tazzie Wat lief zeg dat jullie knulletje lag te slapen met z'n handje naast zijn gezichtje! *smelt* Boney Fijn dat het kamertje bijna af is. Ik ben benieuwd naar de foto's! Zaterdag heeft mijn dochter trouwens haar kinderfeestje ik denk dat ik het ook wel druk ga krijgen, alhoewel we gaan naar een binnenspeeltuin scheelt dat de kinderen zich daar dan lekker kunnen uitleven! - Ik ben gisteravond trouwens nog naar de verloskundige geweest. Alles was goed! (buikomvang,bloeddruk,urine) De verloskundige is zo'n lieverd en vertelde me dat ze graag me bevalling weer wilde doen. Verders omdat het zo goed gaat hoef ik pas in week 37 weer terug te komen.
Gister ook bij vk geweest. Stand binnen 5 min weer buiten. Ik hoef pas 22 mrt weer trug te komen. Ik heb volgende week nog een echo. Vandaag zo beroerd opgestaan. Mjn man had al over gegeven.. Nou ik ook... Ben maar beneden op bed gaan liggen, tv aan voor bas. Ik had hem beter naar kdv kunnen brengen. Maar dat bedacht ik pas toen ik kotsend bij de wc zat. Sorry te veel detail. Vanavond brood gegeten, hoop dat ik t binnen hou....
Griep is gelukkig weer voorbij. Voel me nog wel slap maar niet meer misselijk. Mijn man nog wel maar hij is wel gaan werken. Vandaag bas bij psz, kan ik eff opruimen en nog een beetje bijkomen. Morgen is bas de hele dag bij opa en oma dus ga ik exht kleeetjes wassen.....
@Tazzie Vind je het erg van je placenta? Dat je waarschijnlijk met een keizersnede moet bevallen? Het lijkt me wel een gek idee dat je het niet op de gewone manier moet gaan doen, maar aan de andere kant geeft het misschien ook rust dat je van te voren weet wanneer het gaat gebeuren en hoe? Maar dat is misschien meer de controle freak in mij die dat denkt Ik vind de bevalling erg spannend, maar dat komt omdat ik dan geen idee heb hoe dat allemaal zal gaan en met een keizersnede heb ik meer een idee, geen idee hoe het voelt natuurlijk en hoe de genezing is, maar toch Ik kan me ook heel goed indenken dat je het gewoon allemaal op de 'normale' manier wil doen @Janneke wat vervelend zo ziek! Ik ben ook al twee daagjes niet zo fit, maar dat komt denk ik door de osteopaat. Die trekt alles goed en daar heb ik altijd last van. Gister avond de partnerles gehad op de yoga. Was leuk! Ik hoop wel dat het er tijdens de bevalling er anders aan toe gaat, want kon me moeilijk ontspannen en kreeg zelfs de slappe lach samen met vriendjelief hihihi.. was wel gezellig natuurlijk Wat nemen jullie allemaal mee in jullie vlucht tas voor naar het ziekenhuis? En wat nemen jullie mee voor jullie pasgeborene? Willen jullie iets aan pijnbestrijding doen? Bijvoorbeeld geboorte Tens? (dat wil ik wel) en misschien een beetje een gekke vraag, maar houden jullie alles netjes bij met scheren enzo? hihi ik probeer het wel, maar heb geen idee wat ik aan het doen ben, want ik zie er niets van hihi. Allemaal van die dingen waar ik nu over na ga denken.. slaat nergens op natuurlijk, maargoed.. het houdt me toch bezig We hebben gisteren nog een bestelling binnen gekregen van de baby dump. Babyfoon, luieremmer, mandje, kleedje voor wieg en lakentje, nog nieuwe lotion houders voor in het badje (die is tweedehands van mn nicht) nagelsetje en thermometer voor de beeb zelf. Ook heb ik nog wat besteld bij de wehkamp, want ik pas echt mn leggings niet meer, zit niet fijn meer, dus heb een harembroek besteld met een topje en twee leggings. Ik moet ook nog BH's maar weet niet zo goed welke. Heb 1 voedingsbh gekocht en die zit niet fijn. Zit precies zo'n naadje over je tepels en dat is echt zo niet lekker! Nou genoeg gekletst weer Fijne dag!
De verkoudheid zit hier al een paar weken in huis. Ik dacht er zelf er bijna vanaf te zijn maar het wordt nu weer erger. Nieuwsgierigheid naar de baby word echt groot nu! Elke avond kijk ik toch weer effe in de kledingkast van de baby en dan ♥smelt♥ ik weer als ik al die lieve kleine kleertjes zie. - sjtal ik doe geen pijnbestrijding. Over het scheren gesproken om het zaakje netjes te houden, ik doe het met gevoel aangezien ik nu ook niks meer kan zien.
