april 2012 baby's

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door beccy, 16 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Boney

Boney VIP lid

23 dec 2006
    16.784
    0
    36
    En die 3d krijg je normaal hier niet mee bij de 20 weken echo, maar hij bleef maar zeggen dat het zo mooi was en zo duidelijk. Elke keer weer. Hij kreeg ze niet vaak zo mooi op de foto. Vandaar dat we ze mee kregen. Hij vond het zonde om ze niet af te drukken.

2. Girafje75

Girafje75 Actief lid

6 dec 2011
    320
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij mijn 20 weken echo was er geen 3D.

3. lyza

lyza Actief lid

24 okt 2011
    239
    0
    16
    Vrouw
    He meiden,

Mooie foto's hoor!
    Hier ben ik erg blij dat we bij de 20 weken echo ook 3d-foto's meekregen. Blijf het bijzonder vinden dat je de kleine al zo kunt bekijken.

Hier ongeveer 5 kilo aangekomen. Mijn eigen broeken pas ik nog wel maar zitten aan het einde van de dag wel erg strak om mijn buik wat niet echt prettig is, maar nog net te doen is. Wel heb ik 2 zwangerschapsbroeken en dat zit veel lekkerder:)

Hier niet helemaal fit en daarom lekker thuis gebleven. Doordat ik niet veel beweeg is de kleine erg actief en heeft laten merken dat hij alle plekjes in mijn buik wel kan bereiken (wat niet altijd even fijn voelt haha) alleen zogauw vriendlief zijn handen op mijn buik legt is wordt de kleine rustig.

Gisteren wel even een beetje geschrokken, had ongeveer een uur lang steeds afwisselend met een paar minuten er tussen een harde buik. Toen even gaan douchen en daarna was het over gelukkig.

Ondanks dat ik me niet helemaal lekker voel denk ik wel de hele dag aan eten, het is maar goed dat ik niet veel ongezonde dingen in huis heb liggen haha.

4. Girafje75

Girafje75 Actief lid

6 dec 2011
    320
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ook thuis gebleven vandaag. Ben eigen baas, dus voel me schuldig naar personeel, maar niet naar baas haha.

Bij mij ook de kleine rustig als vriend voelt, alsof ze dan afwacht. Nu hoorde ik van een zwanger stel dat zij een muziekdoosje bij buik houden en kindje daar sterk op reageert en man dan makkelijk kan voelen. Nu wil de mijne ook een muziekdoosje haha.

Ik werk met broeken, dus heb nu maatje groter en dan zo'n heel luxe haarelastiekje in dezelfde kleur van broek steeds en dan losjes riem erover dat je t niet ziet. Zijn wel lage broeken anders word ik gek. Maar toch ook veel jurkjes en tuniekjes met leggings en rokjes. Gewoon bij de Sting in alle kleuren die leggings, stretch rokjes en lange hemdjurkjes gehaald, maat L (normaal S of M) en zit heerlijk.

5. lyza

lyza Actief lid

24 okt 2011
    239
    0
    16
    Vrouw
    Hier is vriend juist trots dat hij de kleine rustig krijgt, haha.
    Als dat ook zo is als de kleine er is dan zou dat wel heerlijk zijn natuurlijk;)

Ik draag ook nog veel rokjes (gewoon nog mijn normale, die kunnen nog prima dicht) en dat zit toch wel het lekkerst. Volgende week even naar de stad met men moeder en dan maar even wat andere kleding er nog bij kopen:)

Wie doet er eigenlijk een zwangerschapscursus? (zou dat echt nodig zijn?)
    Al meer meiden met lekkende borsten (word er gek van zolangzamerhand, lijkt wel alsof ze al meer gaan produceren)

6. Girafje75

Girafje75 Actief lid

6 dec 2011
    320
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik doe nog geen cursus. Heb me er wel in verdiept en ik denk meer aan yoga te hebben dan aan gym. Daar zijn ook drie prive momenten met partner erbij en echt gericht op bevalling. Mn zus had heel veel aan dr gym. Sowieso leuke vriendschappen die ontstaan. Ik ben er ook nog niet zo aan toe. Maar kan qua ademhaling en houding wel van pas komen.

7. lyza

lyza Actief lid

24 okt 2011
    239
    0
    16
    Vrouw
    Partner ziet het hier sowieso niet zitten om te worden meegesleept naar een cursus (vind die te zweverig en heeft veel mensen horen zeggen dat de bevalling prima ging zonder cursus dus zit er het nu niet zo van in) Ik ben er nog niet over uit maar heb nog wel even de tijd om dat te bedenken.

