April 2012 gestopt met de pil..

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Liza28, 24 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mariska D

mariska D Actief lid

10 mei 2012
    323
    0
    0

wij vertellen zoiezo tegen iedereen al dat het een meisje is, en onze familie weet dat ze Louise zal heten. Wij zijn zoiezo 2mensen die zo een dingen niet kunnen verzwijgen, en zoiezo zouden we uit de mand vallen:D!! Zo weten ze al wie ze binnen 4,5 maanden mogen verwelkomen.

2. muntje

muntje Bekend lid

2 aug 2012
    883
    0
    16
    ah wat mooi zeg.

ja t lijkt mij ook moeilijk zoiets te verzwijgen. '
    en iedereen doet dat toch wel anders.
    was benieuwd.. :)

3. Mar2BMam

Mar2BMam Actief lid

12 mei 2012
    203
    0
    0
    NULL
    NULL
    We hebben vrienden en die wilden het geslacht bij hun eerste kind niet weten voor de geboorte. Dat vonden wij zo onhandig ivm kadootjes kopen etc, dat we toen al besloten dat wij het zeker wilden weten en dan dus ook de rest van de wereld. Ik kan ook geen dingen geheim houden :) En nu bij de tweede zwangerschap van dezelfde vrienden wilden ze het weer niet weten, maar dit keer hadden ze zowel ons als andere vrienden die het geslacht van hun kind wel aan de wereld vertellen, dus nu zaten ze wel van 'jeetje, dat is ook wel leuk eigenlijk, dat je het al weet', haha. Maar goed, die kunnen ieder moment gaan bevallen, dus ze weten het snel genoeg.
    De naam houden we wel voor onszelf, maar dat is ook wel omdat we nu heel zeker zijn van de naam, maar wie weet over drie maanden niet meer.
    Als het een jongetje was geworden hadden we sowieso een lijstje namen moeten maken aangezien het kind van mijn zwager en schoonzus een jongetje wordt en eerder geboren wordt. Ik zie het al voor me dat mijn schoonvader gaat oppassen op beide kinderen en dan 'Kees1' en 'Kees2' in huis heeft haha. Maar goed, we krijgen een kleine meid, dus dat kan nu niet meer.

4. mariska D

mariska D Actief lid

10 mei 2012
    323
    0
    0
    goh, ik zou me dat echt niet kunnen voorstellen, dat we die 9maanden niet zouden weten wat het geslacht is!!! voor de voorbereidingen is dit toch onhandig, bv kleertjes kopen, alles heeft wel iets meisjes/jongens achtig! Voor het kamertje, ik ben nu toch wel iemand die dit in mijn geval beetje meisjesachtig ga afwerken.

Zijn jullie al bezig met kamertje? De maand oktober is kinderkamermaand van ons:D!! Wij gaan namelijk het hensvik kamertje halen bij de ikea. we zijn al eens gaan kijken en ik vind het nog stevig materiaal. Velen zeggen me dat ik een doorgroeikamertje moet kopen, maar ik vind dit toch kostelijk. Als ze groter is krijgt ze heus wel een mooi kamertje hoor!! De vrienden die ons dit zeggen ,zijn namelijk financieel gesteund door hun ouders, nou dan is dit natuurlijk makkelijk gezegd.

Een babytje is namelijk een redelijk dure bedoening!:cool: maar we hebben een koopje gedaan op 2dehands met onze buggy, we hebben de maxicosie mura gekocht. Echt voor een prikje, 280euro, voor buggy,maxicosie, draagmand! en er is werkelijk echt geen krasje aan. Mensen deden hem weg wegens plaatsgebrek omdat ze aan het verbouwen waren. Die buggy staat hier in belgie voor zeker meer dan 800-900euro.

en wat een toeval, dat er bij de dreambaby uitverkoop was, en de zak voor in de draagmand stond aan -70%, kwam van 80euro en was nog rond de 16euro, een donsdekentje voor het park, kwam van 25euro en was nog 6euro!!! Nou was me dat leuk winkelen:D

Het park krijgen we van mijn broer, die het niet meer nodig heeft. Ik vind dat we al redelijk ver staan in onze voorbereidingen. En natuurlijk de kleertjes en pyamatjes zijn al rijkelijk aangevuld!!! :)

xxx

5. mariska D

mariska D Actief lid

10 mei 2012
    323
    0
    0
    ps: oh my god!!! Wat doen mijn borsten zoveeeeeeel pijn vandaag!!!!!:cool: Is echt de eerste dag dat ik er last van heb! Was al blij dat ze niet echt gegroeid zijn, heb namelijk al een cup F!!! Wil namelijk niet bij cup Z eindigen hoor:D:D:D

6. Mar2BMam

Mar2BMam Actief lid

12 mei 2012
    203
    0
    0
    NULL
    NULL
    @rest, ik ben in een kletsbui, haha, sorry voor de lange stukken

@mariska Wat is een park?
    Dat pakje van jou op de foto met die konijn met de ene krul op het shirtje, die is van de h&m toch? die ga ik denk ik ook kopen :D lief! Bij de HEMA nu dit jurkje gezien HEMA). (de grijze dan) Smelt.. ik wil namelijk meisjesachtig maar nog wel een beetje stoer.

