Sjtal jij was mooi op tijd vanmorgen! Hier lekker rustig aan gedaan beetje opruimen enzo. Vriend slaapt nog dus wij beginnen de kerst rustig. Straks naar mijn ouders daar vieren we vandaag kerst ook met mijn grootouders en morgen bij schoonouders en opa en oma van die kant. Op zich wel lekker want dan heb ik dit jaar geen rommel op te ruimen hier bij ons thuis iedereen fijne feestdagen!
Had ik vanmorgen een heel stuk getikt, druk ik op verzenden, met mijn tel. Fout op de pagina:x nu maar weer de laptop gepakt. Wat een luxe problemen..... @sjtal: ik voel mijn bekkenpijn bij mijn schaambot. Het voelt een beetje als zadelpijn. Ik voel het als ik op sta, begin te lopen of iets verschuif met een been. Ook waggel ik heel erg om de pijn te compenseren, dan weet ik meteen weer dat ik verkeerd loop. Als ik overdag te veel gedaan heb, en te weing rust dan het ik de hele nacht pijn en kan ik me niet omdraaien, ook voel ik het daar dan knakken, zoals je vingers kunnen knakken. Bekkenpijn kan je ook in je rug hebben. Je SI gewricht is je fundering van je lichaam. Je bekkenbodum, dwarse buik en kleine lage rug spieren houden je SI gewicht op zijn plek. Als je zwanger bent, verweken je spieren en hierdoor ben je uit balans en kan je pijn krijgen. Met oefeningen om die groepspieren sterker te maken kan je je bekken ontlasten en verergering voorkomen. (Dit is ook de basis van pilatus, daarom is dit ook zo goed voor een mens) Als je op de rug ligt met je benen gebogen. Je drukt je vingers aan de binnenkant van je bekken op je buik. (dat bot wat iedereen denkt dat het je heup is, helemaal onderin je buik) Trek dan je bekkenbodum spier aan, alsof je je plas moet inhouden. Voel je je dwarse buikspier en rug aanspannen? Ja, dan heb je deze groep spieren goed onder conrole. Nee, dan werken deze groep spieren niet goed met elkaar samen en als je dan klachten hebt is het verstandig om naar een bekkenfysio te gaan. De vk kan je hier mee helpen. Bekken klachten lijken vaak onschuldig maar je kan er blijvende schade mee oplopen of zoals ik een jaar na de bevalling nog iedere dag pijn hebben. Dus niet mee blijven lopen. Altijd alles melden aan VK, daar zijn ze voor! Slapen jullie ook ze slecht? Ik lig echt iedere nacht rond een uur of 5 wakker. Ik geloof dat dit een is om ons te laten wennen aan de nachtvoedingen. Het schijnt ook zo te zijn dat als je moeder wordt, je een hormoon aanmaakt waardoor je minder slaap nodig hebt. Ik weet nog bij mijn eerste dat ik het helemaal niet erg vond om eruit te gaan. Hoewel mijn man alles bij elkaar vloekte (en dat de volgende dag niet meer weten) Ik vond het verschikkelijk dat de voeding eraf ging. Ik vond het echt ons momentje.... wel heb ik nachtmerries, hebben jullie dat ook? Nou ik heb weer heel pagina 52 vol getikt. Voor de dames die zich vervelen met de kerstdagen. hihi
Kom ook ff binnenvallen.. Janneke, slecht slapen.. Het wisselt.. De ene nacht slaap ik heerlijk de andere nacht beroerd.. Rare en enge dromen zijn hier ook al wat keren voorbij gekomen helaas.. Maarschijnen ook normaal te zijn Bekkenklachten wordt je niet vrolijk van nee... Idd oefeningen doen om die spieren goed bij elkaar te houden Fijne feestdagen nog mensen!
janneke slecht slapen wisselt hier ook af.. ene nacht gaat het goed en slaap ik echt door, andere nacht tig x wakker en ook tig naar de wc.. pff en rare en enge dromen ook wel.. en wat je zegt over je bekkenbodemspier. Dat vertelde een fysio me laatst ook. bij haar ga ik zwanger en fit volgen vanaf januari als t goed is.. Sjtal wat voor ras(sen) verzorg jij dan? ik mis het rijden wel. Vanmorgen even de haflinger van de kinderboerderij gelongeerd. En toen hij moe was heel even zonder zadel erop gestapt.. (maar net alsof hij het weet, hij wou amper stappen.. dus maar weer afgestapt.) we hebben een zwarte maxi cosi.. bijpassend bij de kinderwagen
Hier gaat t slapen ook niet heel super de laatste paar dagen veel wakker en s avonds al vroeg weer moe. Kleine is erg actief en lijkt soms een aantal rondjes per dag te draaien, voelt niet altijd even prettig...jullie kleintjes ook zo actief?
