April 2012 gestopt met de pil..

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Liza28, 24 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. muntje

muntje Bekend lid

2 aug 2012
    883
    0
    16
    lissy gefeliciteerd!!

2. muntje

muntje Bekend lid

2 aug 2012
    883
    0
    16
    even een dingetje wat me steeds bezig houd;

20 okt is mijn menstruatie; 18 dagen cyclus.
    online berekening zegt dat 24 okt mijn ei is geweest, vind dit vroeg of niet??
    maar ik doe elke dag een ovu test, komt niets uit. tot nu toe. maar eigenlijk zou er nu al wel een keer iets geweest moeten zijn?
    zit er zo mee, straks heb ik geen eisprong ofzo..

3. toekomstigemams

toekomstigemams Actief lid

26 sep 2012
    456
    0
    16
    Het hoge Noorden!
    Lizzy gefeliciteerd!!

Muntje heb je ook al elke dag gje temperatuur opgenomen?
    En als je het niet vertrouwd gewoon naar de dokter gaan, maar hopelijk komt hij snel!

Groetjes!

4. mariska D

mariska D Actief lid

10 mei 2012
    323
    0
    0
    lizzy???? bijna testen??!!! ahhh spannend!!!

5. Matonneke

Matonneke Fanatiek lid

1 mei 2012
    1.087
    0
    36
    Heey lieve meiden.

Even een tijdje weer offline geweest. Er zijn weer een hoop dingen die op het moment spelen. Dit keer niet met de zwangerschap.

Maandag-avond op controle geweest bij de Verloskundige. Al voordat ze de doptone aanzette om te luisteren gaf baby er een zichtbare schop tegen aan. De verloskundige moest er erg hard om lachen.

Inmiddels 2 kilo aangekomen in 2 weken tijd. Dat gaat dus ook goed. :$

Harde buiken blijven komen en gaan. Pijn alom dus.

Over 20 daagjes krijgen wij een groei echo en gaan ze kijken naar het gezichtje (die was niet te zien tijdens de 20 weken echo)

Vandaag alweer 25 weken zwanger.

Misschien gaan we nog wel verhuizen tijdens deze zwangerschap. :$ Spannende periode dus.

Sorry voor het niet reageren. Ik hoop dat alles goed gaat hier en dat er al wat positieve testen bij zijn gekomen. Ik zie dat er wat nodjes aankomen.

Voor jou Muntje: Ik zou het nog een weekje afwachten mocht je dan nog geen positieve test hebben zou ik zeer zeker naar de dokter gaan.

xxx

6. muntje

muntje Bekend lid

2 aug 2012
    883
    0
    16
    ah matonneke; hoop dat je niet teveel stress heb, samen met de pijn. heftig.
    ben je veel aangekomen al dan?

ik heb net een thermometer gekocht. zie best op tegen elke dag temp opnemen, in je oor vind ik niet zo erg, maar lees dat het beter is om op de andere manier te doen.
    ga dat maar is proberen, even afwachten wanneer ongie komt. want geloof dat mijn klachten gewoon nog van de griep kwamen.

voor de rest is het best stil hier.. er moesten toch een paar bijna testen? succes!

7. Matonneke

Matonneke Fanatiek lid

1 mei 2012
    1.087
    0
    36
    Hihi vanaf weeg moment 1 nu in totaal 10 kilo. (bij zw.s 1 25 kilo, bij 2 18 kilo) Alleen het eerste weeg moment was dag nadat ik uit het ziekenhuis kwam ivm uitdrogen en niks binnen houden. Dus ik gok een kilo of 7 in totaal nu. :D

Temperaturen... Hier heb ik het maar 1 maand gedaan. Niet eens ikzelf. :$ Ik werd elke ochtend wakker van piepjes en vriendlief die dan trots mijn temperatuur schreeuwde. hihi. Ik vond het eerlijk gezegd geen heel gedoe elke ochtend. Ondanks dat we ook nog een paar dagen op motorweekend geweest zijn toen. (zichtbaar op dat moment innesteling gezien). Nu moet ik wel zeggen dat ik natuurlijk 2 kids heb dus de weekenden ook altijd vroeg ben.

