april 2012 baby's

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door beccy, 16 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Naijobi

Naijobi Lid

1 dec 2011
    92
    0
    0
    Borne
    oh bah, raar dat dat dan zo ineens niet goed gaat met zo'n kleintje he?
    Naar idd.

2. zonnestraal1981

zonnestraal1981 Actief lid

14 jun 2011
    141
    0
    16
    NULL
    NULL
    ik ben een tijdje afwezig geweest. had erg veel last van mijn bekken en was erg moe. (bloedarmmoede)
    Ik moet zo weer ff naar de vk hartje weer even horen :) en ik krijg te horen of ik ook een anti vit D injectie moet hebben.
    Verder heb ik as zaterdag mijn pretecho, op mijn verjaardag, echt super veel zin in. :)
    verder heb ik gisteren 3 boeken op gehaalt voor het uitzoeken van een geboortekaartje. Maar wat is dat moeilijk.
    Verder erg veel slapeloze nachten en brandend maagzuur.
    Nog 3 weken werken en dan heerlijk verlof.
    gaan jullie ook naar de negenmaandenbeurs?
    Bij mijn zorgverzekeraar krijg je het kraampakket gratis, ik heb het al. wat zit daar veel spullen in, dat je dat allemaal nodig hebt....
    Verder heb ik met 24 weken al mijn intake gehad met het kraamburo, bij mij thuis.
    Nou iedereen nog een gezellige dag

3. sjtal

sjtal Actief lid

7 aug 2011
    296
    0
    0
    NULL
    Zeeland
    Hoi Dames!!

Ook even afwezig geweest.. had het veels te druk met mezelf en die ziekmelding waar ik jullie over vertelde. Afgelopen week wel een blaasontsteking gehad en ook nog netelroos, want blijk allergisch voor de medicijnen te zijn.. Gaat nog niet echt lekker hier en heb de dokter, vk en gyn allemaal gezien de afgelopen week.
    Afgelopen dinsdag gesprek gehad bij het UWV over mn ziekmelding en zij gaan nu beslissen of ik in de ziektewet mag, zo niet, dan heb ik niets.. geen werk, geen inkomen, geen zwangerschapsverlof....:( en dat terwijl mn verloskundige en huisarts achter mij staan. Nog even afwachten dus, maar wel spannend, want het brengt een hoop stress met zich mee als ik denk aan het idee dat we het de komende maanden met 1 loon moeten doen....
    Een positief vooruitzicht is wel dat ik na mn bevalling kan komen werken bij een stichting voor verstandelijk beperkte mensen.. daar heb ik echt al zin in! Wil ook gewoon vol met energie zitten en lekker aan de slag gaan en zekerheid hebben.

Nou genoeg geklaag.. Heb ook leuke dingen gedaan hoor! Zo heb ik eindelijk het kamertje behangen en gaat het er nu echt goed uit zien :) Ook hebben we de pretecho gehad, maar ons dametje lag niet goed en hebben we geen mooie foto's, helaas. Mag nog wel terug.

Hier gisteren mn kraampakket ontvangen.. allepieeeep wat een grote verbanden en al die gaasjes enzo..ieeeeeee krijg ik toch wel een beetje de zenuwen van hoor!
    Afspraak met de kraamverzorgster is ook gemaakt. Ergens in maart.
    12 maart gaan wij ook geregistreerd partnerschap doen :D hihi treden we in het homohuwelijk hihi.

Aanstaande maandag hebben we borstvoedingscursus en twee weken erop gaan we kijken bij de twee dichtstbijzijnde ziekenhuizen naar de kraamafdeling. Komt allemaal al zo dichtbij! Heb er echt zo veel zin in!

Vrijdag komt de kinderwagen.. morgen al :D Joepiee

Over die rhesus gedoe prikken/bloed... wat houdt dat precies in? Ik weet dat ik het niet ben, maar wat als je het wel hebt/bent?? Is dat erg?

Verder zijn wij al lang uit de naam en maakt een vriendin van ons het kaartje.. die wordt echt super leuk! Ze heeft een eigen site en verkoopt allemaal leuke spullen.. ze heeft ook in de Flow en vt wonen gestaan enzo.. Franje Design Leuk om eens op te kijken misschien ;)
    Onze naam staat denk ik ook wel in de top 20.. zal eens kijken..

