@toekomstigemams ohhh dat hebben ze bij jullie in het ziekenhuis? dan zou ik het zeker proberen. Als je het niks vind kun je er gauw genoeg uit. Hier waren de oudste kids ook bijna niet meer te houden. Aan welke klas geef jij les? De mijne zitten in groep 4 en 5. Gisteren was manlief jarig en nu dus een offday. Zo veel heb ik niet eens gedaan maar ik ben echt kapot. Morgen zal ik meer "moeten" doen. Het huis helemaal vol. Hoe gaat het met de rest van de dames? Van een aantal is het al weer een tijdje geleden dat we daar wat van gehoord hebben! Fijn weekend ladies
Hoi dames! Ff 'n snel berichtje hoe t hier gaat. Ben wel een beetje aan het aftellen. Nog ong 1,5 week te gaan tot de uitgerekende datum (26 december). Moet er van de verloskundige wel rekening mee houden dat ze een weekje later komt. Hoop echt dat ik niet heel lang overtijd hoef te lopen. Wil zo graag m'n kleine meisje in m'n armen houden. Op het ophangen van een trapleuning na (wordt maandag gedaan door m'n paps ) is alles klaar. Ze ligt volledig ingedaald, t kamertje is klaar, spulletjes schoongewassen in de kast, de maxicosi staat in de gang en de tas voor naar het geboortehuis is ingepakt. Van mij mag ze komen! Hoe gaat t met de andere dames? Fijn weekend nog!
@matonneke nog gefeliciteerd! En succes vandaag, een verjaardag thuis is altijd zo'n geregel, hopelijk helpt je man je wel.. Ik geef les aan groep 3, heel leuk te zien hoe erg ze nog geloven in de Sint. @tuttie wowwwww nog 1,5 week wat spannend!! Hoop voor je dat de tijd snel voorbij gaat!! @hier: merk wel dat alles wat zwaarder wordt en daar hou ik niet zo van, wil graag de touwtjes in handen houden
Hallo iedereen!!!! Wat schandalig lang geleden dat ik hier nog iets geschreven heb. Heb af en toe wel bijgelezen, maar nog niet echt de tijd gevonden om iets te schrijven. Bovendien werk ik met tablet en dat typt nie zo lekker . Tuttie85 als ik het goed heb ben jij de eerste aan de beurt om te bevallen.... hoe gaat het met de zenuwen???? Aan jou termijn was louise er al, dus tkan opeens vlug gaan hoor Matonneke jeetje wat heb je terug een hevige zwangerschap zeg, en dan nog met 3kids die rondlopen, ik heb heel veel respect voor je, hoe je ermee omgaat. Probeer toch wat te rusten, ook al is het waarschijnlijk heeel moeilijk, want hier is er al niet veel meer rust te vinden met 1 jonge dame Toekomstigemams veel succes, nog efkes op de tanden bijten, en je krijgt het mooiste geschenk ooit!!! Maar inderdaad zwanger zijn is niet te onderschatten hé, ik vond dat echt een aanslag op mijn lichaam.... Djennes, super dat het de goeie richting uitgaat met je broer! En dat jip ook al rustiger is! Hopelijk raken jij en je man eruit! Alvast goed dat jullie hulp krijgen!! Mar2bmam hoe gaat het met m? Hopelijk van de blaasontsteking verlost? Nog geen kriebels voor 2de?? Hopelijk ben ik niemand vergeten, zeker niet persoonlijk bedoeld anders voor alle zwangeren, succes,en geniet ervan want het cliché is zeker waar......het gaat veeel te snel
Was ik mezelf toch niet vergeten zeker haha!!!!! Hier gaat alles super op het moment. Louise is ondertussen bijna 10maand en half. 8kg200 en 71cm. Ze doet het dus super. Is meestal supervrolijk, lacht echt naar iedereen. Slaapt van 19u30 tot 8u30. Overdag is ze niet echt een slaper. Ze eet wel goed maar moeilijk om nieuwe dingen aan te leren, zo heeft ze gisteren maar1ste koekje gegeten. Gelukkig goed de smaak te pakken, nu leren om smorgens een boterham te eten, want ook daar heeft ons meisje het moeilijk mee. Maar van patatjes, groentjes, vlees daar lust ze alles van. Fruitpap ook niet echt haar ding, maar eet wel banaan, appel apart......jaja ze heeft al haar eigen karaktertje!!! Maar het is echt zo genieten. Ook al kan ik ze geen minuut alleen laten als ze niet in park zit....ze kruipt en is zo nieuwschierig, trekt zich aan alles op....ik