april 2012 baby's

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door beccy, 16 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Janneke1982

Janneke1982 Fanatiek lid

21 sep 2011
    1.170
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat een rare dag vandaag. Het voelt alsof hij ieder moment kan komen, maae ik moet nog 10 wk.
    Kan ook bijna niet normaal zitten, buik zit in mijn nek, beetje onderuit gezakt gaat betee. Phfffffff..........

2. Naijobi

Naijobi Lid

1 dec 2011
    92
    0
    0
    Borne
    hm raar Janneke, hoe gaat het nu?
    Sjtal, wat een gedoe met dat UWV zeg.

ik voel me beroerd, ziek. Keelpijn, heeeel erg. Hoesten, heeeeel erg. Niet zo leuk als je een gekneusde rib hebt ben ik achter gekomen. Bah. Ook mijn buik vind dat hoesten niet zo fijn, verkrampt helemaal.
    Weet iemand of ik er wat tegen mag slikken? Behalve paracetamol?

Mijn vriendin is afgelopen juli bevallen van een tweeling. 9 weken te vroeg. De een draagt nu nog sommige dingen van maat 56 !! en de ander heeft nu maat 62.... klein nog he? Maar het gaat supergoed met ze.

Vandaag de een na laatste werkdag, morgen de laatste en dan heb ik verlof. Ow heerlijk zeg.
    Afgelopen vrijdag was ik vrij en ik heb echt een fijn weekend gehad, weinig pijn gehad. Dus ik ben er wel klaar voor.

3. Naijobi

Naijobi Lid

1 dec 2011
    92
    0
    0
    Borne
    Ze hebben bij ons tot 3x toe bevestigd dat we een meisje krijgen, dus dat zal dan ook wel zo zijn. Mocht het niet zo zijn, heeft hij een roze met rode kamer ... ach ja, moet dan maar. haha.
    Ik zou het niet erg vinden hoor, vind een jongen ook erg leuk. Maar heb wel veel roze idd.

4. tazzie

tazzie Fanatiek lid

28 okt 2010
    3.442
    0
    36
    Janneke hoe is t nu??

Sjtal fijn dat ze bij jou al hebben gezien dat ie goed ligt!

naijobi beterschap! kan me voorstellen dat hoesten met een gekneusde rib niet fijn is..lekker je laatste 2 daagjes werken! en dan genieten van je verlof!!

hier nu tot 4 x toe zelfs gezien dat t een jochie is, dus bang voor dat ze t verkeerd hebben ben ik niet :)
    vandaag in 'ondertrouw' gegaan voor t geregistreerd partnerschap :) en Beeb is ook erkend door paps nu.
    Moet zeggen dat ik wel aardig aan mn verlof toe ben, maar nog 2 weekjes werken :(

5. sjtal

sjtal Actief lid

7 aug 2011
    296
    0
    0
    NULL
    Zeeland
    Heb geen vaste baan dus kan het niet via mn werkgever regelen. Ik ben inval leerkracht en het wisselt heel veel hoe veel ik in kan vallen. Tot en met december kreeg ik aanvulling van het uwv (ww uitkering) maar dat is nu weggevallen. En ze zeggen dat ze naar de laatste loonbetaling kijken.. dat zou in mijn geval eind maart zijn, maar wat ik eind maart betaald krijg is een betaling over de periode 8 feb tot 9 maart en daar valt dus net de vakantie in en vorige week hadden ze maar 1 dagje werk.. dus erg weinig. Daar baal ik van. Als ze over 12 maanden zouden berekenen, zou dat zeker beter zijn, maar dat heb ik nog nergens gezien/gelezen. Waar heb jij dat toen gevonden?

6. sjtal

sjtal Actief lid

7 aug 2011
    296
    0
    0
    NULL
    Zeeland
    @Janneke ik hoop dat ie nog lekker blijft zitten!!
    @Naijobi he bah die gekneusde rib! Wel lekker nog 1 dagje :) hier ook tot 3 keer toe bevestigd...maar toch :p
    @Tazzie nog twee weekjes... die zijn ook zo voorbij!! ;)

Hier vannacht echt last gehad van harde buiken, werd er steeds wakker van! Ik droomde dat ik ging bevallen, komt vast omdat we gisteren bij het ziekenhuis zijn wezen kijken. Viel me echt mee trouwens.. zag er best leuk uit allemaal :) Vanavond nog naar een ander ziekenhuis, maar is verder weg en dan gaat mn verloskundige niet mee, dus heeft niet echt mn voorkeur.. ziekenhuis staan wel wat beter aangeschreven.