Was gister trouwens bij de Miss Etam voor positiekleding en heb een positiejas Positiejas zwart koop je online bij Miss Etam en een leuke jurk/tuniek Tuniek streep blauw koop je online bij Miss Etam gekocht. Vergeleken bij de c&a en de noppies die ze hier verder alleen hebben in de stad is de Miss Etam nog behoorlijk betaalbaar en nog best hip. Ze hebben alles van maat XS tot XXXL, dus dat is ook fijn! Dus misschien een tip voor je? (Je hebt in belgie toch ook Miss Etam?) Ik vind de h&m nog steeds het leukste voor positiekleding, maar we hebben hier in de stad geen positieafdeling bij de h&m, dus dan moet ik naar een andere stad.

Heb je nu pas pijn in je borsten? pfff, wees blij! Ik kon vanaf het begin bijna geen bh aan van de pijn en ook slapen deed zeer. Dat was bij mij het eerste signaal dat ik wel een zwanger zou kunnen zijn. Pas twee weken geleden werd het wat minder en nu gaat het prima. Ik ben al 1.5cup gegroeid:$ Maar mijn borsten waren in verhouding niet zo groot (maat 44 met een kleine C-cup), dus bij mij is het prima nu! Doordat ik ben afgevallen (7kg) en nog niets ben aangekomen zit mijn nieuw gekochte bh best ruim nu, nou ja, dat komt nog wel.

7. mariska D

mariska D Actief lid

10 mei 2012
    323
    0
    0
    leuk een kletsbuitje!!!:D

een park, is denk ik bij jullie een box. kan dit?
    Ja dat "konijnenpakje" komt van de h&m. Heb het zelfs 2x. Ik heb het gekocht, en dezelfde dag gekregen van schoonzus. Gelukkig 2 verschillende maten!:)

Zijn inderdaad mooie kledij bij etam. Ik denk niet dat wij dit nog in Belgie hebben. Vroeger was er wel een etam bij ons, maar die is verdwenen. Maar ik ga eens kijken op de online site

Ik heb al een mooie positiejas zien hangen bij de c&a voor 59euro. Een rode, normaal zou ik dit niet dragen die kleur, maar heb hem al eens gaan passen, en vriend zei dat het me nog stond. Krijgen jullie bij verloskundige/gynecoloog een paarse doos?? Daar zitten alle soorten kortingen in en staaltjes, bv tube ontsmettingsgel, staaltjes van zalfjes voor baby, staaltjes maandverband; Kortingsbon van 20% op positiekledij in c&a. korting in de jbc winkel, maar denk niet dat ze dit hebben in nederland. Voor kinderkleertjes vind ik zeer duidelijk mijn smaak in de benneton. maar is natuurlijk iets duurder, dus is meer voor kledij voor gelegenheden.:)

Ik wilde ook eerst meisjesachtig maar toch beetje stoer, maar ik verschiet echt van mezelf, dat ik echt zo prinses meisjesachtig kleedjes kies. Mijn vriend zei, je gaat toch niet allemaal roze doen? Ik zei maar neen schatje dat doe ik niet. Toen ik ging shoppen met mijn zus zag ik graag 2pakjes een wit en roze. Mijn zus zei dat zij er eentje ging kopen en vroeg welke, ik zei koop jij maar de roze, dan kan ik tegen Bjorn zeggen dat ik het toch niet heb gekocht!!!

Ik dacht namelijk gespaard te blijven van borstpijn! Omdat het zo laat komt opzetten, nou mis gedacht dan!! AUW!!! Wauw jij bent 7kg afgevallen!! Dan ben je toch beetje beloond voor overgeven:cool: hier ondanks het heel veel misselijk zijn niks afgevallen , maar wel 2kg bijgekomen. maar ik heb bij vroedvrouw echt goeie punten gekregen. Ze zei dat ik heel goed bezig was, met 2kg tot nu. Ze zei ook als je tot 12-13kg bijkomt en na je bevalling niet zot doet, dat je dat makkelijk kwijt krijgt

nou eventjes pauze nemen, baby van mijn vriendin is op bezoek, en ze vraagt eventjes aandacht:)!!!

xx

8. lica

lica Actief lid

27 mei 2011
    320
    0
    0
    Ooooh wat een schatje :)

Hier net terug van een weekje hard werken. Ben doodop dus ga niet uitgebreid reageren. Kruip in het zeteltje met mijn vriend. Eisprong is woensdagnacht geweest. Ben wakker geworden van de pijn. Nu hopen dat er nog en zaadje van zondag de kracht had om tot bij het eitje te komen.

