april 2012 baby's

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door beccy, 16 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tazzie

tazzie Fanatiek lid

28 okt 2010
    3.442
    0
    36
    Nou janneke ik vind je tips heel fijn hoor. Heb daar zeker wat aan. Heb al een lang zwart slaapshirt.besteld bij de wehkamp haha en die ligt al gewassen klaar.
    Wat foto's betreft daar heb ik al wel ideeen over.vind veel best maar niet vanaf onderen gemaakt haha.
    Vriendin vanme zei ook al neem dextro mee.
    Ik wil tot nu toe niet dat mn ouders en schoonouders straks weten als ik bezig ben. Nou zullen mijn ouders waarschijnlijk wel netjes wachten tot wij zeggen jullie mogen komen.maar mn schoonouders niet. Mn schoonmoederwil volgens mij t liefste bij de bevalling zijn (no way voor mij dan heeft ze t nog voor elkaardat ze mn kind eerder vast houdt dan vriend of ikzelf.) Van de week zei ze ook al dat ze geen nachtdiensteb wil draaien op der werk in april omdat ze standby wil staaan en t kind direct wil zien als t geboren is. Ik wil dat niet wil eerst even t tijd voor mezelf en vriend met de kleine. En ook eerst met zn 3en thuiskomen met alleen de kraamhulp mocht ik in t ziekenhuis bevallen. En gelijk weer naar huis mogen dan. Niet dat hun dan al gelijk bij ons op de bank zitten. Maar ik wordt daarom nu egoistisch genoemd :( terwijl ik erbij zeg dat dat is zoals ik er nu over denk maardat dat tegen die tijd wel heel anders kan zijn. Benik nu zo raar dan? Dat ik vind dat debevalling iets is van mn vriend en mij?

2. Mammie Patricia

Mammie Patricia Fanatiek lid

15 mrt 2008
    1.886
    0
    0
    tazzie jij bent helemaal niet egoïstisch !
    Een bevalling is heel wat en je moet doen wat je op dat moment het fijnste vind.
    Is voor de bevalling ook beter !

Bij me dochters bevalling was me moeder er ook bij omdat ik dacht dat ze het wel leuk zou vinden en ik voelde me er zekerder bij vooral ook omdat het de eerste keer was, spannend wat gaat er allemaal gebeuren.
    Nu dat ik weet hoe het gaat denk ik het wel te redden met me man alleen en ik zou graag willen dat me dochter ook bij de bevalling aanwezig is. :)

Voor een bevallingsshirt moet ik binnenkort ook maar eens kijken.;)

En zijn jullie van plan behalve foto's ook de bevalling te filmen?

3. Janneke1982

Janneke1982 Fanatiek lid

21 sep 2011
    1.170
    0
    0
    NULL
    NULL
    Eff snelle reactie.
    Tazzie het jouw lijf, jouw bevalling en jouw kind.
    Laat je niets wijs maken door bemoeizuchtig familie. Je doet het toch nooit goed. Spreek ook goed met je vriend af wat de regels zijn over visite en laat hem het ook regelen. En hij moet gezeik oplossen en jou daar niet mee lastig vallen. Jij hebt andere dingen aan he hoofd.
    Zo hebben wij de regel; visite alleen in het weekend. Niet langer dan 1,5 uur.

Niet toegeven!

4. Janneke1982

Janneke1982 Fanatiek lid

21 sep 2011
    1.170
    0
    0
    NULL
    NULL
    Geen zin in morgen. 2x bloedprikken met tussenpauze van 2 uur! Nuchter......

Zo geen zin.....

Hoe is het bij jullie? Heeft iedereen al een naam?

