hallo iedereen!! Leuk dat we terug nieuwe meiden mogen verwelkomen!! Dit moet echt rot voor jullie zijn, dat jullie cyclus niet is wat het moet zijn!! Ik hoop dat het allemaal vlug in orde komt!!!!!!! @lissy777 Rot dat je ongi aangebroken is!! Maar inderdaad hop naar de nieuwe ronde!!! En klussen is natuurlijk ook heel leuk hé!! De kans word nu toch met de maand groter dat er een positieve test aankomt!!!! toi toi @matonneke supermooie echo!!! Leuk dat je al een idee hebt van het geslacht!! Bij ons is het met de volgende echo van 16weken Hier vandaag ook terug ons wondertje mogen bewonderen op echo!!! Wat een prachtige echo, 6cm groot, en de nekplooimeting gedaan en die is ook pico bello in orde!!! Dokter zei dat het een klein acrobaatje is!!! Zo rondspringen en koprollekes maken!!! Twas ontroerend!!!! Ondertussen een kilo bijgekomen bij de vorige echo 4weken geleden!! Als baby volgende keer goed ligt, zullen we het geslacht weten! Bij 16weken! Symptomen als moeheid en misselijkheid, en het zuur zijn nog sterk aanwezig, misselijkheid zou volgens dokter binnenkort afnemen. Moeheid zal nog sterk aanwezig zijn tot 16weken! En het zuur zal nog maar toenemen chocolade, fruitsap en koffie zijn daarbij boosdoeners! Maar bij zo een mooie echo, weet je weer waarvoor dit allemaal doorstaat!!!!! heel veel groetjes, xxxxx mar2Bmam hoe gaat het met jou????
heej dames! Ik heb steeds geen mail gehad dat er nieuwe berichten zijn dus ik dacht 'maar eens checken waarom er zo'n radiostilte is... en ineens super veel berichten! Heel leuk dat er nog steeds nieuwe meiden hier op het forum bij komen, gooi je hart op tafel, we zijn geen experts, maar zullen je altijd proberen te steunen! Hier is alles prima. Nu 15w4d zwanger ongeveer. De laatste echo was met 11 weken, ik vind het wel lang wachten hoor tot de 20 weken echo! Maar ik weet niet of ik nu al wel een pret echo wil. De laatste weken beter kunnen eten dan ervoor, maar nog steeds niet genoeg en bovendien kreeg ik een griepje en ja hoor, hup, ik gooide iedere maaltijd er weer uit. Ik ben wel stevig gebouwd en kan het gelukkig hebben. Vanmorgen gewogen en eindelijk na 4,5 kilo te zijn afgevallen in de laatste weken ben ik nu 0,5 kilo aangekomen. Mag ook wel, want sinds afgelopen weekend heb ik ineens een bolleke. Bijzonder dat je wakker wordt en plop, daar zit ineens een balletje. Niet dat je het overdag ziet zitten als ik sta, maar toch De baby zal nu ergens rond de 12-15cm zijn. En dat past allemaal in je buik... bijzonder hoor! Vooral als ik alle andere verhalen van jullie lees besef ik me dat we echt super snel zwanger zijn geraakt. Ik besef me erg goed wat voor spanningen me bespaard zijn gebleven. Super veel succes aan alle wachtende meiden, ik leef met jullie mee! Aan alle meiden die al eens zwanger zijn geweest (ik weet het eigenlijk alleen van Matonneke): hoe voelt het eigenlijk om je baby te voelen? vanaf nu zou dat bij mij kunnen. De placenta ligt voor dus ze hebben al gewaarschuwd dat het bij mij langer kan duren. Ergens las ik dat het voelt alsof je een beetje gekieteld wordt in je buik. Verder ook nog klachten hoor, moe, maagzuur, veel bandenpijn (au). Die lage bloeddruk herken ik ook Matonneke, hier ook 100 over 60. Gelukkig nu minder last van dan in het begin van de zwangerschap, niet meer zo snel duizelig. @Mariska, je hebt de 'veiligere' 2e trimester bereikt!! Voelt wel goed zeker! Het is een heel ongestructureerd en lang verhaal geworden haha. Fijne dag allemaal!
