April 2012 gestopt met de pil..

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Liza28, 24 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mammamia

mammamia Niet meer actief

Aaah, wat een schatje!

Grappig, ik ken nog een Devin van een meid van de februari 2010 mama's. Die naam hoor je niet zovaak!

Gaat alles goed met hem?

2. Vivian

Vivian Fanatiek lid

14 okt 2011
    1.316
    0
    0
    Secretaresse
    Den Haag
    Wat een gezellige boel hier! Hallo allemaal! En natuurlijk succes met zwanger worden :)

3. Liza28

Liza28 Fanatiek lid

24 apr 2012
    1.229
    1
    0
    Marketing & Communicatie
    Brabant
    @mamajess1982 Herkenbaar, ben ook aan het afvallen, of eigenlijk niet meer heel actief.. Altijd te zwaar geweest maar met een beetje overgewicht, laatste jaren was het ongelofelijk uit de hand gelopen en dus is augustus 2011 de knop omgegaan.. Inmiddels zijn we 3 kwart jaar verder en ben ik 30 kilo lichter en niet ontevreden met een BMI van 27.. Liefst wil ik naar de 25 BMI, dus mag van mij ook eerst gebeuren voor ik zwanger raak.. Maar herken jouw gevoel ook haha, inmiddels wil ik ook wel heeeeeeeeeeel graag.. Dus als het meteen raak is hoor je mij niet klagen ;)

Ben ook heel benieuwd naar mijn cyclus.. Wij letten vanaf deze maand al niet meer op.. We klussen gewoon af en toe en zou mooi zijn als het direct raak is maar als het langer duurt is dat ook geen probleem en daarna kan ik het veel beter berekenen natuurlijk.. Heb gisteren foliumzuur gekocht bij het Kruidvat omdat ze dat toch wel aanraden.. Iets heel normaals voor vrouwen met zwangerschapswens maar toch een hele stap om te nemen haha! Goed opgelet of er geen bekenden in de winkel rondliepen en met kriebels in mijn buik het potje gekocht ;)
    Het is ineens allemaal zo ECHT.. Verder heb ik niks gekocht, geen ovulatietesten of zwangerschapstesten.. Eerst maar eens kijken of het spontaan lukt en als ongesteldheid uitblijft is een zwangerschapstest zo gekocht ;) Ovulatietesten wil ik pas mee beginnen als het na een jaar niet mocht lukken ofzo.. Het moet nu vooral leuk en spontaan zijn..
    En hopelijk lukt het gewoon zo, we gaan het zien, ben er in ieder geval klaar voor en heb er superveel zin in!

Enne vind het ook hartstikke leuk om hier met jullie te kletsen en ervaringen uit te wisselen ;)

4. Vivian

Vivian Fanatiek lid

14 okt 2011
    1.316
    0
    0
    Secretaresse
    Den Haag
    @liza: Ik had dat met zwangerschapstesten kopen (wilde die gewoon voor de zekerheid thuis hebben liggen...)..... scheet in m'n broek, haha!! Heb uiteindelijk de eerste keer kruidvat geen testen meegenomen en de tweede keer dat ik daar weer was het lef gehad! :)

Wat knap dat je zoveel bent afgevallen zeg!! Hoe heb je dat gedaan? Ik ben momenteel aan het afstuderen en doe de opleiding voeding & diëtetiek, dus ben natuurlijk wel heeeeel erg geïntersseerd!

