April 2012 gestopt met de pil..

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Liza28, 24 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. djennes

djennes Bekend lid

24 apr 2012
    823
    29
    28
    Vrouw
    Thuis mama
    Rsn
    Wat leuk dat je al wat kunt zien :) bij mij begon het pas met 22 weken dat mensen wat durfde te vragen.

Wat een hitte is het

2. mariska D

mariska D Actief lid

10 mei 2012
    323
    0
    0
    @wimpiej, djennes, mar2bmam dikke mercie voor jullie steunend berichtje

En ik voel me alweer veeeeel beter! Ben dan naar de gynecoloog mogen gaan, om te kijken hoe ze het ging behandelen. stiekem blij dat ik vlug vlug ons kleintje nogmaals heb kunnen zien op echo. Moest wel allemaal vlug gaan omdat ze me ertussen had genomen. Heb dan medicatie gekregen, een zakje die ik moest oplossen in water die ik direct éénmalig mocht nemen. En nu moet ik preventief tabletten nemen tegen de blaasontstekingen! bléh smaakt zo vies maar ik heb het er zo voor over!! Die pijn was echt hels! gynecoloog zegt dat ik wel enorm vatbaar ben voor blaasontstekingen en er zat zelfs ether in mijn urine. (was eigenlijk nadien niet zo blij over de spoeddienst. Als de verpleegster gewoon urinestaaltje direct weg had gedaan was ik die nacht al verlost van mijn pijn. maar madam vond dat mijn urine er heel erg zuiver uit zag!!!! tsss!!) Maar we zijn het al allemaal vergeten. Had gisteren echt een genietdagje bij mijn moeder. In zonnetje onder parasol, mijn voetjes omhoog en gewoon genieten!!!! Heb me al sinds woensdag niet meer misselijk gevoeld, en niet zoveel pijn meer gehad, ja de gebruikelijke groeipijnen, maar dat is niks in vergelijking met die blaasontsteking!!!!!:D:D ZALIG!!

@muntje en steppie succes met het lijnen, ik wou ook nog vlug wat kilootjes kwijt, heb namelijk ook overgewicht!!! maar dan werd ik zo vlug zwanger dat er dus van dieeten niks meer in huis is gekomen, integendeel!!! Nu maar mijn hart vasthouden, dat er geen 15kg bijkomt!!!!

@mar2bmam
    jij bent gewoon al over je 16w, vind je ook dat dit vlug gaat? Iedereen zit namelijk altijd te zeggen, dat een zwangerschap te traag gaat! Wel ik begin me al zorgen te maken over, dat de kamer klaar zal raken, wanneer ik met de geboortelijst mag beginnen!!! veel te vroeg, haha, maar ik ben een controlefreak!!!!!!
    is leuk voor jou dat je buikje nu echt wel groeit hé, en ik denk dat het nu toch wel je babytje is die je buik doet groeien, blaas of darmen zijn toch maar tot 12weken??? ik denk dat het vanaf nu alleen maar leuker en leuker zal worden, de eerste schopjes, shoppen,shoppen,shoppen nadat je geslacht weet!!! Wanneer zul je het geslacht weten? Wij normaal 5september, ben dan 16weken!! oh dat shoppen zal zoooooo leuk worden!!!!!!!!!!:p:p:p

@matonneke hoe gaat het met jou?????
    xxxxxxxxxxxxx

3. Wimpiej

Wimpiej Actief lid

18 apr 2012
    154
    0
    0
    Hey hey allemaal

Hoe is het hier nu???

@MariskaD Wat lekker dat die pijn nu weg is! Nu kan je weer genieten van je zwangerschap!!!

Hier zijn we lekker aan de klus geweest haha... en dat met dit weer!!! zweten!!! maar ja heb het er wel voor over ;)

Vriendlief wil zo graag dat hij er van baalt dat hij weer aan het werk moet deze week haha.. "Dan kunnen we veel minder klussen!" is wat hij letterlijk tegen me zei!! haha

Ben nu ook weer druk aan werk... Ahum... Niet heel veel te doen... hoop dat het zo een beetje beter gaat.. 1 ding scheeld... we hebben airco!! dus ga niet helemaal van men stokje door de hitte...

Zijn er nog leuke dingen gebeurd hier??? het is een beetje stil geweest dit weekend...

Nou hoor wel weer van jullie!!