hou met momenten echt mijnhart vast!!! Ook is ze vorige maand ziek geweest, dat was wel heftig, sliep niet meer door en was echt zichzelf niet. Ze had verkoudheid-keelontsteking-oorontsteking.... maar nu is ze haar vrolijke zelf!!!! Met mijzelf ook alles super, met mijn vriend en louise ook. Ik was in het begin wat bezorgd dat er niet echt een band was tussen die 2. Maar dat is ruimschoots goedgemaakt. Die 2 ravotten ravotten ravotten, zalig om te zien!!! Mijn vriend geeft toe dat het nu voor hem leuker is. Hij vond die babyfase niet zo leuMoest ik mijn hart volgen was ik nu al terug zwanger. Maar mijn vriend is er bijlange nog niet aan toe en zelf heb ik ook zoiets van, we hebben nu onze routine en zijn zo gelukkig met ons 3tjes...dat ik ook wil wachten tot louise naar school gaat en wat zelfstandiger is. Want mijn handen zijn qua pijn ook niet optimaal, maar heb nu hulp in huis en dat scheel heel veel. Volgende week een grote beproeving, dan moet ik louise voor de 1ste maal 2dagen achterlaten. Vriend en ik gaan naar londen. We gaan zeker genieten maar ik zal ze toch heeeeeeeel hard missen. Ik heb in die 10,5maanden, haar misschien 2x een dag achtergelaten. En 1x smeekte mijn broer en schoonzus dat ee daar mocht slapen. Maar toen had ik ze savonds gebracht en stond ik smiddags al an de deur om ze op te halen........ja ik weet het, ik ben een softie!! Oh jeetje ik heb weer veeeeel te veeeel geschreven!!!!
Hallo allemaal! Iedereen fijne kerstdagen gehad? Gaat het goed met iedereen? @Mariska: hoe was je weekend Londen? Vond je het erg moeilijk Louise achter te laten? Hier een rustige kerst gehad. Was wel een beetje vreemd zo'n laatste kerst samen, wetend dat ieder moment de bevalling kan beginnen. Op wat krampjes hier en daar na blijft alles rustig. 24 December de laatste controle gehad bij de verloskundige op de praktijk. Vanaf nu komen ze op huisbezoek. Hou luxe is dat! 2 Januari heb ik weer controle en als ik nog niet bevallen ben, gaan ze kijken of ze kunnen strippen. Ben benieuwd! Gister nog even ongerust geweest. Had m'n buik flink gestoten tegen de punt van de tafel. Er zat een rode streep en de plek was gevoelig. Ondanks dat mn kleine meisje goed bleef bewegen toch s avonds maar even contact gehad met de vk. Gelukkig zei ze dat ik me niet ongerust hoefde te maken. Moest wel bellen bij buikpijn/bloedverlies/minder leven. Maar dat is gelukkig niet het geval geweest. Nu is het afwachten tot de bevalling zich aandiend. Gelukkig breken oud jaar en nieuwjaarsdag de week een beetje. De hele dag in m'n eentje is soms moeilijk door te komen. Nou meiden, een hele fijne week en alvast een knallend uiteinde en een heel goed begin van 2014! X
Goedemiddag ladies, @tuttie.. Hoe gaat het? Ben je inmiddels al bevallen of hebben ze ja al gestript? Spannende tijden hoor. Hopelijk gaat alles naar wens. @mariska.. Wat goed om ook even weer wat van jou te lezen. Onze meiden worden al groot he. Gaat echt snel. Hoe is het in Londen geweest? @toekomstigemams.. ja die laatste loodjes gaan je niet in de koude kleren zitten hè. Heel veel succes de komende tijd nog. @hier.. Allereerst vanaf deze kant natuurlijk de beste wensen voor het nieuwe jaar. Maandag 30 december een afspraak gehad bij de verloskundige. Ik was maar 800 gram aangekomen in drie weken tijd en dat in de eet december maand. De groeiecho was een beetje vreemd. Het hoofdje ligt mooi diep en liep keurig op schema. Het buikje loopt 1,5 week achter. Beentjes lopen 3 dagen achter. Geschat gewicht nu 1652 gram. Aan de kleine kant dus. Dat zou ik verder niet heel erg raar vinden maar met de 20 weken echo liep de kleine nog 2 weken voor. Dat is dus een verschil van 3,5 week. Wij hadden al onze twijfels bij de verloskundige en ik heb nu ook dan een afspraak staan bij ons oude vertrouwde praktijk. 13-01 daar een groeiecho en afspraak. Met mijn kleine meid gaat alles goed. Ze rent de hele kamer inmiddels door. Eet nog steeds te veel en doet het super. Ikzelf doe het wat minder. Erg veel last van kramperige,gevoelloze benen. Mijn bekken doen nog steeds erg veel pijn. Harde buiken blijven ook maar komen. Baby duwt behoorlijk tegen mijn schaambot. Verder slaap ik nog steeds niet meer dan 1,5 uur per nacht. De babykamer is inmiddels af en al zeg ik het zelf is het erg leuk geworden. Nu moeten we nog gaan winkelen en alle spullen kopen. Ach ik ben ook nog maar 32 weken zwanger Nou geniet nog van de dag dames. xxx
