Janneke1982 Fijn dat de echo en controle goed waren! Dus als ik het goed begrijp is jullie kleintje ook al ingedaald. Ook voor jullie dus waarschijnlijk een iets kleinere baby.
janneke fijn dat de controles goed waren en een kleintje dus patricia ook een kleintje.. dreamer gefeliciteerd met jullie dochter.. ben benieuwd naar der naam! ben ook benieuwd wie van jullie de volgende is
@mammiePatries Ik vond vanmorgen een topic over 'had ik maar geweten dat' en daar stond heel veel over knipjes en scheurtjes en hechtingen... misschien dat je daar eens kan kijken. Volgens mij was dat onder het kopje : Bevallen. @Janneke ook een kleintje! Bij ons wordt een lange, dunne verwacht Vanmiddag bij VK geweest en alles goed. Bloeddruk was ook weer wat gedaald en dat is erg fijn natuurlijk. @Miss Geul had overal last van.. krampje, rugpijn, buikpijn etc etc haha, dus kon gewoon niet lekker meer slapen.
http://www.zwangerschapspagina.nl/de-bevalling/343741-waarom-heeft-niemand-verteld.html dit is de link.. werkt dat zo???
ja sjtal je link werkt, ik heb daar ook een keer mee zitten lezen maar werd onrustig van de verhalen die ik daar las ik hoop dat die pijn snel minder wordt hoor sjtal en dat je vannacht goed gaat slapen, ik had vanavond lol, ik tegen mijn vriend ik heb eindelijk lekker rustig geslapen en hij keek me schaapachtig aan, zo van rustig, rustig je bewoog alle kanten op, je hebt misschien niet gewandeld maar wel gedraaid en bewogen hoor. maar ik werdt uitgerust wakker
Ik had vanavond theori avond ovrr bevallen. Manlief mocht ook mee, moest hij voetballen missen! Echt super leuk om alles weer eff te horen. Ik heb er helemaal zin in!
Dreamer van harte Ik lees steeds mee maar kom niet aan reageren toe en ben nu de helft vergeten.. Knip/scheur... Bij jason ben ik ingeknipt en dus gehecht hij is ket de vacuum gehaald. 1 als ze zien dat je zal inscheuren dan knippen ze het al en dat wordt altijd tijdens een wee verdoofd en eventueel geknipt ook tijdens een wee. Goed spoelen na het.plassen is.belangrijk ik plaste onder de douche en veel zitten, gewoon in een stoel oofzo maar ga niet op een zwemband zitten dan heb je kans dat je hechtingen gaan zwellen en dat doet zeer. Was bij jason binnen een week van de hechtingen af. Een paar keer.per dag ging ik met een handoek op bed liggen zinder broek of onderbroek geeoon ff lekker laten luchten en zo nu en dan een koud maandverbandje uit de vriezer er tegen.aan als het te veel trekt of je er toch last van hebt Iedereen ervaart het anders maar de tip van.mijn gyn om er gewoon op te gaan zitten werkte het beste. ben nu niet ingescheurd en ook niet ingeknipt ze hebben wel bij me schaamlip gehecht ergens van binnen want het was geschaafd. Janneke dat is dan zeker een kleinntje voor jou. Hier verder alles goed, Jessie doet het goed maar blijft wel erg schommelen in dr temp en drinkt niet echt.goed, ze zit al 2 dagen op 45 cc terwijl het nu 60 moet zijn. Drinkt ze morgen nog geen 55cc en schommelt dr temp nog zo dan moeten we de vk bellen pfff ze heeft net een flesje 60 op hopelijk straks weer. De nachten gaan goed ze komt 1x..ik heb erge last van stuwing auwww en gister verhoging erbij dus ook in de gaten houden. Voel ke verder toppie gister wel kraamtranen gehad om een stom touwtje wat vl zou spannen vroeg het al 3 dagen en gister hinh hij nog niet en toen kwam het eruit haha... Sorry voor de tikfouten zit via me.mobiel
@sjtal bedankt voor de link! Ik neem er zo eens een kijkje op ik kan nu toch niet meer slapen. Fijn trouwens dat ook bij jou alles goed was bij de vk! Gisteravond toch maar het bed verhoogd, en het in en uitstappen is nu echt verrot. Heb nu meteen last van me rug. Misschien is het effe wennen maar anders gaan de klossen er gewoon weer onderuit. Het bed is opzicht al best hoog van zichzelf. @zoe85 bedankt voor de informatie over inscheuren/knippen! Had jij trouwens oplosbare hechtingen? Knap trouwens dat Jessie maar 1x komt in de nacht! Las alleen dat haar temp schommelt en dat ze iets meer moet gaan drinken hopelijk gaat dat snel beter!