-x- Wimpiej

4. mariska D

mariska D Actief lid

10 mei 2012
    323
    0
    0

Zo te horen leuk weekendje gehad!!!! :D!!! Hopelijk een heel vruchtbaar weekendje!!:D:D

beetje te euforisch geweest, ik was vanmiddag smakelijk mijn boterham aan het eten, alleen heb ik die niet opgekregen. Voor die op was hangde ik alweer over de wc pot!! Nja tkan nie altijd rozengeur en maneschijn zijn hé!!! :D

5. muntje

muntje Bekend lid

2 aug 2012
    883
    0
    16
    @ mariska; lijkt me wel vervelend dat misselijke 'gedoe' :( hopelijk trekt dat snel weg..

t is hier stil hoor..

vandaag heb ik weer een 'ergenis' momentje gehad..
    ben aan het lijnen, 2.3 kilo eraf, vraagt vandaag een vrouw aan me of ik zwanger ben.. voor de 2e keer al..
    en ik heb daar zo de pest in he, dat mensen dat zomaar vragen.
    werk in een winkel, t was een klant dus moet ook nog beleefd blijven, maar voel me dr echt k*t door als ze dat vragen :S

maargoed; morgen mag ik de dokter bellen.. (aangezien ik zelf niks hoor na 2 weken..) hopelijk kan ze me iets meer vertellen over mijn uitblijvende ongesteldheid. en doet ze er iets mee.
    lees overal dat er pilletjes voor zijn. vraag me af of die nou zo slecht zijn dat mijn dokter die niet geeft...

groetjes!!

6. Wimpiej

Wimpiej Actief lid

18 apr 2012
    154
    0
    0
    @Muntje Nou dat is idd echt een k*t vraag dan! Vooral omdat je er al zo druk mee bent (in je hoofd). Kan me heel goed voorstellen dat dan je hele dag naar de knoppen is!

@MariskaD Hoe is het nu met je???

en voor alle anderen WAAR ZIJN JULLIE!!!!???? haha

ach ja...

Hier is het nu een beetje uit de hand gelopen wat werk betreft...
    Heb de hele week elke dag een dienst van 6,5 uur bij het tankstation waar ik werk... en daarna heb ik ook nog 2x een dienst van 4 uur, een dienst van 5,5 uur en een dienst van 6 uur bij het cafe waar ik werk.... heb echt letterlijk 1 dag vrij haha..
    Dat zijn dus samen 56 uur in 1 week!
    Moet zeggen dat ik normaal een week heb van 33 uur... dat is nog wel te doen... maar nu:$ vakantie tijd he....:p

Volgende week is het weer wat rustiger gelukkig.. krijg dan de hond van mijn vader een weekje te logeren... Gezellig!!:D

-x- Wimpiej

7. Mar2BMam

Mar2BMam Actief lid

12 mei 2012
    203
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Hoi!

@mariska: kotsen hoort er bij haha, nog even volhouden! Wel fijn dat je je zoveel beter voelt! Had je ook al zoveel last van de warmte dit weekend? En jaaaa, gaat snel he! nu alweer 17.5 week, pff. We hebben gewoon al uitzicht op de 20 weken echo.
    @wimpiej: jeetje dat klinkt super druk! Veel plezier met de hond!
    @muntje: oef, kon je wel vriendelijk blijven tegen die klant? wat vervelend voor je! hier is het meer andersom, ik word aangekeken van 'zou je niet wat afvallen' terwijl ik zwanger ben! Zal nog wel een tijdje duren voordat mensen het echt durven te denken. Maar kan me voorstellen dat als je bezig bent met zwanger worden en ook met afvallen dat je niet op zulke opmerkingen zit te wachten, waar bemoeien ze zich ook mee?