@MammieP Ik ben ook verkouden geweest en het is er ook nog niet helemaal uit. Ik vind het ook heerlijk om al eens te kijken in de kamer.. heb de kleertjes nog wel in plastic geurloze zakken zitten..ze zijn wel al gewassen en gestreken.. wil ze eigenlijk wel al goed en mooi in de kast leggen, maar ik wacht nog maar even Geen pijnbestrijding.. knap hoor ik ga ook niet in eerste instantie voor een ruggenprik ofzo, maar wil wel iets achter de hand hebben zeg maar
Goeiemorgen!! Tazzie, balen van je placenta Irritant he Patricia.. Steeds als jedenkt er van af te zijn komt het terug... Hier weinig nieuws.. Gister laatste werkdagje gehad Nu maar afwachten tot het beter weer wordt dan kan k gericht gaan wassen.. Heb nl niet al te veel ruimte om dingen op te hangen en wil t niet in de droger hebben
Hé meiden, sorry dat ik hier bijna nooit reageer hoor. Lees af en toe wel een beetje hoor, maar kan me er soms ook niet toe zetten. Zoveel andere dingen te doen. Even een kleine update: Vorige week 4 dagen in het ziekenhuis gelegen wegens bloedverlies. Nu gelukkig weer thuis. Het is zo goed als over. Geen idee waar het door kwam. Daarom moest ik daar ook ter observatie blijven. Nu moet ik het rustiger aan doen dus zit nu lekker thuis in de ziektewet. Ach, volgende weer zou ik toch al met verlof gaan dus die dat weekje maakt ook niks uit. Verder wel snel moe en begin het gewicht van de baby wel te voelen. In mijn hoofd nog erg druk met van alles. Hoop dat het met iedereen goed gaat. Liefs, S.
Dreamer geniet van je verlof!! En nu maar aftellen. Secondlife doe maar lekker rustig aan, jeetje wat zul je geschrokken zijn.
secondlife jeetje das schrikken.. doe maar lekker rustig aan.. dreamer geniet van je verlof allemaal mensen die verkouden zijn.. stjal leuk je bestelling van babydump binnen.. welke babyfoon hebben jullie? (en de rest? welke hebben jullie?) ik moet nog 3 daagjes werken.. morgen, maandag en dinsdag.. en dan eindelijk verlof.. kijk er enorm naar uit! baal wel van mn placenta ja.. zou graag normaal bevallen, maar ja tis afwachten.. wel fijn dat we zo extra onder controle zijn. wel zijn de extra echo's wel prettig
Tazzie wat vervelend van je placenta, hoop dat alles goed komt. En hoe je kindje ook te wereld komt, als jullie kindje maar gezond is! nog even over dat scheren. Ik probeer het ook bij te houden, maar ik zie ook niets meer. Er gebeurd nu ook niet zoveel in bed. (eigenlijk de hele zwangerschap al niet) maar voor de hygiene en om ontstekkingen te voorkomen, vind ik het wel prettig als het bij de bevalling er een beetje redelijk uitziet. Ik heb ik mijn ziekenhuis tas. kleding voor mij, trainingsbroek, dikke sokken en een paar shirtjes, en van die oma onderbroeken. zeep, borstel, deo enz. Wat eten voor als ik flauw wordt. Voro de baby een pakje met sok, muts (in een plastick tas) verder heb ik altijd mijn vk kaart en ponskaartje in mijn handtas voor het geval en mijn fototoestel. Zorg dat er ook altijd genoeg benzine in de auto zit. En je 50 cent hebt voor een rolstoel. nou ik ga weer even verder. Fijne weekend allemaal x
Gisteren het kinderfeestje gehad van onze dochter Felicity. We zijn naar een binnenspeeltuin geweest waar de meisjes zich heerlijk hebben kunnen uitleven. ...... Moe maar voldaan gingen we ook naar huis. Ik word hier helemaal vrolijk van daarom wil ik deze foto graag met jullie delen (PS: derde meisje is me dochter op de foto)
Leuke foto patricia, Ik heb een luier dag gehad vandaag. Gister avond meiden avond.de hele avond op een stoel gezetten, dan kan ik dus nieg meer. Vandaag de hele dag van bij komen..... Ik was ook zo moe vandaag. Ik heb de hele dag geslapen en ga nu weer lekker slapen.
