Tuttie, van harte gefeliciteerd!! Wat een prachtige meid. Hoe is het nu? Kraamzorg inmiddels weer weg? Wat vervelend van de ruptuur, ik had 2e graads (dat is minder erg) en had eigenlijk er nog best een tijdje last van, niet heel erg, maar ik voelde het wel nog lang met naar de wc gaan en vrijen (daar moet je nu vast even niet aan denken, herinner ik me haha). Fijn dat het zo goed gaat met borstvoeding! Toekomstige mams, oef, dat slecht slapen weet ik ook nog, veel sterkte.. Ik had op een gegeven moment allemaal kussens zodat ik half overeind lag tegen de maagzuur, maar ach, je slaapt sowieso brak. Kun je overdag wat rust pakken? Mariska, haha, nee ik vroeg me ook al af wat ik gemist had, maar niet zwanger dus. En die zware nachten heb ik hier ook wel hoor, hoort denk ik bij de leeftijd (zit 1 dag tussen die van ons toch?). M is ook veel ziek geweest afgelopen maand, slechte nachten, veel huilen, overdag alleen hangen, dus dat helpt ook niet mee, Louise inmiddels weer beter? Wij laten M 's nachts altijd even huilen en dan slaapt ze meestal binnen 5 minuten weer, als ze wel langer doorgaat halen we haar er uit, lopen even met haar, gaan op de schommelstoel kort verhaaltje doen, knuffel en weer in bed. Dan huilt ze weer even en slaapt. Ze weet inmiddels prima dat het zo gaat. Maar dat weerhoudt haar niet om meerdere keren per nacht even te huilen op dit moment Toen ze zo ziek was hebben we haar bij uitzondering in ons bed tegen ons aan laten liggen, ze voelde zich zo naar. Matonneke, oehh, gaat zo snel he, volgende maand alweer! Vervelend dat je deze zwangerschap weer zoveel klachten hebt, je hoort toch dat de zwangerschappen vaak steeds gemakkelijker worden. M is buiten de onderbroken nachten redelijk gemakkelijk volgens mij, ze is nu wel enorm eenkennig en dat is best sneu voor mn man. Ze knuffelt graag en begint nu grapjes uit te halen, super schattig. Dan doet ze net alsof ze iets aan je wilt geven en als je dan je hand uitsteekt om het te pakken dan trekt ze het heeeel snel terug en gaat giegelen. Doordat ze veel ziek is geweest heeft ze zich niet heel erg ontwikkeld afgelopen weken, maar ze loopt best voor met veel dingen, dus het is wel prima. En jaaaa, feestje voorbereiden! Slingers, ballonnen, feestmuts lijkt me ook wel wat. En kadootjes natuurlijk! Wij gaan een pop geven, daar is ze zo dol op bij andere kinderen, dus dat wordt een hit. En eerder kreeg ik de vraag of we nog voor een volgende gaan... yup! Dus wie weet ben ik binnenkort weer lid van de zwangerenclub
@toekomstigemams....ohhhh dat zuur!!! Hels!!! Nog efkes tanden bijten, en je krijgt het mooiste cadeau ooit!!!! Mar2Bmam leuk nog iets van je te horen.... onze meiden schelen inderdaad 1dagje...de grote dag komt eraan!! 1jaar...het is voorbijgevlogen!!! Ik heb het ondertussen al meer gehoord van ledftijdgenootjes dat het een fase is.... hier gaat het stap voor stap beter.....al durf ik het nooit luidop zeggen.... leuk een pop voor M. Hier nog geen flauw idee wat we gaan geven.....het is beschamend hoeveel speelgoed er hier staat..met de feestdagen is ze al erg verwend geweest van meter en peter en grootouders...of er komt wel altijd een tante met speelgoed waar nichtjes of neefjes niet meer mee spelen... En wat leuk dat jullie voor 2de gaan....ik hoop dat het vlug raak is....waarschijnlijk terug spannend om dit allemaal terug te gaan meemaken...stiekem beetje jaloers.....maar hier hebben we besloten te wachtentot louise naar school gaat. Xxxxxx
Goedemorgen dames!!!!, @mariska ja geweldig is dat he om terug te lezen. Je vergeet heel veel dingen heel snel. Ik hou van iedere zwangerschap een dagboek bij per week. Daarin schrijven zowel mijn partner als ook ik onze gevoelens en wat er allemaal gebeurde. Ook na de geboorte blijven we maandelijks updaten. Je vergeet zo snel (minder)leuke dingen. @mar2b&Mariska: mijn dochter komt weer een dag daar achteraan. hihi @mar2b oehhh wat spannend. Het opnieuw zwanger worden en een zwangerschap. ik hoor het inderdaad wel vaker dat een volgende zwangerschap makkelijker gaat. Nou dat is hier dus compleet het tegenovergestelde. De eerste was hier het makkelijkste. (de bevalling daarentegen klopt het wel tot nu toe) @slaap