9. AKB3

AKB3 Actief lid

6 jun 2012
    309
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Mar2BeMam Mooi dat alles goed is zeg.

Hier eindelijk nieuws, ben eergister eindelijk ongi geworden na ruim 140 dagen. Wel ff een geruststelling, al is het nu natuurlijk afwachten of de volgende niet weer maanden op zich laat wachten. De pijnlijke tepels en doorzichtige afscheiding 2 weken geleden waren dus toch m'n eisprong. Kan ik die volgende keer msischien herkennen.

10. lica

lica Actief lid

27 mei 2011
    320
    0
    0
    AKB3, dat is goed nieuws. Hopelijk moet je niet te lang wachten op je volgende eitje.

11. Matonneke

Matonneke Fanatiek lid

1 mei 2012
    1.087
    0
    36
    Goedemorgen lieve meiden,

Akb wauw ik duim voor een mooie cyclus. Met natuurlijk een mooi eindresultaat.

Verder heb ik nog niet bij gelezen :(

Na 2 week geleden erg veel harde buiken te hebben gehad met daarbij ook bloedverlies was het nu weer raak.
    Donderdag overdag weer veel pijnlijke harde buiken. En ook weer bloed verlies. (behoorlijk wat) Ik dacht nog ach net als vorige keer niks aan het handje een nacht slapen en het word wel beter. Nou niet dus.
    Vrijdag heel veel pijn. Dus maar weer bellen. Verloskundige maakte zich toch wel zorgen en mocht weer langs komen. De baby doet het gelukkig geweldig. Ook de placenta en baarmoedermond zien er super uit. De pijn blijft echter. Dus mag plat vanaf nu totdat het over is. had ook verhoging. Aan de paracetamol. Gigantische hoofdpijn (wat ik nooit heb) Urine gecontroleerd, was niet schoon. 3+jes erin. Maar geen blaasontsteking en ook geen urineweginfectie. Waar het wel weg komt? geen idee! Ze weten het ook niet.

Enigste optie plat blijven liggen, niet intiem zijn. Gelukkig voel ik de kleine heel vaak voorbij komen. Ze maakt complete golfslag baden.

Nouja nog "maar" 20 weekjes te gaan!!! :)

Fijne dag dames.
    xx

12. Mar2BMam

Mar2BMam Actief lid

12 mei 2012
    203
    0
    0
    NULL
    NULL
    @AKB3, wat fijn, eindelijk weer ongesteld! Heb je er ook veel last van? (chagrijnig, buikpijn, veel bloedverlies, etc) Of valt het mee?

@Matonneke, balen van die bloeding en je harde buiken. Waar kan zoiets nou vandaan komen he? Doe lekker rustig aan! Hopelijk lukt je dat met je jongens om je heen.

Ik was vrijdag naar een café geweest omdat daar een band optrad die ik wilde zien. Grootste deel van de avond kunnen zitten gelukkig, mijn man had het zo naar zijn zin dat ik niet zo vroeg naar huis wilde en het was uiteindelijk 1u, pfff. Daar kun je dan toch slechter tegen he. Volgende morgen even snel naar de stad heen en weer gefietst, kom ik terug, lichte bloeding. Grrr. Halve dag heel licht aangehouden, ik ben meteen plat gaan liggen, daarna had ik oud bloed gelukkig. Maar waar dit dan ook weer van kwam? Mijn avondje uit was fysiek niet super intensief en fietsen doe ik dagelijks.
    Mijn vorige lichte bloeding was na een dag overgeven, sja, dan snap ik wel dat daardoor teveel druk op je bloedvaten heeft gestaan.

@Lica, we hopen met je mee! Dan heeft wel een super sterk zaadje het gered, haha.

13. mariska D

mariska D Actief lid

10 mei 2012
    323
    0
    0
    @matonne en mar2bmam hoe gaat het met jullie??

hier gaat alles zijn gewone gangetje! Ik heb een vraagje, ik heb donderdag een afspraak bij de kapper, en ik was van plan mijn haar te kleuren, nu hoor ik reacties dat je haar kleuren tijdens zwangerschap niet goed is?? wat denken jullie hiervan??

aan iedereen een leuke week toegewenst xxx

14. Mar2BMam

Mar2BMam Actief lid

12 mei 2012
    203
    0
    0
    NULL
    NULL
    Klopt, haar verven kan niet in je zwangerschap! Maar je moet het aan je kapper vragen, die heeft waarschijnlijk alternatieven voor je. Henna is volgens mij wel oké.