5. Liza28

Liza28 Fanatiek lid

24 apr 2012
    1.229
    1
    0
    Marketing & Communicatie
    Brabant
    @Vivian wat leuk! Ik heb Marketing & Communicatie gestudeerd maar onlangs gekeken of ik geen dietiek kan studeren in deeltijd, lijkt me super! Vind het allemaal bere interessant ;) Maar kan niet, en met de kinderwens en een drukke, goede baan nu gaat 'm dat ook niet worden haha!
    Maar ben afgevallen met Diplan: www.diplan.nl Ben namelijk nogal van het gezonde leven.. Wilde geen shakes en repen maar op een verantwoorde manier van mijn kilo's af en langdurig, een andere levensstijl zeg maar.. Diplan wordt alleen op sportscholen gegeven door erkende consulentes.. Het is afvallen door 6 keer per dag te eten volgens de schijf van 5.. Dus brood, vlees, vis, groente, fruit, zuivel etc... En 3 keer per week sporten.. Ik ben inmiddels echt sportverslaafd geraakt en sport dus 6 keer per week.. Doe aan hardlopen, zumba, spinning, bodypump en cardio.. Heeeeeerlijk! Inmiddels lijd ik dus een heel gezond leventje met een (bijna) gezond gewicht, wat een zwangerschap dus alleen maar ten goede komt.. ;)

Haha ja grappig van de kruidvat.. Ik denk dat ik ook in mijn broek zou schijten.. Tegen de tijd dat het zover is ga ik ze denk ik in een ander dorp halen haha! Leuk he dat stiekeme gedoe en die spannende stappen.. Die kriebels in mijn buik omdat we ermee bezig zijn, vind het heerlijk!

6. Sabrieneke

Sabrieneke Actief lid

1 nov 2008
    161
    0
    0
    Flevoland
    @mammamia, het gaat erg goed met hem. Flink aan het kletsen zo leuk.. Alleen avondeten is een drama, vandaar dat hij ook iets te licht is.
    Hoe is dat bij jou? Eet jou mannetje wel goed?
    Inderdaad Devin hoor je niet veel, vandaar dat wij ook voor die naam gekozen hebben. We wilde geen populaire naam.

Ook ik ben druk bezig met afvallen. Er moest echt 10 kilo af en elke keer maar uitstellen. Inmiddels is er van de 10 al 4 kilo af. Ik vraag me alleen af of dit invloed heeft op het zwanger worden? Weet iemand dit?

Ik werk bij een drogisterij, dus het is voor mij heel makkelijk om zwangerschapstesten te kopen ;)

7. swimming

swimming Fanatiek lid

15 apr 2012
    2.985
    3
    38
    Nederland
    Gister geklust, nu heb ik een licht ongesteltheids gevoel in mijn buik! Morgen zou de eisprong zijn dus vanavond nogmaals klussen. En jullie?

8. Vivian

Vivian Fanatiek lid

14 okt 2011
    1.316
    0
    0
    Secretaresse
    Den Haag
    @liza: Ik heb de opleiding compact gevolgd: één middag en avond in de week naar school, de rest thuis doen. Alle stof is exact hetzelfde als de voltijdstudenten (met tentamens zit je ook tussen deze pubers) alleen met veeeeeel minder contacturen op school...... Ben nu echt met laatste loodjes bezig hoor!! Kan niet meer!!! Hahaha!!

Ja, een gezonde leefstijl is uiteindelijk waar het allemaal om draait..... je kan wel een paar weken shakes nemen, maar uiteindelijk ga je toch weer 'normaal' eten.

Ik wilde trouwens ook ooit communicatie studeren, grappig!!

@sabrieneke: Lekker bezig meid! Enne..... handig dat je niet moeilijk (undercover) hoeft te doen met testen kopen!

9. Vivian

Vivian Fanatiek lid

14 okt 2011
    1.316
    0
    0
    Secretaresse
    Den Haag
    @ swimming: Ik ga ook klussen, maar niet voor een baby vanavond, gewoon voor de fun! Ben de hele week 's avonds weg geweest, dus vanavond lekker op de bank met m'n vriendje. Have fun!

10. Liza28

Liza28 Fanatiek lid

24 apr 2012
    1.229
    1
    0
    Marketing & Communicatie
    Brabant
    Ikke nog niet aan de klus, heeft nog geen zin.. Volgende week pas op zijn vroegst.. ;) Maar geniet ervan en succes gewenst uiteraard!

11. mammamia

Ik heb de laatste paar dagen last van ongi krampen, gevoelige tepel(s) aan 1 kant... huh? Kan dat? Borrels in mijn onderbuik, steken in liezen, af en toe misselijk en sneller moe... zou het? hihi...