Goedemorgen dames!!! @lissy is hij nu helemaal doorgebroken? Weet je in ieder geval waar je aan toe bent maar echt leuk is anders.Ik duim voor een nieuwe vruchtbare ronde! @mariska de klachtjes zijn zooooo herkenbaar. hihi.. Gelukkig gaat het goed met je kleine. We lopen echt bijna gelijk.. leuk! Spannend he het geslacht hebben jullie al een idee? @mar2b leuk he dat buikje. Ik had het ook opeens toen ik wakker werd. Tadaaa daar was hij dan. Vaak zie je het zelf ook beter en meer dan dat anderen het zien. Hoe voel je je nu? Hou je weer alles binnen? Ah ook de moederkoek aan de voorkant. Ik ook weer... voor de derde keer. hihi. Het voelt in het begin als een vlinder. Of als een borreling waardoor je enorm twijfelt of het wel iets of niet iets is. Als je plat op je rug gaat liggen met je handen op je buik heb je de meeste kans iets te voelen. Met je handen kun je gelijk voelen of het je darmen zijn of niet. Want je darmen voel je vaak ook aan de buitenkant "ploppen"!! Ze hebben tegen mij gezegd dat ik het nu waarschijnlijk eerder ga voelen omdat ik weet hoe het voelt. Maar dat is 7 jaar geleden Hier gaat het verder de goede kant op. Alweer ruim 13 weekjes zwanger. Vandaag krijg ik de 2e lading zwangerschapskleding. Pas echt niet meer in mijn eigen kleren. Volgende week vrijdag avond gaan we een pretecho laten maken voor mijn schoonouders. Het is hun eerste kleinkind en aangezien mijn moeder wel al is meegeweest naar een echo wou ik hun dat plezier ook gunnen. Zowel schoonmoeder maar ook schoonpaps leek dat echt geweldig. Dus wij gaan een echo laten maken. Maar ook gelijk de officiële geslachtsbepaling. Voor alsnog lijkt het een jochie. Dat gevoel heb ik ook steeds gehad. Maar gister bekroop me opeens het gevoel dat het ook wel een meiske kon zijn. HEEL ENG We zullen het snel genoeg weten. Vriendlief wil heel graag ooit eens een dochter. Dus hij wil net zo lang doorgaan totdat hij een dochter krijgt! Gelukkig gaat hij over drie weken promotie maken. Word een dure bezigheid..... Geniet van de dag meiden!!! xxx
Pfff, je kijkt een paar daagjes niet mee en je hebt direct weer leesplezier. Ben nu druk met vakantiewerk want ik zit al sinds januari in de ww, maar het is wel weer lekker om ff te werken. Matonneke wat een mooie echo! bij ons krijg je pas met 20wkn zo'n mooie echo Lissy balen joh ik heb hetzelfde woensdag is het bij mij begonnen (hebben we straks weer wat te klussen )
Hey meiden... Hier zijn men duveltjes weer het doosje in gegaan.. Op naar een nieuwe vruchtbare ronde!! Nieuwe meiden: Welkom hier!! Nou we hopen natuurlijk allemaal om snel zwanger te zijn en het dan ook goed door te mogen maken... Maar al dat wachten op je menstruatie lijkt me echt te vervelend!!! Ben wat dat betreft blij dat het bij mij (nog) elke keer rond dezelfde tijd is geweest... Heel veel sterkte meiden! @Matonneke: wat een super mooie echo!!! Als ik hem zo zie denk ik ook een jongen!!! Ik ben benieuwd!! een heel fijn weekend allemaal geniet er van!!! -x- Wimpiej
hallo meiden! mag ik eventjes komen klagen??!!! Ik voel me zo slecht de laatste dagen! Heb echt last van alle kwaaltjes die er bestaan!! Toen mijn misselijkheid klein beetje minderde vorige week, vanmorgen terug over de wc pot gehangen, sinds gisteren zoveeel last van buikpijn/bandenpijn, en sinds gisteravond zoveel last van lagerugpijn!!! Ben ik nu echt zo een softie? Ik heb zoveel last van pijn!!!! En als je dan andere hoort, die zeggen dan daar heb ik nooit last van gehad hoor! Dan denk ik echt van mezelf, dat ik een mietje,softie ben!! Vandaag naar een doopfeest van mijn broers dochtertje, ik moet dan weer zo happy doen, en doen of er niks aan de hand is. Ook ben ik echt bitchie tegen mijn vriend, dat de sfeer hier niet echt gezellig is! Voel me echt down vandaag! Ik hoop dat ik me tegen vanavond herpakt heb en dat ik beetje positiever er tegen aan kijk. Nu heb ik echt gevoel hoe moet ik dit nog 6maanden volhouden, zoveel pijn, zoooo moe zijn, zooooo misselijk zijn!!!!!!!!! sorry dat ik nog niet antwoord heb op de vorige berichtjes, heb zelfs daarvoor geen fut!! wou gewoon eventjes mijn hart luchten ps, sorry voor de meiden die heel graag zwanger willen worden, jullie denken waarschijnlijk waar zaagt zijn nu toch om? ze is toch zwanger? ik voel me zelf schuldig dat ik me zo voel! Moet ik niet op mijn roze wolk hangen???? xxxxxxx
