Heey dames! Ik wil toch even wat schrijven. Tijdje niet geweest. Voel me ook erg slecht. Ziek geweest echt niet normaal. Bloedverlies gehad, plus een gedeelte van mijn slijmprop verloren. Beeb doet het prima en blijft nog wel even zitten waar ze zit. Lekker aanwezig is ze. Ik slaap amper, moet constant letten op hoe en wat ik eet en ben echt te moe. Maandag weer naar de VK hopelijk kan zij iets voor mij doen anders worden het nog een lange laatste 9,5 weken. (of misschien wel 11,5) xx
@Lica, oef, dikke knuffel! ben er ook een beetje stil van. Ik was al een beetje bang na je bericht begin november, maar ja, je hoopt altijd dat het toch goedkomt. Wie weet dus vanaf 17 december weer aan de slag. Waarom had ze een rustperiode aangeraden? Is dat altijd na een miskraam? @Matonneke, het zit je niet mee. Fijn dat je je baby zo goed voelt, dat stelt wel gerust lijkt me. Weet je waarom je ziek was? En moet je daarom ook op je eten letten of heeft dat niet daarmee te maken? Hoeveel weken ben je nu? Ik kan me voorstellen dat je wellicht eerder ingeleid zal worden als het zo blijft of ga je echt voor de 40 weken? Ik zal je zoveel energie mogelijk toe zenden als ik kwijt kan! Hier net een heel dagje niets gedaan, uit kunnen slapen (soort van), thee drinken op de bank, etc, eerste weekend sinds tijden dat we dat hebben gedaan, ook wel eens lekker. Morgen de kerstboom neerzetten en optuigen!
@Lica Jeetje super erg en verdrietig!! Heel erg veel sterkte voor jullie!!! @Matonneke wel op jezelf passen! Neem je rust! Hopelijk kan het ziekenhuis je erbij helpen. Sterkte! @Mar2beMam leuk kerstboom opzetten, wij hebben hem al een week staan, super gezellig! Nog een weekje voor NOD, voel wel vanalles, maar heb volgens mij gewoon griep. Verschijnselen: koud, keelpijn, hoofdpijn en buikpijn, ach ik zie wel en anders komt er weer een nieuwe ronde Fijn weekend nog allen!!
Mattoneke, hopelijk ben je dan niet meer aan het werk en kan je goed rusten. Maarja je hebt al twee begels rondlopen thuis, dus dan zal er van rusten niet veel in huis komen. Mar2bemam, bij u begint het ook te korten. Moet je nog veel voorbereiden? Gyn raad altijd een rustmaand aan om zeker te zijn dat alles terug in orde is van binnen.
lica en matonneke; allebei sterkte gewenst.hoop dat er voor beide iets goed komt.' fijne dag vandaag!
hoi iedereen, @mar2Bmam, wauw super dat jij zo creatief bezig kunt zijn! Ik ben dat dus helemaal niet!!! @djennes Is normaal dat je ermee bezig bent, mensen zeggen soms dat het niet goed is als je er zo mee bezig bent. Eenmaal je besloten hebt om ervoor te gaan, ben je daar dag en nacht mee bezig. Wij waren maar 1maandje bezig met proberen, en ik was toen al zo gefocust! @Lica, dit moet niet makkelijk geweest zijn voor je! Is goed dat je tijdje voor jezelf hebt genomen om het te kunnen plaatsen! Weet dat je hier altijd je hart kunt luchten!! xx @ Matonneke, rust maar goed hoor!!! Wat heb jij het toch ook niet makkelijk in de zwangerschap! Was verschieten zeker? bloedverlies en deel slijmprop? Raar vraagje maar hoe voelt dat? Om te slapen zou het je niet helpen om een soort slaappilleke op natuurlijke basis te nemen? Mij helpt het enorm, ik slaap makkelijker in, Heb het de vorige keer gevraagd aan gynecoloog of het geen kwaad kon dat ik dit elke dag innam? En ze verzekerde me dat het zeker geen kwaad kon!! Veel beterschap, hopelijk voel je al wat beter! Zeker met de verhuis zal het nog druk voor je worden, hopelijk heb je veel hulp rondom je!! Hier rustige zondag achter de rug. Had het wel nodig! Zaterdagavond verjaardagsfeestje en heb het maar volgehouden tot 23u. Ik kon niet meer zitten van de rugpijn, en vlug moe worden. Mijn energie is voorlopig