april 2012 baby's

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door beccy, 16 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mammie Patricia

Mammie Patricia Fanatiek lid

15 mrt 2008
    1.886
    0
    0
    -Kraamzorg heeft nog niet gebeld hier voor een intake gesprek.
    -Janneke1982 inderdaad sommige hebben een plaat voor de kop.
    -sjtal ontzettend vervelend van je kwaaltjes waar je je absoluut niet voor hoeft te schamen!

Ik begin trouwens de laatse paar dagen buikkrampen te krijgen.
    Buikkrampen tijdens de zwangerschap | Mens en Gezondheid: Zwangerschap
    Derde trimester: buikkrampen kunnen weeën zijn

In het laatste trimester, van maand 7 tot en met 9 oftewel 27 tot en met 40 weken, krijgen buikkrampen een andere betekenis. Vanaf 7 maanden zwangerschap gaat het lichaam zich voorbereiden op de bevalling. Hierbij kunnen er oefenweeën optreden, die worden ervaren als buikkrampen. Deze oefenweeën komen lichtjes aanzetten, de buik wordt zo hard als een opgeblazen voetbal, en op dit hoogtepunt zakt de oefenwee weer terug, de buikkramp zakt af en de buik wordt weer zacht. Oefenweeën koemn vooral in de nacht voor, maar kunnen ook overdag optreden wanneer de vrouw druk bezig is. Een oefenwee doet niet heel veel pijn, en is vergelijkbaar met een lichte buikkramp. Sommige vrouwen ervaren helemaal geen pijn, alleen een vervelend gevoel.

Bandenpijn blijft ook in deze periode optreden, de baarmoeder wordt steeds groter en er staat een flinke druk op de banden waaraan de baarmoeder hangt. Toch zal bandenpijn minder hevig zijn als in het tweede trimester of in minder gevoeld worden doorat er andere klachten in rug en bekken optreden

2. Naijobi

Naijobi Lid

1 dec 2011
    92
    0
    0
    Borne
    pff, zo even bijgelezen haha.
    Leuk kleedje wordt dat. Van Boney geloof ik? Leuk om zelf te maken!!

in principe heb ik alles klaar. Moet alleen nog het hemeltje en een paar lakentjes naaien. Naailes begint weer in febr. als het goed is.
    Wel veel last nog van mijn ribben, maar verder weinig problemen hier. Gelukkig maar.
    Ben bijna 30 weken.
    Begin een beetje in mijn bubble te raken, hebben jullie dat ook?
    Veel met mezelf en vooral met de baby bezig. Ben voor de rest redelijk afwezig zeg maar.
    En mijn ritme is een beetje van slag. 'savonds lang wakker, 's nachts nog wel eens eruit om te plassen. 's morgens op tijd wakker en dan eind van de middag erg moe. Soms ga ik dan nog even liggen/slapen.

Het gaat ook zo hard, vinden jullie niet? Nog 10 weken voor mij. Pfffff waar blijft de tijd.

3. Janneke1982

Janneke1982 Fanatiek lid

21 sep 2011
    1.170
    0
    0
    NULL
    NULL
    Sjtal wat vervelend voor je dat je nog steeds zoveel pijn hebt. Balen dat er geen bedrijfsarts is die voor je op kan komen.
    Misschien moet je het anders een op een ander boeg gooien en bij de UWV arts aangeven dat je echt niet kan werken omdat je de hele dag harde buiken hebt. Dit kan ook een indicatie zijn om ziek te zijn. En al die stress is ook niet goed voor je. Goed dat je het hier wel verteld. Ieder heeft hier zijn pijntjes en ik ben ook blij als ik hier mij ei kwijt kan!
    Ik hoop echt voor je dat het goed komt en je nog die lief! fiets kan kopen. Hoe durft een arts tegen je te zeggen dat je niet dood gaat van zwanger zijn! ik zou echt een klacht indienen. Mij gaan ze 7 feb. weer bellen om te vragen wanneer ik weer aan het werk ga. Ik word er ook zo moe van!

