Ik zie een lege link Boney!! Maar moet vd week toch nog bij hema zijn want greep gister in de stad ook al mis naar de moltonhoeslakentje voor beebje...
Ja ik moet ook nog wat op bed leggen voor het geval dat de vliezen daarin spontaan breken. Bij de eerste brak de verloskundige de vliezen maar elke bevalling is weer anders.
he bdankt voor de tip boney, Ik ga morgen meteen halen. De vorige keer had ik ons oude matras op ons bed gelegd dus kon het me niet zoveel schelen als mijn vliezen zouden breken in bed. (toen zijn in het ziekenhuis mijn vliezen gebroken) ook voor het bed van Bas inderdaad eff halen Nog even over pijnbestrijding. Ik wil geen ruggenprik of zo. De vorige keer kon ik de weeeen goed ophangen. Ik ben er heilig van overtuigd dat hoe beter je ontspant, hoe sneller het gaat en hoe minder pijn je hebt. Op het moment dat je denk: dit houd ik geen uren meer vol! dan ben je (meestal) al op het eind. dat is het ook al te laat voor pijnbestrijding. Je lichaam maakt een stof aan endorfine of zo, wat de pijn ook stilt. Maar mocht ik dit keer al 12 uur heftige weeen hebben, en pas 2 cm ontsluiting dan wi lik wel een ruggenprik. Iedere bevalling is tenslotte anders.... Gek dat we daar nu over gaan praten. Komt zo dichtbij. Ik doe al mijn kleertjes lekker in de wasdroger. Worden ze lekker zacht! Ik maak geen geboorteplan. Ik laat het gewoon over me heen komen. Mijn zus is er ook bij (als het goed is, zij heeft natuurlijk ook 2 kindjes waar alles maar voor regeld moet zijn) Mijn man knipt de navelstreng door en verder gaat mijn zus filmen (van de zijkant, niet er vet in. Dat heb ik bij haar ook gedaan) en als hij op mijn buik ligt wil ik dat de kraamhulp foto's maakt,(als het allemaal mogelijk is) Ja en ik wil dat mijn zus zijn eerste pakje aantrekt. Dat heb ik ook gedaan bij mijn nichtje, echt zo leuk.... Ik heb toch aardig wat wensen. Misschien toch maar een keer opschrijven.... Ik heb wel een hele waslijst voor de kraamhulp. Zo wil ik niet dat zij de baby de fles geeft (mocht het niet goed gaan met de borstvoeding) Mijn buik is trouwens weer een kilometer gegroeid, begin er mu wel een beetje last van te krijgen Phffffff
Hoi meiden. Even update van mij ben gisterochtend met lichte bloeding opgenomen in het ziekenhuis. Ctg gehad was goed. Echo van baby was ook goed. Helaas vannacht om half 1 weer wat bloed kan nu ff niet meer slapen. Baby is gelukkig nu wel aan t bewegen maar gok dat ik komende 2 dagen nog wel in t ziekenhuis lig. Heb al een longrijpingsspuit voor de baby gehad voor de zekerheid. Morgenochtend nog 1tje.
@Tazzie jeetje dat is zeker schrikken!!! Hoop dat alles goed met je gaat en met de beeb! Hoe is het vannacht nog gegaan? Hier doen we ook aan een geboorteplan. Je kan er heel makkelijk een maken op www.knov.nl Vragen beantwoorden en printen maar! Ik heb wel gekozen voor pijnbestrijding, maar dan de geboorte Tens. Kent iemand van jullie dat? Wil het verder ook zonder ruggenprik proberen, behalve als ik het echt niet meer trek ofzo, maar heb nog geen idee hoe mn bevalling ga verlopen natuurlijk. Hier bijna alles gewassen, maar nog wel in zakjes gedaan (geurloos) leg ze binnenkort allemaal netjes neer hoor maar ik ben wat minder ver dan jullie. Aankomende vrijdag hebben we nog een 3d echo en de placenta lokalisatie echo. Ben benieuwd of de 3d echo dit keer wel lukt. Fijne dag allemaal!
