Geeft niks hoor, ik begrijp het wel, het is ook allemaal heel spannend, en mischien toch ook wel stressvol! Maar probeer toch te genieten van het feit dat jullie er voor gaan, dat is toch ook al heel bijzonder het gaat jullie vast ook lukken!!!!
Pittenzak? worden die dingen warm? ik zweer namelijk bij mijn kruik, maar die mag je niet gebruiken als je zwanger bent. Dus ik weet niet of pittenzakken warm worden??? Liefs
Ook ik begrijp je gevoel wel hoor..... Het wel een ander gunnen, maar jezelf ook heel erg. Hoe minder duimen er draaien voor ons dat wij ook zwanger mogen worden hoe meer wij kunnen duimen draaien nu voor jullie!!! hopelijk is het voor jullie ook snel raak!!!
Ja een pittenzak warm je op in de magnetron! Waarom mag je geen kruik gebruiken dan?? Daar ben ik toch wel benieuwd naar! Groetjes!
Die hitte is niet goed voor je "kindje" de eerste 12 weken. Daarom mag je ook niet in de sauna. Ze hebben mij het gebruik daarvan ernstig afgeraden. Nu moet ik zeggen dat een kruik wel erg heet word. Ik weet niet of de pittenzak net zo warm word? De temperatuur daarbinnen is een graad warmer dan je eigen temperatuur. Als je dus je eigen temp. verhoogd door een kruik/pittenzak zal ook de temp. daar binnen omhoog gaan. Wat ik erg fijn vind is mijn eigen hand erop leggen. (soms zijn die ijzig koud dan heb ik liever de hand van mijn vriend) Liefs
Ohnee ik heb wel een paar keer een pittezak gebruikt...... hopelijk kon dit geen kwaad! Nu maak ik me wel een beetje zorgen ... bedankt voor je snelle antwoord! Groetjes
Ik zal me niet al teveel zorgen maken als ik jou was. Zo mag je ook geen leverworst eten. (althans niet te veel) Toen ik niet wist dat ik zwanger was heb ik er complete worsten per week gegeten. Mijn jongens zijn beide gezond. Het is allemaal een grijs gebied. want wie zegt dat als het misgaat het daar door komt? Net als met leverworst eten. Wie zegt dat het daar door zou komen. Net als softijs en milkshakes en je haar kleuren. Ik weet wel dat stress het slechtste is voor je baby... Dat dus zo veel mogelijk vermijden. Lekker makkelijk!!! hihi
Ja jee idd, als je toch leest wat je allemaal niet mag! daar word je helemaal bang van!! Maargoed toch een goede tip Pittenzak is wel fijn omdat die ook wat zwaar is, dat voelt bij mij wel prettig iig! mischien lichtjes opwarmen en er dan op groetjes!!!
Hoi meiden!! Vandaag dag 29 van de cyclus ongesteld geworden helaas.. Ik moet zeggen dat de teleurstelling me nog wel mee valt ( denk dat dit komt omdat ik al paar dagen terug aanvoelde dat die duvels er aan zaten te komen ) ik heb achteraf nu dus wel me ei gevoeld! Die buikpijn die ik had moet me ei zijn geweest... Dus voor volgende keer buikpijn in vruchtbare dagen betekend klussen!! Dus we gaan vol frisse moed op naar de volgende ronde! En nu lekker heel veel chocolade eten want dat mag als je ongi bent, vind ik hihih Fijne dag meiden! Succes voor de klussers!! Sterkte voor de wachtende! En de zwangere onder ons! ENJOY!! Liefs!
Steppie29 ik begrijp je heel goed hoor!!! Ik zou ook teleurgesteld zijn. Ik hoop met heel mijn hart, dat voor jou de volgende ronde raak is! Als ik een tip mag geven, hoe er rekening mee dat je eisprong ook vroeger kan vallen, en dat je niet alleen klust in vruchtbare periode. Ik heb mijn eisprong gewoon week vroeger gehad. Gelukkig was mijn vriend in form die week, ik zei hem nog spaar je krachten voor volgende week,gelukkig heeft hij niet geluistert!!!!! toi toi meid!!! @matonneke, normaal vandaag ook mijn nod dag!! Gelukkig nog altijd niets te zien, normaal ist van altijd tegen de avond. Ik ben blij dat huisarts zegt dat alles heel goed staat in mijn bloed, en hele goeie waardes zei hij.oww, over die misselijkheid kan ik meespreken hoor. Alleen moet ik niet overgeven! gelukkig!! Wat een groot respect voor jou om nog te lopen!! Ik ben zo kapot, moe!!!!! Raak voor geen meter vooruit!!!!! @jhm, is inderdaad leuk die bevestiging, toen de dokter mij proficiat wenste aan de telefoon was ik echt emotioneel. Mijn angsten zijn al fel vermindert, maar ik blijf op mijn hoede voor wat er misschien kan komen! Ik ben eigenlijk echt een nuchter type!! Over die buikpijn zou ik mijn niet te veel zorgen maken!! Ik denk ook bandenpijn of baarmoeder. Heb er ook fel last van hoor, blijkbaar is dat normaal!! xxxx @lissy jammer dat je ongesteldheid is doorgekomen! Maar wel goed dat je een regelmatige cyclus hebt! Is een teken dat alles normaal werkt! Ook voor jou hoop ik met gans mijn hart dat je volgende ronde een positieve test in handen krijgt!!!! veel plezier met je chocolade!!! toi toi meid!!