7. zoe85

zoe85 Bekend lid

20 aug 2010
    505
    0
    0
    NULL
    NULL
    Sjtal dit is mij en door het uwv verteld en zo is dit bij mijn vorige verlof gegaan. Ik werk op een fase b contract dus ook niet vast heb dan wel me vaste uren maar in het laag seizoen werk ik twee om drie.. Je moet echt bezwaar maken zodra je berekening binnen is raad ik je aan om echt in bezwaar te gaan. Daarbij vermelden dat je als oproep kracht werk en het eerlijker is om je over een heel jaar te berekenen.

8. Dreamer

Dreamer VIP lid

17 mrt 2011
    6.158
    33
    48
    Oooh dit topic was bij mij weer tever weg gezakt.. Probeer et echt bij teh ouden, sorrie dames!!!

Janneke, al wat fijner gevoel inmiddels?
    Naijobi, ook al zo verkouden dus.. Sterkte meid!

9. Janneke1982

Janneke1982 Fanatiek lid

21 sep 2011
    1.170
    0
    0
    NULL
    NULL
    vandaag voel ik met weer een stuk beter. Vanmorgen gesport, en vanmiddag met manlief even de stad in geweest en de blije door opgehaald. Daar word ik heel blij van!
    De baby zit nog wel echt heel erg in de weg. En kreeg net met eten ook geen hap door me keel. Ik kan gewoon niet zitten!

Tegen keelpijn en hoesten: VSM heeft tabletten die je mag als je zwanger bent. Let op want de verpakking lijkt heel erg op elkaar. De een is tegen hoesten de ander tegen keelpijn. Ik ben drogist en heb me er bijna een keer in vergist. Gelukkig kwam ik er toen optijd achter. Verder tegen keelpijn gorgelen met zout water en veel water drinken. Tegen hoesten keelsnoepjes........

Verder iedereen succes met de laatste lootjes werken....

10. Dreamer

Dreamer VIP lid

17 mrt 2011
    6.158
    33
    48
    Fijn dat je je wat beter voelt Janneke...
    En tsja, de beebjes zitten nu ook gewoon enorm hoog he.. Ik merk gewoon heel goed dat ze rechts ligt.. Linkersok en schoen krijg ik nog wle aan, maar rechts wordt echt al lastiger hihi...

11. sjtal

sjtal Actief lid

7 aug 2011
    296
    0
    0
    NULL
    Zeeland
    Bedankt! Dat zal ik zeker doen :)

12. tazzie

tazzie Fanatiek lid

28 okt 2010
    3.442
    0
    36
    haha dreamer ik heb precies t zelfde.. de kleine ligt ook voornamelijk rechts en mn rechtersok en schoen gaan ook lastiger aan :)

13. Dreamer

Dreamer VIP lid

17 mrt 2011
    6.158
    33
    48
    Hhi dan ligt het dus niet aan mij Tazzie :p

Morgen weer op controle, ben zooo benieuwd (terwijl we twee wkn terug nog de groei-echo gehad hebben :p ) En over twee wkn nogmaals voor n groei-echo mogen..

14. Janneke1982

Janneke1982 Fanatiek lid

21 sep 2011
    1.170
    0
    0
    NULL
    NULL
    Fijn he dat we nu zo vaak mogen komen. Ik moet volgende week dinsdag voor controle, die dinsdag erna weer groei echo. Dan weer controle, echo, controle en dan is het al bijna zo ver!
    Zo is de zwangerschap ook weer zo voorbij!

Mijn man wil trouwens graagin het ziekenhuis bevallen, voor het geval dat..... ik zeg: we zijn binnen 5 min in het ziekenhuis. Toch ga ik nu ook weer twijfelen.

