Vandaag trouwens nog kraam op bezoek gehad. Bas heeft.de 1e week in de kinderwagen bij ons geslapen. Dat mag nu niet meer, kans op wiegendood. Ledikant past niet op onze kamer.... Ik ken niemand met een wieg...... op mp ook geen wieg te bekennen, ja 1 van 50 euro!! Balen
@Janneke Ik denk niet dat het bekkeninstabiliteit is hoor, ze hebben laatst nog 3 testjes gedaan en dat kon ik allemaal en dan heb je het niet ofzo. Maar denk gewoon dat het de druk is van het kindje wat zo laag ligt, maar zal het van de week eens aan de VK vragen. En mag de wagen niet? Waarom niet? Wij hebben een wieg, maar die is wel zelf gemaakt en doet misschien ook niet aan bepaalde eisen.. wat zeiden ze dan? Nu ben ik wel benieuwd. Ik droom heftig joh de laatste paar nachten, allemaal over bevallen enzo! Niet normaal haha. Ik ga het geloof ik toch wel heel spannend vinden hoor, maar aan de andere kant heb ik er ook zin in, want dat is wel het moment dat we ouders worden.. en ook dat vind ik spannend, want hoe is ons leventje straks met zo'n frummel.. echt zo bizar Ik ga zo lekker naar mn moeder.. die is pedicure en gaat mn pootjes eens onder handen nemen Fijne dag vandaag!!
Wat raar zeg dat een kinderwagenbak niet mag. Daar zou ik me dus echt niks van aantrekken. Ben je al bij een kringloop geweest? Daar hebben ze soms ook wiegjes. Ben een tijdje niet geweest. Druk met verjaardag van Tessa. Die is dinsdag 4 geworden. Hele leuke, maar drukke dag gehad. Ze heeft ook wat problemen om naar school te gaan. Ze moet steeds zo huilen. Zo zielig. Gisteren een dagje thuis gebleven. Vanmorgen is ze weer gegaan. Huilend nam ze afscheid. Niet goed voor een zwanger moederhart. Pfffft...
Vandaag alweer 34 weken zwanger over 3 weken mag het bewijze van al komen !!!! Ik ben nu al aan het aftellen. Felicity kwam echter met 41 weken dus ik weet dat het ook anders kan. Voor degene die al een kind hebben: Met hoeveel weken werd je eerste kindje geboren?
Boney nog gefeliciteerd met je dochter! - Voor een moederhart nooit leuk om je kind zo huilend achter te laten en het gevoel wordt nog eens versterkt door de hormonen. Hopelijk went ze snel aan school. Ja bij kraamzorg hebben ze inderdaad wat eisen waarvan ik ook denk is dat echt nodig. Zoals ik moet me bed verhogen, maar me bed is al behoorlijk hoog. Kom er nu al moeilijk in bewijze van. Straks moet me man dan me maar tillen op bed telkens, haha.
Bas kwam met 40+5 omdat ik het zat was. Anders was hij misschien nog wel 2 dg blijven zitten! Boney wat erg dat tessa moeite heeft met school. Moeilijk om je eigen tranen te bedwingen en je groot te houden voor haar! Is ook een grote verandering voor een kinderleven. Kinderwagen mag niet omdat de zijkanten niet goed zijn. Zei ze.... In een kedikant
Nou janneke, als ik jou was zou ik het gewoon doen. Wat wil ze dan? Als er geen andere optie is en jij wil dat de baby bij jullie slaapt heeft ze het maar te pikken. Denk echt niet dat ze het je verbieden. Desnoods leg je hem tussen je in op het aankleedkussen met een eigen dekentje. Helemaal hoog in bed. Lekker dicht bij je. Hier ook intake gehad van de kraamzorg en ik ben erg tevreden. Nu al. Het klikte goed en hun manier van werken spreekt me erg aan. Tessa is nu op de psz. Ze was eigenlijk al voor het laatst geweest, maar de fotograaf kwam nog voor een groepsfoto. Portretfoto's waren al gemaakt. De juf wilde graag dat TEssa ook nog op de foto stond en dus zou ik ze even brengen, foto maken en weer meenemen. Maar de juf zei zelf dat ze heus wel mocht blijven vanmiddag. Dat hoefde ik geen 2x te zeggen tegen tessa. Het is daar zo vertrouwd en haar vriendinnetje was er ook. Ik vind het prima. Leuke afsluiting voor de vakantie.
Zooo kom ook nog ff spieken!! Janneke, kan je niet tijdelijk het ledikantje bij jullie op de kamer zetten anders? Hier nog altijd niks gehoord van kraamzorg.. Kga volgende week maar ns bellen
Zo daar ben ik weer. Tikte net met telefoon en dat werkt niet altijd, nu achter de computer.... Maar goed. Er zijn dus van die kussentjes die je in een ledikant kan doen aan het hoofdeinde. Ziet er leuk, helemaal geen functie. ik weet dat die afgekeurd worden door kraam ivm met wiegendood. Op de een of andere maniet houden die kussentjes de zuurstofdoorlating tegen. Dit is dus ook met de kinderwagen zo. De randen van de kinderwagen laten niet genoeg zuurstof in de bak en hierdoor is verhoogde kans op wiegendood. Ik ga het risico echt niet nemen. Ik vind op marktplaats vast wel een wieg voor 30 euro. Kringloop is ook een goed idee idd, daar ga ik zo maar eff kijken. Ik had ook super goed gesprek met de kraam. Ik heb er nu al zin in!