5. Mammie Patricia

15 mrt 2008
    1.886
    0
    0
    Hoi vandaag ben ik weer naar de verloskundige geweest.
    Had me urine meegenomen en daarvan hoor ik de uitslag de volgende keer.
    Verders verloopt de zwangerschap goed !!!!
    Alleen vandaag zag ik een injectie op de tafel te liggen bij de verloskundige en ik had het al een beetje door mijn kindje in me buik blijkt een positieve bloedgroep te hebben.
    Dus ik kreeg een injectie met anti-D mocht kiezen (been/bil) ik koos voor in me bil - moet zeggen ik voelde hem niet hoor, maar O wat haat ik injecties:x en naar de bevalling krijg ik weer diezelfde in me bil, en er wordt dan ook bloed van me afgenomen.
    Een zo'n prik kost trouwens 150 euro zei de verloskundige.:$

6. tazzie

tazzie Fanatiek lid

28 okt 2010
    3.442
    0
    36
    dan ben jij rhesusnegatief zeker mammie patricia? dat je die prik krijgt?

ik hoor maandag bij de vlos de uitslag ervan.. of ik m moet hebben of niet..

janneke succes met bloedprikken..

ik ga zo maar eens op pad.. lange dag weer vandaag :( en zo geen zin meer. maar ja hoort er bij..

7. Boney

Boney VIP lid

23 dec 2006
    16.784
    0
    36
    Daar zou ik me echt niks van aantrekken. Je verzekering betaald toch? Vind het al vreemd dat een VK je dat gaat vertellen. Al was hij 900 euro, je hebt hem toch nodig?
    Wat een leuke foto van jou en je dochter. En wat ben je nog mooi slank! Ik voel me en ben ook echt DIK! Heb enorme bovenbenen, m'n bovenarmen zijn dikker en ik heb een onderkin ;) Ben nu 10kg aangekomen. Ga er nog maar niet aan denken dat dat er allemaal af moet na de bevalling...

Verder heb ik nog steeds veel pijn. M'n schaambot, maar vooral last van m'n ribben.M'n spieren rondom zijn gescheurd en daar is gewoon niks aan te doen. Het word alleen nog maar erger. ;)
    Ik sliep best goed, tot 2 nachten geleden. De afgelopen 2 nachten heb ik echt veel pijn gehad. Kon niet lekker liggen en alles deed zeer. Laat staan omdraaien.

Peter is nu Tessa naar de psz brengen en ik heb dus de hele morgen voor mezelf. Wil nog graag naar de kringloop, ook zin in, maar een hele morgen alleen is toch ook wel erg lekker. Even denken nog.
    ik ga eerst maar eens de vaatwasser leegruimen en de ontbijtboel opruimen. En dan aankleden. Daarna zien we wel verder.

Ik heb de laatste dagen en in de vakantie, we zijn weer thuis trouwens, steeds korte stukjes terug gelezen. Het is niet allemaal blijven hangen, vandaar dat ik ook niet zo veel reageer.

Fijne dag allemaal

8. Mammie Patricia

15 mrt 2008
    1.886
    0
    0
    Janneke hopelijk hoef je hierna geen bloed meer te prikken.
    Wij hebben al een naam en jij?

tazzie ja klopt Ik ben Rhesus negatief.
    Ik had toen bij me eerste zwangerschap ook zo'n injectie gekregen alleen na de bevalling hoefde ik hem niet te hebben meer omdat me dochter het zelfde bloedgroep had als mij. En het prinsesje die nu in me buik zit heeft de bloedgroep van papa.:)
    Maar ben jij ook rhesus negatief?

Boney ja me verloskundige gaf dat ook aan dat ik die niet zelf hoefde te betalen - maar alleen dat zo'n injectie duur kost.
    Slapen gaat hier ook al een paar dagen moeizaam het omdraaien en het uit bed stappen om naar de wc te gaan.
    Ik heb me dochter vandaag trouwens thuisgelaten van school wegens gladheid en dat ik met de fiets er anders erop uit moet en die risico wil ik nu even niet nemen en ze is nog niet leerplichtig !!!!

*Misschien leuk om te weten, kleine hier lag zoals de verloskundige kon voelen met het hoofdje al naar beneden en de kans was klein dat het weer zou gaan draaien.
    Maar ik hoop zelf ook wel het zo blijft !!!!

9. Janneke1982

Janneke1982 Fanatiek lid

21 sep 2011
    1.170
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ha,

Nou de eerste keer zit erop. Nu 2 uur stilzitten en dan voor de 2x prikken.
    Als ik moet overgeven dan is het afgelpen zei de prikker. Zal ik mijn vinger in mijn keel steken? Nee het is belangrijk.