Het is idd stil :) Zaterdag ben ik naar een festival geweest de hele dag... met 36 graden... sja. Steeds in de schaduw gezeten en heel veel water gedronken, was erg leuk! Wel zwaar hoor, veel last van mijn banden en rug, dus heb heel goed geslapen die avond haha.
    De volgende dag werd ik ineens erg ziek, een hele dag overgegeven. De rest van de groep waarmee ik was ook, dus waarschijnlijk iets verkeerds gegeten. Toch maar maandag naar de huisarts voor controle op blaasontsteking (ivm klein beetje bloed bij urine), maar daar kwam niets uit, urine is wel op kweek gezet. Waarschijnlijk door het overgeven teveel druk gehad op de bloedvaten. Gelukkig voelde ik me maandagavond al weer veel beter!
    En gistermorgen had ik mijn 4weekse controle bij de verloskundige!
    Zo leuk om het hartje te horen! Mijn moeder was mee en die vond het geweldig :) Mijn baarmoeder groeit goed, ik kan vooral 's morgens de randen voelen want de bovenkant zit nu net boven mijn navel. Soms voel ik ook een bolletje die dan heel snel weer wegschiet :) De vk gaf me gelijk dat dat het kindje is, leuk leuk!
    Het is nu 16 cm waarschijnlijk, dus al best groot!
    De vk vroeg of ik al wist waar ik wilde bevallen, dat weet ik nog niet, het liefst thuis, maar mijn man wil dat liever niet. Begint die vk toch met 'wat voor trappenhuis heb je'? Ehh een kanteltrap? 'Sja, dan kun je niet boven bevallen, dat wordt sterk afgeraden. ' Pardon? 'Nou, ambulancemedewerkers tillen niets meer boven de 60 kg en al helemaal niet van een kanteltrap af, dus dan zou je bij problemen door de brandweer met een lift uit een raam moeten worden getild.' En dan voegde ze er nog aan toe 'iedereen die thuis bevalt, bevalt tegenwoordig op de eetkamertafel met een matras er op of een 1 persoons bed in de woonkamer, dat gebeurd nu overal, vooral in grote steden'.
    Wat vinden jullie daar nu van? Ik begon te proesten, mijn moeder gelukkig ook. Had hele visualisaties er van. Wat onromantisch!
    Mijn man (die heel erg tegen thuis bevallen is) zei 's avonds 'ja maar lieverd hoe groot is nou de kans dat er iets ernstigs gebeurd waardoor je niet meer zelf naar beneden kan' 'ik zou me niet zo bang laten maken'. Toen stond ik helemaal met mijn oren te klapperen haha. Hij die mij gerust stelt over thuisbevallen?
    Nou ja, wij zijn inmiddels gaan informeren naar een geboorte centrum dat hier naast het ziekenhuis wordt gebouwd, dat ziet er wel goed uit.
    Hebben jullie al ideeën over waar je wilt bevallen? (ook al ben je nog niet zwanger misschien)

8. Wimpiej

Wimpiej Actief lid

18 apr 2012
    154
    0
    0
    @Mar2BMam: Ik zou denk ik wel graag thuis willen bevallen... Een veilige omgeving en niet jan en alleman die op de kamer kan komen als jij nog bij ligt te komen... Alles lekker bij de hand en iedereen die moet weet je wel te vinden!!!
    Vind dat heel belangrijk.. In het zh is het altijd zo zoeken vind ik.. en onpersoonlijker...
    Maar dat is natuurlijk mijn mening...
    En aangezien ik medicatie heb mag ik niet eens thuis bevallen!!!
    dus ja eigenlijk valt voor mij het "sprookje" al uit elkaar haha

9. muntje

muntje Bekend lid

2 aug 2012
    883
    0
    16
    Nou ik heb met een rood hoofd gestameld dat ik aan het lijnen ben:s. Ben niet zwanger, maar thuis bevallen lijkt me wel wat. Al hoor je tegenwoordig zoveel dingen, dat ik ook ga twijfelen. Ach ja misschien kijk ik teveel tv :p i didn't know i was pregnant, dat soort programma's haha!

10. mariska D

mariska D Actief lid

10 mei 2012
    323
    0
    0
    @muntje
    dat misselijk gedoe ben ik eigenlijk gewend hoor nu, dat hoort er gewoon bij!! Anders voel ik me 100% beter dan week geleden!!!!

Ik heb veel bewondering hoor, 2,5kg is toch al heel wat!!! proficiat!!! Dieten is een van de moeilijkste dingen die er bestaat!!

Hopelijk vinden ze er iets op om je ongesteldheid op te wekken, mijn zus heeft ook dit probleem. Zij neemt nu ook medicatie daarvoor. Alleen zit mijn zus al helemaal in de medische molen!! Ze is al 2,5j aan het proberen, en zit aan haar 2de ivf poging! Was dus hele slag in haar gezicht toen ik vertelde dat ik gewoon al van de 2maand zwanger was! Soms voel ik me er zo schuldig over, dat ik echt verdrietig word in haar plaats!! IS zo oneerlijk!!!

