Dreamer welkom. En onder Rotterdam? Daar kom ik oorspronkelijk ook vandaan, maar woon sinds een jaar in het mooie Drenthe Hier op zich niet echt problemen met het uwv, vind wel dat ze heel veel post sturen! Krijg soms 3 enveloppen gelijk. Die zijn dan op de zelfde dag in behandeling genomen. Meld ik me 1 dag ziek, krijg ik later 2 brieven tegelijk. 1 over de datum van ziek melden en 1 over de datum, een dag later, van beter melden. En als ze je dan bellen, dan krijg je een paar dagen later weer een brief waar in staat dat je gebeld bent. Een dag later komt er een brief met wat er in dat gesprek in besproken en afgesproken. Word er een beetje niet goed van dus. Gelukkig werk ik nog en heb m'n rooster nu zo kunnen aanpassen dat ik nooit 2 dagen achter elkaar hoef te werken. Hier soms ook een druk of juist heel rustig meisje in m'n buik. Paar dagen terug hele dag niet gevoeld. Maak me dan echt zorgen. Gelukkig heb ik zo'n angelsound en kon ik dus even het hartje zoeken. HIer is Tessa op de psz en zit ik aan de koffie. Straks een lading boodschappen halen voor de kerst. Moet voor veel mensen voor veel eten zorgen. Moet ook nog best veel werken deze week en dus ook eten voorbereiden. Druk dus.
Goedemorgen allemaal! Echt erg ik vergeet steeds jullie namen haha.. maar Janneke Ik was dus gister op gesprek, heel mijn verhaal gedaan, zegt de dokter: Maar je hebt geen levens bedreigende ziekte, en zwanger en PDS, ja vervelend, maar je moet toch gewoon werken. Daar kon ik het mee doen geloof ik. Nu zal ik jullie wat meer info geven, want natuurlijk zou ik liever ook werken, maar is nu voor mij niet echt te doen. Door mijn PDS heb ik heel de dag door pijn, dat had ik voor de zwangerschap niet. Door de pijn kan ik niet slapen, want liggend doet het het meeste zeer. Doordat ik niet kan slapen, ben ik en mijn lichaam vermoeid. Mijn lichaam voelt aan alsof ik een zware griep heb (spierpijn), mijn hoofd voelt aan als een doos vol watten. Ik ben niet zo helder en durfde gisteren daardoor ook niet auto te rijden. Ik val dus in als leerkracht en die bellen mij als er iemand ziek is, nu vind ik het niet kunnen als ik dan ook ziek daar ga zitten, plus dat ik daar stevig voor in mijn schoenen moet staan, want het zijn geen makkelijke klassen en ik voel me nu een vaatdoek. Ik ben bezig om mij beter te voelen, door alles te doen wat me geadviseerd is door de dokter, VK en Osteopaat, maar op dit moment voel ik me nog hetzelfde. Ik kan dus blijkbaar wel aangeven dat ik het er niet mee eens ben, maar ga zo eens uitzoeken hoe ik dat moet doen. Ik hoop ook dat ik me zo snel mogelijk weer goed voel, want op deze manier geniet ik ook niet hoor. Dreamer welkom trouwens! Ook weer een jonge moeder zeg, volgens mij is hier iedereen redelijk jong toch? Toen ik 22 was zat ik volop in mn studentenleventje en ging ik 4x per week stappen en dronk ik er op los hihihi.. zou er nu niet meer aan moeten denken hoor. Ik heb mn kerstblouse binnen ga m straks eens passen met de rest van mn outfit.. heb wel zin in de kerst, maar we moeten er nog veel voor doen hoor... boodschappen, cadeautjes kopen, koken.. maar ik houd ervan.. vind het heel gezellig. De laatste kerst met zn tweetjes, volgend jaar zit er heerlijk een hummeltje bij in een mooi jurkje hihi groetjes!!
Sjtal; inderdaad best een aparte gedachte dat t laatste kerst met zn 2tjes is. Hier volgend jaar een klein mannetje (dus niet in een mooi jurkje) erbij Ik ben ook 22, weet niet hoe oud de rest allemaal is?