Lijstje.nl is ook een idee ja. Maar ik denk dat ik het gewoon tegen iedereen zeg. het is zo dubbel. Omdat wij het niet breed hebben en ik heel graag die nieuwe buggie en wibstoel wil. Vind ik het gewoon zonde als mensen geld uitgeven aan kleren/dingen die ik niet wil hebben. Maar het is niet mijn geld. Dus eigenlijk moet ik blij zijn met alles wat ik krijg. En ik moet al helemaal blij zijn met een gezond kind en dat ik mensen om mij heen heb die graag bij mijn kindje willen komen kijken en de moeite nemen om er een (afgrijselijk) pakje voor te kopen!

Ik heb nog niets gehoord van de kraamhulp. Zal wel rond week 30-32 zijn. Ik ben ook pas 26 wk. Wel kraampakket nu aangemeld.

Hier verder ook nog niet zo bezig met kamer/poetsen/wassen. ik bezef het nog niet zo dat er over 3 maanden alweer een baby bij komt. Ik vind het ng ver weg. Mijn buik is ook nog niet zo dik dus ik word er ook niet iedere minuut van de dag mee geconfronteerd.
    Komt wel..... is ook zo gedaan.

Ik heb trouwens bijna geen pijn meer van mijn bekkeninstabiliteit. Bed in de woonkamer helpt echt (ik lig er ook veeeeeeeel op)
    Ik ga nu wel wel meer op de fiets doen en naar de sportschool want mijn conditie is echt ver te zoeken. Gewoon een beetje fietsen en lichte oefeningen.

Ik heb ook bezig met het geboortekaartje. Ga ik zelf maken. Ook leuk.

4. Naijobi

Naijobi Lid

1 dec 2011
    92
    0
    0
    Borne
    klinkt goed Janneke, fijn dat het bed helpt!
    Ik ben ook zelf het geboortekaartje aan het maken. Of nou ja, mijn moeder doet het meeste werk. Maar ben er superblij mee. Wordt heel gaaf.

Blugh, totaal geen zin in werken vandaag. Het liefst kruip ik nu weer diep onder de wol.

5. Mammie Patricia

15 mrt 2008
    1.886
    0
    0
    Kaartjes maken is ook leuk!
    Ik ga ze denk ik bestellen bij vista print.
    Niet duur en er zitten leuke tussen die je zelf nog kunt aanpassen.:D

6. sjtal

sjtal Actief lid

7 aug 2011
    296
    0
    0
    NULL
    Zeeland
    Bedankt voor jullie reacties :)
    Ben gisteren langs de huisarts geweest.. Ten eerste met de vraag of hij iets op papier kan zetten, zodat het UWV kan zien dat ik niet alles uit mijn duim zuig. Ten tweede omdat ik al weken last heb van pijn in mn rechter zij. Door mn darmen altijd al links pijn, maar nu dus ook rechts. Bedacht me ineens dat het ook wel eens mn nieren konden zijn. Dus ff plasje meegenomen ter controle. Blijk ik een fikse ontsteking te hebben, vandaar! Nu aan mn derde antibiotica kuur begonnen, wat overigens weer heel slecht is voor mn spastische darm, dus zijn we ook weer terug bij af en nu voel ik mn nieren GOED...doet echt zeer! pfff ben de pijnen wel beu hoor. Vandaag dus ook nog even langs de VK geweest en die heeft me doorgestuurd naar de gyn. VK en huisarts staan achter mijn ziekmelding en denken dat het UWV er niet omheen kan. Ze moeten toch medische informatie ophalen bij mijn eigen arts, VK en straks ook Gyn. Ze heeft me dus wel wat gerustgesteld.