Patricia, jij heb ook geen geluk met prikken. Zo bijzonder dat ze nu al weten wat de bloesgroep van de baby is.

Veel dames met pijn en slaapproblemen. Hier ook, opstaan is echt een drama. Gelukkig hoef ik niet meer te werken en kan ik overdag nog even slapen. Sterkte

10. Mammie Patricia

15 mrt 2008
    1.886
    0
    0
    Janneke vervelend..vervelend.. maar nog een keer meid !!!!
    Hopelijk zijn die 2 uur snel voorbij voor je!!!!

Bijzonder ja dat ze al kunnen zien wat voor bloedgroep de baby heeft.

Ik hoef nu ook niet meer te werken gelukkig, maar ik vertik het vaak om even nog te gaan slapen als ik de kans heb.
    eigenwijs;) - en naderhand heb ik spijt.

Net trouwens zelf de kraamzorg gebelt en meteen een afspraak gemaakt voor de intake gesprek op donderdag 16 febr.

Wanneer hebben jullie de intake?

11. Boney

Boney VIP lid

23 dec 2006
    16.784
    0
    36
    Ik heb nog niks gehoord van de kraam. WAcht nog wel even af.

Janneke, succes nog even. Ben alleen even kwijt waarom je moest prikken? Meer kans op zwangerschapssuiker?

12. Janneke1982

Janneke1982 Fanatiek lid

21 sep 2011
    1.170
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb het overleefd.

Ik heb nog nietsgehoord van kraambureau. Maar ik ben ook pas 28 wk. Ik heb wel mijn kraampakket gekregen vorige week.

Oja wij hebben eennaam. Ik kan het zo moeiklijk voor me houden....

13. Mammie Patricia

15 mrt 2008
    1.886
    0
    0
    Kraampakket heb ik nog niet gekregen zal nog wel komen.
    -
    Maar afgelopen weken werd ik wel eens gebeld door prive nummers ik kon die dus nooit achterhalen.
    En ik neem bijna tot nooit op voor prive nummers zo'n hekel aan.
    Nu weet ik nog niet of hun het geweest kunnen zijn behalve dan dat hun een beschermnummer hebben en dat ik hun nummer dus niet zou herkennen werd me verteld in een mail van kraamzorg.
    Maar gelukkig is dat nu geregeld !!!!

14. tazzie

tazzie Fanatiek lid

28 okt 2010
    3.442
    0
    36
    Boney wat naar dat je zoveel last hebt van je schaambot en je spieren en ribben.. wel fijne vakantie gehad??

Janneke heeft het prikken weer overleefd

Mammie patricia fijndat de kraamzorg nu geregeld is..

ik ben ook rhesusnegatief ja helaas :( heb in mei een miskraam gehad en moest toen ook een anti-D injectie na de curretage.. En volgende week bij de vlos hoor ik of t bloed van mn kindje t zelfde is of niet en of ik dan ook weer een injectie krijg..

hier 23 feb de intake van de kraamzorg.. en 21 feb in ondertrouw en 13 maart geregistreerd partnerschap :) druk druk dus haha..
    Ik moet helaas nog 5 weken gewoon werken (als ik t ga redden, voel steeds meer wel mn bekken en spieren erom heen en mn onderrug :( )
    kraampakket heb ik ook al binnen.

Naam hebben we ook (al houden we de opties open voor als we een andere naam tegenkomen die leuker mocht zijn).. Tis wel een top 20 naam en gewoon nederlands haha.. maar deze naam zijn we t eindelijk allebei over eens..

15. Janneke1982

Janneke1982 Fanatiek lid

21 sep 2011
    1.170
    0
    0
    NULL
    NULL
    Tazzie jij krijgt ook eeb jongen toch?

Ik was vandaag ook weer aan het neuzen voor namen, maar kan echt geen leukere vinden dan onze naam. Dit past gewoon nu al bij hem. Daar hebben mensen ook geschreven hoe het is om zo te heette. Best grappig....

