ik heb ook al gelezen dat je kan smeren wat je wil, maar dat dat niks uit maakt. Het ligt aan je huid? Ik smeer mijn buik wel in met zwitsal mama. Maar een collega raadde een olie aan, daar zweerde zij bij. Maar dat smeren doe ik meer omdat ik dan zo even lekker contact heb met mijn buik.
Hoi hoi zie goede tips voorbij komen Das fijn.. Ik heb van mijn verloskundige een lijst gekregen met spullen die ik moet hebben voor bij de bevalling.. een longdrinkglas wil ook wel met spoelen tijdens t plassen (2x geopereerd down under aan bartholinische cyste, dus ook een wond en hechtigen die prikten bij het plassen. MAar inderdaad dan wel vaak koud water en dat was minder fijn..) Dus onder de douche plassen is een goede tip.. Girafje ik smeer zelf met zwitsal mama buikbalsem en body spul.. heerlijk vind ik t heb ook etos buikbalsem maar die vind ik iets minder lekker. hier ook nog geen lekkende borsten gelukkig.. maar wat niet is kan nog komen haha. en oh ja hydrofiele luiers inderdaad goedkoop bij de hema!
Ik heb geen ervaring met de wasbare zoogcompressen. Ik had altijd de wegwerp van natusan. En lek je echt al zo veel joh? Jeetje. Hier nog geen last van. Maar ik zou de wasbare gewoon bij de 60 graden was in doen. Weet niet hoeveel je er hebt. Vanisch werkt ook goed. Even in de week zetten en dan gewoon bij de was mee wassen. En anders is het pech Niemand die die vlekken ziet toch? Ik smeer gewoon met pure amandelolie. Tot nu toe nog geen strepen. Bij m'n dochter een paar op m'n borsten aan de onderkant en aan de achterkant van m'n bovenbenen Zorg dat het vet en soepel blijft je huid. Waarmee je dan smeert maakt niet zoveel uit. Al is het zonnebloemolie. Lekker goedkoop ook
Ik vraag me ook af of het wel helpt. Al ben ik er wel van overtuigt dat een soepele vette huid minder snel scheurt. En smeren is gewoon lekker. En als je niet smeert en je zit daarna onder de strepen dan denk je altijd van 'had ik maar...'
Welkom Naijobi! ____________________________ Hier ook nog wat tips voor Stuwing(zware, gespannen borsten) na de geboorte: Iets waar ik ontzettend last van had. Wat je er tegen kunt doen voor verlichting koud washandje erop, Ik deed ook af en toe de ergste spanning weg kolven met me handen of met een kolf dat gaf me enorme verlichting en me dochter kon zich zo niet verslikken omdat ik veel melkproductie had. Een warme douche nemen als de borsten pijnlijk zijn. (Door de warmte lopen de borsten leeg waardoor het gespannen gevoel afneemt.)
Ik had van die wasbare zoogcompressoren, maarja ik lekte overal doorheen haha dat de washandjes van pas moesten komen.
Dat van het plassen onder de douche die raad gaf toen me kraamhulp ook dat gaf me idd verlichting tegen het pijnlijk en branderig gevoel!
Toen de voeding eenmaal op gang was lekte ik ook als een gek. Stond ik onder de douche, spoot het zo tegen het scherm aan. 's Nachts sliep ik op een dubbele handdoek met compressen in m'n bh. En nog was alles nat. Gelukkig waren die van mij vrij snel zindelijk. Met een maand of 3 lekte ik helemaal niet meer.
Boney, ja t lekt hier echt al zoveel begon een paar weken geleden al maar is de afgelopen week wel weer meer geworden. Heb 6 paar om te gebruiken. Het is ook opzich wel schoon natuurlijk na 60 graden (op verpakking stond 40 maar dan wordt het helemaal niet echt schoon) alleen er blijven bruinachtige vlekken achter. Zal het eens met vanish proberen
hydrofiele luiers handige dingen - in het bedje onder het hoofdje - voor afdrogen - als spuugdoek - op het aankleedkussen De verloskundige woog er onze dochter in op de ouderwetse manier ging ze dat doen.(gewoon voor de fun)
Oooh wat schattig zo'n kleine hummel die gewogen wordt... Ik ben al aardig aan het verweken, kan echt smelten van die dingen en geloof me, dat had ik voor mn zwangerschap echt nooit! Haha. Lang leve de hormonen! Hé Lyza, jij snuffelt ook lekker op alledrie de aprilforums he. Hihi, ik vind het zo gezellig (en verslavend) en overal komt er weer wat anders leuks aan bod. Ik zal straks als ik weer normaal (hard) werk en vooral als ik collectieweken heb, veeeeeeeeeeeeel minder komen, maar jullie merken al, ik ben een kletsmajoor, je kan bijna zeggen dat ik daarmee ben geboren en ik schrijf ook heel graag, ben al tijd met een boek bezig haha, stond als kind altijd op de gang, omdat ik zo veel te vertellen had, op mn 7e en op mn 17e nog haha. Heb nu een beroep gekozen met heel veel kletsen, dat doet me goed. EN JULLIE DOEN ME OOK GOED!!!! THANXXXX.
