April 2012 gestopt met de pil..

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Liza28, 24 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Liza28

Liza28 Fanatiek lid

24 apr 2012
    1.229
    1
    0
    Marketing & Communicatie
    Brabant
    Hallo!

Ik zal me even voorstellen want ik ben hier nieuw! Mijn naam is Liza en ik kom uit de onderste helft van Nederland. Ik ben 28 jaar oud en 8 jaar samen met mijn man, waarvan bijna 3 jaar getrouwd!
    Vorige week heb ik mijn laatste pil geslikt.. Ben nu ongesteld en daarna begin ik dus niet meer aan een nieuwe strip.. Super spannend wat er nu gaat gebeuren en op ons afkomt en daarom op zoek naar mede-stoppers! Wie is er nog meer deze maand gestopt? Misschien hebben we iets aan elkaar en kunnen we in ieder geval gezellig kletsen?

Ben erg benieuwd! Hoop dat het hier snel druk wordt :)

Groetjes,
    Liza

2. Vivian

Vivian Fanatiek lid

14 okt 2011
    1.316
    0
    0
    Secretaresse
    Den Haag
    Hoi Liza! Welkom!

Ik ben ook 28 en 8 jaar samen met mij vriend (bijna 9 jaar), maar nog niet 3 jaar getrouwd :)
    Zit zelf nu in ronde 8.

Liefs,
    Vivian

3. Liza28

Liza28 Fanatiek lid

24 apr 2012
    1.229
    1
    0
    Marketing & Communicatie
    Brabant
    Hey Vivian, wat leuk!
    Je bent al een stuk langer bezig zie ik wel, maar dat mag de pret niet drukken al is het voor jou te hopen dat het wel binnenkort gaat lukken? Ik ben pas net een week gestopt en nu dus pas ongesteld (nep dan, want is nog een pil-cyclus)..
    Vind het super spannend allemaal!

4. Vivian

Vivian Fanatiek lid

14 okt 2011
    1.316
    0
    0
    Secretaresse
    Den Haag
    Ik hoop ook dat het binnenkort zal lukken! Heb nog geen extra moeite gedaan om m'n eisprong te ontdekken...... als het deze ronde niet raak is wil ik gaan temperaturen en ovulatietesten gebruiken.
    Maar of het nu ronde 1 is of ronde 8, elke maand is weer spannend hoor! Heel veel succes met zwanger worden!!

5. Liza28

Liza28 Fanatiek lid

24 apr 2012
    1.229
    1
    0
    Marketing & Communicatie
    Brabant
    Dat geloof ik inderdaad! Wil me ook niet bezig gaan houden met ovulatietesten enzo.. Althans misschien op ten duur als het nodig is maar wil het eerst zo maar eens gaan proberen.. Eerst maar eens gaan bekijken of ik uberhaupt een regelmatig cyclus heb.. Want ben jaren aan de pil geweest dus heb er echt geen idee van!
    Ben benieuwd wat er allemaal op ons af gaat komen nu haha!
    Ik wens jou ook heel veel succes, en duim uiteraard voor je.. ;)

6. Vivian

Vivian Fanatiek lid

14 okt 2011
    1.316
    0
    0
    Secretaresse
    Den Haag
    Nee, zou ik ook niet meteen mee beginnen hoor! Eerst rustig aan wennen zonder pil, en misschien is het wel zo raak bij jou! Ikzelf heb de pil Mercilon geslikt voor maarliefst 14 jaar!!! Echt heel erg lang..... en jij?

Als het deze ronde niet raak is, ga ik ronde 9 in...... dan wordt het wel tijd de eisprong te ontdekken. Ik voel ook helemaal niets namelijk. Als het na 12 rondes (een jaar dus) nog niet raak is wil ik met m'n vriend naar de huisarts en dan is het wel handig als ik iets weet over m'n eisprong.