Liefs!!

4. tazzie

tazzie Fanatiek lid

28 okt 2010
    3.442
    0
    36
    sjtal dat is klote zeg met dat gedoe met werk enzo :( wel fijn dat je werk kan krijgen voor na je bevalling..

enne ik ga 13 maart t geregistreerd partnerschap doen :D hihi grappig

5. Janneke1982

Janneke1982 Fanatiek lid

21 sep 2011
    1.170
    0
    0
    NULL
    NULL
    @zonnestraaltje, balen dat je ook zoveel kwaaltjes hebt. Leuk dat je zaterdag nog een pretecho hebt. Rond deze week zie je al veel mooier het gezichtje. Dus ik hoop voor je dat je kindje voor voor de camera ligt!
    Ik ga niet naar de 9 maandenbeurs. Ik ben er geweest toen ik zwanger was van Bas (inde rolstoel!) Ik heb nu niets nodig. Ik ben in november ook nog bij de jonge gezinnenbeurs geweest, die vond ik leuker.

@sjtal, verveld voor je dat het nog steeds niet geregeld is. UWV denk ook: als wij nu nee zeggen, hoeven we 6 maanden niets te betalen! zo oneerlijk. Je hebt toch gewerkt! goed van je dat je toch zo prositief bent/blijft. Ik hoop voor je dat je blaasonsteking/netelroos en overige kwaaltjes snel over zijn of minder wordt.
    Jullie ook een top 20 naam. Krijg jij jongen of meisje? ik weet het niet meer.....

Vandaag is mijn kleine jochie voor het eerst naar de peuterspeelzaal geweest. Hij heeft een hekel aan voorlezen en zingen. Ik dacht: het is tijd voor de PSZ. Hij heeft het heel goed gedaan. Goed geluisterd en mee gedaan. Er was een fotograag en hij wilde gewoon op de foto!!!! hij lachtte zefls........ Zo zie je maar dat hij zich buitenshuis wel goed kan gedragen.....wat een opvoeding:p

6. sjtal

sjtal Actief lid

7 aug 2011
    296
    0
    0
    NULL
    Zeeland
    @Janneke We krijgen een meid! :D
    Ennehm ik controleerde het net even, maar we staan zelfs buiten de top 50 met onze naam!! Daar ben ik zelf wel blij mee eigenlijk.

Vandaag komen ze de kinderwagen bezorgen :D Zo leuk!! vanavond door de kamer rijden hihihi

Fijne dag!

7. Mammie Patricia

Mammie Patricia Fanatiek lid

15 mrt 2008
    1.886
    0
    0
    zonnestraal1981 en hoe was het bij de verloskundige?
    Moeilijk he om een geboortekaartje uit te zoeken uit die vele boeken.

sjtal hopelijk heb je de volgende keer een mooie foto van jullie dame.
    rhesus prikken/bloed.
    Hier kun je lezen wat het in houdt Rhesus en antistoffen in bloed
    Rhesus en antistoffen in bloed - Babyopkomst.nl

Janneke1982 Fijn dat jullie zoon het zo naar zijn zin heeft gehad op de peuterspeelzaal !!!!
    --

Verders wordt het een drukke maand voor mij wat betreft afspraken, hoop dat ik me hoofd er een beetje bij kan houden. Ook ben ik nu al bezig met het organiseren van het kinderfeestje van me dochter die wordt er in maart er alweer 5. Wel allemaal heel leuk hoor !!!!
    (Het gaat zo snel allemaal baby,dreumes,peuter,kleuter.)

Ligt er bij jullie trouwens al sneeuw? Hier nog niet.
    Fijne dag !!!!

8. Janneke1982

Janneke1982 Fanatiek lid

21 sep 2011
    1.170
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nou wordt ik wel nieuwschierig naar jullie naam. Zelf niet in de top 50. Wij hebben een naam die je ook niet vaak hoord, maar staat wel in de top 50. Wel leuk om te weten he...

heb je je kinderwagen al? spannend hoor

Ik ben gebeld voor een telefonische inteek voor de kraamzorg. Nu wil ik dat ze bij mij langskomen omdat ik bij Bas geen leuke kraamhulp had, die liep alleen maar de zeuren dat ze moest schoonmaken! achteraf ook belangelijk dat ik het kraamburaeu niet gebeld hebt.Nu een ander bureau, maar ik wil duidelijk vertellen wat ik nog heb, zeker met mijn bekkeninstalliliteit! Nou word ik daar maandag over terug gebeld!