15. tazzie

tazzie Fanatiek lid

28 okt 2010
    3.442
    0
    36
    Das wel lekker inderdaad de meerdere controles. Al weet ik nog steeds niet of ik verder nog een groeiecho krijg. Iig zowiezo nog 1 echo bij de gyneacoloog vanwege de placenta heb ik begrepen. Maar wanneer dat is is nog even afwachten op de brief van t ziekenhuis..

Janneke eerst twijfelde ik ook hoor, thuis of ziekenhuis.. Maar ja geloof niet dat ik nu nog thuis mag bevallen(mocht de placenta nog wel optrekken) omdat ik nu via de gyn zit. En mocht t een vaginale bevalling gaan worden wil ik nu toch liever in het ziekenhuis zijn.. Ben als de dood dat het anders toch niet goed gaat..

16. sjtal

sjtal Actief lid

7 aug 2011
    296
    0
    0
    NULL
    Zeeland
    Goedemorgen,

Ons beebje ligt echt heel laag. Dat doet ze al vanaf het begin en ik denk ook dat ze dwars ligt, want voel haar alleen onder mn navel en in beide flanken en liezen. Het geeft in elk geval een enorme druk op mn onderkantje zeg maar hihi.. ik denk het schaambot ofzo, doet zeer met opstaan en omdraaien in bed. Je kan ook echt zien dat ik in de breedte draag, want mn buik komt nog steeds niet echt hoog, maar voel wel dat mn baarmoeder al tot daar zit. Ze zeggen dat het kindje na deze week zijn goede positie in gaat nemen. Dan hoop ik dat ze dat nog doet, want op deze manier kan ik volgens mij nooit normaal bevallen haha. Ik verwacht wel dat ze nog draait hoor.
    Ik heb ook moeite met mn benen optillen..maar dan met beide.. Ik krijg mn schoenen ook echt staand niet meer aan en bukken zit er ook niet meer in haha.. het is wat... ook lopen is lastig en soms ook pijnlijk. Nog een paar weekjes.. even volhouden dan maar ;)

Ik heb volgende week weer controle bij de gyn en pas 8 of 9 maart de echo voor placenta en 3d echo tweede poging ;)

Fijne dag allemaal!

17. Dreamer

Dreamer VIP lid

17 mrt 2011
    6.158
    33
    48
    Mogguh..
    Hier net de controle ghad.. Nog steeds hoofdje naar beneden, maar kan zelfs tot de dag vd bevalling nog veranderen zei de arts.. Al wordt de kans wel steeds kleiner.. Wel is ze gewisseld met dr ruggetje.. Ligt nu links ipv rechts :p Verder helemaal oke bevonden... Ze wilden nog ff bloed laten prikken, maar heb k een stokkie voor gestoken.. Ben twee wkn terug al geweest.. Was dus eigenlijk te vroeg volgens haar mar moest verder niet uitmaken...

8 maart nu de nieuwe groei-echo en 12 maart een afspraak met de gyn zelf.. Schijnt een standaard ie ts te zijn...

Nu zo denk nog ff slapen.. Ben helemaal kapot...

18. Janneke1982

Janneke1982 Fanatiek lid

21 sep 2011
    1.170
    0
    0
    NULL
    NULL
    sjtal, klinkt inderdaad als bekkeninstabiliteit. Als ik jou was, zou ik het wel tegen de VK zeggen of zelf een bekkenfysio opzoeken, met een paar oefeningen kom je er misschien nog vanaf of met minder pijn. Je moet nog 9 weken he......

Hier vandaag weer een dag zonder pijn! helemaal blij...

19. Dreamer

Dreamer VIP lid

17 mrt 2011
    6.158
    33
    48
    Heerlijk he Janneke, die dagen zonder pijn!!
    Kheb vandaag weer n vreetdag hihi :D Maar kheb me aardig ingehouden al zeg k et zelf...

Vanochtend een boterham en net voor k t zknhuis in ging een donut(voelde me beetje licht int hoofd :p ) Vanmiddag een boterham ei en een bakje kwark.. En vanmiddag een snicker icecream.. Valt nog best mee toch...

20. Janneke1982

Janneke1982 Fanatiek lid

21 sep 2011
    1.170
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik word ook licht in mijn hoofd als ik niet op tijd eet... Vanavond lekker witlof uit de over gegeten, heerlijk

Deel Deze Pagina