April 2012 gestopt met de pil..

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Liza28, 24 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Argert

Argert Actief lid

5 sep 2012
    174
    195
    43
    Vrouw
    Ach wat vreselijk voor Vivian!! Dan wordt je toch maar weer even met je neus op de feiten gedrukt en sta je er even bij stil dat zwanger worden/zijn een wonder is, maar dat het krijgen van een gezond kindje een megamegawonder is. Laten we allemaal een kaarsje branden voor haar kleine jongen....

2. Matonneke

Matonneke Fanatiek lid

1 mei 2012
    1.087
    0
    36
    Goedemorgen dames!!!!

Wat een omschakeling van het weer zeg. brrrrrrr.
    Gisteren heeft onze gezinsauto het begeven. Gelukkig hebben we twee auto's dus nu moeten we carpoolen een waardeloos gedoe, maar ik kan niet met het openbaar vervoer. (woon in een te klein gehucht)
    Dus we moeten maar even roeien met de riemen die we hebben.

Verder las ik iets over de baby vrij weinig voelen voor de 20 weken. Dat is zeker bij een eerste kindje heel erg normaal.
    Dit is natuurlijk mijn derde zwangerschap (die goed gaat tot zo ver) ook ik heb de placenta aan de voorkant liggen net als vorige keren.
    Bij de eerste kon ik hem geloof ik voelen met 18 weken. Bij de tweede ook zoiets. Nu is het veel eerder. De verloskundige zei dat het inderdaad komt doordat ik vaker zwanger ben geweest en 0,0 buikvet heb. Haar lange beentjes helpen vast ook mee. Soms voel ik schopjes, soms aaien maar ook voel ik haar soms langs de kant glijden. :p

Ik ben nu weer op school. Om 11:00 uur weer de les in :D
    Mijn twee zoons mogen vanmiddag proefzwemmen voor hun diploma. Spannend. Vriendlief heeft gister avond proef gezwommen. Ik duim voor mijn jongens dat ze zaterdag mogen afzwemmen. (kan er helaas vandaag zelf niet bij zijn)

Ik praat weer eens te veel!! Oeps :)

Geniet van de dag dames...

3. mariska D

mariska D Actief lid

10 mei 2012
    323
    0
    0
    hallo iedereen,

heb ook traantjes gelaten bij vivian's verhaal!! Wat moet dit erg zijn om mee te maken!! Vind het echt een moedige keuze haar. Toen wij op 12w de test hadden op syndroom van down, hadden mijn vriend en ik ook beslist moest er een zware handicap zijn, dat we baby niet gingen houden, gelukkig was alles tip top in orde. Nu vroeg ik aan mijn vriend, zou dit ook nog kunnen voorkomen bij onze Louise?? Zo een hernia, mijn vriend denkt dat gynecoloog dit al zou gezien hebben, omdat wij al elke maand echo hebben gekregen, en duidelijk ruggegraat gezien hebben, ik denk ook maagje en al.

@mar2bmam, heel veel succes en geniet van je echo!!!! Nog 6daagjes en je ziet je kleine babytje terug zwaaien naar jou!!!:)

@argent Ik besef hier ook heel goed hoor, dat zwanger worden een hele wonder is, en een gezond kindje nog een groter wonder, ik besef echt dat wij van veel spanning gespaard blijven, praktisch van de eerste x zwanger, terwijl mijn zus al 2,5jaar bezig is. Ik vind dit zo oneerlijk, soms heb ik het er moeilijker mee dan mijn zus. Ik hoop echt met gans mijn hart, dat ze zwanger is tegen ik beval!!!!! Klinkt raar maar voor mij is dit beetje onnatuurlijk, dat ik voor mijn oudere zus zwanger ben. Mijn zus is mijn grote voorbeeld, normaal vraag ik alles aan haar omdat ze al heeft meegemaakt, nu gaat dit niet op!! gelukkig wil ze heel dicht bij mijn zwangerschap betrokken zijn, samen gaan babyshoppen, ze heeft zelfs een keischattig pyamatje gekocht!! ik heb zoveel respect hoe ze hier mee omgaat!!!!

@matonneke, hoe is het gegaan met je jongens hun zwemproef??!!

Verder moet ik zeggen dat, ik eigenlijk me al een dag of 3heel goed voel!! Praktisch niet meer misselijk!!! Ik denk dat ik weet hoe dit komt, ik heb mijn hond op hondenkorrels gezet in plaats van dat vleesachtig doosjesgedoe, waar ik echt absoluut niet meer tegen de geur kon!!! Man Man wat voelde ik me ziek door die geur!!!! :D terwijl ik vroeger daar absoluut geen problemen mee had!!!!

