Wauw Mariska! Wat een buik! Mooi! Leuk om te zien wie er achter de naam schuilt.. Ik kan mezelf echt nog niet zo zwanger voorstellen haha!!
@muntje geloof me, het is telkens verschieten om mezelf te zien hoor!! Mijn gezicht is sinds 2weken ook op aan het zwellen!! Zie eigenlijk niet graag foto's van mezelf!! Maar wou toch jullie mijn buikje tonen x
Hoi lieve meiden, Wat is er weer veel geschreven! Ik krijg niet altijd een mailtje bij een nieuw bericht, pff, dus dan mis ik heel wat. @toekomstige mams, hoe was je weekendje weg? @ Lica, heb je nog nieuws? Spannend! @tuttie85, voor jou begint de NOD ook al dichterbij te komen.. Succes! Ik had ook steeds krampjes toen ik zwanger bleek te zijn, dus wie weet! Veel plezier in CP dit weekend, lijkt me lastig als je wel zwanger blijkt te zijn, het hele weekend stralen en niets zeggen haha. @Matonneke, poeh, druk weekend voor de boeg zo dadelijk, hou je maar lekker rustig verder. Ik zou ook twijfelen over slaapmedicatie, maar wie weet voel je je zelfs na 1 nachtje goed slapen al zoveel beter.. @Melanie85, welkom! Ik heb ook geen extra tips dan die hier al staan, idd temperaturen en ovulatietesten doen om inzicht in je eisprong te krijgen. @Mariska, laat die stofzuiger staan joh! Dat is echt het eerste wat je moet laten met bekkenpijn! Laat anderen het doen.. ik weet het, super moeilijk, maar ik kan echt veel meer in huis als ik niet stofzuig, dat is namelijk zo zwaar. Fijn dat je eventjes lekker de stad in kon en je beter voelde! Je buik zit inderdaad mooi laag, dan is ze vast al behoorlijk ingedaald! Maar zegt niet helemaal alles hoor, ik heb een behoorlijk hoge buik en ze is ook helemaal ingedaald. Hihi, die vuilniszak gebruik ik ook in de auto, nu met een onderlegger er op voor als de vliezen breken... @Muntje, hoe voel je je verder nu? Heb je bijwerkingen oid? Succes met je echo, wat gaan ze dan bekijken? Hier alles rustig... te rustig naar mijn zin... Ik kreeg net al een mail van mijn man met allemaal alternatieve telefoonnummers op zijn werk haha. Die zit dus ook echt niet rustig meer! Ben nu 39 weken en er gebeurd niets. Ja, moe, rugpijn, etc, maar geen krampen. Een lekker druk kindje nog. Die van ons wordt ook lang! Ze zit 'klem' met haar billen tussen mijn ribben en ligt wel helemaal ingedaald. Komende donderdag een echo (is eigenlijk de 38 weken echo, maar was geen plek vorige week), dus zal dan wel weer zien hoe ze is veranderd. Dikke toet Fijne dag!
@Melanie, Welkom! @Toekomstigemams, Wat balen zeg! @Tuttie, Spannend nog 3 dagen tot je kunt testen. @Lica, al getest? @Matonneke, Hoop dat het snel begint en je eindelijk kunt gaan genieten! @mariskaD, Wat een mooie buik heb jij! en fijn he die gaviscon @Mar2BMam, Succes met de laatste loodjes het kan ineens beginnen! Ik hoop dat ik verder niemand ben vergeten. ---- Zo nou ff wat over mij Laatst schreef ik dat ik echt kwaaltjes kreeg maar 1 week later helemaal niks meer nu ook nog niet. Toch zit je dan niet lekker in je vel tot vandaag! De echo was heel duidelijk en er zit 1 beebje in alleen ben ik ben 1 weekje terug gezet (had dit wel verwacht) maar het hartje klopt mooi! ben dolblij dat het goed is en over 2 weekjes nog een echo Zal ook ff een foto van de echo erbij doen
mar2bmam; heb geen bijwerkingen.. ik krijg vrijdag mn eerste echo om te kijken of ik een eisprong ga krijgen. ben zo benieuwd!
Muntje bedankt! En jou was ik vergeten te vragen hoe het was *schaam* Maar ik hoop dat ze vrijdag een eisprong zien aankomen! Zal voor je duimen!
