Musty: zoooo da;s echt een beer he die MD! Heerlijk dat hij zo groeit! Guus was van de week bij de KA 5500 gr en 60 cm en dat is bij ons thuis een REUS! De anderen waren stukke kleiner! Hele nacht aan de borst dus...hoe doe je dat??? Hier zit er tussen de avond en nacht voeding al echt 8 uur! Luckey: fijn dat het vandaag zo goed gaat! Geniet! Vica: is de veoding er al? Hoop zo dat hij hier goed op reageert! Ik ben vanaf dinsdag koemelkvrij aan het eten om te kijken of het helpt bij Guus. Ik vrag me echter af of hij het heeft..... niewt heel veel symptomen van kma behalve de reflux, buikpijn, heel veel niezen en wellicht wat rode oogjes......de andere twee hadden echt ook erge exzeem. Ondanks de Losec en Motilium heeft Guus echt nog wel een paar krijsmomenten....ben nu voor de 11de dag bezig met medicatie. Mini: hier zijn de sokje van Krtuidvat ook al te klein in de kleinste maat. Zitten wel als een van de beste van het Kruidvat!
Jaaaa de voeding is net binnen. Nu dus snel alle flessen een keer extra uitkoken. Het zijn wel echt minipakjes hoor hahaha. Blikken van 400 gram. Ik heb nu voor ongeveer 12 dagen om te proberen (4 blikken) en kan weer bestellen als het bijna op is. @Me2, KMA is best moeilijk te herkennen vind ik aan de symptomen. Hier was het het beste te herkennen met de provocatie. Maar de krijsmomenten herken ik wel. Zelfs met de Friso AC had hij die, alleen nog maar 3 keer per week een dag dat hij krijsmomenten had ofzo. Verder vind ik heeeel erg dat Vince mega onrustig is. Ook tijdens zijn slaap. Veel maaien met de armen, kont omhoog steeds, kronkelen met de rug enz enz.. Hopelijk werkt dit bij Guus, anders hoop ik dat de klachten alsnog snel weg gaan. @Musty, haha ja ik denk dat zij groot is toch? Rebecca zit op de onderste lijn ongeveer. Maar ja, haar vader is 1,70 en ik ook. Hubby is 1,72 dus ik verwacht ook niet dat Vince groot wordt. Beide waren ze wel redelijk grote baby's. Qua groei in de eerste maanden dan.
pooh jeetje, nou ik ga zo naar mijn ouders.... net nieuws gehad dat mn moeder neurologish onderzocht is en verder traject in moet en naar de cardioloog.... en komt niet uit, opname voor langere tijd (na aanleiding van ziekte) heul heul heul lang verhaal, maar hakt er toch effe flink in @ me2.... hoe doe ik dat hmm ja gewoon liggend voeden, ipv volledig op mn zij lig ik iets gedraaid dat ik naar de rugkant helt zodat ten allertijde niet 'voorover'kan rollen of iets en de kleine man aan de borst zo vallen we samen in slaap met manlief achter me (zo gezellig bij ons in bed) en de wieg staat volledig tegen t bed aan zodat de kleine man er ook niet uit kan vallen als ie gaat spoke enfin, hj laat los als ie zn buikie vol heeft, maar (ik slaap licht) en dan vol ik toch dat ie meerdere keren even kleine beetjes drinkt en dat geeft die stimulans op t punt dat die hormonen t hoogst zijn volg je me nog? @ vica.... yay de goeie voeding binnen! super! tja bij prenatal geleerd dat mt 86 voor een jr is dus ik altij d van uit gegaan dat 86 met 1 jr t gemiddelde is... dus vond r nog klein/gemiddelt? ben blij dat t bij geboorte nette 7 ponder waren aangezien mijn vader 12 pond bij geboorte was en manlief 9 pond had dat toch niet willen voelen denk ik
@Musty, hahaha mijn dochter gaat nu in maat 86 in de broeken omdat die te kort worden. En dan heeft ze nog lange beentjes ook! Normaal is het geloof ik voor 18-24 maanden, die periode ongeveer. Rebecca is er dus vrij laat mee hahaha. Op haar 1e verjaardag zat ze netjes in 74
louise-faye gaat volop in 92 of 86 dat groot valt onze beremans gaat nog harder dan zn zus lijkt t erop *snik*
@luckey: idd heb je nu een maand opzegtermijn is verplicht nu! Dus je kan er met een maand vanaf en mobiel internet; gaan ze flink op de schop doen he! dan ga je giga veel betalen! ik ben er vanaf gestapt, ik zat ook bij voda nu overgestapt naar hi en dan iets heel goedkoops voor maar 7 euroo in de maand 75 min bellen of 150 smsjes --> is voor mij meer dan zat en het scheelt me 20 euro in de maand tov voda met internet. Maar heb wel alleen een sim gedaan omdat ik een hele fijne overgebleven mobiel van mn mans zaak heb gekregen