Heej Mariska! Wat balen meid, en neeeeee je bent geen softie. Het klinkt heel cliché, maar: het wordt snel beter! Nog een paar weekjes en je voelt je een stuk minder moe en bent niet meer misselijk. ik weet dat dat niet voor te stellen is op dit moment, ik had ook een enorme dip bij 12/13 weken. Ik heb ook veel pijn in mijn banden, al vanaf de eerste weken. Veel last van mijn rug en liezen en onderbuik. Anderen zeggen 'hoe kan dat nou, dat heb je toch pas later in je zwangerschap?' NEE dat kan nu al Wat je wel even in de gaten moet houden is of je niet toevallig een blaasontsteking hebt. Pijn in je buik en in je onderrug en je ziekig voelen kunnen daar ook op wijzen! Doe lekker rustig aan, de tip die ik kreeg was om een paar keer per dag als dat kan eventjes te gaan liggen (al is het maar 10 minuten), daar voel je je beter van als je bandenpijn hebt. En ik ga al heel vroeg met zwangerschapsgym beginnen omdat ik nu al veel klachten heb, misschien is dat voor jou ook een idee? En haha, je vriend moet dit maar slikken allemaal, weet je, hij hoeft die hele bevalling en andere ongemakken niet door, dan mag hij wel je slechte dagen goed opvangen en even geduld tonen succes ermee! Knuffel!
Ik zat er volledig door gisteren!! Heb tranen met tuiten geweend bij mijn vriend. Smorgens vroeg waren de eerste traantjes daar, mijn vriend was zo lief!! Die pakte me goed vast. Heb me dan redelijk sterk kunnen houden op de doop van mijn nichtje. Maar ik had zoveel pijn aan buik en rug!! Is zo raar, doet de hele dag pijn, maar dan heb ik nog pieken dat het nog veel meer pijn doet! precies of het zijn crisisen!! Mijn moeder maakte me dan ongerust of het misschien geen soort weeen waren(veel te vroeg I know)!! dus was dan helemaal niet meer op mijn gemak. Terug thuis gekomen,2uurtjes geslapen in de zetel, en terug wakker geworden huilend van de pijn!! Mijn vriend kon het echt niet meer aanzien en we zijn dan naar spoed gereden. Ik moet zeggen, vriendelijk ontvangen, want niet iedere spoeddienst ziet je niet graag afkomen als je niet in levensgevaar bent. De verpleegster wilde de echo proberen en als het van haar niet lukte zou ze de dokter laten afkomen. (ze bleef wel telefonisch in contact met gynecoloog van wacht)!. Ze deed uitwendig de echo, en ze vond direct ons huppelend babytje met hartslag. Dus daar mocht ik al direct gerust in zijn dat alles goed was. Dan bloed afgenomen en staaltje urine naar labo gestuurd en ik mag nu vanmorgen bellen naar mijn gynecoloog. De verpleegster zei dat ze niets alarmerends vond en dat ik naar huis mocht. Ze zei dat het groeipijnen waren(wat ik eigenlijk wel wist). Toen ik vroeg dat ik nu zo een softie ben omdat ik echt afzie daarvan, zei ze dat ik zeker geen softie ben, en me niet schuldig mocht voelen. Want een vrouw kan daar echt van afzien!! straks mag ik bellen voor resultaten van bloedonderzoek. Nu zit natuurlijk nog altijd met die gruwelijke pijn!! weet niet hoe zitten of liggen van de pijn!!! ik slaap er niet van snachts!!!! @ mar2Bmam maar dan trek ik me recht aan jou berichtje, dat er verbetering in zit te komen, dat jij ook een dipje had gehad op deze periode!! Dat jij me ook geen softie vind!! En of het misschien een blaasontsteking is weet ik straks aan de telefoon! ivm, zwangerschapsgym hoe en wat betekent dat? in Belgie heb ik er precies nog niet zoveel van gehoord! meid dank u voor je reactie hoor gisteren!!! Deed me zoveel deugd!! Eigenlijk zijn we vreemden voor elkaar, maar geen andere persoon heeft me zo kunnen troosten als jij gisteren!!!!! Waar deze pagina toch goed voor is hé!!!!
