april 2012 baby's

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door beccy, 16 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaSamm

MamaSamm Bekend lid

23 okt 2011
    942
    24
    18
    Bloggen op weerzownmamablogger.wordpress.com
    Drenthe
    Wij hebben weer voor een ziekenhuis bevalling gekozen! Eerste x wouden we gewoon het zekere voor het onzeker nemen, al woonde we op nog geen 5 min van het ziekenhuis af. Achteraf heel blij mee geweest! Niets ernstigs, maar toch dingetjes waar anders een hoop stress had bij komen kijken.
    Nu weer gewoon op safe spelen, en we hebben in dit huis niet zo'n comfi douche voor na de bevalling. Er kan namelijk geen stoel of krukje in de douchebak, en ik ga niet staan na de bevalling.
    Maar wat je zegt van alles lekker thuis bij de hand lijkt me ook wel heel lekker hoor! Geen heen en weer gereis. Lekker in een vertrouwde omgeving.. Laat maar weten wat jullie keuze is! Ik ben wel benieuwd.

@ Tazzie: Pijn onder in de buik?? Ik hoop voor je dat het bandenpijn is! Niet dat dat een fijn gevoel is :( Ik had er deze zwangerschap alweer vroeg last van, maar is gelukkig weer helemaal opgehouden!

@ Boney: Ik zal het toch wel aan je vk vertellen hoor, je kunt het beter zeker weten!

2. nina87

nina87 Lid

25 okt 2011
    6
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ha mede-mommies-to-be!

Meng me even in jullie clubje, ben nieuw hier & erg benieuwd naar jullie ervaringen & verhalen!
    Zwanger van 1e kindje, vol verwachting klopt ons hart!
    Met de beeb gaat het goed, ben zelf helaas nog steeds erg misselijk en aan het overgeven, hoopte na 16 wkn zonder medicatie weer normaal te kunnen eten, maar tgaat nog niet.

Leuk met anderen te delen, beleven & praten!
    Liefs mij

3. Janneke1982

Janneke1982 Fanatiek lid

21 sep 2011
    1.170
    0
    0
    NULL
    NULL
    Boney, ik wilde je niet bang maken. het klinkt mij alleen heel bekend. Vooral als je tikt: het zal er wel bij horen! Nee dus. volgende week aankaarten bij VK is verstandig!

Ik mag pas 16 nov pas weer naar de vk. Duurt echt lang...

4. MamaSamm

MamaSamm Bekend lid

23 okt 2011
    942
    24
    18
    Drenthe
  5. Boney

Boney VIP lid

23 dec 2006
    16.784
    0
    36
    Hoi!

Ik kopieer even m'n stukje van het febr. topic

Ik heb de VK gebeld en ben helemaal niet blij :( Het is echt niet normaal dat ik zulke klachten heb. Ze zei dat ik naar de fysio moest. Ik ga uitzoeken of ik dat vergoed krijg en hoeveel.
    Ook zei ze gelijk dat m'n werk lichamelijk veel te zwaar is en ik halve dagen moet gaan werken :$ Dat wil ik echt voorlopig nog niet doen. Toen ik dat zei, zei ze dat ik deze klachten echt serieus moet nemen. Ze zei ook dat ze geen briefje mag schrijven voor m'n werkgever, maar anders had ze dat gelijk gedaan. Maar dat mag schijnbaar tegenwoordig niet meer.
    Ook zei ze dat ik zo'n anita buikband kan proberen. En vooral niet te veel traplopen, tillen, bukken en fietsen.
    Traplopen merk ik ook. Zeker als ik dan ook nog een wasmand met was mee moet zeulen.
    Ik ga eerst maar eens langs een fysio om te kijken wat die te vertellen heeft. Die heeft misschien toch weer hele andere adviezen en die heeft er wat meer verstand van lijkt me dan een VK. Ik baal er echt van, zeker omdat ik zelf merk dat dit echt serieus is. Het voelt gewoon niet goed daar beneden.
    Ik ben verdorie nog maar goed 16 weken zwanger. Dit kan ik echt niet gebruiken. De tuin moet nog winter klaar, we hebben enorm veel blad wat we steeds weg moeten werken van de oprit enzo. En daarbij wil ik gewoon nog volledig willen werken.
    Bah...