@sjtal, wat vervelend zon uwv arts! Zij voelen tch niet wat jij voelt. Kan je ook naar de bedrijfsarts? Of kan dat niet omdat je oproep kracht bent? Ik ben nog even aan het shoppen voor een glitter kerst shirt, heb wat gekocht bij shoeby, paars met een grote.glitter ster, kan ook nog daarna voor een party. Ik ben trouweens 29
Oohw 30 en 29!!! Ik ben nog een maandje 28 en dan ga ik ook mn 30e levensjaar in Ik heb een druk dametje in mn buik vandaag!! Echt super leuk zoveel leven te voelen. De kat ligt op schoot en ze zit precies daar te duwen.. hihi
rottige uwv/arbo artsen, praat me er niet van. Mijn man was eens een paar weken thuis ivm knieoperatie. Van de chirurg mocht hij een bepaald aantal weken niet lopen/belasten. Alleen even plassen of zo en dan weer plat. De Arboarts dacht het beter te weten en vond dat Tim wel weer aan het werk kon.... Toen heeft tim het hem heel duidelijk gemaakt dat hij een chirurg meer vertrouwde dan een arboarts. Gelukkig was zijn baas het er ook mee eens ... wat denken ze wel ... Ik ben 31! vandaag ook weer veel last, zal het een rib zijn? Ach ja, gaat wel weer over voor ik een oma ben toch? De kleine is wel lekker actief, of misschien moet ik daar minder blij mee zijn? haha. Naja, straks lekker weer naar huis. Een uurtje nog. Als ik plat lig is de pijn weg. Maar op de rug liggen is weer niet zo fijn, en op de zij liggen kan wel, maar is ook niet zo prettig, een extra kussentje helpt wel gelukkig. Pfff wat een gedoe zeg zwanger zijn Ach mag nog steeds niet klagen.
ik ben 31 (over precies 2 weekjes 32 haha) stjal wat een nare uwv arts zeg. hier even wat gedoe op t werk.. pff collega's die zich ziek melden(en ikmag voor vervanging zorgen wat dus niet steeds lukt ) paardje wat ineens kreupel was maar gelukkig gaat het alweer wat beterder..
Helleu... Tazzie, gelukkig gaat t beter met paardje Hier gister contact gehad met bedrijfsarts.. Blijf nugewoon de uren werken die ik al deed 9-16 en dan het laatste uurtje mag k gewoon achter zittend werk doen.. Als het niet meer gaat gewoon laten weten en dan nieuw contatc.. Sowieso in januari opnieuw contact Ben benieuwd!!
ha meiden, dreamer ik zie dat je mogen een pretacho hebt, veel plezier. ik denk trouwens dat ik thuis ga bevallen. De vorige keer wilde ik persee in het ziekenhuis bevallen. Wij wonen op een pleintje op de hoek, en voor je het plein afrijdt, kijkt iedereen bij ons naar binnen. Normaal niet zon probleem, maar wel als je beneden ligt te bevallen. Omdat ik aan het eind van mijn zwangerschap meer dan 100 woog, 102 op precies te zijn. Mag ik niet boven bevallen ivm arbo technische redene voor het ambulance personeel. Voor het geval het mis gaat en ik nog naar hier ziekenhuis moet. Ik wilde dus echt niet beneden bevallen. Dan staat er ook 3 weken een bed in de woonkamer, waar moet ik het kwijt? en iedereen vragen waaom dat bed er staat, daar ben ik echt niet trots op of zo...... Maar goed, door mijn bekkenklachten en ik was 5 dagen overtijd ben ik ingeleid. gelukkig, het had ook echt niet langer moeten duren, ik ging dood van de pijn en sliep niet. Ik vond het gelwelidig in het ziekenhuis, behalve dat infus dan. Ze hebben 6x mis geprikt en dat infus heeft meer pijn gedaan dan de hele bevalling, de naald zat er al een vishaak in. en bedankt! Ook bleef het vruchtwater maar komen. Ik kreeg pijn in mijn buik, niet weeeen maar anders, toen moest in naar de wc van de zuster. Ik stond op van mijn bed en flats zo al het vruchtwater op de grond. Oeps, zei ik, sorry. Dat hebben wij hier de hele dag zie de zuster..... Je zult het maar thuis hebben..... nou kind eruit, wassen, naar de kraamafdeling. Ik had honger om 12 uur snachts. kreeg ik na veel aandringen een boterham! de volgende dag heb ik 1.5 uur zitten wachten tot ik naar huis mocht. Ik zat al klaar met mijn jas aan! dus ziekenhuis heeft ook mindere dingen. De vorige keer hadden wij alleen een bad, nu hebben we een douche. Het lijkt me zo heerlijk om na de bevalling meteen in mijn eigen bed te kunnen liggen. Die troep (vruchtwater) houd ik wel lekker beneden voor de kraamhulp. Ja ik ga voor een thuis bevalling. Ik woon ook 5 min van het ziekenhuis dus dat is ook dichtbij als het niet goed gaat. Dames onthoudt: tijdens de weeen, af te toe plassen! en warme sokken aan, en een zwart truitje/hemptje tijdens de bevalling. Die bloedvlekken staan zo lelijk op de foto's anders en op zwart zie je het niet. Hoe staat het met het uitzetlijstje? ik wil eff checken of ik alles nog wel heb.
