mutsy? Wij hebben de 4-rider, en eigenlijk al vanaf het begin doet het rechtervoorwiel vreemd. Zwabbert, heeft geen goede grip op de grond, erg irritant. Heb net Babydump gebeld, en we moeten even langskomen met de wagen, dan kijkt de technische dienst ernaar. Als ze het zelf niet kunnen oplossen, wordt het onderstel opgestuurd en krijgen we een leenwagen. Ben benieuwd .heb eigenlijk geen zin in een leenwagen, is toch anders dan je gewend bent. @Borstvoeding: Sorry dat ik daar niet op reageer, maar ik heb er weinig kennis van haha dus ga me er niet mee bemoeien @Hier: Robin ligt lekker in zn bedje te slapen, dus ik ga maar eens wat poetsen in huis, heb ik nu de tijd voor. Vanmiddag nog even naar de stad wandelen denk ik.
Ik ben bij mijn vorige 2 pas weer een eisprong gehad (ongi na de eerst eniet want meteen weer zwanger hahahah) nadat ik was gestopt met bv na 7 mind.
Hier ook niet ongi, en ik vermoed ook niet zwanger al hebben hubby en ik wel één keer onbeschermd feest gehad Maar dat is inmiddels 6 weken terug dus dan zou ik nu minstens 9 weken zwanger moeten zijn en dan had ik het echt wel geweten (tenminste, bij Liv wist ik het twee dagen voor de test) Zelfs nog even de pil geslikt tussendoor maar daar werd ik niet happy van. Daar weer mee gestopt en alsnog niet ongi, vermoedelijk door de borstvoeding. Nouja vind het absoluut niet erg, al gaan we voor de zekerheid niet meer onbeschermd feest vieren hier!
@Werken, er wordt momenteel door het gastouderbureau gezocht naar 'noodopvang' voor de 3 weken dat mijn gastouder vakantie heeft. Als dat zo is moet ik 8 juli beginnen al is dat, financieel gezien, eigenlijk te laat. @MiniMe, nee hier geen musty. Klinkt niet helemaal lekker dat wiel. @BV, kan ik ook niet over meepraten. @Schoentjes, doen jullie de kleintjes zachte schoentjes of slofjes aan? Alleen sokjes lijkt mij zo koud.. Net even Rebecca naar mijn moeder gebracht en boodschappen gedaan. Gelijk maar even 2 nieuwe broeken gehaald voor Rebecca en een spijkerjasje. Ook nog schoentjes en een blouse voor Vince. Erg schattig hahaha.
@Schoentjes: Ik doe Robin alleen sokjes aan, ik heb nog geen schoentjes die hij al past. Afgelopen weken toen het zo warm was, ook vaak blote voetjes. Met het weer van vandaag doe ik sokjes aan als ik naar buiten ga (binnen is het nog best warm hier) en dan nog een dekentje over. @all: Hebben jullie beebjes ook zoveel/vaak stofjes tussen hun vingertjes en plooitjes in hun handjes? Robin is vanochtend nog in bad geweest, goed gewassen , en nu heeft hij alweer stofjes tussen zn vingers....ook soms tussen zn teentjes, maar dat is van zn sokjes dan.
Ja hier ook die stofjes. Komt denk ik toch van het beddengoed/kleding/boxkleed ofzo.. Ze bewegen veel met de vingertjes dus pakken snel stofjes mee.