Heb trouwens sinds een week ofzo ook t zuur! Gedverderrie zeg! Echt een rotgevoel. Maargoed.. dat schijnt heel normaal te zijn he ;)

Ik heb trouwens een vriendin die ons kaartje ontwerpt. Wordt leuk!

Normaal gesproken ben ik ook altijd crea bea bezig met lijstjes maken van stof, labeldoekjes maken etc, maar kan het nu niet opbrengen ofzo. Misschien dat ik nog vlaggetjes wil gaan maken :) Voor als onze kleine meid geboren is.

Fijne dag allemaal! Ik ga naar bed! Ben moe
    X

7. Janneke1982

Janneke1982 Fanatiek lid

21 sep 2011
    1.170
    0
    0
    NULL
    NULL
    Sjtal, ik duim voor je dat het goed komt! Sterkte

Wij hebben vandaag een pretecho gehad. Ik ben zo blij! echt heel leuk om even binnen te gluren. Alleen al om te kijken hoe hij ligt en wat hij aan het doen is. (ja niet veel natuurlijk) maar is hij wakker, of slaapt hij. beweegt hij veel met zijn armen of juist zijn benen.
    Echt zo lief om te zien. Ik vind het echt een schatje en krijg helemaal zin om hem te knuffelen. Mijn hart stroomt over!
    Qua groei ook alles goed. Hij weegt nu 1014 gram. Ik voel al een paar weken gedoe bij de uitgang. Heel onprettig. Nu blijkt dus dat hij dat met zijn handen doet. Echt leuk om te weten. Ook ligt hij al helemaal met zijn hoofd bij de uitgang. Placenta ligt ook weer op precies dezeldfe plek. En deze baby lijkt precies op zijn broer Bas. Echt zo leuk om te zien allemaal. Ik kan bijna niet geloven dat het een nieuwe baby is en geen filmpje van Bas waar ik naar zat te kijken.

De foto's zijn niet zo geweldig. Hij had een arm en navelstreng voor zijn gezicht en hierdoor was het niet zo goed zichtbaar. Nou vind ik trouwens dat baby's rond deze leeftijd nog niet in proporsie zijn en dus meer op een alien lijken. Dus ik zet ze niet online.....

Nu moeten we weer naar het volgende moment uitkijken....
    nou uitkijken, volgende week dinsdag suiker test:(
    en die dinsdag daarna een groeiecho. Dan ga ik ook richting de 30 wk...

zijn er dames die nog geen naam hebben?

8. Mammie Patricia

15 mrt 2008
    1.886
    0
    0
    Janneke leuk dat je een pretecho hebt gehad! Jammer van de foto's.
    Hier schijnt bij de 30 weken echo dat er meestal ook geen mooie foto's meer te maken zijn, omdat de baby niet meer duidelijk in beeld komt als eerder in de zwangerschap, omdat de baby daarvoor te groot is.
    Maar ik zal het wel leuk vinden om dan alsnog een foto mee te krijgen.:)

9. sjtal

sjtal Actief lid

7 aug 2011
    296
    0
    0
    NULL
    Zeeland
    @Janneke Leuk pretecho!!! Wij gaan dinsdag! :) ben zeer benieuwd! Jammer van je foto's.

10. Janneke1982

Janneke1982 Fanatiek lid

21 sep 2011
    1.170
    0
    0
    NULL
    NULL
    patricia heb jij volgende week nog een 4d echo? Ik dacht een gewone? Zou leuk zijn als je nog wat ziet. Met 30 wk is het al wat meer mens

11. Mammie Patricia

15 mrt 2008
    1.886
    0
    0
    nee gewoon de 30 weken echo heb ik 6 februari.