Zo meiden, wat een dagje vandaag!!!! Ik ben echt stikkapot!!! Ik had mijn schoonzusje belooft om vandaag mee te gaan met haar zoontjes klasje op schooluitstap!!! klas van 22kinderen!! Mijn dag begon al van 6u smorgens! Wat echt een hel is. Ik voel me kotsmisselijk smorgens, niet dat ik moet overgeven!!! gelukkig. Ik voel me eigenlijk ganse dag door mottig, normaal kan ik enkele maaltijden zonder problemen overslaan, maar nu gaat dat niet meer! Mijn maag lijkt wel een wasmachine als ik niets om de 2-3uur eet+ dat ik echt enorm moe ben!! Soms vraag ik me af of die symptomen zo vroeg in zwangerschap al normaal zijn, maar dan ga ik er gewoon vanuit, dat er echt wel iets binnen aan het gebeuren is, en dat het wel goed zal gaan. Dus vandaag die schooluitstap, daar hadden ze dus een wandeling door rijsel van 2u ingepland. Wel ik was echt doodop!! En emotioneel ik begon bijna te huilen, gewoon omdat ik mij niet goed voelde en zo op was!!! Gelukkig weet mijn schoonzus en schoonbroer van mijn zwangerschap af!! Ze zag echt dat ik afzag! Ben zo blij dat ik thuis ben in mijn zeteltje, en mijn hart eens bij jullie kan luchten!!!! Mijn hoofd staat op springen met al die kinderstemmetjes!!!! Al begon ik soms wel te fantaseren bij al die buggy's die passeerden!! quote van de dag van mijn vriend!! "zoetje moeten wij nu geen cursus opvoeding volgen??????? Mijn vriend is superzalig lief voor mij!!! Ik geniet er gewoon van!! Was wel beetje boos op mij vandaag omdat hij via mijn smsjes hoorde dat ik echt mij aan het forceren was vandaag!!!!! Nu zo een volle dag ga ik niet gauw meer plannen!!!! xxxxxx
@ Mariska: ahhh dank je wel meis! Lief van je Haha logsich dat je na zo'n dag kapot bent! Wel leuk met al die kindjes! Alvast beetje oefenen!! Hhihi en over opvoeden heb je vast heel veel boeken waar je over kan lezen, al denk ik dat het grotendeels uit jullie zelf zal komen. Dat komt vast goed!!!
@Matonneke, Komt eigenlijk omdat ik het op het moment flink druk heb en er daardoor ook niet heel erg mee bezig ben en ik ook nog geen tijd heb gehad om testen te halen. En boodschappen doe ik vaak met m'n moeder, dus dan wil ik ook geen testen halen. Maar komt het voor dat mensen echt niets merken dan?
Weten jullie trouwens of je loperamide (immodium) mag gebruiken als je zwanger wil worden.Kan alleen maar vinden dat het wordt afgeraden te gebruiken tijdens een zwangerschap en dan vooral de eerste maanden, maar niets over daarvoor of als je het nog niet weet. Heb prikkelbare darmen en gebruik altijd één pilletje voor het avondeten, niet echt veel dus.
@akb3 ik denk niet dat dit aan te raden is. Kreeg gisteren van huisarts advies om niets van medicatie in te nemen. En als ik iets wilde nemen moest ik contact met hem opnemen. xx
@ Mariska D, daar heb je denk ik wel gelijk in, maar is dat niet zoiets als pas stoppen met alcohol drinken zodra je het weet? Jij bent natuurlijk al zwanger. Wij zijn nog niet doelgericht bezig, dus kan ook een jaar duren. En het is voor mij lastig als ik 's avonds ergens heen moet en geen problemen met m'n darmen wil om dan alvast maar niets meer te gebruiken. Dus vandaar m'n vraag.
