april 2012 baby's

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door beccy, 16 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Naijobi

Naijobi Lid

1 dec 2011
    92
    0
    0
    Borne
    lekkende borsten heb ik niet echt. Een week of 2/3 terug had ik wel ineens vlekken in bed, of nou ja, vlekjes. Ik herkende het eerst niet, maar dacht later idd aan mijn borsten. Onder de douche even geknepen/gemasseerd, en er kwam idd wat melk uit. Maar nu heb ik geen vlekken meer in bed.
    Had al van die pads gehaald, maar heb ik dus nog niet nodig.

2. Boney

Boney VIP lid

23 dec 2006
    16.784
    0
    36
    Het is geen melk wat er bij mij uitkomt. Echt van dat gele doorzichtig spul. Lijkt op honing, maar dan ietsje dunner.
    Vannacht weer zo goed als niks gelekt. Maar gisteren echt een flinke vlek. Van mij hoeft het niet...

3. Mammie Patricia

Mammie Patricia Fanatiek lid

15 mrt 2008
    1.886
    0
    0
    Lekkende borsten daar heb ik nu nog niet last van gelukkig.
    _
    Alleen het slapen dat is geen pretje meer bij mij, kan zowel niet meer op beide zijden liggen.
    (En op de rug slapen dat ben ik totaal niet gewend.)

4. Janneke1982

Janneke1982 Fanatiek lid

21 sep 2011
    1.170
    0
    0
    NULL
    NULL
    Even kijken hoeveel dagen ik nog moet.......

Buik groeit echt hard nu, kom ook halve kilo per week aan!

5. Mammie Patricia

15 mrt 2008
    1.886
    0
    0
    Over mezelf:
    Hier is er vandaag iemand langs geweest van Kraamzorg.
    Het is toch maar goed dat ze langs is gekomen, want ze bekeek de inhoud van mijn kraampakket en daar zat geen navelklemmetje in.
    Ze heeft toen voor me gebeld naar Natalis waar ik het kraampakket van gekregen heb en het is geregeld dat ik er alsnog een thuis krijg opgestuurd. Dus dat is wel fijn !!;)

Verders moet ik alleen nog klossen en een po in huis hebben maar die haal ik vanaf 36 weken.

6. Boney

Boney VIP lid

23 dec 2006
    16.784
    0
    36
    HIer doe ik geen klossen onder het bed. We hebben een boxspring en dus is hij al vrij hoog.
    Daarbij wonen we in een oud huis en loopt de vloer scheef. Ik durf het niet aan om dan ook nog eens ons bed op klossen te zetten. Wordt wel erg wiebelig ben ik bang
    Als de kraam het bed dan niet wil verschonen om arbotechnische reden, dan doet Peter dat wel. En mocht de VK me niet willen helpen op bed, dan ga ik wel op de tafel liggen beneden. :cool:

Ik heb net verzekering gebeld. Ben aanvullend verzekerd via unive, maar krijg dus geen kraampakket. Dan moet je een verzekering hoger hebben. Ik vond het al zo lang duren. Maar kon wel via hun site voor 20 euro incl. verzenden een pakket bestellen. Gelijk maar gedaan.
    Ook de kraamzorg gebeld, had nog niks gehoord. Maar zij wilde mij morgen gaan bellen voor een afspraak. Ze komt volgende week donderdag

7. Janneke1982

Janneke1982 Fanatiek lid

21 sep 2011
    1.170
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jij jullie komen ze dus wel langs. Ik wilde dat ook maar moest lullen als brugman, zij wilde telefonische inteek!
    Nu komen ze wel langs gelukkig

Groeit jullie buik ook zo?

8. tazzie

tazzie Fanatiek lid

28 okt 2010
    3.442
    0
    36
    janneke ja hier groeit mn buik als kool haha..

hier controle echo gehad in het ziekenhuis. en ik moet eigenlijk ervan uitgaan dat het een keizersnee gaat worden. Placenta lag nog steeds te laag. Teveel risico voor grote bloedingen bij een vaginale bevalling. (of hij moet echt in de komende weken nog omhoog komen maar die kans is vrij klein geloof ik) Dus vanaf nu kom ik ook bij de gyneacoloog te lopen :(

9. Boney

Boney VIP lid

23 dec 2006
    16.784
    0
    36
    Mijn buik groeit enorm. Heb soms over m'n hele buik jeuk. Denk dat dat met groeien te maken heeft.

