april 2012 baby's

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door beccy, 16 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Girafje75

Girafje75 Actief lid

6 dec 2011
    320
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zal de mijne eens aanvullen en dan kijken of iemand nog tips heeft. Hoe was je pizza?

2. lyza

lyza Actief lid

24 okt 2011
    239
    0
    16
    Vrouw
    Ja pizza was lekker:D voelt dan toch goed dat wanneer je het zelf maakt je precies weet wat er in zit:)
    Zou je je lijst willen plaatsen als je zover bent?

3. Girafje75

Girafje75 Actief lid

6 dec 2011
    320
    0
    0
    NULL
    NULL
    Waar plaats ik dat precies? Tuurlijk doe ik dat, maar wordt niet meer vandaag, heb laptop met bestand op werk staan. Misschien van het weekend, zaterdag heb ik wel tijd.

4. lyza

lyza Actief lid

24 okt 2011
    239
    0
    16
    Vrouw
    Hm goede vraag. Iemand een idee waar dat soort dingen t beste geplaatst kunnen worden?

Hoeft ook niet vandaag hoor;) Heeft geen haast:D

5. Boney

Boney VIP lid

23 dec 2006
    16.784
    0
    36
    Gewoon hier neerzetten kan toch?
    Ik heb voor nu geen lijst. Ik moet zeggen dat ik nog helemaal niks heb gedaan.
    Maar ik heb natuurlijk alles nog van Tessa. De enige grote aankopen zijn een matrasje voor in het ledikantje. Daar heeft Tessa een paar keer flink in geplast afgelopen jaar toen ze bezig was met zindelijk worden. Dus die moet vervangen worden.
    En verder wil ik heel graag een andere geweven draagdoek en die zijn ook niet goedkoop.
    En dan natuurlijk nog wat dingetjes voor op het kamertje, maar dat zijn geen dure aankopen.
    Ze komt eerst zo lang mogelijk in de wieg bij ons op de slaapkamer. Naast mijn bed. Die bekleding heb ik nog.

6. tazzie

tazzie Fanatiek lid

28 okt 2010
    3.442
    0
    36
    hallo dames wat veel gekletst ineens vandaag zeg! gezellig!!

naijobi welkom

las veel over eten enzo..
    ook sommige die al harde buiken krijgen af en toe. Dat heb ik ook wel af en toe als ik veel gedaan heb.. even lekker ontspannen op de bank of douchen helpt dan.

Een uitzetlijst is inderdaad wel handig. Gewoon hier in t topic plaatsen..

7. tazzie

tazzie Fanatiek lid

28 okt 2010
    3.442
    0
    36
    oh ja ik ga vanaf januari als t goed is beginnen met de cursus zwanger en fit.. onder begeleiding van een fysiotherapeut..

8. Naijobi

Naijobi Lid

1 dec 2011
    92
    0
    0
    Borne
    Bedankt voor de welkom!!

gisteren had ik geloof ik voor het eerst een harde buik. Was aan het eind van de dag en ik was bekaf. Even lekker gedoucht en lekker ingesmeerd met lotion. Was ook zo weer weg gelukkig.
    Was ook alleen wat misselijk en tijdens het douchen werd ik wat duizelig. Te druk geweest???
    Ik merk wel dat ik het zwaarder begin te vinden om de hele week te werken, hebben anderen daar ook last/moeite mee? Ik ben administratief medewerkster, dus zit ip wel de hele dag, maar soms is dat juist niet fijn. Zou het prettiger vinden denk ik om een uur of 2 per dag minder te werken. Maar dat kan even niet, in januari komt mijn collega terug van zwangerschapsverlof en kan ik wel vaker wat eerder weg. Dat zou fijn zijn.
    Uitzetlijst: heb ik ook nog niet, ik zie wel eens lijsten op internet voorbij komen maar vraag me soms serieus af of ik alles echt wel nodig heb. Het is mijn/onze eerste dus ik weet ook nog veel niet zeg maar. Ik ga wel even een lijst maken met dingen die ik al heb en dingen die ik sowieso graag nog wil hebben. Dat is misschien wel handig voor mezelf.

9. Boney

Boney VIP lid

23 dec 2006
    16.784
    0
    36
    Naijobi, welkom! Dat had ik volgens mij nog niet gedaan.