Hopelijk heb je snel meer duidelijkheid en kun je dan vanaf dag 1 periode gelijk beginnen met temperaturen. In ieder geval heel veel succes daarmee. FF vond ik een super programma. Hopelijk heb jij na 1 maand hetzelfde resultaat. Ik duim voor je!!!!

xxx

8. mariska D

mariska D Actief lid

10 mei 2012
    323
    0
    0
    @muntje veel succes met het temperaturen. heb er geen ervaring mee dus heb niet echt tips! ik duim!!

@matonneke ik ben blij jou te horen!! Was beetje ongerust:). Jammer dat je nog altijd met de pijn zit! 2kg in 2weken is inderdaad goed!;):):p Mijn weegmomentjes bij de gynecoloog zijn de minst leuke momentjes!!:( voorlopig 2,8kg bij sinds de weegmomentjes bij gynecoloog. Maar toen ik bij huisarts ging aan 4-5w zwangerschap was ik al 3kg bijgekomen. dokter zei dat het puur hormonaal was. dus die reken ik er stiekem niet bij!! erg hé:$!!! dus eigenlijk stiekem 5,8kg!! Wel heb ik het gevoel dat dinsdag op de weegschaal ook veel zal bijgekomen zijn!

wat ik wel vandaag heb, en hoop op wat gerustelling, is enorm veel slijmvlies, heb dit wel al heel de zwangerschap door, maar het valt me op dat ik vandaag enorm veel last van heb. Mijn slipje was gewoon echt nat in de loop van deze morgen. Ik ben stiekem beetje bang dat dit vruchtwater is, alleen denk ik dat vruchtwater echt water is, terwijl het echt wel wit slijm is!! kunnen jullie me geruststellen????

xxx

9. Lissy777

Lissy777 Lid

14 mei 2012
    89
    0
    0
    NULL
    NULL
    Even snel berichtje want moet zo weg ( ik lees vandaag of morgen alles nog even goed door) Thanks voor duimen! Heb besloten om zaterdag te testen!! Had het met me vriend erover gehad, en die negatieve testen willen we niet meer zien!! bah dat is altijd zo naar die omo witte testen... als het dan toch niet zo is, heb ik liever eerst me ongi. Afwachten.... hopelijk blijven die rot duvels morgen weg, ik hou jullie op de hoogte!!xxxxx

10. Matonneke

Matonneke Fanatiek lid

1 mei 2012
    1.087
    0
    36
    @mariska dat witte slijm is geen probleem hoor. je kunt er erg veel last van hebben. Hier ook het geval. Niks om je zorgen over te maken. Tenzij het vervelend gaat ruiken (sorry) dan moet je er even mee langs de dokter. (schimmel misschien) Het is alleen vervelend. Het voelt naar, maar verder geen probleem. Het houdt juist de infecties buiten!!!!!! Vruchtwater is inderdaad heeeel anders.

@lissy wat goed dat jullie samen die keuze gemaakt hebben. Hoewel we allemaal natuurlijk net als jullie erg nieuwsgierig zijn naar het resultaat. Hier blijven de duimen draaien dat de duvels morgen in geen velden of wegen te bekennen zijn. Ik ben in de weekenden nooit online, maar ik ga toch even stiekem checken of er een update van jou kant komt.. duim duim duim.

11. Matonneke

Matonneke Fanatiek lid

1 mei 2012
    1.087
    0
    36
    Beetje onduidelijke foto. Omdat hij op mijn mobiel gemaakt is.

Bijgevoegde bestanden:

12. Mar2BMam

Mar2BMam Actief lid

12 mei 2012
    203
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi hoi!

@Muntje, je hebt er vast al veel over gelezen, maar temperaturen kun je het beste iedere dag op hetzelfde moment doen en het liefst dus als je nog in bed ligt. Ik heb het een maand lang via het oor gedaan, dat is inderdaad niet zo betrouwbaar als rectaal, maar ach, wel veel comfortabeler. En je ziet heus wel verschil in je temperatuur. Ik vond het best wel inzichtelijk! Hopelijk heb je snel een eisprong, lijkt me heel raar om zulke korte cycli te hebben, heb je wel zware menstruaties dan?