wat een beslissing mamasamm, maar zoals iemand anders ook al schreef, als jullie erachter staan dan is het een goede beslissing. Ik vind het heel dapper. Jammer dat jullie nu zulke feestdagen hebben. Lijkt me echt erg. Wens je veel succes vandaag en de komende tijd. En ik persoonlijk vind het niet erg om te lezen hoor, graag zelfs. Het is ook belangrijk om te weten wat er mis kan gaan. Daar hebben wij ook wat aan. slecht slapen heb ik op zich geen last van, ben alleen wel elke dag vroeg wakker, dus ook in het weekend! En dan ben ik 's avonds heel moe. Gelukkig ook geen nachtmerries. Wel pijn in mijn buik. Bij mijn rib/middenrif ... of wat het ook mag zijn. Zitten kan ik niet lang volhouden. Lopen of liggen is het beste. Maar ja... moet werken deze week. 's morgens heb ik geen last en gedurende de dag wordt de pijn steeds erger. Morgen een afspraak met de verloskundige, ben benieuwd wat zij er van zegt. Of ik rustiger aan moet doen misschien? Minder werken? Of zal het niet uitmaken? Ik weet niet of de kleine er ook last van heeft? Het is wel heel pijnlijk aan het eind van de dag en heb er ook harde buiken van. even afwachten tot morgen dan maar. Morgen ook de 3d echo! Lijkt me echt super. Gisteren nog kleertjes van Lief gekregen voor onze dochter... zo leuk!! Grijs vestje met witte strepen en een grijs rokje. Een knalroze legging en een roze t-shirt met Lief erop. Super. Manlief is vrij deze week, dus hij kan iig mooi voor het huishouden zorgen en het eten. Dan hoef ik dat niet te doen deze week. Scheelt weer.
Mamasam, wat een verschrikkelijk moeilijke maar dappere beslissig hebben jullie genomen! Heel veel succes en sterkte komende tijd!! Ik ben verder leeg... Het slapen is het hele kerstweekend goed gegaan maar afgelopen nacht was bagger.. Veel last van ik denk maagzuur... Kleintje is wel erg actief laatste dagen, dus das wel gezellig
ik voel mijn kleine ongeveer 3 x per dag een beetje schoppen en zwaaien, zijn beentjes voel ik helemaal onder bij de uitgang. Dat gevoel is wat minder..... De baby slaapt nu tussen de 17 en 20 uur, ik ben wel benieuwd wat hij de overige uren doet??????? Hier verder rustig. Ik heb minder pijn omdat ik nu genoeg rust neem. Dus dat is fijn. Verder niet zoveel te melden.
MamaSamm ik moet steeds aan jullie denken! nogmaals veel sterkte! (zo en nu moet ik rennen want moet werken, reageer later weer uitgebreider)
Goedemorgen lieve dames, Veel te lang niet hier geweest. Heb wel steeds stukjes meegelezen hoor. Maar was druk met familiebezoek enzo. We hebben een erg leuke kerst gehad. Ik voel me wat minder. M'n bekken dan. Veel pijn.... Verder voel ik me gelukkig erg goed. Ben niet moe of zo, ondanks dat ik zo slecht slaap. Daar hebben meerdere last van las ik. Ik ben echt zo vaak wakker. Balen, maar ja. Gelukkig dus weinig last van overdag. Waar ik op dit moment het meeste last van heb is een kapotte spatiebalk. Zo irritant. Ik moet hem echt bewust indrukken. Typt lastig. Verder wil ik natuurlijk graag reageren op mamasamm. Ik vind het heel dapper van jullie om zo'n besluit te nemen. En ik hoop ook echt nooit voor zo'n keuze te komen staan. Ik denk veel aan jullie. Wanneer moet je weer naar het zh? Dat heb ik even gemist denk ik. Ow ja, opeens schiet het me te binnen. Je moest gisteren al. En kan zoiets dan echt 3 dagen duren? Ik hoop dat het snel achter de rug is en jullie het allemaal een plekje hebben kunnen geven. En schroom niet om hier je verhaal te komen doen. Wij leven erg mee.
Zo ik heb net weer lekker wat slaap ingehaald. Eigenlijk moet ik dat niet doen, want dan ben ik waarschijnlijk vanacht weer veel wakker. Maar ik kan mijn ogen gewoon niet open houden. Ik heb trouwens de babydoor van Babydump opgehaald. Is echt de moeite niet. Er zit een rood rompertje in en een cadeaubon van 5 euro. Dat is het enige wat leuk is. Verder lepeltjes (die niet in de vaatwasser kunnen!) een bakje voor luierdoekjes(die je niet open krijgt) en 2 bekertjes met drinktuit(die heb ik ook maar bewaard) Verder wel leuk pakje gekocht van kleine broer en nog een shirt voor mij. Verder ben ik ook weer tegen een buggy aangelopen, dus ik wil nu ook weer een nieuwe buggy hebben. Diegene die ik heb, is aan vervanging toe. Dan was een vrij goedkopen en gaat niet nog een ronde mee. Ook heeft mijn zoontje een knuffeldoekje van Woezel uitgezocht voor de baby. Echt zo schattig. Als ik nu ook vraag: waar is de baby nu? dan zegt hij : in mama's buik. Ik smelt dan helemaal natuurlijk. (hij is 2.5 jaar trouwens) Mamasam ik denk ook veel aan jullie. Ik merk dat het me echt wat doet. Ik heb het er ook met mijn man over en zus..... Ik hoop dat alles goed gaat in het ziekenhuis en verder geen complicaties zijn en jullie afscheid kunnen nemen van jullie kleine prinsesje.....