En over die uitzetlijsten. Ik denk dat je voor jezelf een paar dingen af moet vragen. Wil je BV of FV geven? Dat is al een hele belangrijke.
    Wil je je kindje in een tummy tub doen? Sommige kindjes vinden het namelijk helemaal niet fijn. Ik zou zoiets dus helemaal nog niet aanschaffen. Probeer het na de geboorte eerst eens in een gewone emmer. Zo'n ding is zo gekocht als je kindje het echt fijn vind.
    Kom je kindje in een wiegje? Of gelijk in het ledikantje? Je hebt dan natuurlijk ander beddengoed nodig.
    Je krijgt natuurlijk van je verzekering een kraampakket waar een heleboel spullen inzitten. Tot die tijd zou ik niet te veel kopen. Daar zitten alcohol en watten enzo in. Ook gaasjes voor het naveltje.
    En wacht ook tot de kraam voor een intake is geweest. Vaak nemen die een lijst mee (vaak ook wel op de site te vinden) waar alles op staat waar hun mee werken.
    Zo willen sommige kraamcentra 2 thermometers. 1 voor mama en 1 voor het kindje.

En over BH's. Je moet dragen wat je het lekkerst vind zitten. Bij Tessa heb ik tot het laatst voorgevormde beugelbh's gedragen. Ik ga echt geen bh dragen zonder beugel en die niet is voor gevormd. Ten 1e worden ze dan anders van vorm en als je het koud hebt zie je je tepels zitten.
    Je moet wel goed naar de maat kijken. Heb nu ook een maat groter. En een tip voor het nu al verliezen van melk is een wattenschijfje. Dan hoef je niet gelijk zo'n groot compres in je bh te doen. Het zijn vaak maar druppeltjes. En een wattenschijfje zie je niet zitten.

Als je BV wil geven is na de bevalling een goede BH erg belangrijk Zeker als je stuwing krijgt na een dag of 3. Ik had een E cup! Ze waren echt enorm! Maar dat is maar voor een paar dagen. Ik had toen een goede bh van anita. Die kunnen goed meerekken en geven goed steun.
    Hoe het zit als je geen BV geeft weet ik niet. Maar het lijkt me geen pretje als je stuwing krijgt en je kindje drinkt niet bij je. Bij mij zaten de melkklieren onder m'n oksel en zowat in m'n keel. Maar goed, dat is echt maar voor een korte tijd. Daarna komt de voeding goed op gang en ben je snel op elkaar afgestemd.
    Uiteindelijk heeft mijn dochter 20 maanden BV gehad en daar ben ik nog steeds trots op! En dat wil ik uiteraard nu ook weer gaan proberen. '

Maar er is vast ook wel een uitzetlijst met wat je aan moet schaffen als je FV geeft. Er zijn heel veel soorten flessen en spenen. Maar ook daar kan de kraam je met de intake alles over vertellen.
    Niet te veel kopen dus. Na de bevalling is het snel genoeg gehaald. Zelfs in het weekend bij de apotheek.
    Wat je genoeg in huis moet hebben is kraamverband (heul charmant, maar zooooo nodig!) kraammatjes voor in je eigen bed. Je gaat zeker te weten lekken de 1e dagen na de bevalling. Borstcompressen, hydrofiele luiers en een goede BH. Dan kom je de 1e dagen wel door. En natuurlijk beschuit met muisjes ;)

Wat een verhaal weer zeg. Ik weet nog toen ik zwanger was van tessa en ook al op dit forum kwam was ik zo blij met al ervaren moeders in het febr. topic.

Vandaag ga ik me maar eens storten op de kerstspullen. Heb bewust nog even gewacht. Een poos na sinterklaas. M"n dochter was helemaal hyper en nu is de sinterklaasgekte afgezakt.

10. Girafje75

Girafje75 Actief lid

6 dec 2011
    320
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goedemorgen lieve dames,

@Naijobi, ik herken dat heel goed dat het zwaarder wordt dat werken. Ik heb een eigen bedrijf en 'moet' eigenlijk 5 hele dagen werken, maar dat lukt me niet meer en dan is het niet eens helemaal lichamelijk, maar gewoon in zn geheel teveel voor een zwangere. Vind het moeilijk om toe te geven. Vind mn werk heel leuk en er moet gewoon veel gebeuren. Maar als ik geen gas terug neem, merk ik dat ik dan af en toe een dag echt ziek ben, dan geeft mn lichaam het zelf aan. Dus ik ga de vrijdagen alleen nog werken als het niet anders kan (zo 1x per maand een halve dag en zo 1x per 2 maanden een hele dag). Zes uur werken per dag lijkt me inderdaad voor jou voor een zwangere zover als ons helemaal prima. Is er begrip voor op je werk? Ik ben ook werkgever en snap het nu ik zwanger ben pas zelf, dat vind ik wel rot, maar heb gelukkig maar 1 zwangere gehad tot nu en die heeft niet geklaagd.