wat is dat? Hier nog steeds een uur a anderhalf uur maximaal per nacht. Ik mag nu via de verloskundige naar de gyn om slaapmedicatie te krijgen. Ik probeer het vol te houden tot week 37. Dan een weekje dat gebruiken en dannnn bevallen @mijzelf: Maandag bij de verloskundige geweest. (de oude vertrouwde) Opnieuw een groeiecho gehad en de kleine loopt helemaal niet achter. Zijn hoofdje loopt een week voor op schema (au) er groeien mooie haartjes op. Hij ligt al mooi diep ingedaald. Hij was al een dikke 4,5 pond. Hij zal zo rond de 7 pond uitkomen. Manlief heeft nog even geprobeerd om alvast een datum te prikken. Hij heeft namelijk week 6 vrijgepland op het werk. Dit was net een weekje te vroeg zei de verloskundige met een dikke knipoog. Dus waarschijnlijk wil ze wel weer een handje helpen met 38 weken. Het mag van mij want ik ben zo langzamerhand helemaal gaar. Gisteren het kinderfeestje gehad van mijn zoon. Super leuk, maar wel doodop natuurlijk. Volgende week word mijn kleine man alweer negen. :x ik voel me helemaal nog niet zo oud dat ik een zoon van negen kan hebben. hihi Met dochterlief gaat het erg goed. Ze heeft een week lang moeite gehad met in bed gaan in de avond. Maar nu is ze weer haar vrolijke ik. Ze rent het hele huis door. Heeft inmiddels maatje 86. Jippie 34+1 weken zwanger. Het schiet op Fijn weekend alvast. xxx
Ben ik helemaal iemand vergeten @toekomstigemams.. getsiederrie maagzuur. Heb je inmiddels al iets gevonden wat een beetje helpt? Hier helpt gele vla en pepermuntjes wel iets. Melk dus absoluut niet hier!!! Is het nog een beetje te doen???
Geeft niet! Haha , de rennies helpen wel wat Ik had gister onverwachts een babyshower, super leuk! Al mijn vriendinnen zaten in mijn lievelingsrestaurant, dus heerlijk gegeten en leuke kado's gehad Fijn weekend allen!
Ohhh wat lief en leuk een babyshower! Blij te horen dat ook het maagzuur iets beter te behappen is. Is echt een opluchting als dat straks allemaal weg is
Wauw ik heb toch afgelopen nacht iets raars gehad. Ik lag wakker in bed en hoorde de voordeur open en dicht gaan. Wij hadden beide onze telefoons op stil gezet en waren dus niet bereikbaar. Mijn schoonouders wonen vlakbij en hebben een sleutel dus ik dacht dat hun het misschien waren. Ik heb een tijdje liggen luisteren totdat ik voetstappen hoorde. Echter helemaal niks. Toen ben ik dus maar op onderzoek uit gegaan. Dus ik twee trappen af helemaal naar beneden toe. Niks Ik zweer dat ik duidelijk de voordeur heb gehoord (wat niet gaat zonder sleutel) Even later hoor ik één van mijn zoons vreemde geluiden maken. Slapen twee verdiepingen beneden ons. Dus ik er weer uit helemaal naar beneden. niks. Partner heeft helemaal niks meegekregen en ik denk serieus dat ik aan het hallucineren ben geweest Misschien dat het door slaapgebrek kan komen. Nu is hij vanavond weg met zijn werk en komt niet eerder weer thuis dan morgen tegen de ochtend. Ik denk niet dat het slapen word vannacht. Nu maar weer verder met de 1200 foto's
Hoi meiden, wat is het hier toch rustig. Iedereen druk met van alles en nog wat? Hier eigenlijk vrij weinig te doen. Dus dan maar weer even spieken. Even weer een update over hoe het hier gaat. Gisteren de verloskundige gebeld ivm het niet slapen. Aanstaande maandag mag ik naar de gynaecoloog toe voor een algeheel onderzoek en eventueel slaapmedicatie als we beide gezond genoeg zijn. Het is echt niet meer te doen zo zonder slaap. Moet nog 34 daagjes. Waren ze maar om Ik ga nu even weer verder. Yess heeft honger en mijn middelste heeft een marge dag van school dus die is ook lekker thuis. De oudste komt ook zo weer thuis brood te eten! Moest meer rust houden van de verloskundige maar ik vraag me af hoe ik dat voor elkaar moet gaan krijgen. Manlief werkt weer van 9 tot 21 uur. Zondag is de oudste jarig. Zaterdag verjaardag van schoonpapa. druk dus. Nou meiden ik wens jullie alvast een fijn weekend! xxx
En hoe gaat het nu met het slapen Matonneke? Hier gaat het slapen ook niet echt goed, veel wakker met pijntjes, maar hoort erbij denk ik.. Nog 4 weken werken, dat duurt echt een eeuwigheid! Ben er echt nu al klaar mee! Iemand nog tips wat nergens staat, maar toch in je vluchtten moet?? Groetjes!
