April 2012 gestopt met de pil..

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Liza28, 24 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Matonneke

Matonneke Fanatiek lid

1 mei 2012
    1.087
    0
    36
    Zwanger zijn is heel erg bijzonder maar niet altijd even fijn. Het kan je vreselijk onzeker maken. Nu hoef je echter geen klachten te hebben om echt wel heel erg zwanger te zijn!!!!

Die echo gaat gewoon heel erg mooi zijn. En dan ben je erg blij dat je niet heel erg misselijk bent ;)

Wachten tot aan die eerste echo duurt lang. Maar wachten totaan die tweede ook. Daarna tot aan de 20 weken echo ook. Dan wachten tot het einde ook. Hihi.. Alle fases duren voor je gevoel heel erg lang.
    Als de baby er eenmaal is lijken de negen maanden voorbij gevlogen!!!:)

Nog 6 daagjes wachten! Hopelijk slaap je wel weer wat beter!!!!

2. mariska D

mariska D Actief lid

10 mei 2012
    323
    0
    0
    @matonneke Natuurlijk weer een positieve dag we zitten met een klein wondertje in ons buikje!!! :D

@mar2Bmam Wat leuk dat je volgende week echo hebt! Ik denk dat je geen zorgen moet maken hoor dat je niets voelt, en dat moe zijn en reuk en smaak verandering, en opgezette darmen zijn toch ook wel zwangerschapssymptomen hoor!:p Geniet van je echo!!!

Hier weer een mottige dag! Maar vind ik niet erg, ik ben alleen aan het wachten tot de bakker langskomt met brood, want ik heb een boterham nodig!! :p In het begin ging de misselijkheid over met iets te eten. Nu niet meer... Wel heb ik voor het eerst sinds ik weet dat ik zwanger ben, vanacht geen buikpijn meer gehad!!! OEF, was voor mij pijnlijk en nu vraag ik mij natuurlijk af.......is dit normaal dat ik geen buikpijn meer voel???:(
    krijgen jullie maar een paar echootjes? Ik denk hier in belgie krijg je elke maand een echo. De assistente zei aan telefoon dat je elke maand op controle moet. Ik ben stiekem van plan om vals te spelen, ik weet namelijk dat een vriendin haar huisarts ook een echo apparaat heeft...... Ik ga toch eens proberen langs te gaan. Alleen zien ze maar iets van 5weken. En ik weet niet echt vanaf waar ik moet rekenen, vanaf eerste dag laatste maandstonden of van bevruchting? Want vorige woensdag zei huisarts aan hand van bloed,dat ik rond de 3weken was!! Matonneke hoeveel reken jij? Wij zijn toch hetzelfde??:cool:

3. Matonneke

Matonneke Fanatiek lid

1 mei 2012
    1.087
    0
    36

Als ik reken vanaf mijn laatste periode ben ik vandaag 5+1 weken.
    Als ik reken vanaf mijn eisprong ben ik vandaag 5+3 daar zit dus niet heel erg veel verschil in.
    We zullen het op de echo gaan zien!
    Ik ga 29 juni shoppen voor kleding, want ik pas dus echt nu al bijna niet meer in mijn eigen broeken. Ik zwel zo op bij mijn buik. Het doet gewoon zeer als ik zit die broekrand.
    Bij de jongens paste ik ook mijn broeken al niet meer met 12 weken. We zullen dus zien!!!

Spannend hoor al die echo's!!!! Ben benieuwd naar de plaatjes!

4. Mar2BMam

Mar2BMam Actief lid

12 mei 2012
    203
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor de reacties, ik ga me ook proberen wat positiever in te stellen, misschien ben ik ook gewoon wel emotioneel..

Ik ga denk ik de dag na mijn eerste echo (dan ben ik 9 weken) mijn eerste zwangerschapsbroek kopen, want die darmenbuik is echt pijnlijk. Ik heb nu steeds heupbroeken aan en dat zit lekker, maar is minder charmant met zo'n buik er boven haha.