8. Naijobi

Naijobi Lid

1 dec 2011
    92
    0
    0
    Borne
    als jullie het goed vinden doe ik ook mee!
    Zal proberen goed mee te lezen, maar ben niet zo heel veel op internet te vinden :)

Ik ben 4 april uitgerekend, ben morgen 24 weken zwanger. Het is een meisje. Het kamertje is al zo goed als klaar :p
    Rood met roze zijn de kleuren.

Ik heb bijna nergens last van, alles gaat heel voorspoedig. Ben niet misselijk geweest. Voel de kleine meid regelmatig schoppen. Alleen weet ze soms heel goed mijn blaas te vinden en dat is minder prettig.
    Wel heb ik regelmatig last van mijn maag de laatste dagen, pijnlijk gevoel. Ik heb zittend werk en dat is schijnbaar toch niet zo goed, dus ik moet meer aan de wandel. Soms ook wat last van maagzuur.

28 december hebben we weer een afspraak bij de verloskundige en hebben we ook een pretecho!
    Nu ga ik even terug lezen.

9. Naijobi

Naijobi Lid

1 dec 2011
    92
    0
    0
    Borne
    ik heb me ingeschreven voor een zwangerschapsbegeleidingscursus. Begint 10 januari geloof ik. Bestaat uit 8 'lessen'. Er is 1 partneravond. Tim is niet zo van dit soort dingen, maar 1 avondje wil hij wel mee.

10. Girafje75

Girafje75 Actief lid

6 dec 2011
    320
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb het getroffen met mn vriend, die is bij wijze van nu al zenuwachtig voor de bevalling. Als zo´n avond hem helpt mij te helpen doet hij het heel graag (en heel serieus) haha. Ik heb een yogaclub gevonden waarbij de partneravond individueel is, dus niet met een zaal vol, maakt het voor partner laagdrempeliger vind ik.

Ik heb 1x een tepel gehad waar wat uitkwam. Ik schrok me rot haha. Van sensueel iets langzaam naar een melkfabriek. Moet er aan wennen, maar gelukkig hebben we een aantal maanden. Ik moet nodig bh's kopen. Heb er nog 2 die gaan. Ik zie die meegroeidingen niet zo zitten. En nu al voedingsbh's lijkt me ook niet handig, toch? Of groeien die ook mee? Ze blijven groeien die van mij haha. Zal ook wel een kilo heen zijn gegaan haha.

Ik wil 's avonds echt gezonder gaan eten (of dan maar tussen de middag). De kilo's gaan me nu te hard en ik voel me ook schuldig naar die kleine, terwijl ik verders heel gezond ben. Iets minder snoepen en snaaien en meer groenten en vis. Moet me er echt even toe zetten.

11. lyza

lyza Actief lid

24 okt 2011
    239
    0
    16
    Vrouw
    Hier moet ik me er ook echt toe zetten gezond te blijven eten. Enige waar ik trek in heb is ongezond. En vriend is ook helemaal verzot op ongezonde dingen dus die hoor ik niet klagen. Vanavond eten we zelfgemaakte pizza vind ik net weer wat gezonder dan die kant en klaar dingen omdat ik zelf bepaal wat er op en in gaat:)

Enige waar mijn vriend bang voor is bij de bevalling is dat hij gaat flauwvallen, haha. (kan niet goed tegen bloed en pijn bij anderen (en zichzelf trouwens ook niet;)) Het doorknippen van de navelstreng ziet hij ook niet echt zitten haha. We zullen wel zien hoe het allemaal loopt.

Over hoe het zit met meegroeiende bh's weet ik niet. De mijne passen allemaal nog prima zelfs met de compressen er in.

Naijobi welkom!

12. Naijobi

Naijobi Lid

1 dec 2011
    92
    0
    0
    Borne
    ik heb wel een zwangerschapsbh gekocht. Ik paste echt niet meer in mijn oude bh's. Heb er een gekocht die een maat groter is in omvang en cup, past op zich prima en ik kan er dus nog iets in groeien.
    Hoop maar dat ze niet te veel groeien, dan moet ik straks weer een andere maat kopen. Heb nu al de grootste maat die ze hadden, dus dat wordt dan nog lastig.
    Vindt het wel wennen dat er geen beugel in zit en mijn borsten zijn nu dan ook niet meer zo mooi gevormd als in mijn andere bh's. Dat is ook wel jammer, maar het zit wel lekker. Daar gaat het om toch?

13. Girafje75

Girafje75 Actief lid

6 dec 2011
    320
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja, Naijobi welkom!