Heey meiden, Afgelopen maandag naar gynaecoloog geweest. Echo was dik in orde. Hij weegt nu 2700 gram. Zijn hoofd loopt ruim twee week voor op schema daarna nog ctg. Was ook prima. Dus slaappillen gekregen. Maandagavond gelijk geprobeerd. 3,5 uur geslapen en de rest van de nacht en de volgende dag dronken en stoned doorgebracht. Ook geen optie dus ivm kids die er al lopen. Donderdag verloskundige geweest en ook hier was alles goed. Hadden bijna door gemoeten naar het ziekenhuis omdat basisritme hartslag te hoog was. Na tien minuten nog keer gekeken en toen was hij weer rustig. Donderdag moeten we weer komen en dan krijgen we nogmaals een echo. Week erop is inleiden bespreekbaar. Week 38 dus. Gaat zo snel. Inmiddels al 36+3. Buikgriep gearriveerd. Gets wat was ik gisteren ziek. wens mar2b en mariska alvast geweldige eerste verjaardagen toe. Hier gaat woensdag het kaarsje op de taart voor Ayessa. Fijn weekend dames.
@matonneke hoe gaat het nu, gaat het inleiden af gebeuren? @ de rest, hoe gaat het??? @ hier; groeiecho gehad, baby loopt 2 weken voor, nu deze week groeiecho in het zhuis. Als zij dit ook constateren,dan ondertoezicht van zhuis...ik zie het allemaal wel... Groeten!
@toekomstigemams wanneer mag je heen voor de groeiecho deze week??? Spannend toch wel. Hier afgelopen maandag gestript met 37+5. Ik had een dikke twee centimeter ontsluiting. Joepie. Daarna helaas door naar zh omdat hartslag baby te hoog was. Aan de ctg. Hartslag zat tussen 170-200. Echo was goed en toen nog half uur ctg. Als die niet goed geweest was dan moesten we blijven en gingen ze vliezen breken. De laatste ctg was goed. Dus weer naaf huis. Morgen weer op controle bij de verloskundige. Waarschijnlijk gaat ze nog eens strippen. Benieuwd hoe het er voor staat. Het mag van mij onderhand wel. Vandaag 38 weken zwanger. Verjaardag van Ayessa was erg leuk/druk. Wat is dat jaar toch omgevlogen. Hopelijk ben ik snel terug met baby nieuws...
om 12:45 zijn spontaan mijn vliezen gebroken. Tot nu toe echter vrij weinig actie. Benieuwd wanneer het doorzet maar in ieder geval deze week nog. spannend
Wow Matonneke wat spannend!!! En misschien op de zelfde dag als je dochter! Gefeliciteerd met ayessa!! Wat is het jaar snel gegaan! ( zelfs op internet . ) Hier gister in z huis glucosetest gehad, was te hoog, dus nu zwangerschapsdiabetes en onder toezicht van z huis. Ik weet niet hoe het nu verder gaat moet iig zelf prikken en zorgen dat ik niet teveel of te weinig suiker binnen krijg...heeft iemand hier ervaring mee?
Hihi Yess was 5 februari jarig. Dus vorige week al. Hier helaas nog steeds alles rustig. Nog elf uur de tijd om thuis zelf weeën te krijgen. Baby heeft er zin in en stampt er lustig op los dus ik doe geen oog dicht. Over diabetes weet ik eigenlijk niks. Vervelend hoor zo nog even op het laatst. Nu onder controle bij de gynaecoloog? Succes daarmee hoor. Volgende keer hopelijk nieuws van mijn kant met een gezonde zoon op mijn arm.