Zal ook duimen voor jou! :)

7. Liza28

Liza28 Fanatiek lid

24 apr 2012
    1.229
    1
    0
    Marketing & Communicatie
    Brabant
    Ja heb de pil geslikt vanaf mijn 15e tot 16e, toen denk ik 2 jaar niet en toen weer van mijn 18e tot nu, kortom zeker 10 jaar aan een stuk! HAd gewoon de Mycrogynon de standaard pil zeg maar.. Ben echt heel erg benieuwd, wil alleen misschien zo even langs de drogist voor foliumzuur omdat ze dat wel echt aanraden na lang pilgebruik.. Baadt het niet dan schaadt het niet ;)
    Verder ga ik voorlopig nog niks doen om te meten, maar moet het vooral ook leuk zijn om zwanger te raken haha!
    Snap jou overigens wel, zou na 8 maanden ook wel willen weten hoe het zit.. Leuk om zo samen te kletsen!

8. swimming

swimming Fanatiek lid

15 apr 2012
    2.985
    3
    38
    Nederland
    Hallo,

Ik heb 13april mijn eerste ongi gehad. Vrijdag mij eisprong. Ben benieuwd. Dit is mijn eerste ronde!

Groetjes

9. Sabrieneke

Sabrieneke Actief lid

1 nov 2008
    161
    0
    0
    Flevoland
    Hallo,

ik heb vorige maand mijn spiraaltje laten verwijderen. 2 weken geleden mijn eerste menstruatie gehad en als het goed is vandaag mijn eisprong. Dus ook de 1e ronde. Ben erg benieuwd!
    Dit is de tweede voor ons. We hebben al een zoontje van bijna 28 maanden.

groetjes

10. Vivian

Vivian Fanatiek lid

14 okt 2011
    1.316
    0
    0
    Secretaresse
    Den Haag
    @liza: ik slik inderdaad ook vitaminepillen met foliumzuur.

@swimming en sabrieneke: spannend, klusze!! :)

11. Liza28

Liza28 Fanatiek lid

24 apr 2012
    1.229
    1
    0
    Marketing & Communicatie
    Brabant
    @swimming @sabrieneke hey ladies, leuk dat jullie hier ook mee komen kletsen! Welkom, ook beiden ronde 1 dus! Net als ik, alhoewel rond 1 voor mij pas in mei plaats zal vinden aangezien ik nu nog ongesteld ben (laatste pil-ongesteldheid)..

@Vivian Merk je iets van dat foliumzuur? Welke slik je? Ik wil vanmiddag na mijn werk even langs het Kruidvat om zoiets te halen omdat ze dat toch wel sterk aanraden.. :)

12. Vivian

Vivian Fanatiek lid

14 okt 2011
    1.316
    0
    0
    Secretaresse
    Den Haag
    @liza: ik slik van vsm puur Mama pillen..... zijn vitaminepillen voor zwangeren of zwanger willen wordenden, daar zit alles in (ook foliumzuur) wat we nodig hebben! Je merkt er niks van hoor!!
    Ook slik ik van vsm puur Mama de visolietabletten.

13. Liza28

Liza28 Fanatiek lid

24 apr 2012
    1.229
    1
    0
    Marketing & Communicatie
    Brabant
    Thanks voor de tip, vanmiddag meteen even halen, baadt het niet dan schaadt het niet toch? Ben echt aan het aftellen tot mijn laatste ongi-dag.. Normaal was dat vrijdag maar begon ik ook op donderdag weer met mijn pil, benieuwd of het nu ook op vrijdag stopt of langer doorgaat.. Hield jij wel rekening met wanneer je dan sex had? Of gewoon op de gok en hopen dat het raak was? Zag dat je op internet wel heel makkelijk kunt berekenen wanneer je het vruchtbaarst bent.. Toch wel verleidelijk.. Kan wel alleen als je uitgaat van een cyclus van 28 dagen en heb natuurlijk nog geen flauw idee hoe mijn cyclus zal lopen haha.. Wel een hele nieuwe wereld met allerlei nieuwe dingen, erg leuk!

