@jj308 goed dat alles zo gecheckt word!! Zo zul je eindelijk weten waarvoor je staat!! Hopelijk is alles goed!!!! Veel succes!! @matonneke dank u voor de tip, ik dacht al zoiets hoor dat ze aan het indalen was! Maar nu dat jij het nog eens zegt, klinkt dit meer als een bevestiging, vraag me nu af of kans op keizersnede kleiner zal zijn, als ze ingedaald is. Probleem blijft wel hetzeflde natuurlijk dat bekken te nauw is. Ohhh afwachten tot volgende week woensdag. Jaaaaa die kleertjes zijn allemaal gewassen, heb ze in de droger gedaan, en ze lijken allemaal nog heel intact, alleen heb ik gevoel dat bodytjes toch wat gekrompen zijn......nu al doende leert men. Hieruit trek ik mijn les: geen droger gebruiken Gelukkig zijn aan al haar pyamatjes en tenutjes niks aan. wat bedoel je met BI? Klinkt alvast heel lastig!! Kan je alleen nogmaals veel rust toewensen!!! En laat je inderdaad maar goed verwennen!!! Je verdient het, We zijn nu al zo ver, nog enkele weekjes en we zijn ervan af!!! Hoe hard het eigenlijk ook beetje afzien is, ik ga die zwangerschap toch enorm hard missen. Vooral mijn buik, het feit dat ze zo dicht bij mij is, nu is ze nog veilig, alleen van mij, en straks moet ik ze delen met die harde buitenwereld!!! (hormoonopstootje, traantje wegpinken) Ik kijk er zo hard naar uit!!! Hoe bang en nieuwschierig ik wel ben over wat er allemaal over me heen zal komen!!! Ik kan gewoon niet wachten tot ze er is!!! net pannekoeken gebakken voor mijn ventje, hij is vandaag 27j. Heb hem gezegd dat hij volgende maand het grootste cadeau van zijn leven zal krijgen!!! xxxxxxxxxxxxxxxx
@jj hopelijk is alles goed! @Mariska als ik al die klachten lees, wil ik dan wel zwanger worden SUCCES de laatste weekjes! En gefelici met vl! @Matonneke fijn dat je thuis mag bevallen en je geen zwangerschapsvergiftiging hebt!! Succes ook met het voorbereiden van je zoontjes verjaardag! Hier 1 dag voor NOD, voel weer de 'normale' klachten dus bang dan ik weer op rood ga
Ah jj dat is fijn he.. Toekomstige mams; hopelijk blijft t uit, spannend hoor. Ik zit hier juist te wachten op m'n ongesteld heid.. Hoop zo dat t vandaag komt. Zaterdag de laatste pil geslikt. Als ik hier niet ongesteld van word moet ik weer aan de pil voor een maand!!! Dat wil ik niet!!! Weer n maand .. Wil ook eens een echte eerste ronde
@toekomstigemams, tis zoals ik zeg, ondanks alles, ga je het allemaal wel missen achteraf!!! Tkan ook momenten heeel zalig zijn, als ze haar laat voelen!!!! En al de aandacht die je krijgt van anderen, zo houden mensen bijna je hand vast om ergens over te steken zodat je toch niet zo uitglijden. Ondanks mijn bekkenpijn begin ik er nu van te genieten, (beter laat dan nooit hé) en toch wil ik je nog heeeel sterke postieve vibes doorsturen, je weet maar nooit of ze nog iets doen hééé sssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssss(positieve vibes aangekomen??? @muntje ik begrijp je frustratie hoor, ik hoop dat je ongesteldheid doorbreekt, dat je dan eindelijk eens echt eraan kan beginnen!! toi toi!! @MAR2BMAM!! vraag me af hoe het met je gaat!!!!! hier vanacht terug geen oog dichtgedaan. Maar dan door mijn vriend. Die moest vanacht om 1u vertrekken, en met die sneeuwstorm is da niet goed afgelopen, hij is in de berm uitgegleden met zijn vrachtwagen, hij staat daar al van 1u30 en hij staat daar nu nog! ze krijgen hem er er niet uitgetrokken!! Jeetje ik haat die sneeuw, in het weekend is dit niet erg, als je thuis bent. Maar in de week als je de baan op moet!! Ben dus heel bezorgd om hem geweest! dan wou ik dat hij bij mij in ons bedje lag!! verder nog altijd veel pijn tussen mijn benen. Zou ik wachten tot volgende week dat ik op controle moet bij gyn of zou ik eerder bellen naar gynecoloog, nu ik denk dat ze daar niks kunnen aandoen?