Ik heb een site gevonden op marktplaats waar ik een wieg kan huren. 7,50 per week, gelijk maar even gemaild. Krimgloop had niks
Mogguh!! Oooh das ook nog te doen Janneke! Hier zaterdag naar de 9 maandenbeurs geweest... Mennn, wat een drukte vanaf een uurtje of 1.. Wij waren lekker vroeg dus hadden het om 2 uur wel gezien hihi Overvolle treinen, ouwe vrouwtjes die beledigd zijn dat jij nie opstaat... En een controleur die geen geduld had tot de kaartjes gepakt waren gheghe.. Maar verder heel gezellig en zeker leuk om n keertje gedaan te hebben Nog een leuk boxkleed gekocht voor 15 eurie, een schattig setje en knuffeltje met korting bij prenatal.. En verder natuurlijk de gewone meuk Vanochtend wakker geworden van een druk ukkie.. Dan denk k wat voel k toch hihi.. Daarna bleek ook nog ns dat k flinke steken/krampen in mn zij had.. Nog ff verder geslapen en nu is t weer redelijk rustig.. Gelukkig nog maar drie daagjes tot t verlof begint!! Iedereen een fijne dag
eindelijk voel ik me weer een beetje beter. Wat hoesten zeg. Nog wel wat maar aanzienlijk minder. Heb nu verlof, heb al veel gewassen, ben nu met de kleertjes bezig. Raar hoor, binnenkort is er hier een baby. Ineens vind ik het heel raar. Kan toch niet? Zomaar een baby. Hebben jullie dat ook?
Leuk dreamer, de 9 maanden beurs. Als je dijoar loopt, wil je alleswel kopen. Naijobi, lekker dat je nu verlof hebt. Hoop dat je er ook van kan genieten zonder ziek zijn. Ik vind het idee niet heel gek dat er zo weer een baby is. Ik wil hem zo graag zien en knuffelen. Laat maar komen! Ik heb er helemaal zin in. Vanavond weer lekker naar pilatus, vorige week was er vakantie. Nu dan weer 2 weken verder, wat gaat de tijd hard.
Heeel herkenbaar dat je bijna niet kan geloven dat er straks een kindje is!!! Zeker nu bij een eerste denk ik.. grootste impact Vanmorgen bij VK geweest. Beebje groeit goed en ligt ook goed! Dat had ik niet verwacht, dacht echt dwars. Nu elke twee weken VK.. gaat hard!
hier ook herkenbaar hoor naijobi.. zag dat er iemand naar de 9 maandenbeurs was geweest. Ik was er vorig jaar maar vond t toen beetje tegenvallen.. En inderdaad superdruk (was op vrijdagavond toen) naijobi lekker joh verlof! janneke nog lekker gepilatust eergister? gistermorgen naar de gyn geweest. Heel verhaal gekregen, met voornamelijk t 'ergste scenario' volgens de gyn. Ze zei dat ze dat zo wel moest vertellen, zodat je weet wat er kan gebeuren. Maar dat het meestal wel anders (oftewel goed) loopt. Ze vertelde dat er wel een klein kansje was dat de placenta nog net genoeg optrekt voor een normale bevalling, maar dat ze er in eerste instantie niet van uit gaan. mocht t wel zo zijn, voor hun graag zelfs dan dragen ze ons met liefde weer over aan de verlos. Maar voor iig de komende 4 weken volledig bij hun. Kans op bloeding bestaat, moet dan direct bellen naar t ziekenhuis. Elke week zo'n beetje controle, maandag alweer een extra echo(ook weer inwendig dacht ik). en elke week bloedprikken pff.. die vrijdag erna iets van voorlichting voor keizersnede enzo geloof ik. vandaag ook nog echo gehad, alleen uitwendig maar ook daar zag ze duidelijk dat er nog een stuk placenta voor lag (gelukkig niet de hele placenta) Was wel fijn om ons mannetje nog eventjes te zien weer. Hij lag lekker te slapen met zn handje naast zn gezichtje. Wel ligt ie al lekker met zn koppie naar beneden.
Goedemorgen, Ik verwaarloos jullie een beetje. Ook niet bijgelezen de afgelopen dagen. Zijn er nog dingen gebeurt die ik moet weten? Tessa heeft vakantie en ik vind het heerlijk! Even geen gedoe met school en m'n meisje nog een weekje thuis. We lopen lekker lang in pyjama en doen alleen maar leuke dingen. Ze had gisteren haar kinderfeestje. Ook erg leuk, maar veel te druk voor mij. Vorige week ook al zo'n achterlijk drukke week gehad. Merk het ook aan alles. Heb veel pijn in schaambot en ribben. Bij Tessa genoot ik echt van het zwanger zijn. En nu dus helemaal niet. Het kan met niet snel genoeg gaan. Vind dat een rare gedachte van mezelf. Snapte vrouwen die dat zeiden nooit zo goed. Hoe kun je het nou niet fijn vinden om zwanger te zijn? Nou, nu begrijp ik die vrouwen. Het kamertje is hier ook bijna af. En ben druk met kleertjes uitzoeken en wassen. Ik kon me ook echt moeilijk voorstellen dat er straks echt een baby komt, maar als ik zo met die dingen bezig ben, dan krijg ik er toch steeds meer zin in. Het campingbedje staat nu nog in het kamertje, daar had ik alle spullen in verzameld en die raakt dus nu langzaam leeg. Als hij leeg is halen we het ledikantje te voorschijn en kan dat in elkaar. Zal dan even wat foto's maken. Wil dan nog een lampje aan de muur en een kapstok ophangen. Die laatste gaat Peter vandaag even ophalen. Via marktplaats gekocht. Wil hem alleen nog even wit verven. Nu nog op zoek naar een leuke oude stoel. Die rookstoel van laatst ging net voor m'n neus de deur uit. Fijne dag allemaal.