net gebeld, het is een blaasontsteking. Ik moet tussen 14u en 16u naar verloskwartier om aan de monitor te hangen en kijken of ze het gaan behandelen!! ben wel beetje nerveus. is die monitor normaal?? Heb op 6weken ook een blaasontsteking gedaan en toen hebben ze dit niet gedaan!!
Och jee! Hopelijk is alles goed en zijn de uitslagen allemaal negatief. Aan de andere kant, als het iets is dat je kunt behandelen en je je daarna beter voelt, is dat misschien ook niet verkeerd. Gisteren ging ik een heel stuk wandelen langs de IJssel in een natuurgebied. 2.5 km heen, kop thee op een terras, 2.5 km terug naar de auto. Pfff, ik kan dan dus echt niet meer lopen dat laatste stuk van de pijn in mijn liezen en heupen. Heel frustrerend ook dat mijn schoonzus (die al veel verder zwanger is) nog met gemak haar huis verbouwd. Hier in NL is het normaal dat je iets van zwangerschapsgym gaat doen, dan krijg je vaak een theoriedeel over zwanger zijn/bevallen/tips etc, en daarna bekkenoefeningen, spierversterking, etc. Daar zijn verschillende manieren voor, zo kun je zwangerschapsyoga doen, zwangerschapszwemmen, zwangerschapsfitness, noem het maar op. Alles wordt begeleid door een opgeleide instructrice. Ik ga de fitness doen omdat (bij ons dan) daar heel veel aandacht is voor mensen met een slechte rug en je daar zeer persoonlijke begeleiding krijgt bij de oefeningen. Ik ga ook zwangerschapszwemmen doen, maar waarschijnlijk iets later, lijkt me heerlijk in dat water bewegen. Wat ook een optie is, is om fysiotherapie aan te vragen. Afhankelijk van je verzekering kun je hier zo'n 10 fysiobehandelingen krijgen. En dan dus bij een bekkenfysiotherapeut die je nog extra helpt je klachten te verminderen en te voorkomen door oefeningen te geven voor thuis en door je te behandelen. Ik leg het allemaal maar uitgebreid uit, niet betuttelend bedoelt, maar ik heb geen idee wat in België de gewoontes zijn op dit gebied. Sterkte! En super fijn dat je vriend zo lief is!! Ik heb ook een lief mannetje hoor, hij is wel eens selectief, zo van 'nee lieverd, stofzuigen doe ik wel, dat is best zwaar', maar ho maar als het gaat om de wc schoonmaken, daar zegt hij dan weer niets over haha. Edit: lees net dat het idd een blaasontsteking is. Hopelijk voel je je snel beter na behandeling! Ik ken zo'n monitor niet, maar bedoelen ze niet gewoon doppler om goed het hartje te beluisteren?