ik zou ook graag thuis willen bevallen. lekker in je eigen omgeving. Bij ons is het wel zo dat je wel verplicht benenden moet bevallen, maar dit vind ik geen probleem..
Super raar!! (goede morgen trouwens) Ik heb hier gisteravond nog een stukje getikt, maar zie het nergens staan. Heeft mijn telefoon vast niet goed zijn werk gedaan. Ik had wat gereageerd, maar dat weet ik nu even niet meer.. volgens mij naar Tazzie, dat ik het leuk vind dat je een paardje hebt en dat ik paarden verzorg Wat voor paard heb je? Hopen dat hij snel opknapt. Ik moest dus gisteren naar de VK, maar had toch wel iets verontrustends... weet nog niet echt wat ik er mee moet. We gingen het hartje luisteren en dat was onregelmatig, er zat een pauze in en toen ging het weer verder, het hartje sloeg over zeg maar. Ik had het idee dat dat ding even geen signaal opving ofzo, maar ze zei gelijk dat ze me door ging sturen naar de gyn in het ziekenhuis!!! Ik dacht huh? Ze zei dat het waarschijnlijk niets is en dat het komt omdat het hartje nog niet volledig volgroeid is ofzo, maar dat ze bij dit soort dingen je altijd doorsturen. Nu moet ik dus vanmorgen om kwart voor negen al bij de gyn zijn... werd vanmorgen wakker met zo'n raar gevoel van ..Leeft ze nog???? Maar ik voelde haar gelijk bewegen hoor. Ik weet nu nog niet zo goed wat het betekent.. ik zal maar afwachten.. proberen me nog niet druk te maken @janneke Ik kan hier niet thuis bevallen.. te ver van het ziekenhuis af en er loopt een kanaal, waar bruggen open kunnen gaan en als je daar over heen woont, dan mag het niet. Dat is nog maar sinds 2 jaar, want er is een ander ziekenhuis gesloten, de kraamafdeling dan, en die is wel dichtbij. Vandaag gaan we een matrasje kopen en zo'n aerosleep ding en vanmiddag kerstinkopen doen en eindelijk nieuwe schoenen (ben er aan toe) en vanavond laminaat voor in de kinderkamer Krijgen we van mn schoonouders. Volgende week om de kinderwagen, krijgen we van mijn ouders..jeeejj We gaan voor en maxi-Cosi Mura 4 wieler.. Wat jullie of willen jullie? Ik houd jullie op de hoogte hoor van de gyn... ben benieuwd! Groetjes
Sjtal dat is ff schrikken.. inmiddels ben je al onderweg naarde gyn maar heel veel succes! ik heb een groninger paard. een merrie van 6,5 jaar. zelf ingereden. hiervoor had ik een tinker (ruin) die leeft nog is 11,5 en woont op een zorgboerderij..En ik rij nog een haflinger ruin van 5,5 (nou ja ik rij nu niet meer door de zwangerschap maar goed dat komt wel weer.) wij hebben ook de maxi cosi mura 4 (al besteld) als het goed is komt ie week 3 van januari binnen Gister had ik zoiets raars.. kom van mn client af en stap van de fiets en een enorme pijnscheut door mijn linkerzij ineens... echt auww.. later trok het wat door naar onder richting kruis..(banden denk ik) na gisteravond met een warme kruik erop gelegen te hebben en redelijk geslapen gaat het beter.. Zodra ik opsta doet t zeer maar als ik even in beweging ben zakt t af.. twijfel alleen of ik de verlos hiervoor moet bellen? is echt meer t gevoel van spieren en banden die beetje overrekt zijn ofzo..