12. Mammie Patricia

15 mrt 2008
    1.886
    0
    0
    Goeiemorgen hoe gaat het met iedereen?
    Hier gaat wel goed, maar poeh wat wordt mijn buik zwaar zeg.:$
    Merk het met lopen en draaien in bed.
    Soms moet ik met me hand me buik dan ondersteunen dan o.a met lopen.
    En elke nacht moet ik wel eens uit bed om te plassen, maar dit herkennen jullie vast ook wel?
    Verders ben ik vandaag ook weer een jaartje ouder geworden!:)

13. tazzie

tazzie Fanatiek lid

28 okt 2010
    3.442
    0
    36
    mammie patricia gefeliciteerd met je verjaardag! en een hele fijne dag vandaag.

merk zelf ook wel dat mn buik wat zwaarder wordt. En begin t nu ook in mn rug en bekken te voelen.. gelukkig nog niet mega veel pijn ofzo..

janneke leuk he zo'n pretecho :) ik zou t liefst elke dag wel even willen gluren hoe de kleine ligt en beweegt haha..

sjtal beterschap

14. Janneke1982

Janneke1982 Fanatiek lid

21 sep 2011
    1.170
    0
    0
    NULL
    NULL
    Patricia gefeliciteerd!

Mijn buik begint ook te groeien, je kan er nu echt niet meer omheen.
    Ik moet overdag ook veel plassen. S,vonds drink ik zo weing mogelijk omdat ik anders ook eruit moet ja. En dat wil ik zo min mogelijk imv mijn bekken. Hoe langer ik achtereen rust hoe beter ik herstel v d dag.
    Dus de hele dag nadenken, waar ga ik heen, is daar een wc enz enz..... Het wordt alleen maar erger de aankomende 10 wk hihi....

15. Mammie Patricia

15 mrt 2008
    1.886
    0
    0
    Nog bedankt voor de felicitaties!:)

Ik heb effe een stukje gekopiëerd van mezelf
    http://www.zwangerschapspagina.nl/zwangerschap/332064-derde-laatste-trimester-3.html#post11935367

Vandaag 30 weken zwanger:

- Ik begin nu wel ongeduldiger/nieuwsgierige te worden.
    - Vind het allemaal wel heel snel gaan nu.
    - Heb moeite met slapen en het draaien in bed erg lastig.
    - Het opstaan lukt niet meer zo snel, buik groeit nu ook enorm.
    - Ik begin behoorlijk veel last te krijgen van de werking van me zwangerschapshormonen.
    - Ik ben aan het begin van me nesteldrang gekomen.

Wat merken jullie nu aan jezelf eigenlijk?

16. Janneke1982

Janneke1982 Fanatiek lid

21 sep 2011
    1.170
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb veel harde buiken.
    Ik droom veel dat de baby al geboren is.
    Ik heb zin om met de baby te knuffelen.
    Ik heb geen energie om de kleertjed te gaan wassen
    Ik moet om het uur plassen.
    Ik heb nog steeds last van obserpatie.
    Ik heb de hele dag honger, probeer zo gezond mogelijk te eten. Wat er niet bij komt, hoeft er ook niet af.
    Ik vind het moeilijk om de naam voor mij te houden.
    Ik surf veel op babysites opzoek naar nieuwe weetjes.

Ik verlang naar de zon......Zonder jas naar buiten, op de fiets....
    Nog even wachten.......

17. Janneke1982

Janneke1982 Fanatiek lid

21 sep 2011
    1.170
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat een heerlijk weer vandaag. Koud met zon. Heerlijk even een rondje gefietst. Laat die koud maar komen manndag. Maar da! wel de zon erbij!

18. Mammie Patricia

15 mrt 2008
    1.886
    0
    0
    Deze foto heeft mijn man vandaag gemaakt
    30 weken zwanger

19. tazzie

tazzie Fanatiek lid

28 okt 2010
    3.442
    0
    36
    wat een leuke foto patricia...

even een vraagje he..lichten jullie gelijk jullie ouders/schoonouders in als de bevalling begonnen is? of zijn er moeders/schoonmoeders bij de bevalling? (vooral voor degene die nog geen kinderen hebben dan, degene met kinderen zitten natuurlijk met opvang voor het kind?)