@wimpiej ik voel me zoveeeeeel beter!! Buiten de vlagen misselijkheid voel ik me super!! Heb alweer meer energie zelfs!! dus die misselijkheid neem ik er gewoon bij! Als ik me misselijk voel is dat efkes concentreren dat er niks uitvliegt en wat water drinken/of iets eten!!
    jeetje 56uren!!! ZOTJES!! Geniet nu maar van je vakantie!! Je hebt het dubbel en dik verdient!!!!!!:D

@mar2bmam ik heb ook echt hard afgezien met die warmte!! Ik had echt medelijden met de hoogzwangeren!! Als het voor ons al lastig was!! moest van mijn vriend echt de hele tijd water drinken!! HAHA. 17,5 WEEK ZEG!! WAUW!!! jij zit gewoon bijna aan de helft!! Ik nu 14,5 denk ik!! Moet er al soms bij denken hoeveel weken ik ben! wauw zeg al 16cm, is toch echt niet normaal hoe fasinerend dit allemaal is!! Iedere maand verwonder ik me zo op die echo dat dit echt al een klein persoontje is! Mijn vriend vind dit ook geweldig die echo's, die vraagt de gynecoloog helemaal uit!! wat is dit, is dit normaal? haha! Zo leuk dat je al je klein ukje voelt! Daar kijk ik nu ook het meeste naar uit, en naar 5/09 dan weten we het geslacht(als het goed ligt natuurlijk)!!

verder gaat het dus prima met mij!! Heb terug meer energie, en slaap al wat minder overdag!! Al kruip ik er echt wel vroeger in dan vroeger!!! 5september, dus echo, en dan zullen we waarschijnlijk geslacht weten!!

oh ja over thuis bevallen, dit is dus echt een verschil hier in Belgie dan in Nederland, hier bevallen de meeste vrouwen gewoon in het ziekenhuis en blijven we daar 3-5dagen!!! Hier is dat bijna een uitzondering om thuis te bevallen. Ook wil ik zeker in het ziekenhuis bevallen omdat ik een epidurale zal EISEN!!!:) nog een verschil bij Nederland is dat wij gewoon elke maand bij de gynecoloog gaan en elke maand een echo krijgen! Als ik dit zo lees is dit bij jullie niet het geval!!

Matonneke,lissy en andere?? jullie hebt ons groepje toch niet verlaten??? we missen je!!!!:)

en verder ben ik heel erg benieuwd, wie er al op wachtbankje zit!!!!??!!! of wie er al bijna mag testen!!!!!
    ik begin alvast voor jullie allemaal te duimen!!! JAJA ook met mijn slecht handje, en meiden???!! Dat doe ik niet voor iedereen hoor!!! :D:D

11. muntje

muntje Bekend lid

2 aug 2012
    883
    0
    16
    @ mariska; oke mooi zo, fijn dat je je goed voelt :)
    2.5 jaar... dat lijkt me zo erg, en snap ook wel dat je je schuldig voelt dan. maargoed; ze gunt het jullie vast!

ik ga even lekker ontspannen :D

fijne avond allemaal!

12. djennes

djennes Bekend lid

24 apr 2012
    823
    29
    28
    Vrouw
    Thuis mama
    Rsn
    Hier ben ik weer:D
    Paar drukke dagen achter de heb eindelijk een nieuwe keuken.
    Mijn man had vorige week dinsdag de oude keuken eruit gesloopt en toen werd hij ziek en hij zou ook de nieuwe keuken monteren grrr heb bijna 1 week zonder keuken gezeten en dat is echt niet handig nu mijn dochter aan het peuterpuberen is.
    Tsja je moet er wat voor over hebben he ;)

Heb al een beetje teruggelezen en zie dat alles alweer een beetje onder controle is bij iedereen.
    Muntje, wat naar die reactie (vind het ook wel een beetje brutaal dat mensen het zo durfen te vragen)

Gelukkig is het nu ook weer wat frisser wat een hitte joh mijn dochter is helemaal van slag en nog steeds ze eet al bijna 2 weken amper vanavond heeft ze eindelijk haar bordje bijna leeg gegeten. Ben zelf al met haar naar de dokter geweest en ze zij heel veel succes meid je dochter zit al heel vroeg in de peuterpubertijd nou das echt niet leuk hoor.

Gisteren ook nog afscheid genomen van 2 pups snik mis ze best erg wat raak je snel gehecht aan die beestjes.