9. Mammie Patricia

15 mrt 2008
    1.886
    0
    0
    Kraamhulp: bij me dochter had ik na de bevalling eventjes maar een andere gelukkig maar, want bah wat een ongeïnteresseerd onvrolijk mens was dat. Voor het eerst bevallen, alles nieuw en werd voor mij gevoel al voor de leeuwen gegooid van zoek zelf maar uit.
    Dag erna kwam onze vaste kraamhulp daar heb ik veel aangehad! Hopelijk krijgen we haar dit keer weer maar ze schijnt nogal populair te zijn goede naam te hebben dus ben bang dat ik haar niet zou krijgen, maar ja tijdens de intake heb ik het daar wel over.;)

10. Janneke1982

Janneke1982 Fanatiek lid

21 sep 2011
    1.170
    0
    0
    NULL
    NULL
    @sjtal hoe is je kinderwagen?

Vandaag lekker naar het winkelcentrem gelopen. In de zon, heerlijk. daarna nog lekker even in de sneeuw gespeeld. Wat een drama met die kinderhandschoenen. Krijg ze voor geen meter aan en Bas kan er niet mee spelen, dus hij wilde ze niet aan! daarna huilen natuurlijk omdat zijn handjes koud waren, zo zielig.... Nog iemand een goed tip om dit probleem op te lossen?

11. Mammie Patricia

15 mrt 2008
    1.886
    0
    0
    Hier van het weekend ook nog heerlijk de sneeuw in geweest!
    Me dochter had voor het eerst op het ijs gestaan met papa, mama durfde niet echt op het ijs met de buik
    ben snel weer aan de kant gegaan.:D
    Toen kwam ze nog een dinnetje tegen van haar klas en zijn ze saampies met de slee van de berg afgegaan.:D

Straks de 30 weken echo ben benieuwd!

12. Mammie Patricia

15 mrt 2008
    1.886
    0
    0
    Ooh maak ik de koelkast open kijk ik gelijk naar Filet americain en
    rosbief echt iets voor me man omdat nu lekker allemaal te kopen en ik mag het niet hebben.:p
    Maar na de bevalling heeft hij beloofd om dan voor mij een broodje Filet americain te halen!;):D

13. Boney

Boney VIP lid

23 dec 2006
    16.784
    0
    36
    Ik heb ook zoooo'n trek in een dikke biefstuk! Lekker gebakken door m'n moeder met uitjes en champignons... *slurp*
    Maar een wit vers gebakken pistoletje met filet american van de slager zou er ook wel in gaan.

14. tazzie

tazzie Fanatiek lid

28 okt 2010
    3.442
    0
    36
    of een wit versgebakken pistoletje met een hoop plakjes rosbief!! jammieee.. (oh en carpaccio....)

allemaal t weekend goed doorgekomen met de sneeuw dus :)
    Op t ijs zou ik nou ook niet durven hoor mammie patricia.. (en ik vind schaatsen wel heel erg leuk, maar ja misschien volgend jaar ;) )

ik ben gister wezen sleeen met de pony van ee nstalgenootje voor de slee haha. Erg leuk. 2 jaar geleden deed ik dat wel met mn vorige pony, zo jammer dat ik m nu niet meer heb :( mijn huidige paard is er totaal niet geschikt voor..

15. zoe85

zoe85 Bekend lid

20 aug 2010
    505
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo dames,

Ik zal me even voorstellen ik ben Shama en 26 jaar, kom uit Rotterdam en heb een zoontje van net 2 jaar. In april verwachten wij ons 2de kindje. Ik ben 15 april uitgerekend.
    Ik werk normaal gesproken 3 dagen in de week, maar zit sinds donderdag in de ziektewet door zware bekkeninstabiliteit en heb daarbij ook al zo'n 3 weken last van harde buiken.

Wij verwachten een meisje ben heel erg benieuwd.

Lees hier allemaal dingen over broodjes filet hmmm die zou ik ook wel lusten. Na mijn bevalling van Jason heb ik eerst 2 broodjes filet op en de weken die volgde at ik iedere dag verse broodjes met filet owww wat wat is blij zeg. Best stom want weken denk ik er niet aan en nu heb ik er mega trek in.