Nacht goed doorgekomen verder. Baby is aardig actief. Zometeen nog wel ctg. Bloedverlies lijkt gestopt. Hoop t maar.
Tazzie, dat is schrikken. Misschien komt jullie kindje dan al heel snel. Gelukkig kan dat in deze tijd ook en word je goed in de gaten gehouden. Houd je ons op de hoogte!
Hier vanmorgen de intake gehad.. Vrouw die hier kwam was vaste klant bij mij in de winkel dus voelde wel gelijk vertrouwd zegmaar.. Ze vroeg alleen of k bezwaar had tegen een leerling? Nja niet als ze meelopen met een ervaren iemand, maar wil niet zo'n leerling alleen hebben omdat wij zelf ook nog helemaal blanco hier in staan... Ben ik dan heel raar?! Beebje vind t iig allemaal wel gezellig de laatste dagen.. Goed te merken dat k meer thuis ben en dus meer rust kan pakken... Heb dr de laatste tijd langn ie zo veel gevoeld als de afgelopen dagen Gezelligheid ten top
Dreamer de keuze is helemasl aan jullie en je moet doen waar jij je prettig bij voelt, jij moet je kunnen ontspannen zodat de bevalling goed verloopt. Dus als dit voor jou werkt is het toch goed. Tazzie hoe is het bij jullie? Komen die bloedingen van je placenta? Ik zit de hele dag aan je te denken....
Jeetje Tazzie, wat schrikken! Hoe is het nu? Heel veel sterkte. Dreamer, het is jullie huis, jullie kind en jou kraamtijd. Ik zou een leerling ook niet alleen willen en volgens mij doen ze dat ook niet. Alleen als een leerling alle punten heeft behaald die ze moet kunnen. Aan een leerling erbij, dus dat ze met z'n 2jes waren zou ik ook echt over na moeten denken. Als je nog kleine kinderen thuis hebt lopen kan het heel fijn zijn. Dat heb ik bij m'n zus gezien. Ze hadden alle tijd voor de andere kinderen. Dus gewoon zeggen wat je wel en niet wil. Dat is helemaal niet raar.
Bloedingen komen inderdaad van p placenta.op zich vandaag was t rustig maar nu wat gespannen buiken dus ben bang dat t vannacht wel weer op bloeding uitdraait.
Zkhs nog. Mag pas naar huis als ik 24 uur lang geen bloedingen heb gehad. En daarbij ook gen verlies als ik even rondloop.
Pfff, heftig hoor. Dus toch die placenta. Komt dat omdat hij voor de opening ligt? Heb je dan sneller kans op bloedingen? En wat als je blijft bloeden? Wat gaan ze dan doen? Sterkte ermee meid.
Ohh gelukkig, dan is er ook snel hulp mocht er iets gebeuren. Hopen dat de kleine nog eff blijft zitten. Anders spoed keuzersnede? Ik heb vandaag trouwens echo gehad vandaag. Alles goed. Gemiddeld kind. Dus geenzwangerschapsuiker en geen reuze baby zoals bas en met mijn 4110 gr
Zo dan, 4110! Tessa was 3070 Ruim een kilo lichter dus. En ook nu zeggen ze dat dit geen groot kindje word. Kan ook bijna niet anders. Ik ben zelf maar 1.60 en Peter is ook niet echt lang. Gewoon gemiddeld. Ik ga naar bed. Trusten. Tazzie, ik hoop dat je een beetje kan slapen.
Hen wonderbaarlijk goedgeslapen van 11 tot half 3 toen naar de wc en weer bloedverlies daarna baby maar even wakker gemaakt in mn buik. Half tot half 6 geslapen en gelijk door tot kwat over 7. Nog stteds beetje verlies met afvegen. Baby is ook kalm net wel reactie gehad door porren met mn hand vond ie niet zo leuk.