6. MamaSamm

MamaSamm Bekend lid

23 okt 2011
    942
    24
    18
    Drenthe
    Wow boney, dat is niet niks!
    En dat inderdaad al zo vroeg in je zwangerschap, maar dat verteld ook genoeg over wat als je wel gewoon zo doorgaat.. dat lijkt me dus niet slim :(
    Laat het nog maar even op je inwerken, want zoiets komt vast rauw op je dak. Heel veel sterkte in elk geval!

Nu moet ik toch echt snel afsluiten, want kmoet zo richting de VK!
    Doeghii

7. sjtal

sjtal Actief lid

7 aug 2011
    296
    0
    0
    NULL
    Zeeland
    Hallo!
    Ik moet wel in het ziekenhuis bevallen! Wij wonen aan de andere kant van het kanaal en dan mag je niet thuis bevallen. Als er dan complicaties optreden en de brug staat toevallig open, ben je te laat. Ik vind het niet zo erg hoor, want in het ziekenhuis heb je alles bij de hand ;)

8. Boney

Boney VIP lid

23 dec 2006
    16.784
    0
    36
    Ik ga denk ik ook in het ZH bevallen. Bij Tessa ook gedaan en achteraf maar goed ook.
    Al lijkt het me heerlijk om thuis te zijn. Maar ik durf de gok niet te nemen denk ik. Maar je mag op het laatste moment nog beslissen.

9. Janneke1982

Janneke1982 Fanatiek lid

21 sep 2011
    1.170
    0
    0
    NULL
    NULL
    boney, balen voor je. Ik had gehoopt dat het toch mee viel, zoals je zelf al hoopte.

Ik ben de vorige keer in het ziekenhuis bevallen, dat beviel me prima. Heerlijk aan de weeenopwekkers. ik kon precies zien wanneer de wee zijn piek bereikt had. Verder ook geen troep thuis. Het vruchtwater bleef maar komen......
    Nu zit ik toch te denken om thuis te bevallen. Ik weet nog dat ik de in het ziekenhuis na de bevalling honger had, na de hele dag niets eten. Na veel aandringen kreeg ik een broodje. Ook duurde het lang voor ik naar huis mocht. Papieren, wisseling van de wacht. Ik heb echt 1,5 uur zitten wachten. Thuis meteen lekker je eigen ben in. Het lijkt me wel wat. Ik wil ook vragen of mijn zus bij de bevalling is want ik wil het dit keer ook gefilmd hebben. Dat het ik de vorige keer ook niet gedaan

10. Boney

Boney VIP lid

23 dec 2006
    16.784
    0
    36
    Ik kan maandag bij de fysio terecht. Ik hoop dat er dan meer duidelijk wordt.
    En nu slapen.... ;)

11. tazzie

tazzie Fanatiek lid

28 okt 2010
    3.442
    0
    36
    Nina welkom. balen dat je nog steeds zo misselijk bent zeg. hoop dat dat snel over gaat..

Boney dat klinkt inderdaad niet goed zeg :( wat balen.. hoop dat je wat aan de fysio hebt!

mamasamm.. ja nou ja pijn.. een heel zeurend gevoel is het. en niet de hele dag door verder gelukkig. Vanmorgen voor de zekerheid urine laten testen maar geen blaasonsteking zeiden ze. Denk dat het er dan maar gewoon bijhoort. Volgende week donderdag weer naar de verloskundige. Daar eens over hebben hoe en wat..

Gister kreeg ik een smsje van de leenbakker dat de gordijnen klaar waren. Dus die vandaag opgehaald en ze hangen al op de beebkamer :) erg leuk :)

jullie al beetje met de kamers bezig?