Goedemorgen, Blegh... Net weer een huilend meisje uitgezwaaid. Ze vind het zo spannend om naar school te gaan. Ze zat al te treuzelen met eten en onder het haren kammen kwamen de tranen. Eerst zei ze dat ze nog zo moe was, maar al vragend kwam er toch uit dat ze het spannend vond en helemaal niet wilde. Gelukkig was Peter er, die zou ze toch al weg brengen. Na veel praten en gelukkig niet toegeven ging ze huilend in de auto weg. Steeds weer die oogjes die vollopen met tranen. Moet er zelf van huilen. Verder alles z'n gangetje. Vorige week controle gehad bij de VK. Kindje gaat goed. Veel vruchtwater. Het lag al met het hoofdje naar beneden en al erg laag. Of het helemaal al ingedaald was kon ze niet zeggen. M'n buik is erg gevoelig, zeker het onderste stuk, dat doet gewoon pijn als je er aan komt. Vanaf m'n schaambot tot halverwege m'n navel. Dat stuk is ook verhard. Dus om te voelen moest ze me pijn doen en daar had ik geen zin in. Ze hoeven pas met 36 weken echt goed te liggen dus mag ze de volgende keer pas voelen. Dan ook gelijk de liggingsecho al ben ik er zelf erg zeker van dat ik billen voel bij m'n ribben en geen hoofd. Maar goed, het is standaard en ik vind het natuurlijk prima om nog even te kunnen kijken. Werken ze bij jullie ook met een bevalplan? Er zijn wel wat dingen die ik juist wel of juist niet wil. Zit er zelfs over na te denken om zelf de navelstreng door te knippen. Lijkt me heel bijzonder. En ik bespreek zulke dingen natuurlijk van te voren met Peter zodat hij precies weet wat ik wel en niet wil, maar de VK en de kraam (die hier waarschijnlijk meegaat naar het ZH) willen dat het duidelijk op papier staat. Ook wat je wil of niet wil aan pijnbestrijding. Ik heb een folder meegekregen bij de VK en daarin staan de voor en nadelen van alle soorten pijnbestijding. En mijn keus is al gemaakt. Ik wil geen pijnbestrijding. De nadelen vind ik te groot. Ik heb een nare ervaring met morfine. Reageerde heel heftig toen en dat wil ik niet nog een keer. En die middelen zijn morfine achtig en dus weet ik niet hoe ik daarop reageer. Komende week alles maar eens duidelijk op papier zetten. Nu maar eens koffie maken en wachten tot Peter belt dat hij onderweg is naar z'n werk. Bah, heb zo'n naar gevoel nu. En ben zo blij dat hij ze weg gaat brengen.
Hier lag het hoofdje nog niet in de bekken maar meer in de zij. Maar de verloskundige zei dat het geen probleem was want als ze wilde kon ze het hoofdje zo in de bekken krijgen. Weet je ik kan maar niet wennen aan het idee dat de baby zelfs deze maand nog kan komen. Ik zie niet op tegen de bevalling. Ik heb de eerste de bevalling als positief ervaren maar ik begin het wel weer allemaal spannend te vinden. Boney het is wel bijzonder als je zelf de navelstreng door gaat knippen. Ik mag van me man het ook doen bij de eerste heeft hij het gedaan. Maar ik kijk wel wat me behoefte is op dat moment.
Goeiemorgen.. Kheb geen idee hoe dat hier zit met bevalplan.. Maar scheelt, mn vriend weet wel hoe ik overal over denk dus Hij mag iig onder geen voorwaarde weg zolang de kleine nog niet geboren is.. Volgende week afspraak met de gyn dus hoop dan meer te weten te komen... Oooh dames, k krijg zoooo de kriebels he nu... Van die bevalkriebels.. Gaat t wel goed, kán ik het uberhaupt wel.. Pijnstilling ben ik nog niet over uit trouwens.. Als ik het echt niet redt zonder wil ik het wel, maar weet niet of je dat op het laatste moment nog kan aangeve? Plus nesteldrang slaat ook toe.. Zo beginnen aan de eerste was.. Hebben jullie de kleertjes trouwens in de droger gedaan? Vind dat zo tricky nl...
Kleertjes kunnen prima in de droger. Waarom niet? Ik heb wel wat minder wasmiddel gebruikt en geen wasverzachter. Voor de kleertjes die ik dan ophing en ze toch zacht wilde hebben deed ik een scheutje azijn in het wasverzachterbakje. Ik heb de babykleertjes zo goed als allemaal gewassen en ben nu bezig met het beddengoed. Afgelopen weekend ook de waterdichte matrashoes op m'n bed gedaan. Maar wat een rotding is dat. Ik heb het altijd al zo warm en dus slaap ik alleen onder het zomerdekbed. En nu dus zo'n zweetding er onder. Maar bij Tessa begon het allemaal met het breken van de vliezen 's nachts en geloof me, die plas wil je niet in je bed hebben. Ik heb er overheen nog een molton gedaan en daar overheen een gewone katoenen matrashoes. Neem het iig het zweet nog een beetje op.
Das idd wel een goeie, ook een molton voor ons eigen bed gebruiken... Bedoel jij nu die matjes die in je kraampakket zitten die je al gebruikt?
Nee, niet die matjes. Als je vliezen echt breken in bed dan is zelfs zo'n matje niet genoeg. Ik heb echt een matrashoes die waterdicht is. Te koop bij de hema en vast nog wel andere winkels. M'n dochter heeft er ook 1 in haar bed voor als ze een ongelukje heeft. Het is gewoon een matrashoes met een plastic onderkant. Ik heb wel een paar van die matjes naast m'n bed liggen. Bij Tessa braken de vliezen in bed, ben toen snel uit bed gegaan en alles op de vloer laten lopen. We hadden toen laminaat. Maar nu hebben we vloerbedekking en een oud huis met een houten plafond. Mochten m'n vliezen breken kan ik snel de matjes uit het kraampakket er onder leggen.