Goedenmorgen ladies, Zoe, wat fijn dat jessie maar 1x komt. Ee wonderkind. Hopelijk gaat het drinken vandaag beter. Geef je bv in fles of fles? Lekker je raam tranen latenrlopen, heerlijk. fijn dat er nu ook niet geknipt werd. Kan je nu ook beter zitten? Bij mij was het de eerste 3 dagen heel pijnlijk. Maar geneest snel. Ik had meer last van mijn blauwe plekken daar hihi Vandaag niets op de planning staaan. Wat zal ik gaan doen?
Goedemorgen, Vandaag een heerlijk dagje tegemoed. Tessa is op school. Die word opgehaald door m'n schoonmama en blijft daar vanmiddag. Ik heb net even een snel opruimrondje gedaan. Zit nu met koffie. Straks naar boven, ook daar een wasopruimrondje en dan ben ik klaar en ga lekker in bed. Ik doe ook echt niks meer vandaag. Telefoon gaat op stil. Lekker rustig. Bij Tessa ben ik geknipt. Die is na ruim een uur persen met de vacuum geboren. Ik ben verdoofd toen. Kreeg een prik in m'n schaamlip en toen een knip. Heb er op dat moment niet veel van gevoeld. Maar daarna.... Heb er zo veel last van gehad. Echt niet leuk meer. De 1e week kon ik bijna niet lopen. Het deed zo'n pijn en het zat te trekken. Ook ik lag te 'luchten' op bed. Het waren oplosbare hechtingen. Had inwendig er ook nog zitten. De uitwendige, dus alleen de hechtingen die je van buiten kon zien zitten heb ik er zelf na een week of 2 uit liggen knippen. En daarna voelde het gelijk een stuk beter. Volgende keer zou ik even langs een dokter of VK gaan zodat die ze er uit kan halen. De houding is niet zo makkelijk, maar ben zelf verpleegkundige en wist hoe het moest. De inwendige had ik geen last van. Voelde ze wel zitten en de draadjes werden steeds dunner. Na een week of 5 voelde ik dat ze zo los zaten dat ik onder de douche ze met m'n vinger er gewoon uit kon trekken. Daarna gelijk een stuk minder last van de geur. Want ik vond mezelf echt ruiken daar beneden. Er blijven toch bloedrestjes zitten aan de touwtjes. Ik vond het niet fris iig. Na een tijdje had ik nergens last meer van. Ja met fietsen of zo. Maar ben er volledig van hersteld gelukkig. Ik was echt bang dat ik er altijd last van zou houden. Nu heb ik aangegeven dat ik echt bang ben voor hechtingen. Het heeft toen wel m'n kraamweek een beetje verziekt. Kijk, wat moet dat moet, maar als het even kan liever niet. Staat ook in m'n beval plan. Las later ook dat je met een vacuum dus helemaal niet ingeknipt hoeft te worden, maar in dat ZH was dat standaard. Ik beval nu in een ZH waar dat niet standaard is gelukkig. We hopen er maar het beste van. Zoe, wat fijn dat Jessie doorslaapt. Maar wel jammer dat ze te weinig drinkt. Misschien toch 's nachts een extra voeding geven?
goede morgen dames, @janneke wat is daar allemaal besproken dan? ik ben vergeten dat soort dingen te regelen. @zoë balen van jessie d'r temp en drinken, gelukkig gaat het verder goed en vergeet jezelf inderdaad niet hoor in de zorg voor je kind. @mama patricia balen zeg van je rus nu het bed verhoogd is. @boney wat heb jij alles al vroeg gedaan, ik heb net mijn ontbijt op en zit nog aan de koffie, heb wel al een was aangezet en je hebt een lekkere rustdag ingepland dat is ook goed voor je. @ego hier een redelijke nacht, het duurde effe voor ik sliep omdat mijn buik erg rommelde een stekende pijn in mijn onderbuik, die had ik nog niet gehad dus dat was effe lastig en het maakte niet uit hoe ik ging liggen alles deed pijn. maar om een uur of 2 was dat over gelukkig en viel ik alsnog in slaap. en 9 uur ging mijn wekker weer, vandaag ga ik wat in het huishouden doen en gezellig zitten met mijn zus vanmiddag die langs komt.
Boney ook nog bedankt voor de info over de knip/hechtingen! Kijk als het moet dan moet het! Maar als het eindelijk helemaal niet noodzakelijk is vind ik dat ze het dan ook niet moeten doen. Mijn angst zit daar dan ook meer. Maar goed dat geef ik echter nog wel aan.
heeft een van de al mama's een draagdoek of zak gehad voor de kleine? zo ja welke? ik mag met Lucas naar buiten, maar kan zelf de kinderwagen niet naar beneden krijgen (3 hoog flat zonder lift en ik mag het nog lang niet tillen ivm de wond) alleen Lucas zelf.. Dan lijkt me een draagdoek of zak wel prettig kan ik toch eventjes een rondje buiten lopen..