@Lizzy, spannend joh! Zaterdag is dus de dag, ik zal voor je duimen!

@Mariska, valt nog wel mee toch die aangekomen kilo's? Als je niet alles eet wat los en vast zit, haha, dan is het toch gewoon je kind/vocht hoor. Ik zit nu op -1 kg vanaf week 3. Dus 7 kilo er af, 6 kilo er aan. Ik hou het nu goed in de gaten, het kindje wordt alleen nog maar groter en zwaarder natuurlijk. Door mijn overgewicht is het wel het beste om zo weinig mogelijk aan te komen, maar ik vind het steeds lastiger worden om niet veel te eten of snoepen, ik krijg nu ineens trek in alles. Verslaafd aan fruit (mandarijnen en druiven...oeh, jammer dat het geen aardbeienseizoen meer is), maar daar zit ook genoeg suiker in. Begin jij ook al extra zin in bepaalde etenswaren te krijgen?

@Matonneke, jeej, ik kan niet geloven dat dit je 3e kindje is en je nog maar zo'n buikje hebt! Wel gemakkelijk met kleding vinden. Schattig dat je kleine aan het schoppen wat tegen de doppler :D

Vanmiddag had ik een eerste groei-echo. Deze was wat vroeg ivm grote buik (volgens vk) twee weken geleden bij controle. Prima hoor. Dus ik daarheen vandaag. Had nu mijn favoriete vk (zijn er 6 in de praktijk) en die is heel relaxed. Dus zij uitgebreid gekeken en gemeten, alles precies op schema bij mijn meisje. Helemaal blij! Ook mijn buik was niet te groot. Ze ligt alleen op dit moment in een stuit. Al net zo koppig als haar ouders haha. Over 6 weken weer een groei echo.

Hopelijk regent en stormt het bij jullie niet zo erg als hier! Ik woon ook op de Veluwe trouwens (las net de vraag bij iemand).

13. Matonneke

Matonneke Fanatiek lid

1 mei 2012
    1.087
    0
    36
    Ja goed he... Hier worden mijn buikjes steeds kleiner. Bij de eerste groot (viel ook mee), bij de tweede kleiner en nu nog kleiner. hihi...
    Terwijl zoons toch 8 ponders waren.

Dit zijn dan ook mijn gewone kleren op de foto.

Hier is het ook rot weer. Ik woon nog Noordelijker. Op de grens tussen Drenthe en Groningen. :D

Wel lekker genoten van warme chocolademelk met mijn kindertjes!!! :)

xxx

14. Matonneke

Matonneke Fanatiek lid

1 mei 2012
    1.087
    0
    36
    Vergeetachtigheid.... toevoeging:

wat goed dat de "kleine" meid het zo goed doet. Dat alles er prima uit ziet. heerlijk. Hier gaan we over drie weken voor de eerste groei echo. Paar dagen erna voor de pret echo in 4d en daarna om de 3 weken groei echo's en natuurlijk op het einde om de twee week en helemaal op het end om de week.
    Word wel extra vaak gekeken omdat zoon 2 eigenlijk te groot was voor mij.
    Ik duim dus al druk voor een normale baby van 7 pond. Alles boven de 4000 gram gaan ze gelijk halen! hihi :)

Ben trouwens wel weer erg benieuwd naar een nieuwe buikfoto!!!!

15. Mar2BMam

Mar2BMam Actief lid

12 mei 2012
    203
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nieuwe buikfoto. Links is 21w4d en rechts is 27w5d. ik heb ze geprobeerd ongeveer even groot naast elkaar te zetten ter vergelijking. rechts sta ik wel iets meer naar de camera gedraaid.

Bijgevoegde bestanden:

16. Matonneke

Matonneke Fanatiek lid

1 mei 2012
    1.087
    0
    36
    ahhh wat weer een mooie foto..

jij hebt naar mijn oordeel ook nog steeds een mooi "klein" buikje. Prachtig. Groeit wel erg goed..... mooi mooi mooi...