Ik heb gisteravond in bed op papier een uitzetlijst gemaakt. Heel compleet, met dingen voor de langere termijn ook en dingen die je kan nemen, maar niet moet. Ik ga het in Excel zetten en er ook bij zetten wel of niet nodig, wat je beter kunt lenen en wat je maar heel kort gebruikt. Heb gisteren een topic op het Forum van Viva gelezen en dat ging over wat onnodig was op de uitzetlijst en waar je veel meer van had moeten hebben. Met stip op nummer 1 om veeeel meer van in huis te halen, waren hydrofiele luiers (om mee af te drogen, in te wikkelen, op te verschonen enz, heel goedkoop grote pakken bij de Hema) en spuugdoekjes (katoen of badstof). De geadviseerde 6 is voor beide lachwekkend zeggen ze, mensen hadden wel 25 hydrofiele luiers en wel 20 spuugdoekjes haha. Je kan er later lekker mee dweilen (met die luiers dan haha).

Maar ik zal hier melden als de lijst af is en wie hem wil, mail ik dan.

Fijne dag (ik ga vanmiddag werken van 13 tot 19)!!

11. Girafje75

Girafje75 Actief lid

6 dec 2011
    320
    0
    0
    NULL
    NULL
    Boney, onwijs bedankt voor je verhaal en tips! Inderdaad heerlijk.
    Dus meer kraamverband dan in pakket van zorgverzekeraar zit en ook meer dan die 4 kraammatrasjes? Of is dat genoeg?
    Ik wil ook geen bh's zonder beugel, heb ik nog nooit aangehad. Ik denk ook dat ik cup E of meer krijg haha. Normaal een kleine C, maar ze zijn nu al huge haha.

12. Girafje75

Girafje75 Actief lid

6 dec 2011
    320
    0
    0
    NULL
    NULL
    En oh ja, bij Viva Forum waren de dingen die niet nodig bleken of bij vele amper tot niet gebruikt: TummyTub (eerste twee maanden, beter lenen), navelbandjes (niet meer nodig), wippertje (vinden sommige babies niks), sommige vonden een box onhandig (maar die heb ik gratis gekregen bij babykamer dus maakt mij niet uit), co-sleeper (willen veel kraamverzorgsters liever niet), te veel kleertjes in maat 50 en te weinig in 56 en 62 (soms past kindje maar week in maatje 50), maar Boney heeft gelijk, veel kun je kopen als kindje er is, maar ik ben dr zo één die wil alles klaar hebben staan. Dingen voor borstvoeding (kolfapparaat) en flesvoeding (flesverwarmer) kun je lenen. Vergeet de klossen onder het bed niet. Mijn intake met kraamzorg (vorige week vrijdag) heeft goede brochures voor beide (BV en FV) achtergelaten. De uitzetlijst vond ik te summier, is wat zij twee weken nodig hebben, niet wat ik wil of nodig heb haha.

Maar voor ik weer hele pagina vol klad, ik maak de lijst vandaag en stuur hem door. Groetjesssss.

13. Boney

Boney VIP lid

23 dec 2006
    16.784
    0
    36
    Met het kraam verband wat in het kraampakket zit kom je de 1e dagen wel door, maar ik moest na een paar dagen wel bij laten halen. Had er de 1e uren soms 2 tegelijk in. Achter elkaar. Nu ben ik wel, met maandverband of inlegkruisje ook, van het snelle wisselen. En het is ook echt niet fris. Smerig soms gewoon. Je wil niet weten wat er uit komt na de bevalling. Ik zal je de details besparen.
    Maar ik ging plassen onder de douche zodat het daarna gelijk lekker schoon kon spoelen.
    Je moet ook spoelen na de bevalling na het plassen. En dan is koud water niet zo fijn. Zeker niet als je hechtingen, zoals ik, hebt.

Spuugdoekjes had ik niet zo heel veel, maar die hydrofiele luiers dus wel. Maar mijn dochter spuugde echt heel veel en dus gebruikte ik die luiers ook als spuugdoek. Ik liep standaard met zo'n ding over m'n schouder.
    Je hebt ze ook in allerlei kleurtjes, maar ik zou echt gewoon de witte aanschaffen. Als je er een roze oid tussen heb zitten die kan dan niet bij de 60 graden witte was.

De kraammatrasjes uit het kraampakket is wel genoeg. Ik had een paar grote en een paar kleine. Ook die kun je later bij kopen bij een drogist.