@Matonneke, ik had nog nagevraagd over jouw kortademigheid (omdat ik dit ook regelmatig heb). Het kan zijn dat dat komt door lage bloeddruk of een laag ijzerniveau in de bloed. Dus misschien kan je dit (laten) controleren bij je huisarts? Ik ga er wel om vragen volgende week als ze bloed gaan afnemen. Voor nu heb ik de tip gekregen niet te lang te blijven stilstaan. Dus óf bewegen óf zitten. Ik ben zelf ook snel draaierig en als je dan nog lang in een rij moet wachten, kun je je benen kruisen en je spieren aanspannen (ziet er uit alsof je naar de wc moet). Of zoute dropjes eten :)

Hoe is het met de niet zwangere dames? Druk aan het klussen ;) Of aan het wachten? Ben benieuwd!

5. Matonneke

Matonneke Fanatiek lid

1 mei 2012
    1.087
    0
    36

KIJK DAT VERKLAARD EEN HOOP!!!
    Ik heb van mezelf een erg lage bloeddruk. Tijdens mijn vorige zwangerschappen had ik vaak een onderdruk van 48. waardoor ik ook vaak tegen de vlakte ging.
    Ook een gebrek aan ijzer heb ik chronisch. Vit.B12 trouwens ook.
    hihi... Dat is niet zo gek dus.

:DSuper dat je dat gevraagd hebt!

Echt niet prettig he die darmenbuik. Ik ben nog maar 5 weekjes heen maar ik vind het nu al heftig.
    Ben helemaal plat van mezelf. en heb nu toch echt wel een buik. Dus probeer het ook zo lang mogelijk verborgen te houden, maar dat lukt niet echt. hihi.. :)

6. Sjubidoe

Sjubidoe Actief lid

12 mei 2012
    361
    1
    16
    Hier gaat het wel goed, vorige week buikgriep gehad, VL dacht dat het gewoon de zwangerschap was maar het was na 4 dagen over.. dus ik denk buikgriep...

Nu aan de antibiotica sinds gister, en vandaag ontzettend pijn in mn buik, net de huisartsenpost gebeld aangezien het geen bijwerking is, maar ik heb geen verhoging dus ze denken dat het misschien een voorbode is van heftige diaree, dat is wel een bijwerking.. Ik mocht zelf besluiten of ik door zou gaan met de antibiotica.. Zou nu weer een nieuwe pil moeten nemen, maara verga van de pijn dus doe het niet, denk dat het alleen maar erger wordt...

Al met al gaat het niet zo lekker, maar de rest van de zwangerschap gaat goed, heb ONTZETTEND pijnlijke borsten, heb nu die Belvia top van de reclame gekocht en die doe ik aan als ik thuiskom, das echt verlichting! Dus voor andere dames echt een aanrader!!

@ Mattoneke, heel veel succes en sterkte de komende 2 weken, lijkt me moeilijk...

Heb morgen de intake en maandag een echo, wilde ik zelf, moet het gewoon zien voordat ik het echt geloof, daarna tussen de 10-12 weken weer een echo voor de termijn!

7. AKB3

AKB3 Actief lid

6 jun 2012
    309
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ben ik ook weer een keer. Beetje erg druk met werk op het moment.

@Matonneke, wow da's wel schrikken, hoop dat alles lekker goed komt. Wel jammer dat je zo langg moet wachten.

Hier nog steeds niets, inmiddels al 50 dagen aan't wachten en nog nergens een spoor van een ongi. Al ben ik er ook niet heel erg mee bezig, klussen gewoon wanneer we zin hebben en zien't verder wel.
    Zou alleen lekker zijn om eens ongi te worden om bevestiging te krijgen dat alles daarbinnen weer werkt. Vooral omdat ik ook weer acné heb nadat ik met de diane ben gestopt en voor de pil al vrij onregelmatig was, ben ik ergens een beetje bang voor pcos.
    Aan de andere kant... mijn moeder had tot haar eerste zwangerschap (op haar 31e) ook acné en was onregelmatig, maar al met 4 maanden zwanger en daarna weer na 4 maanden, dus het hoeft niets te zijn.

8. AKB3

AKB3 Actief lid

6 jun 2012
    309
    0
    0
    NULL
    NULL
    Waar is iedereen gebleven?