O nog even over het thuisbevallen en dan stop ik hoor anders word het zo'n lang verhaal haha
    In eerste instantie wilde ik graag in het zk bevallen en mijn man wilde graag in huis en in overleg toch gekozen om in huis te bevallen. Ik had mij erbij neergelegd en had er ook wel zin in om in huis te bevallen maar ik had niet verwacht dat ik alleen maar rugweeen zou hebben (is echt niet fijn) gelukkig zag de vk aan mij dat ik dit niet ging volhouden en stuurde mij door naar het zk (kon nog kiezen tussen almelo en deventer) dus alsnog in het zk bevallen. Maar ik wil het wel bij de volgende in huis proberen. (alleen heeft mijn man nu weer zoiets van we gaan direct naar het zk haha)

Nou ik ga mijn vruchtbare periode weer in dus dat word weer klussen :)

13. Wimpiej

Wimpiej Actief lid

18 apr 2012
    154
    0
    0
    @Djennes nou lekker dan... zou het zelf al vervelend genoeg vinden om een week zonder keuken te moeten zonder puberende peuter, moet je na gaan hoe ik me voel met!! haha Heb medelijden met je...
    Maar een opsteker : Nu mag je lekker klussen!!!
    succes!!!

hier zit ik nu6 dagen voor men NOD... Zijn lekker aan het klussen geweest dus hopen we dat het raak is...
    zitten nu in ronde 4...
    veel succes allemaal!!!

-x- Wimpiej

14. Lissy777

Lissy777 Lid

14 mei 2012
    89
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hooooooi meiden!!

Tijdje niet op de site geweest, na de laatste keer was ik er ff klaar mee met het hele "zwanger worden" hihi en ik moet zeggen dat het met mij erg goed gaat!! Heb het aardig los kunnen laten! Ik sport nu veel en volgende week weer een weekje op vakantie :)! Maarrrr zodra de NOD er weer aan komt, denk je er natuurlijk toch wel aan, maar gelukkig niet zoveel meer als de afgelopen maanden. Genieten van het leven en als de tijd er is dan zie ik het wel!! :p

Hier lees ik mensen die aan het lijnen zijn.. RESPECT het is zoo moeilijk... Ben afgelopen jaar ook paar kilo'tjes aangekomen, probeer nu 3 keer in de week te sporten (goed voor de kilo's en afleiding van de babywens ;)) wat irritant zeg dat er gevraagd wordt of je zwanger bent?! Dubbel pijnlijk lijkt me! Mensen zijn zo ontactisch wat dat betreft... Elke maand de vraag of het zo ver is, is ook zo irritant.. "neeeheee nog niet zwanger, als het zover is dan hoor je het wel" Pffff haha @ Djennes: Leuk nieuwe keuken! Klusze!! @wimpiej: Spannend!!!!!!! Wie weet 4e ronde raak!! Hoop het ook voor jou!!! @ mariska D & Mar2Bmam & Matonneke & alle andere: Hooooooi meiden!! :) Ik ga jullie niet verlaten hoor!! Hihi hou jullie op de hoogte. Lekkker bijna weekend!!!!!!! Geniet ervan meiden!!!

15. Wimpiej

Wimpiej Actief lid

18 apr 2012
    154
    0
    0
    Hey lizzy fijn dat het goed met je gaat! Nu maar hopen dat je het vol houd met sporten! Hier nu de op een na laatste dienst van deze week.... Lekker hoor... Nog een paar uurtjes en dan lekker een dagje vrij! Kijk er lekker naar uit haha

Fijn weekend allemaal!

-x-ray wimpiej

16. AKB3

AKB3 Actief lid

6 jun 2012
    309
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal,
    Heb jullie niet verlaten hoor, maar ben er op het moment niet zo mee bezig aangezien er nog steeds niets veranderd is. Wel af en toe wat steken links en rechts onderin m'n buik, maar dat zal toch niets bijzonders zijn? Gewoon irritante steken, niet dat je vergaat van de pijn.

Leuk om te horen dat het verder goed gaat met iedereen en blij dat je je weer wat beter voelt Marisa D en @muntje (en andere meiden die lijnen), veel succes met afvallen! Ik ben zelf maar paar kg te zwaar naar m'n zin en ik vind het al moeilijk om die 3-5 kg eraf te krijgen. Wat bij mij altijd goed werkt is doordeweeks goed opletten door niet/weinig te snoepen en geen zoutjes of frisdrank en dat in het weekend los te laten.
    Op hoeveel dagen zit jij eigenlijk inmiddels Muntje? M'n man vind dat ik eigenlijk de dokter moet bellen, maar aanggezien ik van iedereen hoor dat ze je niet serieus nemen zolang je niet al 6 maanden wacht heb ik nog niet zoveel zin om te bellen. Nog 2 maanden en als het dan nog niets is ga ik bellen.