Stofjes: hier ook altijd tussen ze teentjes, en op zn handjes.... Hier: Jesley gisteren om 22uur wakker gemaakt voor zn fles, en toen tot 00.15 wakker gehouden. Toen ik m in zn bed legde op zn buik, ging hij meteen weer krijsen en doen Toen ik m op zn rug legde was het goed. Maar ja, dan slaapt hij niet! Dus op ten duur bij ons in bed genomen, op mn borst, totdat hij sliep en toen in zn bed gelegd. Om 05.30 uur werd tie wakker, had door zn luier heen geplast. Dus meteen flesje gegeven.... Vanmorgen om 08.30 was hij ook weer wakker, dus lekker eruit gegaan in de hoop dat hij vanmiddag weer goed slaap! Hij heeft gister wel 1 fles gemist, maar kom vandaag wel weer uit met 5 flessen! Hij heeft vandaag nog niet gehuild, veel lachen.. en 2 hazenslaapjes gedaan in de auto (heen en terug weg). Wel nogsteeds beetjes spugen. Zelfs nu ook nog (3uur na zijn fles!!) blijf dit toch nog steeds vreemd vinden hoor... Ga m nu even in zn box leggen en dan snel stofzuigen hier! Is echt nodig, maar kom er vaak niet aan toe... xx
Ik zorg nu voor potjes van 160cc, dat is meestal wel genoeg. Ik maak nu ook ietsje grotere porties, omdat tegen de tijd dat hij ze drinkt hij misschien al wel 180cc per voeding nodig heeft. Weet van m'n dochter dat die na 6 maanden zo'n 220/240cc per keer kreeg, als ik het me goed herinner. Het is toch 150cc x aantal kg dat je kind weegt / aantal voedingen per 24 uur? Ongeveer dan... Titania, over de kleur van je gekolfde melk: dat kan inderdaad heel goed veels te waterig (blauwig) lijken en tóch goed zijn. Ik had bij mijn dochter trouwens ook dat de ene borst méér maar waterigere melk gaf en de andere minder maar wittere melk. Doen jullie trouwens met kolven ook rekening houden met het tijdstip dat je kindje de gekolfde melk gaat drinken? Omdat de samenstelling van bv door de dag heen verandert. De melk 's ochtends heeft meer suikers (energie om de dag te starten) en de melk 's avonds meer vet (om de nacht door te komen) als ik het goed onthouden heb. Dus 's ochtends gekolfde melk zou dan minder geschikt zijn om voor het slapen te geven en andersom. Ik vind het wel ver gaan om ook het tijdstip van kolven op de potjes te zetten (misschien wel als ik ga werken en ik drie voedingen per dag kolf, dat ze ook in diezelfde volgorde weer gegeven kunnen worden op het kdv). Ik kolf nu trouwens voor de oefenflesjes soms melk die we meteen ook geven (dus is nog warm), zodat die niet bewaard en opgewarmd hoeft te worden. Is ook makkelijk!
hallo! @stofjes: Stijn heeft dat ook steeds! vooral tussen zijn vingers en in de plooitjes van zijn handjes... Hij ligt ook altijd met zijn vuistjes helemaal stijf dichtgeknepen, dus ja, daar wil het stof wel tussen blijven hangen. @bv en kolven: Ik heb ook pas 6 potjes in de vriezer... Ik moet eigenlijk 's ochtends ook gaan kolven, maar ik voed liggend in bed en ben dan nog veeeeel te moe om te gaan kolven...het zou fijn zijn als Stijn eens ging doorslapen! Slapen jullie kindjes al een beetje door? Hier is van 0.00 tot 5 uur al heel wat, langer lukt nog niet vaak hoor... Ik vraag me af of Stijn 's nachts niet gewoon eens een voeding mag overslaan.. Wie weet huilt hij zich wel weer gewoon in slaap. Alleen als ik hem niet voed, gaat hij wel alles bij elkaar krijsen...Ik vind het zo moeilijk te bepalen of hij echt honger heeft ja of nee. Hij zou toch eigenlijk al wel een uurtje of 6 a 8 zonder voeding moeten kunnen? Wat denken jullie? Misschien dat het gewoon een 'gewoonte' aan het worden is dat hij 's nachts wakker wordt en ik hem dan automatisch voed en wellicht kan ik dat dus wel doorbreken? @werken: hier ook over 2 weken alweer...pfoe, zie er tegenop! @FB: goed idee, stofzuigen! Dat zou ik ook veel vaker moeten doen! ga er ook ff aan beginnen!