april 2012 baby's

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door beccy, 16 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mammie Patricia

Mammie Patricia Fanatiek lid

15 mrt 2008
    1.886
    0
    0
    Ja kennelijk gaat het bij ons beide anders.
    Vervelend zeg dat ze nooit aders kunnen vinden bij je.
    Dat mis prikken lijkt me inderdaad geen pretje.:x
    Ik hoop voor je dat je er ook snel vanaf bent van al dat prikken.

2. Mammie Patricia

15 mrt 2008
    1.886
    0
    0
    Ik ga nu zo slapen hopelijk word ik nu niet zo vaak wakker als gisternacht.;)

Alvast truste!

3. tazzie

tazzie Fanatiek lid

28 okt 2010
    3.442
    0
    36
    goeiemorgen dames!

mammie patricia heeft de kamer klaar. leuk leuk! (foto ;) ) en de 2 samen kan toch heel goed :) en betje door kunnen slapen vannacht??

janneke volgende week al de pretecho.. erg leuk,ik heb gister onze dvd weer terug zitten kijken :)

en grappig dat je alles terug hebt zitten lezen.. Inderdaad veel bang voor een miskraam.. (ik was t deze zwangerschap dubbel zo bang, omdat ik in mei inderdaad een MA heb gehad..)

ik moet deze week nog vanwege resusfactor prikken.. maar vanaaf eerst naar de verlos..en nu eerst weer een lange dag werken.. heb er zoooo geen zin meer in :(

4. sjtal

sjtal Actief lid

7 aug 2011
    296
    0
    0
    NULL
    Zeeland
    Goedemorgen :)

Zag ik dat nu bij jou staan mama patricia? 28 wk 7 maanden? Dat zijn toch 6 maanden? nou ook niet helemaal haha..Volgens mijn app op mn telefoon ben ik donderdag 6 maanden en dan ben ik 26 weken. 28 kan geen 7 mnd zijn, want dan moet je nog 12 weken.

Leuk Janneke dat het kamertje af is :) Hier gaat het nu ook de goede kant op! Gisteren klaar met schilderen, morgen laminaat erin en dan moet ik ook nog behangen hoor. De inbouwkast moet ook nog afgemaakt worden. Nieuwe planken enzo erin. Heb zoveel zin om alles in te richten en dan lekker elke dag overal aan snuffelen :D
    Maakt de pijn een stuk draaglijker.

Inderdaad toevallig dat we hier allemaal kneusjes zijn tijdens de zwangerschap zeg haha. Heb in mn leven nog nooit zoveel pijn gehad haha. En zo vermoeid! Zelfs met de ziekte van Pfeiffer voelde ik me nog fitter. Ik ben ook niet gemaakt om zwanger te zijn dan denk ik, maar wil toch zeker nog een tweede kindje hoor! Ben zelf enig kind en had toch best graag een broer of zus gehad :)

Vandaag naar de VK en Osteopaat, hoop dat hij weer wat kan doen voor me. Ik moet trouwens altijd mn urine meenemen. Al vanaf de eerste keer. Vind ik ook fijn, want heb snel last van mn blaas dus kunnen ze gelijk even controleren op blaasontsteking.

Ik verwacht trouwens nog wel een fotootje van het kamertje he ;) Als ie af is...kijken :D:D:D

5. Mammie Patricia

15 mrt 2008
    1.886
    0
    0
    tazzie ben helaas vannacht wel weer een paar keer wakker geweest, maar ik denk dat ik dat nu toch hou.(foto spam ik wel een keer)

sjtal ik heb een zwangerschapsboek en daar rekenen ze als volgt:
    eerste maand: 0-6 weken
    tweede maand: 6-10 weken
    derde maand: 10-14 weken
    vierde maand: 14-18 weken
    vijfde maand: 18-22 weken
    zesde maand: 22-26 weken
    zevende maand: 26-30 weken
    achtste maand: 30-34 weken
    negenste maand: 34-38 weken

*Verders word ik er zelf ook niet veel wijzer van.:p

6. Dreamer

Dreamer VIP lid

17 mrt 2011
    6.156
    33
    48
    Kom ook nhog ff spieken..
    Patricia, waar laten ze die andere twee wkn dan? In maand 10 ofzo ? :p

Hier gaat t redelijk.. Sinds afgelopen weekend wat last van harde buiken gehad.. Gister wel gaan werken maar was daarna gelijk bal dus.. Vandaag maar lekker rustig thuis.. Morgen en donderdag sowieso vrij en vrijdag zien we wel weer ;)
    Heb ookeen enorm zere plek onder mn linkervoet.. Mar ff aankijken en anders morgen een bezoekje aan de huisarts..