Girafje, ja zeker. Vind het leuk om overal wat te lezen en beetje te schrijven. Vooral op de dagen dat ik thuis ben (en stiekem eigenlijk helemaal geen tijd voor dit soort dingen heb haha) Mijn vriend word namelijk helemaal chagrijnig als ik de hele dag alleen maar over baby's praat. Die wil het ook nog wel eens ergens anders over hebben. Dus kan hier mooi over de baby en alle andere bijkomende dingen praten en bij vriend wat gedoseerder en ook over andere dingen praten
Ik heb er ook helemaal geen tijd voor!! Haha. Heb een things to do lijst van hier tot de bevalling. Haha.
Haha een lijstje is inderdaad niet verkeerd. Hier eerst nog maar eens kijken hoe alles gaat lopen dr moet nog van alles maar ik kom nergens aan toe haha
Heeel eventueel snel reageren!! Lees altijd mee en reageer ook wel, maar zit meestal op mn tel en is reageren onhandig. Zal snel wat uitgebreider reageren, maar wil voor nu even sterkte wensen voor diegene die dat goed kunnen gebruiken En wil zeggen dat ik ook een hoop leuke en handige dingen lees! Tot snel
Ik ben even een dagje niet geweest en moet meteen 10 pagina's bijlezen...... Gezellig... Ik doe mee. Ik volg een les zwangerschappilatus. Dit geeft mijn bekkenfysio. Dit heb heb ik bij mijn eerste ook gedaan en heb ik veel baat bij gehad. Wat ik wel jammer vond toen, is dat ik geen puf techniek leerde. Ik heb toen het boek: Duik in je weeen gelezen. Dat heeft mij wel goed geholpen. Ik het ziekenhuis en vk help ook met puf technieken. Voor iedere fase in de weeen is een andere techniek en die ben ik nu ook al weer vergeten. Wat ik handig vond in mijn kraamtijd was mijn voedingskussen. Ik moest na 3 dagen overstappen op flesvoeding omdat er niks uit kwam bij mij. De ervaring met melk spuitende borsten heb ik niet. Maar ik vond het heerlijk om min zoontje bij me te hebben, ondersteund door de voedingskussen. Ik sliep er ook heerlijk mee, tussen mijn knieen. Verder had ik heel veel hydrofielluiers. Ik had er 20 van mijn zus geleend en toen heb ik nog bijgehaald. Iedere dag een nieuwe in de box, kinderwagen, bed, bij de voedingen, afdrogen. Ik liep de hele dag met die dingen. Voor het smeren gebruik ik van die van Palmer. Staat ook in dat rijtje in de winkel. Werkt super goed. Met die vrouw met zwangere buik erop. Kleertje: ik had 4 pakjes maat 50, had hij een week aan. Net als luiers maat nummer 1. Ga niet 10 pakken nummer 1 kopen. dit heb je echt maar 2 tot 4 weken nogdig en met een pak doe je een week. Maat 56 deed mijn mannetje 3 weken. Hij gebruikte wel veel mutsjes en daar moest ik ook een maat groter van hebben. Zeg ook goed tegen je visite wat je wilt hebben. Je kan beter speelgoed vragen vanaf 6 maanden. Voor die tijd spelen baby vooral met jou. Kleertjes krijg je anders de gekste dingen. Ik kreeg mouwloze t-shirts maar 74. Dit kon hij in de winter aan! of een soort clownpak, meteen de prullenbak in! Alleen aan mensen die hun kinderen ook leuk kleden, kan je keertjes vragen. Maar verder, vraag praktische dingen: een goede babyfoon,kinderstoel, boek baby's eerste jaar, wipstoel (babybjorn is mijn favoriet) of draagzak. Hier heb heb je van de zomer veel plezier van. Je kan lekker lopen zonder meteen een hele kinderwagen op te hoeven tuigen. Of voor even snel een winkel in. Of voor op de fiets, ookal mag dat officieel niet! Die rompers en kleertjes die je niet over het hoofd hoeft te doen zijn ideaal, zeker voor de papa's in het begin. Deze hebben ze ook goedkoop bij de HEMA. Nou hier laat ik het even bij. Jeetje wat een hoop info weer.....
Janneke, thanx voor de info, zo leuk! En handig! Haha, moet lachen wat je aan de visite vraagt: kinderstoel, goede babyfoon, geen kleine kado's. Visite komt toch meestal met rompertje, truitje, knuffeltje. Haha. Snap wat je bedoelt hoor. Ik gauw slapen...