niet meer zo hard aanwezig. Gelukkig is blaasontsteking helemaal weg! Hopelijk blijft die nu eindelijk weg! Laatste dagen last van bandenpijn en bekkenpijn. Voel gewoon mijn lichaam aan en rust wanneer mijn lichaam het aanwijst. Voel toch beetje bij beetje dat het lastig word, buik begint soms in de weg te zitten. Maar verder GENIET IK ENORM VAN HET VELE SCHOPPEN EN BEWEGEN VAN MIJN KLEINE MEID!!! Weetje als je ergens weggaat, krijg je enorm veel aandacht, en word je toch beetje verwend. Krijg je de beste plaatsen, word je altijd als eerste bediend 'omdat je voor 2 moet eten". Voor de zwangeren ook al ondervonden? Voor de niet zwangeren, we mogen jullie ook voorbereiden op de leuke kantjes van het zwanger worden héé!!!!!! Dan nog over dat verhaal van een vriendin van mij, die beleeft gewoon een ware nachtmerrie! Die is opnieuw moeten geopereerd worden omdat ze een inwendige bloeding had! Ik heb zo met haar te doen!!! xxxxxx
meiden ik heb eigenlijk een genant kwaaltje. Ik vraag me af dat dat normaal is. De laatste week kan ik wel 3-4x op een dag naar de grote wc gaan, is dat wel normaal? Normaal zijn de meeste toch opgestopt als je zo hoort? ik voel bijna altijd een druk lang onder. In combinatie met harde buiken(niet pijnlijk), maak ik me beetje zorgen. Wil nog efkes wachten met te bellen naar gynecoloog, heb vorige week nog maar een extra controle gehad, ivm met die blaasontsteking. Wil niet dat ze denken dat ik zo een overbezorgd tyype ben. tis gewoon allemaal nieuw, dat je bij alles denkt, kan dit kwaad?
@toekomstige mams, heeft de griep nog doorgezet? Hopelijk voel je je beter! @mariska, ik heb ook veel aandacht door mijn dikke buik inmiddels! Vaak is dat wel leuk hoor Doe je het een beetje rustig aan? Ook al ben je herstelt van je blaasontsteking, je moet ook nog een beetje aansterken he. Er zijn zwangeren die ipv verstopping juist last hebben van diaree, ik heb dat ook wel een tijdje gehad. En ik heb iedere dag meerdere harde buiken (niet pijnlijk), ik heb gewoon een gevoelige buik die dat snel heeft. En mijn kleine is ook super beweeglijk, dus ik denk dat daardoor mijn buik ook wat geprikkeld is en snel hard wordt. Maar je moet altijd naar je eigen intuïtie luisteren hoor, die heb je niets voor niets, vertrouw er op! Als het niet goed voelt moet je gewoon gaan bellen, maakt jou het nou uit wat zij van je vinden! Vanmorgen weer een groeiecho gehad en mijn meisje is gedraaid! Echt niet verwacht, dus ben erg blij! Hopelijk blijft ze nu zo, want ze daalt nog niet in en kan nog omdraaien. Ze is nog steeds lekker op schema qua grootte, met lange benen Volgende week hebben we nog een echo, nu voor het goede doel (serious request/ glazen huis), dan willen we wat uitgebreider checken of het echt een meisje wordt haha, want dat liet ze nu weer niet bekijken. Ze schatten haar op 2100 gram, ook gemiddeld en mijn buik was zelfs maar 1 cm gegroeid de afgelopen twee weken naar 33 cm. Het is nu heel leuk omdat ze heel groot wordt en je dus goed kunt voelen waar haar beentjes zitten en als ze omdraait. Het contact wordt steeds directer. Heb echt zoveel zin om haar te leren kennen buiten mijn buik! Nog 4 tot 9 weken
Nog even een extra buikfoto met 33 weken Ik zag dat ik vooral op mijn heupen ben aangekomen en op mijn rug, ai.. Nog geen kilo aangekomen, dus je vraagt je af waar dat vet dan vandaan komt haha.
@MariskaD Heb erg zin in de leuke kwaaltjes/bevindingen van een zwangerschap, de mindere hoef ik niet Wat vreselijk voor je vriendin, pffff dat wil je echt niet! @Mar2beMam Dankje voel me sinds vandaag weer wat beter. Heb het nog wel ijskoud en beetje buikpijn, misschien een goed teken En wat een super mooie buik, ziet er super uit!