Wauw matonneke.....ligt je zoontje al in je armen???? Ik hoop het voor jou!! Geniet alvast van deze prachtige periode!!! Toekomstigemams hier geen ervaring met zwangerschapsdiabetes. Voel je er zelf veel van? Al op controle geweest bij dokter, hebben zij er iets van gezegd? Hopelijk heb je er niet teveel ladt van! Hoe lang moet je nog? Kan het niet zien terwijl ik reacties schrijf! Hier gaat alles rustig zijn gangetje!! En ondertussen loopt er hier een 1jarige peuter ro d...al loopt ze nog niet alleen, wel aan de handjes. Zo cute!!! Al mis ik die babyfase, het word echt alsmaar leuker en leuker! Je krijgt zoveel liefde van dat kleine mensje! Wel heftige periode gehad met veel ziek zijn, en 5 tandjes in 2maanden, dus waren 2 slapeloze maandjes...maar we zijn erdoor geraakt! Hoe gaat het met de rest!!! Xxxxdikke zoen xxxx
Hoi allemaal! Hier weer eens een berichtje van mij. Matonneke: al aan het genieten van je kleine mannetje? Hopelijk is alles goed gegaan en kan je gaan genieten van je kraamtijd. Toekomstigemams: wat naar dat je zwangerschapsdiabetes hebt. Ik kan je helaas niet helpen met vragen. Heb je er veel last van? Mariska: wat gaat de tijd snel zeg. Je kleine alweer een jaar! Heftig zo'n periode met ziekzijn en tandjes. Dat staat mij nog allemaal nog te wachten... Hier gaat het goed. Onze kleine meid is alweer 5,5 week. Ze groeit en ontwikkelt zich ontzettend hard. Op haar buik kan ze al heel goed opstrekken en haar hoofd optillen. Ze kan t zelfs op 1 arm. Hihi! Overdag is ze supermakkelijk. s Avonds wil ze vaak alleen maar bij zijn en aan de borst drinken. Ze kan echt uren clusteren. Dat is soms erg vermoeiend. Helaas is er niks aan te doen.. We zijn aan het oefenen met een flesje zodat papa tussendoor de fles kan geven, maar dat is tot nu toe drama. Ze wordt soms al boos als ze de fles al voelt en duwt m met dr handje weg. We blijven oefenen. Als ze niet uit dr flesje kan drinken kan ik s avonds ook niet weg. En daar ben ik nu toch wel aan toe, ff iets voor mezelf... Als jullie tips hebben dan hoor ik het heel erg graag! Nou meiden, fijne week nog! Xxx
Even ego berichtje. Helaas zelf geen weeën gekregen. Dus op 13-02 na 24 uur gebroken vliezen naar het ziekenhuis. Ctg was goed en er was geen activiteit te zien van de baarmoeder. Infuus prikken dus. Drama want ben amper te prikken. Om 14:45 uur zat het infuus en ging minimale dosis weeopwekker erin. Om 15:15 uur was de eerste "harde buik" te zien. Deze werden gelijk regelmatig, maar deden geen pijn. Ik ging zonder pijn na ruim zes cm. Om 16:00 uur de eerste pufwee. En om 16:30 uur lag onze zoon op mijn buik. Manlief heeft de kleine eruit mogen halen. Wauw wat ben ik trots op mijn man. We maken het heel erg goed. Hij woog 3310 gram en heet R.onin. foto gaat helaas niet via telefoon dus die houden jullie tegoed. vloei amper en geen scheurtjes of knip oid. Kortom GENIETEN!!!!
WOW gefeliciteerd Matonneke!!! Wat fijn dat het uiteindelijk soepel verliep! En leuke naam! Tuttie ik kan je niet helpen, maar succes met de fles, komt vast goed, de aanhouder wint Hier ; moet nog 4,5 week, laatste week werken ben echt toe aan rust! Ik zwel ook ineens op, overal hou ik vocht vast, vindt zwanger zijn echt niet meer leuk!! :'(
Gefeliciteerd Matonneke met jullie zoon! Wat fijn dat het toch nog goed is verlopen. Geniet van jullie kleine mannetje! Toekomstigemams: heel veel sterkte met de laaste loodjes. Balen dat je vocht vasthoud. Ik kan me voorstellen dat je het nu zat wordt. Nog ff volhouden! Fijne week! Xxx