Hee dames! Veel verhalen weer, heb alles net even snel bijgelezen. In de eerste week van het jaar dus erg ziek geweest en afgelopen week vooral bezig geweest met bijslapen en alles zover mogelijk voorbereiden op de komst van de kleine. Ik merk dat ziek zijn bij mij heel veel energie heeft gekost en ik doe nu niet veel meer. Rondje supermarkt gaat net, maar dat is het ook. Mijn man is iedere dag weer teleurgesteld als onze dochter niet is geboren (echt heel schattig wel ). Ik geniet nog volop van de zwangerschap, ben super nieuwsgierig naar onze kleine meid en kan niet wachten tot ze er is. Morgen de laatste groei-echo, mijn moeder gaat dan mee (die is nog niet eerder bij een echo geweest). @mariska, dat wat je voelt, die pijn tussen je benen is je symfyse (geen idee hoe je het schrijft) en dat is typisch voor bekkenpijn (of BI zoals Mattonneke zegt, dat staat voor Bekken Instabiliteit). Daar krijgt iedereen wel op een moment last van, bij mij al vanaf week 20 helaas. Je symfyse zijn je twee bekkendelen die nu langs elkaar kunnen bewegen omdat je beweeglijker bent in je bekken. Erg pijnlijk! En de pijn in je navel is ook veel voorkomend, er komt veel spanning op te staan, vooral als de kleine meid beweegt. Let wel op dat het geen navelbreuk wordt, dus als het echt heel veel pijn gaat doen, even na laten kijken. Ik heb een placenta op mijn voorwand, dus niet zo heel veel last van gelukkig, een natuurlijk kussentje voor mijn navel Sorry als ik weinig reageer, gewoon veel moe en weinig achter de computer te vinden daardoor. Ik blijf wel gewoon duimen hoor voor jullie allemaal, dat 2013 heel vruchtbaar wordt. Ik vind die sneeuw wel erg spannend trouwens, mijn man werkt niet zo heel dichtbij en verwacht met dit weer wel een paar uur bezig te zijn om naar huis te komen als ik opbel dat de bevalling begint. Gelukkig beval je niet binnen twee uur
@mar2Bmam, dank u voor de uitleg, dat verklaart veel pijn!! Amai, jij loopt daar al zo lang mee??!! Ik voelde soms wel iets van pijn, maar zeker niet te vergelijken met de pijn die ik nu heb. Hier gaat het ook niet meer zo heel vlot hoor. is nu ofwel stofzuigen of poetsen, kan geen hele huishouden in 1x meer doen. och we zijn er bijna!! ben je niet nerveus? Ik ben nu al zo nerveus voor wat komen gaat!! Kijk er wel naar uit tegen het begint, maar ben toch wat bang..... ik vind de sneeuw heel wat minder, door de slippartij van mijn vriend met zijn vrachtwagen, zal hij nu maar donderdag thuiskomen.
I, had die bekkeninstabiliteit vorige keer ook vanaf week 35. Maar helemaal niet erg. Ik raakte gewoon moeilijk uit mijn bed of zetel zonder pijn. Toekomstigemams, en? Ik duim voor u. Hier nog altijd niet. Vandagpag naar gyn gebeld en moet afwachten tot maandag. Dan bloedafname.
@lica is er dus kans op zwangerschap??? spannend!!! @toekomstigemams!!!! ohhhhhhh ik voel zo met je mee!!!! Zit hier zelf al te zuchten achter mijn pc, wat moet jij dan niet voelen!!!!! Ik kan je nogmaals veel sterkte en heel veel moed toewensen, en geef zeker de hoop en moed niet op!!!! Ooit (en ik hoop voor jou zo snel mogelijk) gaat er een kleintje in je buik groeien!!!!!!! Dat kan gewoon niet anders!!!!!! moesten we elkaar in het echt zien en kennen, dan zou ik je een dikke knuffel geven, en eens samen gaan shoppen!!!! iedere vrouw knapt daarvan op!!!!!!!!!!!!!!(ik toch) Hopelijk heb je steun van je vriend!! xxxxxxxxxxxxxxxxxxx hier badkamer eindelijk gepoetst en beneden gepoetst, en straks badje nemen om buikje te laten ontspannen. Want die staat redelijk hard+ die irritante bekken protesteert ook!!!! Maar hé, ik wil gewoon niet meer klagen, en gewoon blij zijn dat mijn meisje in mijn buik zit. Vind het zo erg voor de meiden die zo lang moeten wachten om hun wens in vervulling te laten gaan!!! zit weer in emotioneel dagje, vriend die vandaag nog niet thuis is geraakt door dat stom weer!!!! en zag iets van een bruid op tv die bloemen op het graf van haar mama ging leggen, en HUILEN, tranen met tuiten heb ik geweend!!! Terwijl die bruid helemaal sterk was!!!! Maar ik kan me zo in situaties inleven, dat ik soms de pijn voel van de mensen!!!! echt waar!!!!!