is zo raar hé, de ene is echt perfect zwanger, zonder kwaaltjes!! En de andere heeft het ene na het andere!! Best frustrerend vind ik dat!! Wij behoren dus duidelijk tot degene MET kwaaltjes!!! Ik zal eens mijn licht opsteken ivm met die zwangerschapsgym!! Ik ga binnenkort ook terug gaan zwemmen, ging al voor de zwangerschap gaan zwemmen, maar in het begin van de zwangerschap kwam ik buiten het zwembad, en moest overgeven tussen de struikjes!! Dus maar wijselijk eventjes uitgesteld!!! wel grappig van jou vriend, dat hij selectief is in het helpen! De mijne kan in de week niet zoveel helpen door zijn job, internationaal vrachtwagenchauffeur!! In zijn groot verlof, deed hij echt alles!! Maar dat zal wel te maken hebben door dat ik de knoop heb doorgehakt en dat hij eindelijk zijn nieuwe auto kan kopen!!! ben best beetje ontgoocheld in mijn zus en moeder, ik belde hen om te zeggen dat ik aan de monitor moest en ik gaf seintjes aan mijn zus of ze niet mee wilde, maar die ging daar niet echt op in, en mijn moeder zei me rechtuit dat ze het niet zag zitten omdat het beetje te ver is. Is wel 40min rijden maar tblijft toch je moeder, en heb haar toch beetje nodig op dit moment. Och ik ben waarschijnlijk veeeel te gevoelig op dit moment. Mijn schoonzusje(meter van de baby) gaat nu mee. is dit erg dat ik iemand bij me wil?? Anders ben ik echt een harde tante, maar nu ben ik echt gevoelig dingetje kan echt voor alles in huilen uitbarsten! Zal ook wel met die scherpe pijn te maken hebben!! monitor is zo een schermpje met het ritme van het hartje van de baby! zal wel beetje zelfde zijn als de dopler. xxx
hallo allemaal @mariska d; wat jammer dat je je zo voelt! ik hoop dat je snel wat opknapt,en lekker kan genieten dan! ik heb net besloten dat ik ga lijnen.blegh.. heb er geen zin in. maar heb geen zin in dat ze mijn rare cyclus op m'n gewicht gaan gooien. heb mijn hele leven al overgewicht, maar laatste tijd vind ik het uit de hand lopen. veel dieeten geprobeerd,ben dr beu van! dus.. zit ik hier met mijn flesje water..wil dr sowieso 15 kilo vanaf, maar dat is misschien gelijk wat hoog gegrepen. als dr 4 af zijn begint mijn motivatie meestal te zakken zijn dr nog meer met dit probleem hier? groetjes!
yep hier hetzelfde probleem, ernstig overgewicht whahah, ik lag nu wel maar tis echt niet leuk! welk wonderdieet kan ons er van af helpen??
pff geen idee, maar wil er eigenlijk wel weer is leuk uitzien. ik hoor zo vaak dat ik eigenwijs ben; waarom hier dan niet mee? denk dat ik mooie foto van mezelf in m'n tas stop; kan ik dr af en toe na kijken en hopelijk stimuleert dat. ben t lijnen wel beu hoor. omdat ik vaak pogingen doe krijg ik al snel te horen als ik wat neem; ben je niet meer aan t lijnen??? pff.. hoeveel zou jij eraf willen? en zou t echt zo zijn als je bij de gyn kom dat ie zegt dat je eerst moet afvallen?