14. Vivian

Vivian Fanatiek lid

14 okt 2011
    1.316
    0
    0
    Secretaresse
    Den Haag
    Haha!! Logisch.... dan gaat het 'echte werk' beginnen!!
    Ik heb een app op m'n mobiel waar ik alles mee bijhou..... wanneer we sex hebben gehad en hoe m'n afscheiding is. Deze app berekend ook wanneer je ongeveer je eisprong zal hebben..... het is een schatting, dus rondom gewoon lekker om de dag klussen, dan zit je altijd goed.

Zowiezo is het na het stoppen met de pil even afwachten hoe je cyclus is. Het schijnt dat hij ongeveer hetzelfde is als voordat je aan de pil ging (ik wist dit ook niet omdat ik pas een paar keer ongesteld was geweest en toen al aan de pil ging). Dus de eerste ronde kan een beetje gokken zijn met klussen...... om de dag..... altijd goed! ;)

15. Liza28

Liza28 Fanatiek lid

24 apr 2012
    1.229
    1
    0
    Marketing & Communicatie
    Brabant
    Die App had ik inderdaad ook gevonden! Heb 'm ingesteld op mijn iPhone.. Super handig! Vind het zo spannend allemaal, had van tevoren niet verwacht dat het me zo bezig zou houden.. Terwijl nu het zover is ik er toch best veel aan denk, eigenlijk ook niet helemaal goed toch? Ze zeggen toch dat je er niet teveel mee bezig moet zijn.. Maar ja, het is toch niet niks deze beslissing en het idee dat je samen een kindje wilt/gaat krijgen?
    Haha, makkelijker gezegd dan gedaan, oh en om de dag klussen rond de periode gaat lukken! ;)

16. Vivian

Vivian Fanatiek lid

14 okt 2011
    1.316
    0
    0
    Secretaresse
    Den Haag
    Het is (volgens mij hoor!) onmogelijk om er niet mee bezig te zijn zodra je zwanger wilt worden. Je moet er gewoon vanuit gaan dat het een jaar kan duren (hoop ik natuurlijk niet voor jou en voor mij!!). Ik ben nog geen enkele keer in huilen uitgebarsten als ik weer ongesteld werd, alleen een beetje sjacherijnig. Daar ben ik wel blij om. Ben ook alleen maar bezig met zwanger worden en verder niet. Dus geen gegoogle naar baby dingetjes. Daar heb ik dan nog 9 maanden voor! :)

17. Liza28

Liza28 Fanatiek lid

24 apr 2012
    1.229
    1
    0
    Marketing & Communicatie
    Brabant
    Nee precies, dat doe ik ook niet! Ga ook alleen foliumzuur halen en nog geen testen enzo.. Doe ik wel als ik vermoed dat het nodig is! En ga me ook nog niet verdiepen in de rest.. Zoals je zegt heb je daar 9 maanden tijd voor en daarbij is dit voortraject ook leuk om mee bezig te zijn.. Inderdaad hopelijk geen jaar maar het heeft ook z'n charmes en bijzonderheden.. Wil eigenlijk van iedere fase zo intens mogelijk genieten haha!

18. Vivian

Vivian Fanatiek lid

14 okt 2011
    1.316
    0
    0
    Secretaresse
    Den Haag
    Ja precies, het moet wel leuk zijn!!

19. swimming

swimming Fanatiek lid

15 apr 2012
    2.985
    3
    38
    Nederland
    @ Liza @vivian hoe heet die app? Ik slik ook puur mama van vsm. Merk en niks van hoor. Vandaag meer plakkerige afscheiding. Dus vanavond weer klussen! Wij doen het om de dag. Jullie?

20. Vivian

Vivian Fanatiek lid

14 okt 2011
    1.316
    0
    0
    Secretaresse
    Den Haag
    @ swimming: wij proberen ook om de dag te klussen, zeker in de vruchtbare periode. Er zijn trouwens verschillende apps, ik gebruik WomanLog Pro. Ik weet niet welke Liza gebruikt. Is wel handig hoor!! Hoef je zelf niet te gaan rekenen!

Deel Deze Pagina