17. Tuttie85

Tuttie85 Actief lid

11 okt 2012
    141
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey meiden!

Wat was er weer een hoop geschreven zeg! Van de week niet echt meer bij gelezen. M'n oma is vorige week zaterdag overleden en gister was de begrafenis. Ondanks dat ze 93 jaar is geworden doet afscheid nemen toch wel veel pijn.
    Dit weekend even bijkomen in Sanadome samen met m'n mannetje. Lekker chillen, bubbelen en zwemmen. Echt heerlijk!
    Verder is het wachten op m'n ei. Ik slik sinds een week de zwangerworden pillen van Etos. Hopelijk gaan die helpen om m'n cyclus te verkorten. Heb ook maar ovulatietesten besteld. Hopelijk kan ik daarmee m'n ei vinden..

@Matonneke:wat naar dat je nog steeds veel pijn hebt, wel fijn dat je kindje zo goed groeit. Hopelijk voor jou niet te hard :p

@Mar2BMam: Mooie foto's hoor, prachtig buikje! :) Spannend je eerste echo! Fijn dat alles goed gaat met je kleine meisje.

@Lissy: Wat spannend dat je morgen gaat testen. Ik zal hard duimen voor een vette positieve test!

@Muntje: heel veel succes met temperaturen. Hopelijk gaat het je helpen om meer duidelijkheid te krijgen in je cyclus.

Fijn weekend meiden! xxx

18. Lissy777

Lissy777 Lid

14 mei 2012
    89
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey meiden,

thanks voor het duimen, helaas mag ik door naar ronde 6 ;)

Deze maand heeft me lichaam me nog nooit zo eerder voor de gek gehouden, blijkbaar was het gewoon een griepje... Ik ga dit weer ff een plekje geven en dan weer op naar ronde 6 :)

Mooie buikjes zie ik voorbij komen! Fijn weekend!

19. mariska D

mariska D Actief lid

10 mei 2012
    323
    0
    0
    Ohhh lizzy, ik vind dit zo erg voor je!! Ik had het je zo gegund! Dikke knuffel xxxxx

Hier is het nachtje/dagje geweest! Pff. Zo emotioneel dat ik geweest ben. Het begon al vanmorgen toen ik nogmaals zo ziek en misselijkk was. In het midden van de supermarkt voelde ik me zo ellendig, leek net of ik ter plaatse moest overgeven gelkkig heb ik dit kunnen ophouden. Toen ik aan de kassa kwam, had ik terug zo een misselijke aanval, ik heb letterlijk naar buiten moeten lopen. Ik voelde me een wrak. Ik begon in de auto te huilen, mijn vriend is dan zo een harde jongen die begreep niet waarom ik huilde, toen begon ik natuurlijk meer te huilen.... dan herpakte hij zich en nam me toch vast en gaf me een knuffel. Aan het einde van de autorit had ik ondertussen een telefoontje gehad van mijn broer, hij vertelde me dingen waardoor ik enorm in mijn familie teleurgesteld was, pfff ik was zo over mijn toeren. Huilen, overgeven mijn moeder zei me dat ik moest kalmeren, dat dit niet goed voor louise was. ik heb me dan herpakt voor mijn kleine meid!! Ik kon maar aan haar denken dat moment. Gelukkig knuffelde me bjorn erg en was hij lief!

Maar vanacht.... ik heb nu echt al weken slaaptekort. Ik slaap gewoon NIET. Hoogstens een uurtje of 4 MAX... ik lig daar maar klaarwakker te wezen+ mij vriend snurkt erg!! Vroeger sliep ik met oordopjes, en dat ging. Maar nu word ik er zot van! Echt gek!! Ik slaap nu gewoon al een week in de zetel. Vanacht is de om hier ontploft! Ik lag nogmaals wakker, ik heb mijn vriend gesmeekt om 1 nachtje ind e zetel te gaan slapen, maar hij wilde niet. Ik ben zooo boos op hem geworden. Heb hem zo uitgescholden, van egoist, en echt erge dingen. Heb op een moment me luidop afgevraagd waarom ik eigenlijk een kind met hem wil?? Zo grof van mij! Dit ben ik echt niet!!! Wat doet die zwangerschap met mij? Ik ben uitgeput van die opfalankeringen van misselijkheid, het zuur, en chronisch slaaptekort!!!!.