Ik denk dat alleen jij deze beslissing kunt nemen! Ik zou zeggen als je er erg veel last van krijgt gewoon doen. Moet er wel bij zeggen dat mjn stiefmoeder pas met afbouwen begonnen is toen ze al een paar maand zwanger was. Mijn beide zusjes hebben wel afwijkingen. Maar of dat door die medicijnen komt? En er zijn veel meiden die niks merken. Dus het kan!!! @mariska ik herken de moeheid ik ben ook kapot. Ik maak trouwens wel lange dagen. Werk van 8 tot 17 en dan nog naar zwemles en dan de avondvierdaagse lopen. Ook ik krijg schelden dat ik niet zo veel mag doen. Vooral omdat ik gister toch wat bloedverlies heb gehad. Heb eergister ook de nieuwe auto van binnen schoongemaakt en van buiten gewassen en in de was gezet. Maar voor mij speelt hierbij mijn eerste en tweede zwangerschap mee. Toen had ik bekkeninstabiliteit en heb ik lang echt plat gelegen. Ik weiger me nu dus al rustig te gedragen. Omdat de kans groot is dat het terug komt en ik dan niet veel meer kan. @lissy wel fijn dat je nu weer fris een nieuwe ronde in kunt. En gewoon veel chocolade erin steken! Heerlijk. Vertroetel jezelf maar lekker. Je moet immers binnenkort 9 maanden lang een lopende couveuze zijn! Hier vandaag alweer moe opgestaan! Vanavond de laatste avond van de avond4daagse lopen! Vriendlief werkt vandaag van 9 tot 9. Dus die is er niet eerder weer dan 22.15 uur. Hij vind het zo spannend dat Moeders voor Moeders maandag avond langs komen! Ik hoop dat ik het nog even vol kan houden om te verbergen dat ik zwanger ben. Door de veranderingen in mijn lichaam is nu al duidelijk te zien dat er iets anders is. Ik ben van mezelf 1.72 en 55 kilo (ruim genomen) Ik ben dus niet één van de breedsten. heb altijd een hele platte buik gehad en die staat nu aan de onderkant bol. Een echt typisch zwangerschapsbuikje. Veelste vroeg natuurlijk, die ook gewoon veroorzaakt wordt doordat mijn darmen plaats maken. Ook loop ik soms vrij moeilijk door de last in mijn liezen. gelukkig heb ik een rugprobleem (gekneusde ruggewerfels) waardoor mensen denken dat het daardoor komt. Nog even wachten tot 3-07 als de echo goed is mag iedereen het weten. Fijne dag dames!! Liefs
Hoi dames! Ik word er toch altijd weer vrolijk van al die mooie berichten. En ik hoop dat alles goed gaat natuurlijk! Hier is mijn ongie bijna weg dus op naar de volgende ronde, ik denk dat ik bij sensitest ff ovulatietesten ga kopen misschien dat het werkt. Woensdag heb ik ook de bevestiging gekregen dat mijn hondje drachtig is dmv een echo grappig om te zien dus begin juli komen de pups Zwangere dames geniet ervan, en niet zwangere dames heel veel succes!
Hee lieve meiden! Wat veel berichten weer Fijn te horen dat ik niet de enige ben die zo moe is.. Ik heb het even erg druk en maak lange dagen, als ik thuiskom val ik op de bank neer en doe niets meer. Laatste zat ik in bad en viel daar in slaap, hmmm, snel er uit gegaan. En ook tijdens het voetbal mijn ogen niet open kunnen houden. Ook ik heb last van zo'n druk/spierpijn/ongipijn in mijn onderbuik, dat had ik al meteen toen ik zwanger was, dus dat is niet vreemd volgens mij. Bedankt voor de tip over de buikspieren, ik moet daar echt op letten. Ik wist niet dat een kruik/pittenzak niet mocht, oei, gelukkig nog niet gedaan. Hoe is het met jullie eetpatroon? ik zag al wat berichtjes langskomen hierover. Het begint bij mij ietswat te normaliseren, hoewel ik denk dat ik er nu gewoon wat meer aan gewend raak. Heb nog steeds nergens zin in, laat vaak het grootste deel van mijn avondeten staan. Het probleem is ook dat ik veel dingen vies vind ruiken, dan krijg je ook geen honger. Maar als ik niets eet wordt ik weer misselijk. Sja. Oh en wat vinden jullie van de vaatwasser inpakken? Die vind ik zo stinken nu, bah, dat probeer ik te vermijden. @Steppie29: knuffel! het lijkt me zo moeilijk, al die berichtjes van zwangere mensen. We hopen allemaal voor je! @Lissy777: oehh, geniet van de chocola! dat eet ik nu niet (kan niet goed tegen cafeïne), misschien snel eens witte chocola halen. Als ik weer zin krijg in zoetigheid dan heb ik wat in huis. @Djennes: succes met de volgende ronde! Leuk dat je hond zwanger is, kun je alvast oefenen met zorgen voor de pups
Heb vanmorgen 2v5 kruitvat test gehaald, morgenochtend maar eens testen, ook al verwacht ik er niets van.