Tazzie, hè, dat is geen leuk nieuws om te horen zeg. Maar ja, je eigen gezondheid/veiligheid is ook belangrijk. En wie weet kruipt hij nog omhoog. Ik duim voor je.

Nu slapen... Althans, een poging tot...

10. Mammie Patricia

15 mrt 2008
    1.886
    0
    0
    Felicity is verkleed naar school gegaan als heksje !!!! En ze heeft de Polonaise net met alle kindjes gedaan op het schoolplein. Leuk !!!!:D

11. Boney

Boney VIP lid

23 dec 2006
    16.784
    0
    36
    Ach wat schattig. Mooie dochter heb je ;)
    Hier doen we niet aan carnaval.

12. zoe85

zoe85 Bekend lid

20 aug 2010
    505
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat is er een hoop geschreven gezellig, alleen laat mijn geheugen me in de steek.

@ lekkende borsten hier heb ik er gelukkig geen last van (moet ook bekennen dat ik me eigen bh's nog steeds pas)

@ kraamzorg, Janneke wat vervelend dat je zo hebt moeten lullen als brugman voordat ze eens komen. Maar goed ze komen nu alsnog. Hier wel de intake telefonisch gedaan.

Tazzie wat balen zeg dat je placenta nog zo laag ligt en dat het een keizersnede gaat worden. Hoop dat hij als nog hoger gaat liggen, maar gezondheid is toch wel het aller belangrijkste.

Mama Patricia wat een mooie dochter heb je vond ze het leuk carnaval op school? Hier in Rotterdam ook geen carnaval maar ik zou er prima tussen kunnen horen hahaha.

Hier dinsdag toch gelijk een klacht ingediend bij het UWV kon het gewoon niet verkroppen dat ik 4 weken zonder geld zou zitten. Woensdag werd ik om 8 uur al gebeld dat ze me klacht hebben bekeken en dat dit echt niet kon (aangezien ik mijn salaris wekelijks krijg uitbetaald) de berekening lag nu bij de juiste afdeling en binnen 3 dagen zou er geld op me rek staan. Wat ik alleen niet snap is hoe mijn maximum dagloon nu ineens anders kan zijn dan die in november. Dus even kijken wat ze overmaken en anders maar even in bezwaar gaan. De eerste 6 wasjes zijn hier gedraaid maar er lijkt geen eind aan te komen heb nog een wasmand vol en een shopper vol en daarbij heb ik woensdag van me schoonmoeder weer een tas vol kleertjes gekregen en van me schoonzus ook. Die kast puilt straks al uit maar goed tot aan maat 62 hebben we niks meer nodig.

Lees dat er meerdere zijn die moeite hebben met slapen, mama Patricia heel vervelend dat je op geen enkele manier kan liggen dat lijkt me echt niks. Hier wordt het met draaien steeds erger heb dan zo'n pijn in me schaambot ook als ik loop, maar goed we moeten nog even doorbijten.

13. Janneke1982

Janneke1982 Fanatiek lid

21 sep 2011
    1.170
    0
    0
    NULL
    NULL
    Leuke foto's patrcia!

Tazzie, jeetje wat vervelend nieuws. Dat is geen lekker voorruit zicht. Zeker omdat de herstel tijd zo lang is! Ik hoop ook voor je dat je placenta alsnog de goede kant opgroeid!