Zelfs zoveel energie dat ik boven en beneden gepoetst heb!!! is geleden van ........euh voor de zwangerschap!! Toen mijn vriend na 2dagen rijden thuis kwam, had hij gewoon terug zijn vriendin van vroeger zei hij, ik was wat opgezet, kon weer lachen, dom doen!!!! zalig!!!!!!!!

sorry meiden voor mijn veel te lang verhaal!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

4. djennes

djennes Bekend lid

24 apr 2012
    823
    29
    28
    Vrouw
    Thuis mama
    Rsn
    Matonneke een meisje wat leuk na 2 jongens:)

Hier gaat alles rustig z'n gangetje ongie is gelukkig niet zo hevig deze maand.
    Waar ik op dit moment wel druk mee ben is pendelen dus willen jullie gependeld worden op pos test of geslacht pb je naam en geboortedatum maar. (voor meelezers alleen diegene die hier meeschrijven)

5. mariska D

mariska D Actief lid

10 mei 2012
    323
    0
    0
    hé leuk zeg! dat pendelen!! (Jammer) dat ik al zwanger ben, ging ik je zeker eens laten pendelen!! :) Ik ben daar enorm in geintereseerd in zulke dingen xx

6. Joy2

Joy2 Niet meer actief

hoi mariskaD zag dat je in ons topic aan het lezen en zag je post hierboven, maar hernia diafragmatica heeft niets met de ruggengraat te maken meis, er zit een breuk in het middenrif waardoor darmen, maag en een stukje nier naar de borstholte zijn gegaan, zit zeg maar afgescheiden door een soort vlies en daar zit een gaatje in waardoor het naar boven kan, hierdoor zijn bij het zoontje van viv de longetjes platgedrukt en niet ontwikkeld, ook zit het hartje rechts inplaats van links, dit kijken ze allemaal pas na bij de 20 wk echo dus bij de reguliere controles zal dit niet gezien worden helaas :(

wens jullie allen een fijne zwangerschap toe!

7. Joy2

Joy2 Niet meer actief

8. Mar2BMam

Mar2BMam Actief lid

12 mei 2012
    203
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dankje Joy 2 voor de info en ook voor de link. Ik had al gekeken waar ik haar kon condoleren, maar vond de praatgroepen waar zij actief in is niet echt geschikt aangezien ik daar niet in zit.

9. mariska D

mariska D Actief lid

10 mei 2012
    323
    0
    0
    Dank u voor de informatie, hopelijk neem je me het niet kwalijk dat ik kwam meelezen, was zeker niet uit nieuwschierigheid ofzo, maar ik leef zo mee met Vivian!!! Echt waar, zit er de hele tijd mee in mijn hoofd. Je zou er haast bang voor worden om naar de volgende echo te gaan. Ik probeer te denken dat dit iets zeldzaams is, dit moet gewoon een nachtmerrie zijn om dit mee te maken!!!

10. mariska D

mariska D Actief lid

10 mei 2012
    323
    0
    0
    ik dacht er ook zo over, ga zeker iets op de link schrijven!

11. muntje

muntje Bekend lid

2 aug 2012
    883
    0
    16
    wat ontzettend erg voor vivian, heb iets via de link geschreven. ook al ken ik haar niet.

ik vraag me iets af;
    ik zie overal dat pendelen staan. ik vraag me af hoe dat gaat? wat is pendelen precies?

lees wel mee hier, heb niet zo druk geschreven,
    ben van dokter veranderd,morgen krijg ik als het goed is bloed uitslagen. ben heel benieuwd. wat eruit komt, en wat er allemaal gebeuren gaat.
    kan het zwanger worden wel beter los laten. bedenk me steeds dat ik nu toch niet zwanger kan raken. helpt goed. :)

jammer van de neg. testen die ik gelezen heb hier! hopelijk komt er snel verandering voor jullie:)

12. Joy2

Joy2 Niet meer actief

nee hoor neem je niets kwalijk maar dacht zal jullie even de info geven, het is lullig gezegd inderdaad een foutje van de natuur

13. mariska D

mariska D Actief lid

10 mei 2012
    323
    0
    0
    ze zeggen dat je moet genieten van je zwangerschap, ik probeer dat hoor. maar er kan echt zoveel fout gaan!! er heeft hier eens iemand geschreven, het is een wonder dat je zwanger raakt, maar nog een groter wonder dat je een gezond kindje op de wereld zet!!!