Met mij gaat het redelijk, mijn bekken doet wel steeds meer pijn. Ooit pijnscheuten in je schaambot gehad? AU. Morgenochtend weer fysio.

15. Matonneke

Matonneke Fanatiek lid

1 mei 2012
    1.087
    0
    36
    Hoi meiden,

Ik kom ook even weer kijken. Vrijdag weer naar de VK geweest incl. echo. Alles ziet er prima uit. Urine uitslagen waren ook goed. Echter na een weekend plat blijft de pijn. Inmiddels uitgeput, gefrustreerd en chagerijnig.
    Ik kan nog geen 100 meter lopen. Net weer de VK aan de telefoon gehad en ik moet nu door naar het ziekenhuis om daar de boel eens te laten controleren. Want gaat niet goed zo.

Volgende keer kom ik even weer bij lezen en zal ik even weer reageren. :)
    Fijne dag dames!!!

16. mariska D

mariska D Actief lid

10 mei 2012
    323
    0
    0
    ocharme meid!!! Jij hebt het hard te verduren tijdens je zwangerschap!!!! veel sterkte en pijnverminderde knuffels!!!!

17. mariska D

mariska D Actief lid

10 mei 2012
    323
    0
    0
    De meningen zijn zo verschillend over haarkleuren. Heb op facebook de meningen gevraagd, en verschillende kapsters zeggen dat het niet kwaad kan. Vooral balliage kan geen kwaad omdat dit niet rechtsreeks op de hoofdhuid komt, huisdokter zegt ook dat dit niet kwaad kan, heb het nog eens op het forum gezet, bij "vragen voor verloskundigen".

Is dit dan last van bekkeninstabiliteit ofzo van jou? Die pijnscheuten heb ik ook soms, vooral net onder mijn buik, spierpijn, als ik bv nies ofzo. Nog last gehad van bloedingen?

18. mariska D

mariska D Actief lid

10 mei 2012
    323
    0
    0
    hallo iedereen!!

hier vandaag ziek opgestaan, waren al paar mensen rond mij met verkoudheid, en die heb ik dus gevangen!! zo lastig!! last van enorme hoofdpijn sinds gisterenavond, ben gisteren gewoon van de pijn om 20u30 in bed gekropen!!! En is nu dus nog niet over! Ik voel me best heel erg beroerd!!!

Heb een leuk positief dingetje opgemerkt, Louise geeft me elke namiddag rond 14u, enkele stevige stampjes!! Zo grappig bijna altijd zelfde moment. anders voel ik wel van die kriebeltjes binnenin, maar die stampjes zijn toch 1 van de hoogtepunten van mijn dag!!!!

xxx

19. toekomstigemams

toekomstigemams Actief lid

26 sep 2012
    456
    0
    16
    Het hoge Noorden!
    Hallo allemaal!
    Ik lees al een tijdje met jullie mee en wou nu toch zelf ook deelnemen aan het gesprek :) Super leuk om te lezen dat velen van jullie al zwanger zijn! Ik zelf ben ook sinds april al 'bezig', helaas nog zonder resultaat :( maar leuk om te lezen dat het bij sommigen zo snel gaat! Iemand nog geheime tips? :)

20. Lissy777

Lissy777 Lid

14 mei 2012
    89
    0
    0
    NULL
    NULL
    woow wat een hoop berichtjes! Kan niet overal op reageren want dan zit ik hier vannacht nog hihi... Dus vat het niet persoonlijk op als ik ergens niet op reageer:p Ik zie een nieuweling! Welkom!! Kleertjes voor baby Louise cute!!! Prachtige echo van Mar2bmam! Zwemdiplomas voor kids Matonneke gefeli! Djennes aan het pendelen... hmmm misschien ga ik je ook berichtje sturen, toch wel benieuwd! Wimpiej ook een drukke tijd! Ik ook hoor, veel te doen, gelukkig wel afleidin! Vriendlief komt morgen weer thuis, ik verwacht mijn ongi volgende week en dan kunnen we oktober weer klusserdeklus hihii heb er zin in!!! Ronde 5.... het zou toch dit jaar nog wel raak zijn?? Hebben jullie dat ook (mensen die nog niet zwanger zijn) dat je het je nog niet voor kan stellen die posi test?? Komt denk door 5 keer teleurstelling... En we mogen ook niet klagen, zijn mensen die veeeeel langer bezig zijn... Las dat 70 procent na half jaar toch wel raak is, dus ik duim voor ons!!! Ik ga proberen weer meer online te komen! Deze maand had ik natuurlijk niet veel te melden, maar komt vanaf nu weer verandering in :) Zijn er nog bijna testers?? Djennes waarschijnlijk? wij lopen beetje tegelijk op met ongi toch... SUCCES Xxxxies

Deel Deze Pagina