Hoi meiden! Vica fijn dat de juiste voeding nu binnen is hopelijk wordt de komende tijd nu een stuk rustiger! Sokjes: hier ook kruidvat sokjes en idd worden ze al wat aan de krappe kant....dacht ook al dat Sam grote voeten had haha Lengte kids: Isa is 2 jaar en bijna 4 maanden en heeft een lengte van 94 cm en 14.2 kilo. Ze heeft kleding maat 98-104, ze is wel aan de grote kant hoor Sam gaat hier ook nog harder qua groei dan Isa dus dat belooft nog wat..... hier verder alles goed! Volgende week weer aan het werk! Zal wel even wennen zijn maar heb er wel zin in...Sam slaapt goed door van 23.30 uur tot 07.30/08.30 uur dus das mooi Verder heb ik Isa bijna zindelijk overdag dus daar zit ook schot in, ze heeft al 3 keer gepoept op de wc nu en doet eigenlijk alle plasjes op wc of potje (een enkel ongelukje daargelaten) Als ik thuis ben krijgt ze geen luier meer aan maar durf haar nog niet zonder luier mee naar bijv de winkel te nemen....ach dat komt wel...
oh ja Sam houdt volgens mij van Mozart hahahaha als de mobiel aanstaat met Mozart muziekje ( mobiel van Tiny love met 3 muziekvarianten) dan valt ie meteen in slaap....zet je de muziek dan te snel uit dan wordt ie meteen weer wakker...
@vica; Hou er rekening mee dat Vince de Neocate voeding ontzettend ranzig kan vinden! Had het hier ook voorgeschreven gekregen ivm kma (april)baby. Hij ging door de ranzige smaak juist weer meer spugen. Nu Soya voeding van Nutrilon en dat gaat ook goed. (koemelk en lactose vrij). Hou dit dus ieder geval in je achterhoofd!(om teleurstelling eventueel te voorkomen)
@chantico:hier ook 2 slapende kids! Al vanaf 13.15, heeeeeeeeeeeeeeerlijk! Vanacht heeft Stijn van 22.30 tot 5.10 geslapen, wat een wonder zet! Hopelijk word dit een trend! @luckey: wow, jij hebt nog 2 uur extra geslapen zeg! Daar blijf ik voorlopig nog even van dromen.... @Vica: hopelijk gaat het nu allemaal goedkomen met de Neocate! Ik duim! @Luckey: hoe gaat het vandaag met Sem en Alina? Rustig dagje? @musty: Wat goed zeg dat je kids zo goed gegroeid zijn! @sokjes: ik heb ook wisselend sokjes van bambino, bonnie doon en prenatal, maar ik koop ook altijd een paar maandjes groter hoor! Ligt niet aan de voetjes, eerder aan de sokjes! @kelly: haha die Sam! Stijn heeft een muziekmaantje aan zijn bed en Maud heeft hem ook al vanaf haar geboorte en ik merk echt dat ze dat rustgevend vinden! Het is ook voor hen echt een signaal van ik moet gaan slapen...in combinatie met het aandoen van de slaapzak en dat muziekje, word hij gelijk rustig... (ok, niet altijd, maar wel heel vaak) Dit is 'm! Alleen dan de meisjesvariant... Toysxl.nl | Goedenacht Maan Meisje, Chicco | Baby & Peuter verzorging en toebehoren
@Chantico, zwaai terug . @Natjes, ik was er eigenlijk vanuit gegaan dat hij het heel vies zou vinden. Maar hij heeft nog nooit zooooo relaxed zijn fles leeg gedronken. Tot nu toe alleen een mondje terug gegeven na de fles. Laten we hopen dat het zo blijft. Soya begin ik liever nog niet aan want de kans dat hij dan een soya allergie ontwikkeld is dan weer heel groot. Dus laten we hopen dat de Neocate goed gaat . In ieder geval bedankt voor de reactie. @Kelly, een grote meid dus! En wat goed dat ze thuis al zindelijk is overdag. Rebecca wilt heeeeel graag op de wc. Maar door haar obstipatie begint ze al te gillen als ze aandrang voelt op de wc (met een luier om ook). De Neocate is er dus erg goed ingegaan! Hij dronk hem zoooo goed! Geen flessen meer uit de mond duwen. 2 keer gedaan, 1e keer kwamen er al 3 boertjes bij het optillen en de 2e keer was hij op 10cc na leeg en zat hij vol. Nu ligt hij lekker rustig in de box te spelen. Ben erg benieuwd. 1 Ding is zeker, de mate waarin hij zijn allergie heeft gaat het nog lastig worden met bijvoeding.