Komt er nog bij da ik vanaf maandag terug start met kleine revalidatie voor mijn handen in uz gent. Dit speelt me ook weer parten. Weer die herinneringen aan mijn ongeval, en die pijn aan mijn handen + dat ik minstens 2 weken dagelijks uur en half met de trein moet reizen. Ik zie daar enorm tegen op!!!!!

Mijn vriend is zo boos op mij, hij praat niet tegen mij. Dit is gewoon onze ergste ruzie dat we gehad hebben. Waarom heb ik in godsnaam die dingen gezegd?? Ik meende daar niks van!!! Die gedachten waren me zelfs nooit eerder opgekomen!! Ben zo kwaad op mezelf. Ik wil gewoon weer mariska van voor de zwangerschap zijn!! Dit ben ik niet! Komt er nog bij dat mijn huis morgen vol zit, om mijn verjaardag te vieren! Heb er zooooo geen zin in. Liefst wil ik hier ver vandaan rijden zo beschaamd voel ik me tegen over mijn vriend!!!!

Sorrry voor mijn ellenlang verhaal. Ik wou gewoon mijn verhaal even kwijt!!! Waarom kan ik niet gewoon zorgeloos zwanger zijn en blij zijn dat ik zo vlug zwanger raakte? Mijn zus zit zo in de myserie, zij is al bijna 3jaar bezig. Maandag haar 2de ivf poging!!! En ik zit hier gewoon te zagen, en te huilen.!....... xxxxxxxx

20. Mar2BMam

Mar2BMam Actief lid

12 mei 2012
    203
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Lizzy, wat balen meid, al ons duimen draaien heeft deze maand niet geholpen, volgende maand gaan we het nog harder doen!

@Mariska, Knuffel! Gooi alles er maar uit hoor, daarom hebben we dit forum. Het klinkt als een geval van slaaptekort zoals je zelf ook al aangeeft en dat in combinatie met alle hormonen... het is super vervelend. Ik kan ook helemaal boos zijn als mijn man weer alle zooi laat slingeren waar ik dan ook weer bijna over heen struikel, pfffff. Als ik daar ook nog een slaapgebrek bij zou hebben zou ik ook ontploffen hoor! Hij moet maar snappen dat het het slaapgebrek is (wat hij weet van je, want je slaapt niet voor niets op de bank) en hij is die ene gouden regel vergeten 'een zwangere vrouw heeft altijd gelijk (ook al heeft ze het niet)'.
    Oh haha, ik vertel mijn man jouw verhaal, zo van 'wat vind jij hiervan'. Hij meteen 'nou pff, ik snap hem wel hoor, ik zou ook niet op de bank gaan liggen en bovendien kan zij toch lief zeggen dat ze niet zichzelf is op het moment, waarom moet hij nou weer zo begripvol zijn'. MANNEN!
    Het is weekend, dus hopelijk kun je nu ook overdag een beetje bijkomen. Het zijn spannende tijden voor je, nu met je operatie aan je handen weer. Kan ook niemand je heen en weer rijden? Dan heb je ook iemand om mee te kletsen?
    En je mag best 'zeuren' hoor, ook al is je zus al zo lang bezig, je bent niet ondankbaar voor je zwangerschap, dat straal je enorm uit, je bent echt super blij met Louise. Dus kom op, gooi gewoon even alles er uit, huil lekker uit, het mag! Nogmaals een dikke knuffel!

@Matonneke, dank je! volgens de vk heb ik ook niet een grote baarmoeder, maar draag ik hem wel naar voren, dus kennelijk ziet hij er wel groter uit dan normaal als ik sta. Een andere vk had het donderdag over mijn 'extra isolatielaagje' haha.

Voor alle mensen met super leuke weekendplannen (ik zag er een paar voorbij komen): heel veel plezier! We horen de verhalen graag maandag.

Deel Deze Pagina