14. Mammie Patricia

15 mrt 2008
    1.886
    0
    0
    Carnaval zo voor de kinderen vind ik wel leuk !!!!
    Me dochter heeft nu ook een week carnavals vakantie, dus effe kijken wat we in die week allemaal kunnen gaan doen.
    -

tazzie Kan me goed voorstellen dat je enorm baalt want je hebt je natuurlijk gewoon ingesteld op normale bevalling.
    Maar als ze toch reële complicaties verwachten omdat de placenta zo laag ligt dan zou ik voor de keizersnee gaan. Jullie gezondheid gaat voor alles !!!!

zoe85 kan me ook goed voorstellen dat je toch een klacht ingediend hebt bij het uwv
    want zonder geld zitten is geen lolletje.
    Gelukkig hoef ik geen wasjes meer te draaien van de baby kleertjes.
    Alleen de nieuwe hydrofiel luiers die ik gekocht heb moet ik nog uitwassen.

15. Naijobi

Naijobi Lid

1 dec 2011
    92
    0
    0
    Borne
    Vervelend Tazzie.
    Lijkt me niet zo leuk idd. Herstel duurt langer toch dan bij een normale bevalling?

Hier kwam de kraam ook langs voor een bezoekje, stelde alleen niks voor vond ik. Paar vragen en bult papierwerk achtergelaten.
    Ze heeft verder niks nagekeken of zo. Of het bedje goed was bijv.

Patricia wat een leuke foto!
    Idd erg leuk voor de kids. Ik heb zelf ook niks met carnaval. Ga bij mijn ouders de optocht bekijken. Die komt bij hun voor het huis langs. Ideaal.

Zoe, goed dat je je druk hebt gemaakt!! Nu krijg je toch je geld nog snel. Wel jammer dat het zo moet.

Morgenavond naar een vriendin toe, zij heeft een tweeling gekregen vorig jaar. Ze zijn nu net aan maat 62 toe. Dus ze heeft een doos met kleding 50/56 voor me klaar liggen. Leuk leuk.

16. sjtal

sjtal Actief lid

7 aug 2011
    296
    0
    0
    NULL
    Zeeland
    goede morgen dames!!
    Daar was ik ook weer eens!

Lekkende borsten, daar heb ik nog helemaaaaaal geen last van. Af en toe zie ik van die kleine gele vlekjes op mn tepels (binnenin) zitten en die kan je er af wrijven onder de douche, maar verder helemaal niets. Ik heb wel al een grotere BH, maar dat vind ik niet erg hihi.

Kraamzorg komt hier 19 maart langs, ben benieuwd.

Ik moet 9 maart op controle voor mn placenta, maar tijdens de pretecho hebben ze al gezien dat hij goed ligt, dus gewoon even een extra kijkje naar onze kleine meid! Wel balen hoor Tazzie.

Hebben jullie ook wel eens de angst dat het toch ineens een ander geslacht blijkt te zijn??? Het zou niet minder welkom zijn, maar nu we al een poos weten dat het een meisje is, hebben we ook echt bijna alles roze haha. Ze hebben het ook al drie keer gezegd hoor dat het een meisje is, maar toch...

Leuke foto van mini heksje! mooi dametje hoor :)

Hier weer aan het werk gegaan, maar er is weinig werk en nu heb ik verplicht vakantie.. en dat zijn nou net de weken, waar het UWV vanuit gaat over wat ik krijg voor mn verlof.. echt zo balen.. normaal verdiende ik 1200, in de maand.. ik denk dat ik eind maart maar rond de 300 zit en dat krijg ik dan tot en met juli... kunnen we echt niet van rondkomen.... maargoed, we zullen het er voorlopig mee moeten doen... hier is de crisis dus al begonnen.. nu hopen dat borstvoeding lukt.. stuk goedkoper ;) en luiers draaien we wel een keer om! (grapje natuurlijk he) Ik ben blij dat we alle spullen al hebben in elk geval :D

Aankomende maandag en dinsdag gaan we in de twee dichtstbijzijnde ziekenhuizen kijken naar de kraam afdeling.. het is beide niet zoveel, maar dan ben ik maar een beetje voorbereid.. ik zit het dichtstbij Goes, laat dat nou net 1 van de slechtste ziekenhuizen in NL zijn haha.