Die heeft Vince ook! Heeeerlijk! Mooie muziek ook voor in bedje vind ik. Niet die standaard deuntjes die na 2 keer al vervelend worden hahaha.
idd, heel rustgevend ook Grappig! Wat fijn dat hij tot nu toe rustig heeft gedronken en goed reageert... Hoeveel dagen heb je nu nodig om een idee te krijgen of het aanslaat?
Ik moet het zowiezo 2 maanden geven. Dan wordt er geevalueerd. Vince dronk de fles goed, maar god zeg... Gillen, gillen, gillen, gillen, gillen! Zal wel kramp zijn ofzo. Die onrust komt denk ik van de nutriton van gisteren want het is de hele dag al.
Vica... ja ik voel me ook een stuk beter. Wel veel licht in het hoofd maar wel rustiger. Chantico... ja dat is denk ik mijn probleem ook geweest. Zo gewend dat sem niet meer slaapt overdag, dat ik alina onbewust veel te langer wakker heb gehouden. Nu is het 2x gapen (of ogen die dichtvallen, of weg kijken) en hup het bed in. Gisteren veel geslapen en vandaag ook, licht protest in het begin maar zeker 45 minuten stil. Minime.. ik heb nu vodafone scherp 225... en ben het denken over te stappen naar bel/sms/web 200 2 jr van vodafone. idd eerste jaar 50% korting. maar daarna is het wel 35 euro.... daar twijfel ik dus over, nu heb "maar" een rekening van 15 max (zonder internet Musty... kan best ongi hoor... Al kun je volgens mijn gyn niet zwanger worden tijdens de bv periode LOL Hier... leeuwtjes zijn schattig!!!!! Sem vond ze toch maar wat eng en durfde niet te dichtbij te komen (achter glas) maar het begon te regenen... Geen regenhoes bij me voor kinderwagen (ligt bij manlief in de auto) dus schuilen. Alina is 2x een kwartier ongeveer onrustig/huilerig geweest en voor de rest vrolijk brabbelend of slapend. Sem is op een paar waarschuwingen na ook super lief, dus ik heb geluk. Hopelijk gaat het het hele weekend zo (en natuurlijk als manlief weg is). Mobiel Internet... hoezo op de schop. Als ik dat 2 jaar abo neem, kunnen ze toch niet tussentijds verhogen of wel????
@Luckey: ik heb onbeperkt Blackberry internet van Hi voor 7,50 in de maand! Ik vind het ideaal! @Vica: sneu dat Vince zo heftig reageerde op de Nutriton. Maar nu weet je idd wel dat hij daar ook allergisch voor is. Hopelijk gaat het snel beter! @Mini: de Bambino sokjes vallen idd erg klein dus het ligt niet aan Robin's voetjes hoor . Bij pyama's heb ik juist het probleem dat hij bij de beentjes te lang is en armpjes te kort. Zal ook wel per maat verschillen. @Kelly: ik heb volgens mij dezelfde muziekmobiel als jij. Mijn Daimen vind het ook helemaal geweldig. Hij heeft ook een muziekmaantje aan z'n ledikantje met klassieke muziek. Heel veel baby's schijnen dat echt rustgevend te vinden! @Hier: vandaag een ochtend op de kleine van een vriendin gepast. Pfff was is dat vermoeiend zeg! Hij is net 1 jaar geworden! Heel veel aandacht nodig en natuurlijk wou Daimen niet in z'n bedje slapen. Dus op een gegeven moment 2 huilende kindjes. Voor mij voorloppig nog geen 2e haha. Ben helemaal total-loss! Maar het was stiekem ook best gezellig. Kindje van m'n vriendin is ook een lekkere kroelkont .
Mir: begrijp je volledig hoor dat je er helemaal af ligt hahahah. Ik heb nog 2 kleine kindjes naast de baby hier rondlopen hahahaha Vica: hoop dat de onrust van de Nutriton kom...Fijn dat de fles zo goed ging! Hier ook een heel onrustig kindje tijdens de slaap overdag......echt heel zielg...maar zou dat niet gewoon de reflux zijn?