9. Lissy777

Lissy777 Lid

14 mei 2012
    89
    0
    0
    NULL
    NULL
    AKB3: Het lijkt me zeker vervelend om zolang te moeten wachten op je ongesteldheid... Gelukkig hoor je wel genoeg verhalen van mensen die snel zwanger raken(die onregelmatig zijn). Ik hoop voor je dat je snel bevestiging krijgt. Toen ik afgelopen maand ongesteld werd, was dat jammer, maar ik had wel zoiets van "hey dat was mijn ei" haha. Laten we hopen dat je snel ongesteld wordt meid ( of juist niet en dan zwanger natuurlijk ;) ) 1 heel klein voordeeltje voor jou is dat klussen misschien wel leuker is, als je je ei weet wordt het klussen toch een klein beetje een "moedje" en je bent er heel erg op gefocusd wat het klussen soms iets minder leuk maakt. Maar goed al met al is het natuurlijk wel handig, ik duim voor je!

Hier gaat verder alles goed!! Nog een weekje werken en dan vliegen we lekker naar de zon! heerlijk :) Aanstaande vrijdag heb ik als het goed is mijn ei :p Dus dat wordt weer lekker klussen ( deden we wel al natuurlijk ) maar nog even iets meer ons best doen haha. Even vraagje aan de zwangeren onder ons... De 1 zegt dat tevaak klussen in je vruchtbare week niet goed is voor zaad, de ander zegt weer dat je in je vruchtbare week het niet genoeg kan doen. Wat zijn jullie ervaringen hiermee?? Dag voor en op eisprong zijn wel hele belangrijke dagen he? ( beetje persoonlijke vraag misschien, maar ben gewoon benieuwd, en als je niet wilt reageren, dan hoeft dat niet hoor ;) ) Fijne zondag iedereen!! Xxx Liefs!

10. Mar2BMam

Mar2BMam Actief lid

12 mei 2012
    203
    0
    0
    NULL
    NULL
    hoi meiden!
    Vanmorgen werd ik wakker met allemaal bloed in mijn ondergoed. Bij naar wc gaan nog steeds bloedverlies. Ik schrok enorm. Verloskundige op spoednummer gebeld en vanavond kan ik langs voor een echo (anders zou ik komende dinsdag de 1e hebben). Zolang ik geen stolsels verlies heb ik nog hoop, maar zoals ik al eerder schreef heb ik al ruim een week geen misselijkheid meer en had ik daardoor al wat zorgen. Ik was juist er door mijn omgeving van overtuigd dat het heus wel goed zat en nu gebeurt dit.
    Hopelijk heb ik vanavond beter nieuws.

11. Lissy777

Lissy777 Lid

14 mei 2012
    89
    0
    0
    NULL
    NULL
    ach nee... jij ook al :( gelukkig weet je vanavond meer meid!!! Positief blijven!!! Gelukkig geen stolsels... Sterkte met wachten...

12. djennes

djennes Bekend lid

24 apr 2012
    823
    29
    28
    Vrouw
    Thuis mama
    Rsn
    Ik hoop dat alles goed is op de echo!
    Zal duimen heel veel s6!

13. mariska D

mariska D Actief lid

10 mei 2012
    323
    0
    0
    @mar2Bmam, heel veel sterkte!!! Hopelijk weet je meer.... Hier jammer genoeg hetzelfde te melden. Vanavond ook wat bloedverlies, voorlopig weinig, en gestopt met bloeden. Ben ook bang dat het gaat doorzetten. Had gisteren al naar dokter geweest met buikpijn, maar die zei dat het dus normaal was, op echo was er een vruchtzakje te zien maar geen vruchtje, wat normaal was volgens hem zo vroeg. Hij heeft bloed afgenomen en zal morgen mijn hcg hormoon vergelijken en hopen dat het flink omhoog is gegaan.

14. Mar2BMam

Mar2BMam Actief lid

12 mei 2012
    203
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dank voor jullie lieve berichtjes! Het duimen heeft geholpen :)

Ik kan goed nieuws melden: op de echo was een zeer energiek bewegend kind te zien met kloppend hart en qua grootte overeenkomend met 9 weken.
    De kans bestaat nog steeds dat het mis gaat, dus we moeten niet te vroeg juichen, maar alles wat de verloskundige kon zien sprak voor een positieve uitkomst. Geen stolsels te zien in de baarmoeder, goed kloppend hart, juiste grootte, etc. Dinsdagavond de 'normale' eerste echo. Hopelijk stopt het bloeden. Waarschijnlijk heb ik een erg gevoelig baarmoederhals slijmvlies. Maar ze vond ook dat het wel erg veel bloedverlies was.
    Pffff, we waren helemaal opgelucht. En ik heb nu dus mijn eerste echofoto :D Misschien plaats ik die morgen even.
    Ik wens jullie allemaal dit soort nieuws toe!