Toekomstigemams, ooh meid wat jammer. Dikke knuffel. Ik ken echt uw gevoel. Mariska, hihi dat huilen zooo herkenbaar. Gewoon even laten gaan moet kunnen. Zorg maar dat die kleine meid nog een paar weken in je buik zit. Beter alle dagen een beetje doen dan inneens te veel.
Hey meiden, Wat een hoop om terug te lezen, leuk! @Muntje: wat fijn dat je ongesteld bent geworden. Gek he dat je daar blij van kan zijn. Toen ik na 83 dagen weer ongesteld werd was ik ook blij. Op naar een goede regelmatig cyclus én die positieve test natuurlijk! Succes! @Toekomstigemams: wat ontzettend naar voor je... *dikke knuf* heel veel sterkte om dit weer te verwerken en heel veel succes in de nieuwe ronde. Houd moed! @Lica: wat spannend al zo'n tijd overtijd. Hoop echt voor je dat je zwanger bent! @Mariska: ik moet altijd een beetje lachen om je hormoonmomentjes Zo grappig om dat te lezen. Kan me er wel iets bij voorstellen hoor. Geeft niks om emotioneel te zijn. Vervelend dat je zo'n last hebt van de bekken en harde buiken. Wel rustig aan doen hè al het nodig is. @Mar2BMam: wat fijn dat je weer bent opgeknapt. Ziek maar goed uit en doe maar lekker rustig aan. Heerlijk dat je zo van je zwangerschap kan genieten. Is je meisje goed gegroeid? Hier heb ik een hele actieve klusweek gehad Afwachten maar of het ook zijn effect gaat hebben. Zou wel super zijn. Heb sinds gister wel wat last van jeukende en wat gespannen borsten. Ik probeer niet te veel op allerlei kwaaltjes te letten om teleurstelling te voorkomen maar dat is wel lastig. Als ik iets voel dan schiet er toch wel even door m'n hoofd "zal het..." Maar ja afwachten maar.
Heey meiden, Allereerst even een rondje reageren doen @mar2b: Yeahhh het komt nu echt rap dichterbij. Spannend hoor, aandoenlijk dat je man niet meer kan wachten.. hihi... @mariska: Inderdaad bekken instabiliteit het is naar maar in de meeste gevallen gaat het ook weer weg. Heerlijk die hormoon momentjes. Ik denk dat jij ook een geschikte kandidaat bent om baby blues te krijgen. Erg geestig.. Dan kun je al huilen als iemand je vraagt of je melk of thee wilt! (paar dagen na de bevalling) @lica jeetje het wachten duurt bij jou wel lang.. Ik duim voor een hoop goeds voor jou. @toekomstigemams: dikke digi knuffel vanaf hier. Kan me voorstellen dat je fors de P er in hebt. Heb je een troost manier gevonden? @Muntje euhm gefeliciteerd met de duivels!!! (klinkt toch raar in deze rubriek) maar ik duim dat er nu een hoop positiviteit achter weg komt! duim duim duim duim... Jeeeehhhhh @tuttie: oehhh een spannende tijd achter de rug dus (met klussen) nu een andere spannende tijd tegemoet. hihi.. mijn duimen draaien ook voor jou!!!! --------------------------------------------------------------------- Even positief nieuwtje voordat ik weer begin te klagen: Mijn schoonzus is na 1,5 jaar proberen zwanger geworden. Ze is nu ruim 14 weken zwanger. Yeahhhh!!!! Jammer genoeg zijn hadden zij zichzelf veel leed kunnen besparen. Ze hebben al die tijd op verkeerde moment geklust. Ze hadden zich niet echt verdiept erin. Elke maand was ze er weer kapot van, bleek ze een vroege eisprong te hebben. Toen ze daar achter kwamen was ze de tweede ronde zwanger! WAUW!!!!! Nou hier even weer een update van mijn kant. Lig nu hele dagen plat. Eerlijk is eerlijk ik ben er helemaal klaar mee. Ik heb zoveel pijn, kan niet meer slapen, kan niks meer zelf. Niet meer voor mijn kinderen zorgen of wat dan ook. Ik moet een trap naar beneden om de deur te openen, toen de bezorger mijn luiertas kwam brengen was ik niet in staat open te doen Heb al dagen lang voorweeen, ernstige bekken instabiliteit, rugpijn, continue buikpijn, hoofdpijn, duizeligheid, hoge temp continu beroerd. Baby is er door van slag, van heel actief is ze nu naar amper aanwezig gegaan. Morgen moeten we weer naar de verloskundige en ga het nu toch aankaarten dat ik het zo niet trek door de pijn en het niet slapen. Ik begin me ook erg down en hulpeloos te voelen. Ben ook erg bang dat ik weer last ga krijgen van een depressie (na mijn jongste zoon ook gehad). Ik kijk zo uit naar de komst van dit meisje maar ik merk wel dat ik minder met haar bezig ben. Waar ik me weer erg schuldig over voel. Zit er gewoon doorheen. We zijn vandaag 36 weken zwanger!!! Nu hou ik weer op met zeuren. Morgen weer kijken naar ons "kleine" meisje!!! Fijn weekend alvast dames! xxxx
Au matonneke wat naar allemaal. Wie zorgt er nu voor de jongens dan? Kan me voorstellen dat je bang voor een depressie bent. Kaart dit goed aan bij de verloskundige he.. Sterkte meid.