12. mammamia

@afvallers: goed bezig meiden! Ga zo door...

Wat ik wel weet/gehoord heb, is dat als je bezig bent om zwanger te worden, dat je dan beter niet kunt gaan lijnen of dieet producten kunt gebruiken...

@sabrieneke: hier praat hij ook al heel veel en goed, kan tellen tot 10, kent bijna alle kleuren, is vrij lang dus wordt soms al 3 geschat hihi...

Eten gaat de ene keer beter dan de andere keer... hij heeft net een oorontsteking gehad dus nu moet het weer ff op gang komen... maar daar maak ik me geen zorgen over... daar in tegen drinkt hij erg weinig... dus dat moeten we beter in de gaten houden, hij heeft de laatste dagen wat moeite met zijn ontlasting, dus eet nu speculaasjes. Afgelopen 2 dagen al 5x gepoept, dus dat gaat alweer de goede kant op hihi...

Ben nu aan het werk en heb vanochtend al een pcm genomen omdat ik echt last had van ongi krampen... ben er teveel mee bezig geloof ik... zucht...

13. Vivian

Vivian Fanatiek lid

14 okt 2011
    1.316
    0
    0
    Secretaresse
    Den Haag
    Spannend mammamia!!! Ik voel nog niks....... We lopen ongeveer gelijk zie ik!

14. mammamia

Ik had afgelopen week al een doosje testen in huis gehaald van het kv 2 voor 5... sta ik in de rij met dat pakje, zie ik in 1x mijn schoonmoeder door de winkel lopen. heb heel gauw ff dat pakje in de luiertas van mijn zoon gestopt en net gedaan of ik nog wel meer nodig had. ff met haar gekletst en toen ze weg was gauw dat pakje weer gepakt en afgerekend... pfff. dat was schrikken hihi

15. SchoesjeR

SchoesjeR Niet meer actief

Wat leuk om te lezen dat we allemaal in het zelfde schuitje zitten.

Iedereen succes met het zwanger worden. Ik zit in ronde 1.

16. mamajess1982

mamajess1982 Actief lid

13 jan 2012
    457
    0
    0
    NULL
    NULL
    Leuk dat er ook al mama's tussenzitten :)
    @ Mammamia: leuke profielfoto heb je zeg!

Hier nu van de ongesteldheid af dus we kunnen vanaf nu aan de klus hahah.
    Ik gebruik geen ovulatietesten maar doe wel temperaturen, kost me niks en vind het vrij makkelijk. Omdat ik voor mijn dochter ook een onregelmatige cyclus had vind ik temperaturen wel handig, gewoon om het een beetje in de gaten te houden enzo. Als we na een half jaar nog niet zwanger zijn dan ga ik wel een keer ovulatietesten kopen denk ik.

@ Liza: wow wat goed zeg zoveel afgevallen! Ik red een gezond BMI toch niet haha, maar ik heb mijn eetpatroon omgegooid en beweeg vele malen meer en voel me best goed in mijn vel en als er nog wat afgaat prima maar zo niet maakt het me ook niet meer zo uit. Ik slik ook medicatie waardoor het voor mij lastiger is af te vallen

17. mammamia

Welkom en ook jij heel veel succes en dat het maar snel raak mag zijn:D

18. mammamia

Dank je!

Hoe oud is jou dochter?

Ook jij heel veel succes!

19. mamajess1982

mamajess1982 Actief lid

13 jan 2012
    457
    0
    0
    NULL
    NULL
    dankjewel :)
    mijn dochter is net 3 geworden. gaat hard nu hihi

20. Vivian

Vivian Fanatiek lid

14 okt 2011
    1.316
    0
    0
    Secretaresse
    Den Haag
    Hahaha!! Ja, ik kan het me voorstellen hoe dat ging, hahaha!! Maar je hebt ze nu in ieder geval ook in huis liggen! :)

Deel Deze Pagina