En natuurlijk moet je een pak van de kleinste pampers in huis hebben.

14. Girafje75

Girafje75 Actief lid

6 dec 2011
    320
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja, dat las ik, maatbeker bij de toilet om te spoelen. Plassen onder de douche, haha, prima idee, ik ga hier na mijn kraamtijd toch weg haha.

Haha hydrofiele luiers als spuugdoekjes haha.

Echt onwijs bedankt voor je tips, kan er niet genoeg van krijgen.

15. Boney

Boney VIP lid

23 dec 2006
    16.784
    0
    36
    Maatbeker is dus NIET handig. Alles gaat er dan naast. Wat handiger is is zo'n drinkflesje, van spa of zo, met zo'n rond uittrekdopje er op. Je kan dan beter richten.
    Maar nogmaals, daar zit dus koud water in.
    Na de bevalling kon in de 1e dagen m'n plas moeilijk ophouden. Ik had dus geen tijd om eerst het flesje te vullen met warm water. Dan pieste ik bij de kraan al in m'n broek.
    Ik stapte dus gelijk onder de douche.
    En de kraam is er toch de 1e dagen. Die wast je handdoeken wel :D

16. Naijobi

Naijobi Lid

1 dec 2011
    92
    0
    0
    Borne
    owkee, dat spoelen na het plassen is nieuw voor mij :D
    slik
    naja, beter nu op de hoogte, dan straks schrikken haha.

dat van de hydrofielluiers had ik idd ook al gehoord, daar kan je niet genoeg van hebben.

Op zich heb ik prima werkgever. Dus als ik aangeef dat ik het niet red, zal hij niet moeilijk doen. Probleem is alleen dat mijn collega nog weg is en in januari weer komt. Dat betekend dat ik vaak alleen ben. En ik ben ook verantwoordelijk voor de telefoon en zit vlak bij de deur om mensen te ontvangen zeg maar. Ik voel mezelf te verantwoordelijk om nu al minder te gaan werken. Wil proberen het uit te stellen tot mijn collega er weer is. Zij komt voor 4 dagen terug.
    Ik vind het dus meer zelf heel vervelend om dat aan te geven nu.
    Vanmiddag neem ik wel eerder vrij, een andere collega is er ook vandaag. Kan ik even lekker thuis een beetje opruimen/was doen enz. Dan kan Tim koken en hoef ik vanavond niks te doen :p

17. Boney

Boney VIP lid

23 dec 2006
    16.784
    0
    36
    Het is ook fijner om tegelijk met een waterstraal te plassen. Je bent toch schraal daar beneden en het plassen kan best pijn doen de 1e dagen. En dat water verdunt dan je urine. Dan prikt het niet zo.

18. Girafje75

Girafje75 Actief lid

6 dec 2011
    320
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heerlijk hoor dat natuurgeweld daar beneden. En mannen zooooo zielig als ze een neusverkoudheid hebben haha. Ik denk echt dat mannen een zwangerschap niet zouden kunnen handelen (laat staan de bevalling) haha.

19. lyza

lyza Actief lid

24 okt 2011
    239
    0
    16
    Vrouw
    Zo wat een verhaal weer om te lezen, super!
    Die van die hydrofiele luiers had ik inderdaad al eens gehoord daar ga ik dus goed wat van aanschaffen.

Boney goede tip van dat wattenschijfje (heb ik even geprobeerd toen het net begon te lekken) Die hielden het hier net een paar uur en waren toen vol. Heb dus nu de wasbare van avent gekocht en heb iedere dag een schoon paar nodig. S morgens als ik opsta moet ik eerst een handdoek klaar hebben liggen omdat het per borst er gewoon uit loopt en anders alles dr onder zit. Na t douchen compressen in bh.
    Ik krijg alleen de vlekken niet goed uit de compressen bij het wassen, iemand daar nog een tip voor?

20. Girafje75

Girafje75 Actief lid

6 dec 2011
    320
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh, ik heb nog niks uit mijn borsten. Voor mij hoeft dat ook nog niet hoor... Maar goed om alvast de tips te kennen.

Hier iemand de ultieme tip om te smeren om borsten en heupen. Ik wil geen striemen, strammen, strepen overhouden en zie de eerste verschijnen. Ik was zo dun en 'strak' en nu wordt de boel goed opgerekt, dus wil preventief smeren om ergste te voorkomen. Boney misschien?

Melkachtige vlekken zijn lastige... Je hebt er middeltjes voor, maar duur geloof ik. Misschien een mama die wat weet. Ik nog mama in wording, dus geen tip voor je.

Deel Deze Pagina