Thanks muntje heel erg lief van je. Mijn partner zorgt dat ze naar school gaan s ochtends. Is manager in de detailhandel (dus gunstige ochtend tijden) ze lopen zelf terug uit school naar huis. Wonen gelukkig vlakbij school, zonder drukke straten. Ze moeten 1 weg oversteken, maar kijken gelukkig goed uit. Ze zijn natuurlijk ook al wat groter. Dan maken ze zelf een broodje. lopen zelf weer naar school en naar huis. Na schooltijd doen ze een koekje met mij en wat drinken (ze mogen geen koekje mee naar school, alleen fruit) Daarna doen ze een klusje in huis (of stofzuigen,afwassen, was ophangen, bedden opmaken of iets in die geest.. deden ze altijd al) Dan gaan ze spelen. en mijn partner zorgt dat ze savonds schoon weer in bedje komen. Mijn schoonmoeder heeft mijn hele huishouden nu overgenomen en haalt ook vaak de jongens van school of brengt ze naar een vriendje als ze willen spelen. Totaal afhankelijk van anderen dus. Partner heeft morgen vrij genomen hoorde ik net om ondergoed te gaan kopen voor mij en met de jongens naar de kapper te gaan en dingen voor de verjaardag van mijn oudste zoon te halen (die is 26e jarig) Ik kan wel huilen uit dankbaarheid dat iedereen zo lief voor me is, mijn zus heeft volgende week vrijdag een vakantiedag opgenomen om een feestje te regelen samen met mij voor mijn lieve zoon die 8 word. maar zo kan het geen vier weken meer duren! lig nu ook weer gezellig te puffen om de 8 , 4, 5, 2 minuten. Helaas doen ze nog niks en weet ik dat ze weer afzakken! Of heel de nacht aanhouden om vervolgens mij weer alle nachtrust af te pakken! Laatste loodjes zijn zwaaaaaaar!
Ah ja erg lief dat ze je helpen . Goede mensen om je heen zijn heel wat waard. Maar o wat zwaar voor je! Is er geen mogelijkheid om het door te laten zetten? In week 38 ofzo? Weten ze eigenlijk wat de oorzaak hiervan is? Hou je taai, en klaag hier er maar op los, hopelijk helpt het je iets
Allereerst bedankt voor jullie medeleven meiden!! Doet me goed @Mariska shoppen helpt zeker en chocolaatjes eten gelukkig heb ik veel aan mijn vriend, die knuffeld me nu extra veel En dat van het huilen herken ik ook, ook al ben ik niet zwanger, alles is zielig of schattig op tv! @Lica en en en??? Spannend! @Muntje succes met de komende ronde!! @Tuttie ik duim voor je!! @Matonneke gefeliciteerd tante En wat vervelend dat je je zo voelt! Wel heel erg fijn al die hulp! Heel veel succes met de laatste loodjes!!!!! Ik ga nu een weekendje weg naar Zeeland, meer richting jullie kant allemaal op dus, voor ons ver weg FIJN WEEKEND MEIDEN!! xx
Hier nog geen bloed gespot. Ik begin meer en meer te denken dat ovutest van 6 jan toch klopte. Ik dacht eerst dat dit was omwille van te geconcentreerde urine. Als dat juist is zou ik zondag ongesteld moeten worden. Ik heb eigenlijk niet veel symptomen waardoor ik denk dat het niet raak is maar ik begin weer hoop te krijgen. Morgen alvast een spannende dag.