14. djennes

djennes Bekend lid

24 apr 2012
    823
    29
    28
    Vrouw
    Thuis mama
    Rsn
    @Muntje, een korte uitleg (gekopieerd uit het pendelforum)

Met pendelen wordt bedoeld het beantwoorden van (levens)vragen met behulp van een pendel. Dit is een vaak druppelvormig metalen, glazen of houten voorwerp aan een draad of kettinkje. De werking is even eenvoudig als verrassend: door onwillekeurige spierbewegingen gaat de pendel bewegen. Er ontstaat een soort spel tussen het onderbewustzijn en de bewust denkende persoon. De persoon kan vragen stellen die het onderbewustzijn al dan niet beantwoordt. Het kan een hele kunst zijn om de juiste vragen te stellen, zodanig dat het onderbewustzijn wèl kan of wil antwoorden. De vraag moet heel exact gesteld worden, er kunnen geen twee vragen tegelijk worden gesteld zoals "Gaat het morgen regenen of wordt het mooi weer?".

Bron: Wikipedia

Pendelen - Zwangerschapspagina

15. Wimpiej

Wimpiej Actief lid

18 apr 2012
    154
    0
    0
    Hey meiden,

Sorry dat ik zo lang niks van me heb laten horen maar er is hier weer een hectische periode achter de rug...
    Aangezien ik geen vakantie heb deze zomer is het vooral veel werken geweest, met daarnaast nog een vriend die van baas is gaan wisselen waardoor we afscheidsfeestjes hadden enz...
    Na dat mijn Nod was begonnen begon ook gelijk de hectiek...
    Mijn vader heeft weer een hernia (2e keer)...
    Daardoor heeft hij uitval in zijn rechterbeen waardoor hij in een rolstoel terecht kwam. Hij belde mij of ik even op zijn hond wou passen aangezien hij een witte herder heeft kan hij haar niet uitlaten in een rolstoel. Dus hop hop wij in de auto naar paps en alles incl. hond mee naar ons huis...
    Leuk leuk een hond in huis!!
    Alleen wel heel druk als je ook gewoon allebei werkt...
    Nou na 2 weken kon ze weer naar huis en toen kwam het goede nieuws van mijn vriend dat hij een nieuwe baan gevonden had!
    Nou de rest heb ik al verteld haha....
    maar hier dus weer vol nieuwe moed in de volgende ronde...
    Zit nu in men vruchtbare dagen dus heerlijk aan het klussen na al die hectiek...
    Heerlijk haha

Las het verhaal van Vivian, Wat verschrikkelijk!!!
    Wens haar heel veel sterkte!!

Alvast een fijn weekend voor iedereen!!

-x- Wimpiej

16. Argert

Argert Actief lid

5 sep 2012
    174
    195
    43
    Vrouw
    Ah, zóó fijn. Gisteren de brief van de gynaecoloog binnen gekregen. We mogen al op 28 september komen voor de eerste afspraak. Whooptiedoooo

17. lica

lica Actief lid

27 mei 2011
    320
    0
    0
    Argert, dat is leuk nieuws!

Wimpiej, poeh inderdaad drukke periode achter de rug. Veel klusplezier.

Djennes, ik heb je een pbtje gestuurd :)

Hier de afgelopen dagen ook iets minder geschreven. Zit in een moeilijke periode op het werk, namelijk reorganisatie. Heb het er emotioneel enorm moeilijk mee.

Ik verwacht mijn ei ergens volgende week. Zondag vertrek ik jammer genoeg voor een weekje naar het buitenland zonder mijn vriend. Dus zondag nog eens klussen en dan hopen dat mij ei vroeg valt of dat eitje wacht tot vrijdag/zaterdag.

18. lica

lica Actief lid

27 mei 2011
    320
    0
    0
    Hey, ik kom afscheid nemen voor een weekje. Zit in Duitsland voor het werk vanaf morgen.

19. muntje

muntje Bekend lid

2 aug 2012
    883
    0
    16
    oke djennes, bedankt voor je uitleg.
    maar is het een echte voorspelling?
    vind het een beetje 'eng'. ik ben christen, en vraag me af of het verkeerd is. (anders ben ik namelijk wel heel benieuwd wat er bij mij uitkomt;))

mijn bloeduitslagen waren nog niet binnen..nog ff afwachten..dat dat zo lang duurt zeg..

fijn weekend!

20. djennes

djennes Bekend lid

24 apr 2012
    823
    29
    28
    Vrouw
    Thuis mama
    Rsn
    Argert wat fijn dat het zo snel al kan!

Wimpiej wat een drukte tijd voor rust en klus;)

Lica tot volgende week (ga maandag de aanvraag behandelen)

Muntje, ik ben zelf ook christelijk en dit is een soort hobby van mij geworden, ik heb mij eigelijk nooit afgevraagd of het verkeerd is:) Het is een soort van voorspelling een soort gokje laat ik maar zeggen zegt mijn pendel sept 2012 jongen kan het best zijn dat ik het mis het en dat het pas december word kijk maar naar mijn pendels.

Deel Deze Pagina