@Mariska, het is idd wel erg vroeg om veel te zien op een echo met 5 weken, dus het is niet gek hoor. Hopen dat je HCG erg omhoog is gegaan!

15. AKB3

AKB3 Actief lid

6 jun 2012
    309
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wow, gelukkig toch goed nieuws dan! Hopelijk blijft alles bij iedereen goed gaan.

16. Lissy777

Lissy777 Lid

14 mei 2012
    89
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gelukkig Mar2Bmam! Echt fijn voor je! Nu nog hopen dat het met Matonneke en Mariska ook alles goed zit... Blijf duimen! Liefs!

17. Mar2BMam

Mar2BMam Actief lid

12 mei 2012
    203
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vanmorgen helaas stolsels verloren. Daarna alleen nog wat oud (bruin) bloed. Hopen dat het nog goed zit. Denk dat ik nu maar wacht op de echo van dinsdagavond. Wat vinden jullie? Of zal ik alsnog de verloskundige bellen?

18. Matonneke

Matonneke Fanatiek lid

1 mei 2012
    1.087
    0
    36
    Heey dames!!!!

Eerst even reageren. Mar2bmam jeetje dat is schrikken zeg.. Nu kan ik uit ervaring vertellen dat bloed verlies niet altijd negatief is. Ik heb bij beide zwangerschappen van mijn zoons ook veel bloed verloren. Hopelijk heb je morgen avond weer een mooie echo. Als je ongerust bent moet je zeker gaan bellen hoor!!!!

Verder las ik nog ergens een vraag over hoevaak "het" te doen in de vruchtbare week. Ik lees ook overal 1x in de 2 dagen. Terwijl het bewezen is dat hoevaker de man komt hoe meer zaad hij gaat produceren.
    Wij hebben een nogal levendig sex leven. Wij hebben het geprobeerd om de dag te doen. Dit werd gelijk elke dag. en daarna alleen sochtends en savonds. ;) en ik kan je vertellen dat ik toch echt zwanger ben geraakt. :)

Morgen 6 weken zwanger!
    Hier gaat verder alles goed. Ik doe niks anders dan heel erg beroerd zijn en dus ook vaak een sprintje trekken naar de wc. Verder heb ik niet meer gebloed. Heb wel heeeeeeel erg veel stress :(
    Nog 8 daagjes wachten tot aan de eerste echo.

Mariska meid ik duim voor je dat alles goed zit. Juist om die reden wouden ze bij mij nog geen echo doen. Ze kunnen dan onmogelijk zeggen of het wel goed zit. Duim voor je dat je HCG gewoon mooi omhoog gaat.

Misschien een aardig brutale vraag van mijn kant hoor, maar ik zit er nog al mee en het geeft mij nogal wat stress. Ik heb twee zoons uit een eerdere relatie. De band tussen mij , mijn nieuwe partner en mijn ex is altijd goed geweest. Als hij de kids kwam halen was het gewoon altijd gezellig, maar zijn nieuwe vriendin (waar hij al wat mee had toen ik nog bij hem was, kwam ik vorige week achter) heeft er nogal wat problemen mee. Dat gaat nu zelfs zo ver dat hij ze alleen nog komt halen dat op de claxon drukt, kids uit huis en weg. :( Sinds een paar dagen krijg ik 0,0 contact meer met hem. Ik heb het idee dat hij juridische stappen samen met haar onderneemt om de voogdij te willen. HALLO STRESSSS!
    Heeft iemand hier ook in eenzelfde situatie gezeten? (ik weet dat hij geen poot heeft om op te staan)