Mammie patricia succes bij de 30 weken echo

16. Mammie Patricia

15 mrt 2008
    1.886
    0
    0
    tazzie dat lijkt lijkt me ook hartstikke leuk om zo getrokken te worden door een pony:D

zoe85 Welkom !!!!
    -

Ben net terug van de 30 weken echo.
    Met de groei ligt ons meisje nu gemiddeld.
    Was allemaal heel positief gelukkig maar. (genoeg vruchtwater etc.)
    Foto we hebben er eentje meegekregen, maar helaas was de foto ook niet zo'n succes minder duidelijk he. Maar we hebben haar weer eventjes mogen zien !!!!:D Ze stak d'r tong zelfs nog uit.:p

17. tazzie

tazzie Fanatiek lid

28 okt 2010
    3.442
    0
    36
    mammie patricia fijn dat de groei nu gemiddeld was enzo :) en een eigenwijs meisje dus die tong uitsteekt :) grappig

zoe welkom!

ik mag zo weer naar de vlos voor controle.. dan hoor ik gelijk of de kleine ook posi of nega is en dan eventueel een prik..
    ook even vragen hoe het nou zit met de extra echo voor mn placenta.. of en waar ik daar een afspraak voor moet maken

18. zoe85

zoe85 Bekend lid

20 aug 2010
    505
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mama patricia fijn dat de 30 weken goed was en leuk dat ze dr tong uitstak haha nu al een dondertje dus.

Tazzie heeft het positief of negatief en die prik met de bloedgroep te maken? Begrijp uit je stukje dat je placenta niet goed ligt? Sorry moet er even inkomen hier.

Wij morgen vrijdag voor de 30 weken echo.

Zijn jullie al met het kamertje begonnen?

19. Janneke1982

Janneke1982 Fanatiek lid

21 sep 2011
    1.170
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zoe welkom bij de club. Hier allemaal dames met pijntjes en kwaaltjes. Ik heb zelf ook bekkeninstalliliteit. Ik werk al 8 weken niet meer. Bed in de woonkamer, en elk moment dat ik niet voor mijn zoontje van 2 hoef te zorgen (drinken pakken, fruit maken, treinbaan helpen) lig ik lekker op mijn bedje. Dat helpt echt heel goed! Dus doe vooral rustig aan, hier moeilijk het ook is!

patricia, fijn dat je echo goed was. Leuk om eff binnen te gluren he. Ik mag morgen ook weer.

Tazzie, ik hoop voor je dat je placenta meegegroeid is.....

Heerlijk die sneeuw en de zon erbij. Krijg helemaal zin om te schaatsen...... maar ja, volgend jaar weer.

Ik heb na de bevalling al geregeld dat een vriend van mij briefstuk komt bakken met uitjes en champignon. Hij is kok.
    Mijn moeder staat standby voor de rosbrief, lekker op een wit bolletje. Dat mis ik zo......
    Verder heb ik al een fles champagne staan. Deze gaat ook los na de bevalling. Even toasten op het nieuwe leven!

20. tazzie

tazzie Fanatiek lid

28 okt 2010
    3.442
    0
    36
    zoe
    ik ben rhesusnegatief (bloed inderdaad) en dan gaan ze kijken of de beeb ook rhesusnegatief is of juist positief.. is beeb positief moet de moeder een anti D prik. Dit is zodat het lichaam van de moeder niet de baby gaat afstoten/afbreken zodra beide soorten bloed met elkaar in aanraking komt.

en joepie ik mocht ook een spuit :( beeb is dus positief. na de bevalling weer een spuit..

en mijn placenta lag te laag met de 20 weken echo inderdaad. net iets voor de uitgang. Met de pretecho bleek ie alwel iets mee omhoog gegroeid te zijn (26 weken) en volhgende week heb ik dan weer een echo voor hoe ie nu ligt. Hopelijk is ie meegegroeid, anders kom ik onder de gyn te lopen..

Janneke heeft alles al geregeld voor der biefstukje enzo haha
    hier diet vriendlief dat wel voor me ;) die heb ik al gezegd wat ik allemaal wil hebben na de bevalling enzo haha..

hier is t kamertje al zo goed als af ;)

Deel Deze Pagina