Zooooo londen is voorbij en het was ZALIG!!!!!!! Veeeeel geshopt en genoten van mijn ventje.. ieder kindje dat we tegenkwamen dachten we wel aan louise.....maar ik wist dat ze goed zat bij oma. Nu back to reality....ventje terug aan het werk. En louise terug ziek. Kopvalling, vocht achter trommelvliezen, en tandjes die door komen......dit zorgt voor slapeloze nachtjes.....+ik denk dat ze ladt heeft van scheidingsangst....ze word hysterisch huilend wakker(ik denk van de pijn) en wil maar in mijn armen terug in slaap vallen......iemand tips??? Altijd welkom, ben redelijk radeloos.....en moe @tuttie....en??? Is onze groep nog een babytje rijker?? @matonneke lijkt me inderdaad rare echo zeg....hopelijk 13jan beter! Ja onze meisjes worden veel te vlug groot..het gaat veeeel te snel.. nog maandje en ze worden1! Dat gaan we hier goed vieren met slingers en balonnen en natuurlijk het kroontje!!! Jou meid is aan de vlugge kant van lopen zeker?hier blijft het nog bij kruipen en rechttrekken.. Word er geen fotootje gepost van de kamer??? Voor iedereen een spetterend 2014 toegewenst, met veeeerl lachende en vrolijke baby's....alhoewel er eigenlijk al peutertjes in deze groep zitten!!!!
Hoi meiden! Allemaal nog de beste wensen voor 2014! @mariska: Wat heerlijk dat je zo'n goede tijd hebt gehad in London! Wel balen dat Louise weer ziek is Heb helaas geen tips voor je wat betreft de verlatingsangst. Sterkte ermee! @matonneke: wat gek van de echo. Je zou zeggen dat ze een fout hebben gemaakt met meten. Hopelijk klopt de volgende echo wel. Hier nog steeds niet bevallen . Ik dacht even dat het woensdagnacht zou beginnen. Ik werd wakker met verschrikkelijke kramp in m'n onderbuik. Werd er ook meteen misselijk van. Even uit bed gegaan om te plassen en daarna was het weg. Heel vaag... Gister gestript. Ik bleek al 2 á 3 cm ontsluiting te hebben(zonder pijn ) en het strippen was heel goed gelukt volgens de Vk. De voortekenen waren heel gunstig. Ik kreeg ook al snel last van krampen/ een zeurend gevoel onderin m'n rug en m'n buik. Ik had dus goede hoop. Krampen bleven de hele dag en ook nog wel 's nachts aan, maar helaas heeft het niet tot de echte weeën geleid. Onze kleine meid heeft blijkbaar nu al een eigen willetje...ze laat zich duidelijk niet pushen Morgen komt de Vk weer voor controle en waarschijnlijk ook strippen. Ik hoop echt dat het dan beter werkt. Voor maandagmiddag staan al wel afspraken in het ziekenhuis gepland voor echo/ctg en gesprek met de gyn. Dan gaan ze ook alvast een inleiding plannen. Hoop natuurlijk dat dit allemaal niet nodig is! Nou meiden, dat was weer een heel verhaal. Duimen jullie mee dat de bevalling snel gaat beginnen? Fijn weekend alvast! Xxx
Dag dames! Gelukkig nieuwjaar nog allen ! @tuttie jeet je wat maakt ze het spannend, denk je weeën te hebben, is het niet zo... Hopelijk komt ze snel!!! @ Mariska wat betreft de verlatingsangst, niet leuk te horen, maar vaak ligt het toch aan jezelf, schenk er niet teveel aandacht aan, anders wordt het steeds erger! Succes! @ Matonneke hopelijk zegt je vertrouwde verloskundige, dat alles "gewoon" is @hier erg veel last van harde buiken, verlos dacht aan blaasontsteking, maar dit is het dus niet. Maandag weer heen en maar rustig aan doen dit weekend Fijn weekend allen!