Ik heb trouwens sterk het idee dat de kleine in me buik pas in week 41 komt pff. 12 april moet ik terug komen bij de vk. Over 5 dagen, 9 april ben ik volgens de termijnecho 40 weken zw. 16 april ben ik pas 41 weken kun je na gaan. @tazzie irritant dat je geen lift hebt in de flat! Ik woon ook in een flat 2 hoog, gelukkig hebben wij hier dan wel een lift. Ik heb zelf een BabyBjorn Draagzak maar die heb ik bij Felicity eindelijk maar een keer gebruikt, dit omdat ik persoonlijk die draagzak een beetje eng vind en niet zo handig in gebruik. Ik neig meer naar een draagdoek.(maar ik zelf heb daar geen ervaring mee)
Hier ook geen ervaring met een echt doek. Ik had een lodger shelter. Niet veel gebruikt. Vond hem te warm en haar houding er in vond ik niet goed. Nu wil ik een echte geweven draagdoek, maar die koop ik pas als ik bevallen ben en denk dat het wat voor ons is. Maar er zijn hier op het forum wel draagdoek topics. Daar zijn mama's die je wel kunnen helpen. Bij Tessa ben ik vandaag bevallen. 39.4
heb wat verschillende topics erover gelezen.. heb net de babylonia van de babydump besteld.. hopelijk morgen in huis.. een draagdoek is dat..
Patricia ik had oplosbare hechtingen en nu ook weer. Ik zou het op je af laten komen als het niet hoeft doen ze het ook niet. Boney balen dat je zo moeilijk kon lopen, dit had ik dan weer niet ook niet dat ik moeilijk kon zitten. Wel het plassen op de wc ging niet omdat ik het idee had dat het open scheurde wat niet zo was... Nu zit ik natuurlijk wel 10x beter... Wakker maken voor een voeding werkt niet bij onze dame zijn we achter dan eet ze dus helemaal niet
Boney ik heb een draagzak van babybjorn. Mijn man wilde deze hebben, uiteindelijke heb ik er alleen maar mee gelopen want hij vond het zo zwaar.. de sportman. Ik vond het echt heerlijk zitten. Rug goed ondersteund en kindje dichtbij je. Zo.n wikkeldoek lijst me ook wel wat maar heel ingewikkeld om in elkaar ze knopen en dan ben ik bang dat het los raakt. Ook zo makkelijk met boodschappen doen, kind uit de maxicosi zo in de draagzak winkel in en uit. Lekker makkeijk! Zal je veel plezier van hebben. Miss geul, gister hebben we vooral het proces van de bevalling doorgenomen, wat er op elk moment gaat gebeuren (ongeveer) en hoe de partner hierbij kan helpen. Bij de eerste heb ik ook niet zo'n avond gehad en heb het toen niet gemist. Nu gaf mijn fysio toevallig een info avond en omdat manlief zo lekker loopt te stressen hier over de bevalling dacht ik dat het misschien voor hem vooral zou helpen een beetje rustig te worden. Dan is ook wel gelukt en ik heb vooral zin in de bevalling gekregen...... Wat wel belangrijk is dat je goed luisterd naar de instructie van de vk. Als ze zegt NIET persen, doe dat dan ook NIET want dan scheur je uit. Hoe moeilijk het ook is. Patricia, als je de instelling van week 41 hebt, valt het altijd mee toch.... Ik ben pas 2 mei 41 week. Ik hoop echt dat hij in april komt maar dan niet op koninginnendag als het eff kan..... Nou ik ga nog eff liggen. Bas ligt ook op bed
Lekker veel gekletst!!! Voel me een beetje bleeeeeeeh dus reageer later wel wat beter Over draagdoeken... wil ik oook! Vind ze best duur. Heb al een Lodger, maar die wil ik weer verkopen. Hier dacht ik gisteren dat het bijna begonnen was ofzo.. had echt pijn krampen en die kwamen elke 15min ofzo.. en hielden dan even aan.. ben onder een warme douche gaan staan en mn bed in gekropen, toen zakte het eigenlijk al snel. Voel me vandaag futloos en heb nergens zin in. Ik kan mij niet zo goed ontspannen en ik kan niet echt genieten van het niets doen (vooral het niets kunnen) Hebben jullie dat ook? Ik trek mij weer even terug! Fijne avond
Sjtal, dat heb ik vandaag ook. Ben normaal best goed in niets doen, maar kan me niet ontspannen vandaag. Vreemd. Heb tussendoor nog wat dingen lopen poetsen en opruimen. En dat mocht niet van mezelf. Het is ook niet nodig, alles is netjes in huis en opgeruimd. Lig nu weer een tijdje in bed, maar ga er uit. Lig niet lekker ontspannen.