hoi, mar2bmam Zo leuk dat je meisje het goed doet! Raar hé, hoe alles dichterbij komt. Ik zit nu in een fase, met veel ongeduld. Heb namelijk al 2vriendinnen die bevallen zijn, en dan wil ik ook zoooo graag haar in mijn arme hebben. Nog 1vriendin die in januari moet bevallen en dan is het aan mij!! over die foto's, meid wat ben jij mooi zwanger!!! En nog niks aangekomen?? Wauw super! Ik ben ongeveer een 9kg bijgekomen tot nu, benieuwd wat de laatste 2maanden er nog bij zal komen. gynecoloog zei al wat je bijkomt tot 13kg is normaal, en als je niet gek doet na de bevalling dat vlug zal weg zijn. Zit jij nu in bevallingsverlof?? toekomstigemams hoe voel je nu? hopelijk wat beter? Over die kwaaltjes, natuurlijk zijn de leuke leuker dan de minder leuke. Maar je went er uiteindelijk wel aan hoor. En als je dan een minder leuk kwaaltje nie voelt, dan maak je ongerust. ja zwanger zijn....het doet iets op je lichaam, ik hoop voor je dat je het ook vlug allemaal mag ondervinden!!! Ik duim voor jou!!! Weet niet hoe het komt, maar ik heb de laatste dagen, zo een onrustig gevoel. Bij het minste maak ik me zorgen. Mijn meid is ook wat rustiger de vorige dagen. Maar ik denk dat ik me gewoon te rustig heb gehouden gisteren, hele dag geslapen, misschien dat zij ook slaap nodig had? Vandaag met kleine energie boost opgestaan, en gestofzuigd, afgewassen en gepoetst. en daarna een badje genomen en lekker genoten van mijn meisje die aan het bewegen was. Die vermoeidheid van in het begin van de zwangerschap is helemaal terug, voel me zo moe, bandenpijn. Nu eventjes rusten, en ik hoop nog een kleine wandeling te maken met mijn hond. Als bekken en banden het ook zo zouden willen zou het helemaal goed zijn!
Wat een prachtige buik Mar2BMam! Daar mag je trots op zijn! Wat fijn dat je meisje is gedraaid. Hopelijk blijft dit zo! @Toekomstige mams: wat fijn dat je je weer wat beter voelt. Afwachten maar wat de buikpijn betekent. Hier is het een heftig weekend geweest. Donderdagavond kreeg ik al een beetje last van m'n buik. Vrijdag wek gewoon gaan werken maar voelde me echt niet fit. Buikpijn werd erger en kreeg er koude rillingen bij. Gelukkig hoefde ik maar tot half 5 te werken en kon ik thuis lekker op de bank met een warm pittenkussen. Koorts voor de zekerheid maar ff gemeten en die kwam boven de 39 uit. 's Nachts slecht geslapen. De volgende ochtend voor de zekerheid tot maar naar de huisartsenpost gebeld en die wilde me wel graag zien. De rit naar de huisarts en het onderzoek daar waren erg pijnlijk en de arts dacht meteen aan blindedarmontsteking. Door naar de eerste hulp. Daar een echo gehad en bloedgeprikt. Echo was goed maar in het bloed was een duidelijke ontsteking te zien. Omdat ze het niet vertrouwden moest ik worden opgenomen. Voor de zekerheid werd ook de gynaecoloog erbij gehaald om een evt buitenbaarmoederlijke zwangerschap uit te sluiten. Zij heeft een uitgebreide echo gedaan. En alles was gelukkig oké. Ze kon zelfs zien dat er mooie eitjes aan het rijpen waren. Toch nog wat goed nieuws tussen alle ellende door... Uiteindelijk aan de antibiotica via het infuus en twee dagen in het ziekenhuis gelegen. Sinds gister weer thuis met een lading antibiotica. Deze week maar ff rustig bijkomen. Ben nog erg moe en slap. Het herstellen gaat langzamer dan verwacht helaas. Dus nu maar lekker onderuit op bed. Beetje tv kijken en op het forum lezen. Fijne dag meiden! Xxx
@Tuttie85 WOW! Heftig denk je een beetje ziek te zijn, moet je meteen blijven in het ziekenhuis. Gelukkig ben je weer thuis, doe je wel rustig aan!? Hopelijk doen die eieren die ze zagen goed hun bestIk duim voor je en sterkte!! En dank jullie voor het vragen, maar voel me vandaag helaas weer wat minder, denk toch een beetje een griepje, dat krijg je als je elke met kids werkt, dan vliegen de virussen in het rond Fijne avond allen!
Nou dames na alle ellende kon dit er ook nog wel bij: Gister een niet gare pannenkoek gekregen in een restaurant (om te vieren dat het huis definitief van ons is) Na vier happen kwam ik er pas achter. Helaas dus te laat sindsdien hondsberoerd, zweterig en gister 4 uur lang om de 3 minuten zeer pijnlijke harde buiken gehad. Nu niet meer om de 3 minuten maar zeker nog meerdere per uur. Voel me zoooooo ellendig.