Tazzie doe je wel rustig aan met je klachten!

16. tazzie

tazzie Fanatiek lid

28 okt 2010
    3.442
    0
    36
    Janneke jep ook een jongen hier..
    ik had vroeger altijd een naam voor een jongen, maar die vond mn vriend niet leuk.. Voordta we zwanger werden hadden we samen een naam bedacht.. maar die wordt t dus toch niet.. En voor de rest heb ik behalve de naam die we nu hebben ook nog geen leukere inderdaad..

ben nu wel neiuwsgierig naar jullie namen hahah :)

en ja ik probeer zoveel rust te pakken als t kan. Gelukkig werken de meeste clienten fijn mee en kan ik tussendoor steeds even rustig zitten. en anders ga ik de ziektewet maar in.. (doe ik niet graag maar goed)

17. Janneke1982

Janneke1982 Fanatiek lid

21 sep 2011
    1.170
    0
    0
    NULL
    NULL
    Tazzie, wij hebben idd een andere naam. Die van mij staat in de top 50. En van jou in de top 20.
    Spannend he.....
    Ik heb het wel aan mijn zus verteld. Zij is bezig met het kaartje.

Fijne dag allemaal vandaag!

18. Naijobi

Naijobi Lid

1 dec 2011
    92
    0
    0
    Borne
    leuk om alles te lezen.

Mooie foto Patricia!

Grappig, ik ben ook rhesusnegatief en ik heb ook een spuit gekregen, mijn dame is dus positief. Deed idd geen pijn, maar had er na de tijd wel wat last van, net of het een blauwe plek was.

Kraampakket heb ik ook al ontvangen (ben nu 31 weken zwanger). Nog geen afspraak gehad met de kraamverzorgster. Komt als het goed is in week 33 of 34.

Kamertje is zo goed als klaar.
    Ben aan het nadenken over wat er allemaal in de ziekenhuistas moet ... lastig hoor.
    Ik had al gehoord dat een zwart shirt idd handig is, warme sokken, dextro, evt. wat ranja mee nemen. Labello schijn je erg nodig te hebben. Wat onderbroeken, ook zwart is aan te bevelen. Wel grote onderbroeken zodat het kraamverband er in past.

De naam hebben wij ook al. Wordt er met de dag blijer mee ;)

kwaaltjes:
    -gekneusde rib (vandaag ook maar weer een half dagje werken, gisteren wel bijna de hele dag gewerkt)
    -slechter slapen sinds een paar dagen
    -hormonen
    -nesteldrang
    -soms kramp in mijn been
    -soms maagzuur, maar gaat wel redelijk
    -angstig... ineens gisteren na de zwangerschapsbegeleiding. We hadden het namelijk over de bevalling deze keer. Heb geen angst voor de pijn, maar meer voor het onbekende zeg maar.

Nog 3 weken werken en dan heb ik verlof. Lekker hoor. Ben er wel aan toe. Maar soms vraag ik me ook wel af wat ik toch moet doen al die 6 weken in huis....

19. Mammie Patricia

15 mrt 2008
    1.886
    0
    0
    het is toch maar goed dat ik effe alles ben nagelopen wat betreft het kraampakket.
    Omdat ik een Basisverzekering heb krijg ik die niet gratis van de verzekering en moet ik die dus zelf bestellen.
    -Heb ik kunnen regelen via de website van Natalis.

Naijobi jij dus net als mij rhesusnegatief en positief dametje in de buik:D !!!!

Kramp in de been en soms maagzuur daar heb ik ook zo nu en dan last van.

20. Janneke1982

Janneke1982 Fanatiek lid

21 sep 2011
    1.170
    0
    0
    NULL
    NULL
    Naijobi, leuk om je verhaal te lezen. Ik ben beniewd naar jullie naam. Wel balen van je kwaaltjes.

Ik las deze week een stuk van een baby die met 38 wk is overleden in de buik. Daar word ik zo naar van. Nu zit ik daar de hele tijd over na te denken........ Ik word er gek van!

Deel Deze Pagina