17. muntje

muntje Bekend lid

2 aug 2012
    883
    0
    16
    hee!

ik zit op bijna 4 maanden.. mijn dokter zegt er dus niks van.. ik moet afwachten. opzich logisch, maar de manier waarop ze het zei..
    krijg als het goed is deze week antwoord van een andere dokter, wat die van mijn situatie vind. ivm familie en ongesteld problemen.
    had 3 weken geleden al een mail gestuurd, kreeg steeds geen antw, bellen enzo.. kreeg ik donderdag te horen dat m'n mail niet aangekomen was, of ik em nog een keer kon sturen..lekker is dat..

maargoed. zo ga ik dus wel richting de 6 maanden :p

akb3; hoelang ben jij aant wachten dan, ook april?

lastig he. doe geregeld een testje, maargoed..kan ik ook beter niet doen. kan er beter helemaal niet meer aan denken. blegh

afijn; fijn weekend allemaal!

18. AKB3

AKB3 Actief lid

6 jun 2012
    309
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Muntje, ja, eind april gestopt, 1 mei ongi van pil geworden en daarna helemaal niets meer. Ook bijna 4 maanden dus.

Welke pil heb jij gebruikt? Ik had Diane omdat ik heel erg veel last had van acné. Is helaas toch ook wel weer een beetje terug gekomen nu is gestopt ben. En laat dat nou ook weer een symptoom van pco zijn... Komt nog bij dat ik daarvoor altijd wat onregelmatig was met cyclussen van 5-7 weken. Ik hou er voor mezelf dus wel rekening mee dat ik pco zou kunnen heben. Al werd aan de andere kant mijn moeder wel makkelijk zwanger ondanks dat zij ook tot haar 1ste zwangerschap acné heeft gehad.

En testen ben ik maar even mee gestopt zolang ik geen vreemde (zwangerschaps)klachten krijg. Misschien vlak voordat ik naar de tandarts moet ivm foto of voordat ik eind oktober huisarts ga bellen als er niets veranderd is.

19. muntje

muntje Bekend lid

2 aug 2012
    883
    0
    16
    ik had de microgynon 30, met 13 jaar mee begonnen, net 21 toen ik gestopt ben.

ik was om de 3 weken ongi, vandaar dat ik er mee begonnen ben.

dus t verhaal dat na t stoppen van de pil je cyclus doorloopt gaat bij mij nu niet op :)

heb ook ontzettende puisten gehad afgelopen maanden. echt dat mensen vragen waar t vandaan komt, lastig uit te leggen ;)
    t word nu wel minder.. goed alcohol 70 procent gebruiken :)

mijn moeder was met 20 jr in de overgang, heeft toen hormonen gekregen. ik heb mijn leven lang al dezelfde dingen als mijn moeder, dus ben soms best bang dat ik t ook heb.

maarrr..de dokter zegt; nou en?? je bent nog jong..

moet me er niet zo druk om maken. maar t irriteert me..
    jou waarschijnlijk ook :)

20. Mar2BMam

Mar2BMam Actief lid

12 mei 2012
    203
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik gebruikte ook microgynon als pil, ook al vanaf mijn 13e, maar dan ivm zeer zware menstruaties. Dus ik was eigenlijk wel blij dat ik nu snel zwanger was, ook omdat ik bang was dat ik weer dezelfde klachten zou krijgen (veel bloedverlies, erge rug en buikpijn tot overgeven toe, etc). En puistjes, pffff, kan ik ook over meepraten. Zelfs als je zwanger bent kom je er niet onderuit, haha. Het wordt wel minder, maar in het begin zat ik ook helemaal onder. Nu heb ik al een slechte huid, dus kwamen er weinig vragen over.

Wat vervelend dat je huisarts zegt 'maar je bent nog jong' vooral met zo'n familieverhaal. Het lijkt me juist alle reden geven om vroeg al onder medisch toezicht te komen. Mijn moeder heeft endometriose, dus bij elke vorm van buikpijn bij mij was zij meteen heel alert en ik heb ook vaak echo's gehad (voordat ik zwanger probeerde te raken).
    Ik had eigenlijk helemaal geen kennis over PCO en heb me even snel ingelezen, maar dat is ook vervelend zeg! Heb je het ook in de familie zitten?

Deel Deze Pagina