ik heb vandaag de babykamer, schoongemaakt en de kleertjes in de kast gedaan, wat een leuk werkje. En vanmiddag ben ik samen met mijn moeder begonnen met het maken van een aankleedkussenhoes, en lakentjes mamasam:ik denk aan jullie
Lieve MamaSamm, moet steeds aan jullie denken. We kunnen ons er geen voorstelling van maken hoe dit voor jullie moet zijn. Verschrikkelijk. Ik wens jullie heel veel sterkte met het verlies van jullie prinsesje. Hele dikke knuffel, Secondlife
Andere dames, Vandaag met dochterlief naar Het Zandkasteel geweest. Erg leuk om haar zo te zien genieten. Vrijdag gaan wij ook eindelijk met de babykamer beginnen. Lekker even shoppen bij IKEA! Onze dochter krijgt wat nieuwe meubeltjes op haar kamer. Dan kunnen de babymeubels naar de babykamer verhuizen. Eerst nog even de muren een kleurtje geven. Pffff....ben al moe als ik er aan denk. Iedereen en fijne Kerst gehad? Op naar Oud & Nieuw! Heb al vreselijk veel zin in een vette oliebol door al die oliebollenpraatjes hier. Haha! x
Morgen weer controle dus mag vast weer ff binnen kijken... Verder ff navragen wat betreft maagzuur... Vrees er last van te hebben
Dreamer, heb ik ook last van. Vooral 's avonds als ik iets teveel gegeten heb. Bij helpt een paar hapjes vanille vla echt heel goed. Dacht altijd dat het een fabeltje was. Maar werkt echt! Succes morgen!
Een rennie helpt ook goed tegen maagzuur. Ik heb er gelukkig geen last van. Wel van snoep buien en daarna misselijk, dat moet ik niet meer doen. Ik hoef ook geen oliebollen meer........
ow ja dat had ik ook eens gelezen van vanillevla, zal ik ook eens in huis halen. Heb soms ook last van maagzuur, idd vooral na het avondeten. Ik heb gisteren een paar uur in het ziekenhuis doorgebracht. Ik had om 15.50 uur een afspraak bij de verloskundige. Daar aangegeven dat ik erg veel pijn heb. Zij was bang dat het mijn nieren zouden kunnen zijn. Na wat onderzoeken, bleek dat niet zo te zijn. De Gyn. heeft ook nog een echo gemaakt van mijn nier, die zag er goed uit. Geen ontsteking of stuwing dus. Gelukkig. Ook heeft hij nog even naar de baby gekeken. Hmmmm leuk hoor. Ze was vocht aan het drinken, zo schattig. Maar wat ik dan wel heb: een gekneusde rib. Mijn zwevende rib. Advies gekregen om de fysio te bellen, dat heb ik net gedaan. Daar kan ik vanmiddag terecht. Ben nu even op het werk. Maar verga bijna van de pijn. Gelukkig kan ik dan zo al naar huis. Morgen maar weer opnieuw proberen hoe het gaat. We hadden plannen om met oud en nieuw naar familie te gaan in Amersfoort, voor ons een uur rijden...maar moet maar even kijken of dat wel gaat lukken. Ben bang van niet. Iedereen leuke plannen met oud en nieuw verder? Overdag is hier traditie dat we met alle vrienden en aanhang en wie maar wil bij elkaar komen op de boerderij van de ouders van 1 van onze vrienden. Daar carbit schieten, oliebollen bakken, wat drinken. Gewoon gezellig.
Hallo Dames, Dinsdag 27 December om 19.43 is onze kleine meid geboren. <3 Lenthe Tamara Jessie <3 Ze is 31 cm lang, en weegt 670 gram. Ze heeft nog even bij ons mogen zijn, maar vertrok toen al snel. Gister voor de middag waren we dus alweer thuis. Diezelfde avond rond 6 uur hebben we voor het laatst haar kistje gesloten. Nu moet ik het doen met haar foto's... Vanmorgen tegen half 12 brengen manlief en ik haar naar het crematorium waar we ons laatste afscheid nemen.. Ik mis haar nu al!