En laten jullie de ouders/schoonouders dan ook direct komen (ofbij de bevalling aanwezig?) direct na de bevalling of eerst een paar uurtjes voor jullie zelf?

20. Janneke1982

Janneke1982 Fanatiek lid

21 sep 2011
    1.170
    0
    0
    NULL
    NULL
    Patricia wat een mooie foto. Wat doet je dochter dat ook lief et zon kusje op je buik.

Tazzie, bij Bas wilde we eerst even met z'n tweeen zijn voor we de ouders zouden bellen. Na de bevalling was ik zo trots dat mijn man meteen mijn ouders moest bellen om te vertellen dat hij er was! Wij hadden ook afgesproken dat we de naam pas zouden zeggen als allebei de opas en omas er zouden zijn. Dat vond ik wel leuk om het zo te doen.
    Die ochtend smste mijn zus dat ze al de hele tijd aan mij zat te denken. Toen heb ik haar gesmst dat ik zo naar het ziekenhuis zou gaan voor de bevalling. Mijn zus heeft ook de hele dag in spanning gezeten en af ten toe stuurde ik de ontsluiting door. Dit vond ik wel leuk. Deze bevalling is mijn zus erbij. Gezellig, en mag zij de kleine voor het eerst aankleden. Ik ben ook bij haar 2e bevalling geweest. Heel bijzonder en leuk om mee te maken.

Als de bevalling begonnen is dan gaat Bas naar mijn ouders.Dus die weten het al. Verder zal ik misschien een vriendin smsen dat het zover is. Gewoon voor de leuk. Na de bevalling zal wil ik eerst even douche, voeden, bijkomen, genieten dan bellen we de ouders en dan zeggen we pas weer de naam. Ik wil gewoon hun gezichten zien als ze de naam horen. Niet leuk als mijn man het door de telefoon zegt.....

Nog even een tip: toen ik aan het bevallen was, had mijn man een bakje aardbeien pudding gegeten (in het ziekenhuis, ik mocht niets eten) die lucht.... hij mocht niet binnen een straal van 1 meter bij mij in de buurt komen of ik rook het al. Ik heb wat op hem zitten vloeken als hij te dichtbij kwam. Dus tijdens de bevalling: als ik niet mag eten, eet mijn man ook niet!!!!!!

Denk ook van te voren na over de foto's. Wat wil je wel en niet op de foto?????? Ik had bewust gekozen voor een zwart shirt omdat je dan geen bloed ziet. Een vriending van mij, was helemaal naakt. Maar de eerste foto's ligt zij dus open en bloot met tiet en al erop. Die foto's doet zij niet in een fotoboek en mag niemand zien. Zonde denk ik. Als ik mijn eigen foto terug zie, weet ik meteen hoe ik me voelde. Zo trots en vol andrealine. En geen bloedsporen op mijn zwarte shirt.

Doe in je ziekenhuis tas trouwens wel eten. Als je bevallen bent, midden in de nacht, krijg je niet altijd meer wat. En als je al 10 uur hebt liggen puffen dan lust je best een sultana of zo.

En denk eraan af en toe naar de wc te gaan. Dit vergeten verloskundige nog wel eens te zeggen, maar het voorkomt echt heel veel pijn tijdens de weeen.

Ik heb nog wel 100 dingen maar ik hou op. Ik altijd met mijn goedbedoelde verhalen. ik ben ook echt zo'n moeder die een andere moeder meteen een tip geeft over een probleem met baby. Heel irritant, maar ik denk op dat moment altijd dat ze er echt iets aan hebben..... later denk ik dan altijd weer: waar bemoei ik me toch mee???????????
    Op internet staan ook 100 lijstjes met dingetjes om niet te vergeten tijdens/voor de bevalling, dus die zullen jullie ook wel lezen

Ik ga lekker slapen. Weltrusten allemaal

Deel Deze Pagina