Mariska D, Allereerst wil ik je 1 ding zeggen JE BENT GEEN SOFTIE! Zo dat is eruit Bij de zwangerschap van mijn dochter heb ik bijna geen last gehad, beetje misselijk in het begin en 1x gespuugd en dat was toen de reden om een zw test te doen. ja zware vermoeidheid zo erg dat ze mij eerder met verlof hadden gestuurd omdat ze bang waren dat ik op het werk ging bevallen en ik heb in vanaf de 20e week tot de 24e week bij de fysio gelopen (door de bandenpijn) Fijn is het dan om het hier van je af te schrijven. O ja ik heb geen gebruik gemaakt van zwangeschapsgym of wat anders. Muntje en Steppie, hebben jullie het ziekenhuisdieet al geprobeerd? deze is best zwaar vond ikzelf Ziekenhuisdieet - Gezond en snel afvallen Of het 10 dagen dieet? is goed vol te houden DIEETWIJZER - het 10 dagen dieet
Ik lees veel hier over afvallen, balen he dat mensen zo snel een mening over je hebben! Voor mij heeft het streep-je-slank dieet wel geholpen. Dat is van de Margriet en ik heb er mijn eigen draai aangegeven. Het idee is dat je al je calorieën gaat tellen en kijkt bij ieder product in welke 'schijf van vijf' die hoort. In het begin denk je 'pfffff' maar al snel weet je van je dagelijkse voedsel precies hoeveel calorieën dat bevat. Mijn ervaring is dat je zonder dat je het weet van sommige voedingsgroepen gewoon te weinig eet. Ik at bijvoorbeeld te weinig zuivel en te weinig vet. Door dat volgens het plan te gaan eten zat ik ineens ook een stuk voller overdag terwijl ik afviel omdat je gezonder gaat eten. Ik vind het erg belangrijk dat diëten ook gezond is en dat je je bewust wordt van je voedingspatroon dus dit paste heel goed bij mij! In het begin een beetje een gedoe, maar later wordt het automatisme. Dit is een dieet waardoor je langzaam afvalt (1 kg per week), waardoor je ook niet ga jojoën. Ik heb een hele excelsheet waarop ik al van veel producten heb neer gezet in welke categorie het valt en hoeveel calorieën het bevat, mocht iemand er interesse in hebben. Ik heb ook overgewicht, dan krijg je hier in NL aan het eind van de zwangerschap extra echo's (groeiecho's noemen ze dat), moet je een glucosetest doen met 32 (?) weken en moet je de week na de bevalling steunkousen dragen ivm grotere kans op trombose. Maar ik ben door de zwangerschap afgevallen, 5 kg inmiddels. Je ziet het niet aan me. Ik heb nu zo'n buikje waardoor mensen je aankijken van 'die is aangekomen', haha. Gisteren naar de prenatal geweest ivm uitverkoop. Drie positieshirts gekocht voor 30 euro!
Hey meiden, @MariskaD Wat vervelend dat je je zo naar voelt... Nu hopen dat de blaasontsteking snel weg is, ik weet uit ervaring dat het heel pijnlijk kan zijn!! En wat afvallen betreft: Ik heb er zelf niet veel last van.. maar mijn moeder wel. Zei doet nu al een paar weken het 3 dagen dieet... Dat betekend dat je je 3 dagen aan een dieet moet houden en de andere dagen van de week mag je eten wat je zelf wil.. Als het maar niet te vet en te veel is... Ze is nu in 4 weken 7 kilo kwijt.. misschien dat dat ook bij jullie kan helpen! Verder hier erg veel last van een opgezette buik en pijn in de onderbuik... Best vreemd aangezien men ei pas eind deze week zou zijn.... Maar ja... zal wel weer overgaan haha Verder moet je je zeker niet druk maken over wat anderen over je denken... je bent wie je bent.. en het maakt niet uit hoe je er uit ziet... zo zeg ik altijd: Ik ben mooi, vind je van niet, kijk dan maar de andere kant op! fijne dag allemaal!! -x- Wimpiej
tja anderen hebben snel een oordeel, maar ik denk dat ik dat zelf onbewust ook heb.. wil het ook voor mezelf, en wil niet straks dat de dokter zegt; val eerst maar is wat af. ik ga eerst zelf proberen minder snoepen meer bewegen, en anders lijkt dat 10 dagen dieet me wel wat..en dan langer dan 10 dagen bedankt voor de reacties!
Ok haha, even delen: Vorig weekend voelde ik ineens een bult op mijn buik, niemand zag wat. Afgelopen zaterdag kreeg ik opmerkingen, want je zag nog niet echt iets. Zondag had ik ineens een grote buik, daarna iedere dag iets gegroeid en nu voel ik me enorm! Qua gewicht nog hetzelfde gebleven, maar hoe dit nou ineens komt? Misschien ook wel blaas/darmen, maar het is maf. Zie er uit alsof ik al gigantisch zwanger ben.