Goeiemorgen!! Sjtal, wat schrikken!! Hopelijk vind je de gyn niks raars! Misschien idd een storing in t apparaatje!! Was er met de 20wkn echo niks gezien? Wat betreft de kinderwagen.. Wij hebben de Hiphop X adventure gereserveerd.. Was op slag verliefd op dat ding en t was de laatste hihi Wordt in maart pas gebracht maar missn dat k wel bel dat k em eerder wil... Maakt het weer wat echter...
thanks voor de tips janneke! Sjtal wat schrikken, hopelijk heb je nu goed nieuws gekregen. Wij hebben een kinderwagen gekregen, mijn collega wou er vanaf Een mutsy urban rider, zo goed als nieuw. Gratis dus. Echt super. Ik kom zojuist van de huisarts, heb een gekneusde rib/ontstoken botvlies of iets in die richting. Heel veel pijn iig. bah. Niks aan te doen helaas. Hopen dat de kleine niet veel meer daar gaat schoppen! Kan nog wel even duren voor het overgaat ook zei ze ... nou fijn... NOT Maar goed, het is niks ernstigs iig, daar hou ik me maar aan vast. Volgende week weer naar de verloskundige en ook de 3D echo!! Daar heb ik mega veel zin in.
goedenmorgen dames, Sjtal, succes vandaag bij de gyn. Tazzie, als je pijn hebt, gewoon de VK bellen, daar zijn ze voor! Naijobi, gekneusde rib? dat is pijnlijk. Komt dat door het schoppen van de baby? Die van mij schopt nog niet zo hard, het voelt echt nog als een plopje. Vandaag lekker kinderloos. Bas is bij mijn ouders. Zo lekker land douche (met krukje onder de douche) en dan naar de fysio. Nog even een paar kleine boodschapjes voor de kerstdagen halen en de baby doos bij de ETOS en dan aanschuiven bij mijn ouders. Vandaag heb ik een hele zware dag.
Klinkt heeeel zwaar Janneke Maar das ook wel ns lekker Kga zo ff de droger aanzetten en de stofzuiger hier doorde toko halen.. Dan zijn mijn ditmoetikdoenvandaag dingen ookgedaan
ja waarschijnlijk komt het wel door de baby. Ze kan echt al wel flink schoppen. Soms schrik ik er van. Maar volgens de huisarts is er niet veel voor nodig om het daar beurs te schoppen. Het is bot met een velletje en dat is al gauw erg gevoelig. Ik las ook al ergens dat iemand de baarmoeder heel hoog had zitten, misschien heb ik dat ook? Dat ze dan dus beter bij mijn ribben kan dan bij een ander? of zo? naja, net paracetamol genomen, dat helpt wel wat.
Hé meiden, Ik dacht ik geef ook even weer een signaal van leven. Sorry dat ik hier niet zo vaak kom hoor. Maar was gewoon niet fit. Gelukkig voel ik me nu beter. Ben 3 keer naar de fysio geweest, die mij heeft ingetaped en dat hielp echt bij het hoesten. Verder gaat met Pukkie alles goed. Is flink aan het bewegen en groeit goed. Zag vanmorgen gewoon mijn hele buik heen weer gaan! Prachtig gezicht. Welkom nieuwe ladies! Hoe is het met MamaSamm? Als je het niet vertrouwd gewoo vlos bellen Taz. Maar denk ook dat het de banden zijn. Sjtal, wat een schrik meid. Hoop dat alles toch goed is. Maar wel goed dat de vlos je meteen doorstuurt hoor. Better safe than sorry. Fijne feestdagen allemaal!