7. Janneke1982

Janneke1982 Fanatiek lid

21 sep 2011
    1.170
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik zal deze week ook wff wat foto's van ons kamertje maken. Toch leuk he.....

Volgende week pretscho, ik kan niet wachten. Waarom heb ik het ook niet gewoon deze week al de afpraak gemaakt?
    Ik ben ook weer opzoek gegaan naar de pretscho van mijn zoontje. Echt zo grappig. Mijn zoonje snapt het nog steeds niet....

Bed in de woonkamer bevalt goed! Hoe is het met jou pijn Boney? al een beetje bij gekomen van de lange autorit?

Veel zwangere kneusjes op het forum, ik hoor het ook bij! Nog 3 maanden en dan zijn we ervanaf af. WE KUNNEN HET!!!!!!!!

8. Mammie Patricia

15 mrt 2008
    1.886
    0
    0
    #648 Mammie Patricia, 17 jan 2012
    Laatst bewerkt: 17 jan 2012
    Die 2 weken moet je maar zien als extra (40 weken), is omdat ze niet goed weten hoelang jouw cyclus was etc en wanneer je juist bevrucht bent geraakt.

9. Mammie Patricia

15 mrt 2008
    1.886
    0
    0
    – baby-kinderkamer.
    We hebben het ook aangepast aan de leeftijd van onze dochter(4)
    dus echt een combi.
    Ze is helemaal gek van prinsessen dus dat zie je ook terug in de slaapkamer.
    (prinsessenlamp, spiegel, schilderijtjes, klok moeten daarvan nog worden opgehangen.
    Hemeltje moet nog aan de ledikant komen.
    In ieder geval we hebben er gelukkig wat van kunnen maken.:D
    Ik ben ook benieuwd naar jullie kamertjes!

10. Mammie Patricia

15 mrt 2008
    1.886
    0
    0
    Nog een foto

11. Janneke1982

Janneke1982 Fanatiek lid

21 sep 2011
    1.170
    0
    0
    NULL
    NULL
    mooie kamer, ook groot!

12. sjtal

sjtal Actief lid

7 aug 2011
    296
    0
    0
    NULL
    Zeeland
    @Patricia Voor de eerste maand in jouw rijtje rekenen ze 6weken, daarna steeds vier en dan de laatste twee weken niet. Ik denk zelf dat dat niet helemaal klopt, ook omdat een maand langer duurt dan 4 weken (28dgn) In mn negen maanden dagboek ben ik ook nog geen 6mnd ;)
    Doen jullie dat trouwens? Bijhouden in een boekje hoe je zwangerschap verloopt?
    Ik kan de fotos niet zien op mn mob. Zal straks ff op de comp. kijken :)

13. Janneke1982

Janneke1982 Fanatiek lid

21 sep 2011
    1.170
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik houd het niet bij in een boekje. Mijn eerste zwangerschap heb ik alleen maar gejankt, dus had niet zoveel leuke verhalen om op te schrijven. Deze zwangerschap ben ik weer vrij negatief en niet zo happy, dus heb geen behoefte om het bij te houden.
    Ik ben gewoon niet zo goed in zwanger zijn.......

Wel heb ik een boek bijgehouden van zijn 1e jaar. Dat wil ik nu ook weer gaan doen. Ik wil dat boek hebben van prenatal. die vind ik zo leuk. Ook wil ik dan het boek van 1 tot 4 hebben. Voor beide zoons!

Vandaag trouwens gesprek gehad met mijn baas over mijn plannen na mijn verlof. Ik ben helemaal blij en heb nu alweer zin om te werken!
    maar goed dat kan nu niet en nu ga ik genieten van mijn vrije tijd!