Liefs

19. mariska D

mariska D Actief lid

10 mei 2012
    323
    0
    0
    Hallo iedereen, man wat zit ik hier emotioneel te zijn vandaag! Vandaag alleen maar tranen,tranen tranen!!! Eigenlijk niet echt meer gebloed, alleen bij het afvegen wat bruin/rood slijm. Maar wat maakt dit onzeker!!!! Vanmorgen dokter gebeld(over bloedresultaten van zaterdag), hcg waarde 17000. (was 12dagen geleden 700). Dat is dus goed. Dokter zag in mijn urine wel kleine infectie dus veel water drinken en woensdagavond mag ik op controle bij hem. dokter zei hcg waarde overeen komt met 6-7weken zwangerschap. Ik was dus beetje gerustgesteld toen mijn vriend de opmering maakte dat je op 6-7weken toch al een vruchtje moest gezien hebben zaterdag??? Dus zit ik vandaag echt aan de grond, voel me zo bang! Over bloedverlies zei dokter, kan ofwel nog een innestelingsbloeding zijn ofwel begin miskraam dus toen ie dat zei waren mijn traantjes terug vertrokken..........:( Dus ik kan alleen maar afwachten...........:(

lissy777 dank u voor het duimen meid!! Ik ben zo blij dat we dit forum hebben en er zijn voor elkaar!!! Wat het klussen betreft, heb ik ook gelezen dat 1x om 2de 2dagen het best is, maar wij hebben daar niet echt achter gekeken. Mijn vriend wou het niet op vastgelegde tijdstippen doen, wij klusten wanneer we zin hadden. Natuurlijk in de vruchtbare week hem beetje warmer gemaakt, en frequentie opgedreven;)
    ps, geniet van je zonvakantie!!!!!!

Mar2bmam, ik vind het zo fijn voor jou dat je zulk een leuke echo hebt gehad!!! Wat moet dit een hele opluchting zijn!!!!!! Van dat bloedverlies weet ik niet echt wat zeggen, zoals matonneke zegt dat het niet altijd negatief betekent. En vooral bij jou denk ik dat het wel goed zit, als je babytje gisteren nog zo actief was!!! Maar ik denk wel dat we allebei weten dat het je ontzettend onzeker maakt!!!!!!

@matonneke ik ben blij dat je niet meer hebt gebloed!! Ik hoop zo voor jou dat je een prachtige echo krijgt!! Geniet van het moment!!!! Zal ik ook doen, (als mijn babytje bij mij blijft!!:()
    Ik begrijp je stress hoor, zelf ken ik niets van die juridische kant. Jammer dat je contact opeens zo stroef loopt!!! Wat erg van die nieuwe vriendin!! Ik bewonder altijd koppels die uit elkaar zijn en toch nog een goed contact hebben!!! Is toch hartstikke het beste voor die kids!!!

@AKB weet niet of je al ongesteld geworden bent? Ik hoop voor jou dat je vlug aan een nieuwe heel vruchtbare ronde kan beginnen, en dat je vlug een positieve test in handen hebt!!!!!!!

20. Matonneke

Matonneke Fanatiek lid

1 mei 2012
    1.087
    0
    36
    heh gets je weet nog niks meer dus. :( Iedereen zegt altijd dat je heel erg euforisch blij moet zijn als je zwanger bent, maar ik durf eerlijk hardop te zeggen dat zwanger zijn soms helemaal niet leuk is... Wel heel bijzonder maaar niet altijd even leuk!

Gaan ze nog opnieuw bloed bij je afhalen om naar je HCG te kijken. Hoop dat het gewoon goed zit. Tot nu toe lijkt het er wel op.

Zal ik je eens wat vertellen over een echo met oog op dat er "wat" te zien moet zijn...

Bij mijn oudste zoon heb ik een termijnecho laten maken omdat wij niet wisten wanneer ik zwanger ben geraakt. Op de echo was geen vruchtje te zien. Ze kon mij alleen vertellen dat er een bevruchting was geweest. Wij zouden dus nog beneden de 6 weken zitten. We mochten na een week terug komen om nogmaals te kijken.
    Dus helemaal gespannen weer terug. En wat denk je?

Een heerlijke spartelbaby van 13weken en 5 dagen.

FOUTJE!
    een compleet kind over het hoofd gezien.

Echo's zijn leuk maar ze kunnen niet altijd wat zien ;)

Die echo ga jij ook gewoon krijgen over een paar weekjes. Net als wij :D

Deel Deze Pagina