12. Boney

Boney VIP lid

23 dec 2006
    16.784
    0
    36
    Ik ben helemaal nog NIET met de babykamer/uitzet bezig. Heb nog niks gedaan of uitgezocht. Ik wil iig wachten tot na de 20 weken echo. Dan weet ik ook of ik alle roze kleertjes weg moet doen of in de kast moet leggen ;)

13. tazzie

tazzie Fanatiek lid

28 okt 2010
    3.442
    0
    36
    wij hebben de gordijnen en de basiskleur van de muren nu neutraal. (muren zijn nog niet af dat komt over een paar weken wel) kunnen voor jongen en meisje.. rest hebben we ook nog allemaal niet. kamertje enzo moet allemaal nog gekocht worden

14. MamaSamm

MamaSamm Bekend lid

23 okt 2011
    942
    24
    18
    Drenthe
    Wij zijn ook nog niet met de babykamer bezig. Ook eerst de 20 weken echo afwachten. Verder weet ik wel wat ik wil, en baby meubeltjes hebben we wel duss.. :D

15. Secondlife

Secondlife Actief lid

17 aug 2010
    361
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hé zwangerita's!

Wat vreselijke balen voor je Boney! Hoop dat de fysio je wat gaat helpen. En tja als je dan toch echt halve dagen moet gaan werken dan moet dat maar meid. Alles voor een gezonde beeb en sterke mama toch? Sterkte.

Tazzie, die pijn in je buik kunnen ook je banden zijn misschien of gewoon je darmen. Het blijft toch een mysterie wat er allemaal in je buik gebeurd tijdens een zwangerschap. Alles moet aan de kant voor de beeb. Dan ruimte maken kan ook pijn doen. en je baarmoeder groet natuurlijk ook flink deze weken en dat kun je voelen. Doe vooral rustig een maak je zelf niet gek. Knuffel.

Hartelijk welkom alle nieuwe meiden trouwens!

Wij gaan zeker weten weer voor het ziekenhuis dit keer. Is me de vorige keer prima bevallen. Haha! Leuke woordspeling. Tja, tenzij het natuurlijk zo snel gaat deze keer dat ik dat niet meer red. We shall see!

We zijn nog niet met de babykamer bezig. Meubeltjes hebben we al van onze dochter. Ben in gedachten al wel bezig met kleuren enzo hoor. En waar alle spullen heen moeten dat nu op de babykamer staat. Zit te denken aan 1 rode muur. Dat is makkelijk te combineren met grijs, blauw en roze enzo. We willen niet weten wat het wordt, dus moeten we het toch wat neutraal houden. En ik dacht, rood kan voor een jochie en een meiske toch?

Verder gaat het hier wel goed. Ben alleen al twee weken aan het kwakkelen. Hoesten, veel slijm en nu ook nog een verstopte neus enzo. We zullen zien wanneer dat weer over gaat. Gelukkig voel ik me er niet doodziek van. Af een toe wat rillerig maar meer niet. Mijn buikje groeit al lekker nu. Gaat toch sneller bij de tweede. We moeten nodig weer even een foto maken.

Ik dacht het misschien wel handig was om een lijstje te maken met alle namen en de bevallingsdata enzo. Goed idee? Ik begin hier onder wel.

Liefs

16. Secondlife

Secondlife Actief lid

17 aug 2010
    361
    0
    0
    NULL
    NULL
    DE ZWANGERITA'S

Secondlife - uitgerekend 18-04-2012 - Verrassing

17. tazzie

tazzie Fanatiek lid

28 okt 2010
    3.442
    0
    36
    DE ZWANGERITA'S

Tazzie - uitgerekend 17-04-2012 - hopelijk over 2 weken bekend ;)

18. tazzie

tazzie Fanatiek lid

28 okt 2010
    3.442
    0
    36
    balen dat je zo aan het kwakkelen bent. hopelijk knapt het snel op!
    En rood kan zowel voor een meisje als een jongen. :)

19. MamaSamm

MamaSamm Bekend lid

23 okt 2011
    942
    24
    18
    Drenthe
    DE ZWANGERITA'S

Tazzie - uitgerekend 17-04-2012 - hopelijk over 2 weken bekend
    MamaSamm - uitgerekend 22-04-2012 - Meisje