Haha de mijne is ook nerveus voor flauwvallen en doorknippen navelstreng ziet ie ook niet zitten. Als die schatten nou beseffen wat wij gaan doormaken dan is doorknippen toch een eitje.

Ben blij dat ik niet de enige ben die gezond eten moeilijk vindt. Ik ook zucht naar minder gezonde dingen. En ja, die zelfgemaakte pizza is bij mij ook geslaagd haha. Ik had laatst met tomaatparpikacourgettesaus, geraspte verse kaas, ui, gebakken kipreepjes, kastanje champignons en na de oven verse rucola. Heeeeerlijk en vond hem ook wel gezond. Appie Heijn had alleen geen volkoren bodem, beetje jammer.

14. Girafje75

Girafje75 Actief lid

6 dec 2011
    320
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh nee, bh's zonder beugel stel ik zo lang mogelijk uit. Ik geloof dat dat straks beter is en beugels afgeraden toch? Doe ik wel tijdens mn verlof, wil niet dat ze van grootte en zwaarte gaan hangen haha. Ben nu nog erg ijdel...

15. Girafje75

Girafje75 Actief lid

6 dec 2011
    320
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh ja Lyza, ik heb ook af en toe harde buiken. Niet vaak en maar heel kort. Bij mij gaat het met ontspanning weg, massage of douchen inderdaad. Waar komt dat eigenlijk door? Ik heb het idee bij mij door aanspannen buik...

16. lyza

lyza Actief lid

24 okt 2011
    239
    0
    16
    Vrouw
    Die mannen moeten inderdaad maar eens gaan bedenken wat wij moeten doormaken dan zal het allemaal wel meevallen;)
    Hier komt straks op de pizza; ham, kaas, verse tomaat, ananas, banaan en champignon. Heb dr nu al in zin;) maak de bodem zelf:)

Ik heb af en toe een harde buik wanneer ik mij te druk maak, te lang sta op een dag enz. maar dan is het maar eventjes en gaan ze zo weer weg. Dus denk idd dat ze komen door aanspanning/inspanning buik. Maar juist daarom vond ik het gisteren zo vreemd dat ze ondanks dat ik de hele dag eigenlijk niks gedaan had behalve zitten toch bleven komen. Gelukkig waren ze ook weer weg.

Hoeveel kleren hebben jullie eigenlijk voor de kleine in elke maat? Neem aan dat in elk geval ieder kindje eerst wel een aantal dagen in 50 past? (anders heb ik een super leuk eerste pakje voor niks;) en moet ik ook nog shoppen voor een maatje groter)

17. Girafje75

Girafje75 Actief lid

6 dec 2011
    320
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik was als kind te groot voor 50 haha.
    Ik heb de drie aanbevolen setjes in 50 en nog wat goed tweedehands spul. Ik heb wat meer in een maatje groter, 56, (vind het shoppen gewoon té leuk) en dan weer een beetje in weer wat groter, 62 hebben we dan toch. Moet alles nog wassen, met Neutral, want ik zelf kan ook niet goed tegen wasmiddelen, dat adviseren ze sowieso. Vind die rompertjes die je links en rechts drukt zo handig, hoef je niet over hoofdje te sjorren.

18. lyza

lyza Actief lid

24 okt 2011
    239
    0
    16
    Vrouw
    Dan hoop ik maar dat onze kleine niet te groot is voor ons setje maat 50;) Daar hebben we er nu sowieso 3 nieuw gekocht (de rest allemaal gekregen waar ik de kleine wel een jaar mee aan kan kleden haha) In 56 heb ik nog niks nieuw gekocht, genoeg gekregen en moet nog weer gaan winkelen:) verder nog geen grotere maten, krijgen nog steeds kleding overal en nergens vandaan en ga nog samen met mijn moeder winkelen hiervoor.
    Die rompers lijken me inderdaad heel handig om aan- en uit te trekken.

19. Girafje75

Girafje75 Actief lid

6 dec 2011
    320
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heeft iemand al een mooie baby-uitzetlijst? Ik was er eentje aan het maken, maar wil hem even aanvullen, weer zoveel bedacht, gelezen, aanbevolen gekregen haha. Als iemand er een heeft, ik houd me aanbevolen en stuur de mijne in ruil weer terug als ie af is. Haha.

20. lyza

lyza Actief lid

24 okt 2011
    239
    0
    16
    Vrouw
    Oh dat is inderdaad wel een goede! Ik heb ook nog geen uitzetlijst. Verzamel en krijg van alles en nog wat, maar zo ga ik natuurlijk vast iets vergeten;)

Deel Deze Pagina