Dames fijn weekend, hier doen we ook niet aan carnaval.. wel in de buurt hoor, maar Middelburg doet er niet aan mee, heb het ook nog nooit gevierd.

*zwaai*

17. Mammie Patricia

15 mrt 2008
    1.886
    0
    0
    sjtal, Ja die angst ken ik ook wel als het blijkt een ander geslacht te zijn ook bij ons zou het niet minder welkom zijn!
    Maar net als wat je ook al aangaf, je hebt nu al allemaal spulletjes gehaald dat bestemd is voor een meisje.
    Bij ons 20 weken echo stond de echoscopist erop dat het een meisje was.
    De echoscopist zei ook gefeliciteerd met jullie mooie meid!:D
    Dus vertrouwen we er maar op.

18. Mammie Patricia

15 mrt 2008
    1.886
    0
    0
    zwangerschapsbanner
    Ik zie dat het laatste baby'tje trouwens al wat uit de bloem van mijn zwangerschapsbanner komt.:D

19. Boney

Boney VIP lid

23 dec 2006
    16.784
    0
    36
    Haha, het zal opeens een ander geslacht zijn :D :$ zou ik eigenlijk wel een komische grap vinden. Dan krijgt dat jongetje hier gewoon de 1e paar dagen roze kleertjes aan.
    hihi.

20. zoe85

zoe85 Bekend lid

20 aug 2010
    505
    0
    0
    NULL
    NULL
    Sjtal ze mogen je niet berekenen over een vakantie periode hoor!! ze moeten je berekenen over de laatst gewerkte 12 maanden en daarvan moeten ze een gemiddelde pakken (als jij een vast inkomen hebt kunnen ze je echt geen 300,- pm uitbetalen, dan zou het eerder 300,- pw zijn. Ik weet ook dat ze je moeten berekenen over een volledig gewerkte maand zonder vakantie en ziekte uren. Dus laat je niet in de maling nemen en ga gelijk in bezwaar als de berekening niet klopt. Je moet er rekening mee houden dat je 100% krijgt uitgekeerd en dat hier je vakantie geld en je pensioen bij in zit. Heb jij een vast contract? Dan hoort jou werkgever de aanvraag voor jou te doen en moet hij jou uitbetalen het UWV stort dan naar het bedrijf toe...
    Ik ben hier wat meer in thuis gekomen nadat het bij de eerste zwangerschap helemaal verkeerd is gegaan bij mij. Ik kreeg nog minder dan wanneer ik werkte na een bezwaar bleek dat ze me idd verkeerd hadden berekend (over ziekte uren heen) en heb het uiteindelijk met terug werkende kracht terug gekregen.

Patricia dat is wel fijn dat je alles nog hebt van je meisje, hier hadden we sowieso alles al weggedaan omdat een tweede helemaal niet in de planning stond. Maar goed het is ook van het andere geslacht dus mag los gaan hahaha. En ookal zijn de hydrofiel luiers het enige wat nieuw is wat maakt het uit het is en blijft leuk.

Naijobi dan heeft ze een kleine tweeling? Of zijn ze einde van het jaar geboren? Mijn broer heeft in juli een tweeling gekregen en die zitten al in maat 74/80 :S bollies whahaha. Wel fijn dat je de kleertjes mag hebben scheelt weer met kopen.

Ik heb de angst nu niet, bij Jason had ik het wel zelfs toen ik van 1 op 2 feb in het zh moest komen omdat we dachten dat ik vruchtwater verloor zei ze wil je weten wat het wordt. Nou als het goed is nog steeds een jongen whahaha. Bij de groei echo hebben we nog een keer laten kijken en er hangt echt niks tussen. Whahah zou wat wezen arm kind veel roze en paars enz. Gister de enveloppen voor de kaartjes maar geschreven je moet toch wat he. Ga straks maar eens kijken wat ik nog aan spullen heb liggen voor haar knipjes en ga dan maar eens een paar setjes in elkaar zetten als ze net zoveel haar heeft bij dr geboorte als dr broer dan hebben we in ieder geval al een hoop speldjes voor dr haar hihi.

Deel Deze Pagina