14. Mammie Patricia

15 mrt 2008
    1.886
    0
    0
    sjtal ik houd het wel bij heb ik bij me eerste zwangerschap ook gedaan.
    Vind het leuk om terug te lezen wat me belevingen toen waren o.a ook de bevalling/kraamtijd.

Janneke1982 dat is ook heel leuk een boek bijhouden van het 1e jaar.En van beide kindjes!

15. sjtal

sjtal Actief lid

7 aug 2011
    296
    0
    0
    NULL
    Zeeland
    @patricia leuk het kamertje! Wel druk zo saampjes,maar zal wel goed komen toch :)
    @Janneke vervelend van je gemoedstoestand...voel me ook niet altijd top, maar probeer toch positief te zijn :)

16. Janneke1982

Janneke1982 Fanatiek lid

21 sep 2011
    1.170
    0
    0
    NULL
    NULL
    Deze week zijn de oogjes open gegaan. Echt gek dat ze nu het verschil kunnen zien tussen licht en donker. Nog 2 weken en dat hebben ze een goede overlevings kans bij vroeggeboorte. Vooral de meisjes, sterke geslacht he.
    Toch wel een fijn idee dat al d de babys nu komen dat de kans van overleven groter is. Nog 14 weken en danmag ik hem eindelijk in mijn armen houden . Ik heb er nu al zin in .

Slaap lekker allemaal!

17. tazzie

tazzie Fanatiek lid

28 okt 2010
    3.442
    0
    36
    apart idee he.. als ze nu geboren worden zijn ze helemaal nog zo iniminie..

ik heb er ook zin in om de kleine in mn armen te hebben..

gister trouwens de hele dag een gespannen buik gehad :( daardoor de kleine ook niet heel erg gevoeld.. kon er vannacht amper van slapen maar om 3 uur was ie dan druk aan t bewegen.. gelukkig. en vanmorgen vroeg ook, en net ook (nu nog steeds :) )

18. Mammie Patricia

15 mrt 2008
    1.886
    0
    0
    Leuk om te lezen zwangerschap week tot week:)
    Morgen begin ik weer aan een nieuwe week.

Van deze week nog:
    Moeder:
    Waarschijnlijk ben je rond deze periode al flink wat aangekomen, maar hoe is dat nu eigenlijk verdeeld? Een gemiddelde baby weegt bij zijn geboorte 3400 gram. Maar waarschijnlijk ben je meer aangekomen. Dit mag je er nog eens bijrekenen tot aan je bevalling.

Placenta en vliezen 650 gram
    Vruchtwater 600 gram
    Baarmoeder 1000 gram
    Borsten 800 gram
    Bloed 1000 gram
    Extra vettoename 3500 gram
    Vocht 1500 gram

Baby:
    Wist je dat je baby nu al een eigen karaktertje heeft? Er zit een duidelijke regelmaat in zijn bewegingen, heeft een eigen dag en nachtritme (die weleens volledig van die van jou kan verschillen), maar ook de manier van trappelen zul je waarschijnlijk al heel goed herkennnen.

19. Janneke1982

Janneke1982 Fanatiek lid

21 sep 2011
    1.170
    0
    0
    NULL
    NULL
    Leuk, dat je baarmoeder een kilo weegt!
    Moeten we allemaal maar mee slepen...

20. Mammie Patricia

15 mrt 2008
    1.886
    0
    0
    Janneke ja ik kan ook echt merken dat mijn buik zwaar wordt.

Nou dat is ook wat zeg, ik bracht me dochter naar school vanochtend, bleek ze vrij te zijn grr, haha had ik nog wel effe kunnen blijven liggen.
    (Heb wel een jaarkalender maar schijnbaar heb ik er overheen gekeken.;))

O'ja ik ben vandaag in week 29 aangekomen:D
    Baby:
    Af en toe kun je een harde buik (soort wee) hebben, deze zijn normaal en masseren je baby. De meeste baby's liggen al met hun hoofdje omlaag, is dit nog niet het geval maak je dan geen zorgen.
    Je baby heeft nog zeker 2 weken lang voldoende ruimte om zich andersom te draaien.
    *Af en toe heb ik nu al het gevoel alsof het al te krap is in de buik voor de baby.
    Herkennen jullie dit ook?

Deel Deze Pagina