@mariska ja klopt onze dame is redelijk vlot met lopen. uiteraard zullen er nog foto's volgen van zijn kamertje. Goed om te horen dat je vakantie heerlijk was. Het eenkennige hoort helaas soms echt bij een baby. Zeker als je veel al alleen bent met je kindje. Het is een fase en gaat dus echt over. Over het huilend wakker worden... Hier is het de gewenning dat we naar het kindje toe gaan en de eerste keer zachtjes praten en over het buikje wrijven. Zeker niet oppakken. Ze trekt zich wel 20x omhoog maar leggen haar iedere keer weer neer. Als ze rustig is gaan we weg. Gaat ze weer huilen gaan we na een tijdje terug en dan wrijven we alleen over haar buikje maar praten we niet meer. Ze geeft het daarna wel op Als ze ziek zijn is het echter anders. Dan mogen ze er wel uit en word de koorts gemeten en eventueel zetpil of een beetje drinken. Maar uiteindelijk gaan ze hoe dan ook weer slapen in hun eigen bed. @tuttie ohhh ik duim zeer zeker voor je mee. Het heeft nu lang genoeg geduurd. ik hoop stiekem dat je al bevallen bent en het strippen niet meer nodig is. Zeker hoop ik dat je voor maandag al bevallen mag zijn. De duimen draaien hier. Sterkte en succes nog even!!! @Toekomstigemams. vervelend die harde buiken. Inderdaad lekker rustig aan doen. Succes voor maandag alvast. Hoe het hier gaat? Manlief is veel aan het werk. Hij mag morgen ook nog werken. Mijn "ik-voel-me-zo-alleen-hormoontjes spelen weer lekker op. Ik had gehoopt morgen te kunnen babyshoppen maar helaas. Maandag maar doen. Daarnet Slingers en ballonnen besteld voor onze kinderen. Over 3 week word zoonlief 9, over 4 weken dochterlief 1, over 7,5 weken uitgerekend dus ook slingers voor baby, over 12 weken word andere zoon 8. Daar ergens tussen moet ook nog het kraamfeest plaats vinden. Wat zou ik toch blij zijn als onze kleinste man er is. Als de kleine man een goed gewicht blijkt te hebben ga ik zeer zeker overleggen of ook deze bevalling een handje mee geholpen kan worden. Nou meiden allemaal nog een heel fijn weekend met de baby's in of uit de buik! xxx
Hoi meiden! Op 5 januari is onze prachtige dochter Evalien geboren. Ze woog 3188 Gr. en ze is 49 cm. De tweede keer strippen heeft z'n werk goed gedaan. De hele dag krampen en rond 24.00 zette krampen naar beginnende weeën door. Half 2 manlief wakker gemaakt dat het was begonnen. Weeën kwamen al snel om de 4 minuten. Toen de verloskundige er was ruim 5 cm ontsluiting. Na een supersnelle bevalling is ons meisje om 6.14u geboren. Helaas een totaalruptuur en ruim bloedverlies waardoor de bevalling toch nog medisch werd. In de ok met ruggeprik gehecht. Na een nachtje in het ziekenhuis mochten we gelukkig naar huis. Evalien doet het supergoed. Vandaag al ruim weer op geboortegewicht (3200) Ze houdt erg van haar Mama's supermelk Vooral s nachts wil ze heel graag drinken. Dat vinden papa en mama weer wat minder. Het is soms wel ff pittig als ze zoveel wakker is s nachts maar dat komt als het goed is vanzelf weer goed Nou meiden, dit was ff m'n verhaal. Zijn jullie weer op de hoogte. Fijne week nog! Xx
Tuttie jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa daar is ze dan en wat een plaatje hebben jullie er van gemaakt zeg. Gefeliciteerd!!! Jammer dat de bevalling toch nog medisch is geworden. Hopelijk voel jij jezelf goed en ben je volop aan het genieten. Pittig die nachten maar inderdaad wat je zegt die gaan voorbij. Slapen wanneer je kunt. Trouwens wat een leuke naam Geniet. xxx