@tuttie heel veel beterschap toegewenst @matonneke ik leef met je mee hoor! Ben je van plan om te bellen naar vk? Harde buiken mogen toch niet zo regelmatig en pijnlijk opkomen? Doe maar rustig aan hoor!! ps. proficiat met jullie huis!!
Allereerst heel erg bedankt! Nee ik ga niet bellen. Ze houden ongeveer 30 tot 45 seconden aan. Vandaag ook al een stuk minder. Maandag was alles op controle prima in orde. Hier hou ik me dan ook aan vast. Mocht ik echter nog zieker worden en meer pijn krijgen bellen we de huisartsenpost gewoon. Voorlopig maar mooi rustig aan op een stoeltje blijven zitten Wat prima gaat als alle verhuisdozen mij smekend aankijken om gevuld te worden. Maar blijf braaf zitten in mijn pyjama met mijn kruikje!
@matonneke, hoe gaat het vandaag? Hier vandaag tot nu toe een redelijke dag zonder teveel kwaaltjes xx
Goedemiddag, @mariska ja vandaag gaat het iets beter dan gister, mijn maag is weer wat rustiger. Scheelt ook dat mijn lief mannetje vandaag jarig is en 33 is geworden. 12-12-12 en dan 33 worden. Bijzonder, net als hemzelf. Ik ga binnenkort even alles weer even bij lezen en reageren ook vooral (voel me erg schuldig, sorry dames). Vandaag mijn huurcontract weten te beëindigen. Per 14-01 dus officieel samenwonende in ons koop-huisje. Het is nog een heel geregel met instanties bellen en dingen doorgeven. Ook het inpakken van spullen gaat gewoon door. Maar vandaag op het programma wassen, strijken en vouwen. Met een gezin van vier gaat hier aardig wat tijd in zitten. Het zijn dikke smeerpoetsen die mannen van me. hihi... Ook opruimen voor wat visite vanavond (zijn ouders en broertje) Aanstaande zaterdag geeft hij zijn verjaardag. Normaal gesproken belt bijna de helft wel af. Nu? zijn er "maar" 7 personen die niet komen, dus ruimte maken voor 30 personen in mijn huiske. hihi Ach alle klusbonnen zijn meer dan welkom! Ik heb mijn zus op pad gestuurd voor zijn verjaardag om een wiegdeken+ hoeslaken en lakens te kopen! Ik woon een half uur rijden van de dichts bijzijnde prenatal en zij woont er om de hoek. Perfect dus. (elke babywinkel is hier minimaal een half uur vandaan) De jongens zijn lekker buiten aan het spelen (het regent maar heel zachtjes) Dus ik heb even mijn handjes vrij. Zou wat graag even een tukje willen doen, maar helaas vandaag niet. Morgen weer een dag!!! Fijne dag allemaal dames... xxx
Matonneke gefeliciteerd met jullie huis! mooi dat het allemaal rond is. en ook gefeliciteerd met je man! fijne verjaardag, ook zaterdag.. er zal vast wel iemand helpen bedienen toch Tuttie; oei, dat zal wel schrikken geweest zijn.. hopelijk ben je snel weer helemaal de oude.. ! mar2bmam; mooie buik hoor! best apart, tegelijk gestopt met ons allen, en al zo'n toeter ! geniet ervan !
@matonneke, blij dat het beter gaat!! En dikke proficiat voor je vriend!! Inderdaad speciale datum, en dan 33worden!! Dat verdiend wel een feestje!! Hier druk dagje achter de rug, op bezoek geweest bij mijn vriendin, die met haar 1jarig kindje in het ziekenhuis ligt. Kindje heeft zware nierontsteking, en ziet erg af!! heb zo te doen met hun. en deze namiddag vriendin van school nog op de vloer gehad, was gezellig namiddagje, vanavond nog vlug gepoetst, en was gedraaid, en gestreken. Nu met een lasagnatje voor de tv, en morgen.......... voor de haartjes!!! haaaaaa, ik kan daar zo van genieten van naar de kapper te gaan!!!! Zaterdagmorgen gaan kijken naar een verzorgingstafel die me aanspreekt, is wel tweedehands, maar als de schade meevalt kopen we hem. volgende week waarschijnlijk de geboortepremie van 1200 euro in de pocket, en dan shoppen, shoppen, shoppen!!!!! Mijn ventje is eind december in vakantie, ik zie er naar uit om een shoppingdagje te houden. gezellig iets eten ondertussen. vele groetjes xxxxx