Ohhhhhh tuttie85 wat een KNAPPE meid!!!! Jullie hebben dat heeeeel goed gedaan!!!!! Een hele dikke proficiat, en geniet van die eerste mooie unieke dagen!!! Maar ze kunnen inderdaad heel heftig zijn, slaap inderdaad bij wanneer je kan, en nogmaals mijn gouden raad is Genieten, Genieten genieten.....want alle cliché zijn waar, het gaat allemaal veeeeeeel snel!!!! @matonneke dat worden drukke weken met al die verjaardagen.....toch nog rustig aan doen hé meid.... maar geniet van de feestjes en natuurlijk van de komende geboorte, grote verlangens zeker?? @toejomstige mams hoe gaat het met harde buiken?? Qua verlatingsangst gaat het hier stukken beter, tijden piekmoment liek ik hier 3u snachts rond met een klaarwakkere meid, ik wist me echt geen raad meer, en wzs helemaal op. Ben nu de 5minutenregel aan het toepassen. Zoalds beetke bij jou matonneke. Zo komt ze nu nog 1x wakker en na een 20min is ze terug in slaap......oh jee ik hoop dat ik hier niet te vlug victorie kraai...... Wie is de volgende in het rijtje om te bevallen???? Xxxxxxx
@mariska wat super dat het wat beter gaat. Ik las laatst dat het ook bij de 11 maanden sprong kan horen. Yess begint er nu sinds twee dagen mee dat ze hard gaat huilen in bed. Oeps Wie de volgende is??? Hier nu 33 weken en 1 dag. Wat verlang ik ernaar om de kleine te ontmoeten. Maandag naar de verloskundige en partner is van plan om alvast een datum te prikken voor een inleiding. Hij ziet gewoon dat ik op ben. Nu al drie dagen puf voorweeën. Erg benauwd en een knallende hoofdpijn. Ik kom soms amper uit mijn woorden of vergeet compleet dat ik aan het praten ben. Nog 48 dagen tot aan de 40 weken
Tuttie gefeliciteerd !!! Wat een schatje!! En wat een leuke naam wel heeeeeel naar van de medische bevalling! Hopelijk gaat het snel weer helemaal oké met je! Geniet ervan! Volgens mij is Matonneke nu eerst, dan ik en dan Mariska of vergis ik me, we zitten iig vlak bij elkaar Mariska fijn dat het beter gaat met de verlatingsangst, de aanhouder wint Jeetje Matonneke nu al puf weeën, niet best! Mogen jullie de balling plannen? Ivm vorige bevalling ofzo? Hier nog steeds harde buiken, komt denk ik ook wel van stress, ik probeer ook om rustiger aan te doen, maar vind dat zo saai
hooooo even of ik heb iets gemist of jij bent in de war. hihi. Is Mariska zwanger??? (Muntje?? ) Nee hoor wij mogen de bevalling niet plannen. Althans daar ga ik van uit. Echter heeft mannetje er schoon genoeg van en wil hij dat wel. de lieve schat. De laatste twee bevallingen zijn wel opgewekt. De eerste daarvan met 40+3 en met Yess vorig jaar op 38+5. Manneke vind nu 38+0 meer dan genoeg. Hij had het er eergisteren zelfs heel stiekem over met zijn moeder in de keuken dat hij wel even alleen met de verloskundige ging praten. Probeer jij ook even een beetje rustig aan te doen? je gaat het straks weer druk genoeg krijgen. Maar ik snap je wel hoor. De dagen duren dan allemaal zo lang en gaan ook allemaal op elkaar lijken. Vind het nog steeds een vreemd idee dat ik volgende maand mag bevallen. VOLGENDE MAAND & hij heeft nog niet eens een eerste pakje om aan te trekken
Dat is inderdaad een vergissing hoor ik ben NIET zwanger! HIHI, wij gaan toch nog jaartje of 2 wachten...... efkes een heel zware periode met louiseke die niet meer doorslaapt. Deze nacht terug wakker geworden om 2u, maar met 5min regel was ze terug vertrokken in een 20tal min, maar als je moe bentlijkt dat wel een uur!!!!! Hoe gaat het eigenlijk met de slaap van de zwangeren? Ik weet dat dit van mij een hel was...... ik ben bezig al mijn teksten door te lezen van wat ik hier al op het forum geschreven had, gewoon hilarisch hoe matonneke en ik dezelfde klachten hadden, en eigenlijk schreeuwden dat we echt dachten dat het deze rond NIET raak gingen zijn...haha........ ik denk om alles af te printen en samen te binden als dagboek, want dat is het eigenlijk wel! En dames rusten hè!!!!! En hoe lastig ook, genieten van de laatste weekjes...mijn gyn gaf als tip, geniet van je laatste maand, baby zal nooit meer zo dicht bij je zijn als nu...baby is nog van jullie alleen!!!!! Ook al weet ik dat ik nu makkelijk spreken heb, want laatste weken kunnen ook heel zwaar zijn.....zal ik nog wel ondervinden als ik mijn tekstjes teruglees van de laatste weken doei ik ga nog wat verder teruglezen....
Haha ik ben in de war!!! Muntje idd en die is voor mij uitgerekend Slapen: wat is dat? maagzuur en stilliggen is het 's nachts meer.