Goedemiddag!!! Wauwie wat is er druk geschreven... @mariska wat een heerlijk foto van je buik. Goed idee, zal de mijne ook weer even posten/spammen!!! @mar2b jeempje het komt steeds dichterbij he. Eigenlijk wil je die 40 weken grens niet passeren. Kan me voorstellen dat jullie wat onrustig worden. Het kan natuurlijk ook stilte voor de storm zijn Succes in ieder geval met de bevalling @djennes super lieve echo foto!!! Bijzonder om te zien. Hopen dat je niet te veel kwaaltjes gaat krijgen. Wanneer mag je weer voor echo? @tuttie ik hoop dat er nog steeds geen duivels zijn en dat je een super mooie test vrijdag in je handen hebt. Duim duim duim @ muntje Voor jou hoop ik op een goede uitslag van de echo. Spannend hoor... duimen draaien ook voor jou! @toekomstigemams hihi ik ben een import groningse. Ik woonde altijd in Drenthe, maar nu samen met mijn manneke in Groningen (niet de stad) bevalt heel erg goed moet ik eerlijk zeggen! (wie weet wonen we wel dicht bij elkaar of herken je mij van de foto's) Hier gaat het na een waardeloze nacht nog waardelozer dan gisteren. Gister avond om negen uur begonnen met weeën om de vijf minuten. Eerst dacht ik nog even dat het oefenen was, maar ze werden intenser. Bleven om de vijf minuten komen en waar ik al bang voor was gebeurde. ze zakten af kwamen onregelmatiger en om drie uur vannacht alleen nog pijn maar verder niks meer. Geen oog dicht gedaan dus. Ik ben compleet beurs nadat dochterlief gister haar voet of knie klem had zitten die moesten we in uitgestrekte positie (van mij) weer terug duwen. FREAKY Mijn rug wordt blauwer en blauwer. Nadat ik er echt niet aan wil, ga ik toch vrijdag vragen om de slaappillen. Dit is niet te doen. 9 uur slaap in 5 nachten. Officieel nu dus een baaldag :x Ik zal de foto's nog even toevoegen en dan maar mezelf omhoog takelen en koken! Oudste zoon is aan het afwassen en jongste zoon is aan het stofzuigen. De schatten... Fijne dag ladies.. xxx
Djennes, mooie echo! Zo bijzonder om te zien he, een kloppend hartje. Super fijn dat alles zo goed gaat. Matonneke, je ziet er nog aardig fris uit hoor Flinke buik inmiddels, mooi hoor. Muntje, succes, hopelijk heb je dus een eiersprong!
Wow! Wat is er veel geschreven zeg. Heerlijk om te lezen! @Mariska: wat een mooie buik! Fijn dat de gaviscontabletten hebben geholpen. Ik weet helaas uit ervaring hoe zeer maagzuur kan doen. Je wordt er echt gek van en je bent dan heel blij dat het eindelijk stopt. Ik hoop dat je je weer een stuk beter voelt dan gister. @Mar2BMam: nod komt idd steeds dichterbij...zo spannend! Hoop dat de krampjes een goed voorteken zijn.. Wordt van het weekend wel lastig ja als ik zwanger blijkt te zijn. M'n man heeft zoiets van vertel het maar gelijk maar dat vind ik niet eerlijk tegenover m'n ouders. De evt bigsmile maar een btj minder big maken En bij een negatieve test heb ik fijne afleiding. Voor jou wordt het nu echt spannend zeg...sterkte met de rugpijn en de moeheid! @djennes: wat een mooie echo zeg! Fijn dat je je goed voelt. @Muntje: Spannend voor jou vrijdag de echo. Zal voor je duimen dat er mooie eitjes aan het groeien zijn en dat er ook een gaat springen natuurlijk! @Matonneke: dank voor het duimen Tot nu toe geen rode duivels te zien. Wat ontzettend naar van de weeen zeg. Na al die slapeloze nachten kan je dat er echt niet bij hebben. En dan ook nog je meisje die klem zat...heftig zeg! Hoop dat de slaappillen goed zijn werk gaan doen en dan je kan bijslapen. *dikke knuf* Hier zijn de rode duivels nog niet te zien en volgens mij ook niet aantocht. Af en toe wel wat krampjes, maar die voelen anders dan anders. Hoop dat het een goed voorteken is. Heb er een goed gevoel over, maar wil ook weer niet te positief zijn. Ben zo bang voor de teleurstelling als het niet zo is... Nou meiden ik ga zo maar ff sporten. Ff m'n gedachten op iets anders focussen
Wat een superfoto Djennes! Dankje Mar2bMam het was zeker leuk, wel een lekkeband onderweg :S Ik baaaaaaaaaaal enorm vl moet voor zijn werk naar Engeland, precies voor en na mijn eisprong, daar gaat ronden 11
Ik had heel blz 154 over hoofd gezien haha @Matonneke je buik ziet er super uit! Ik herken je niet hoor ik woon juist wel vlak bij het centrum. En weeen om de 5 min???? Komt de baby dan niet bijna??
Dames, het is even geleden maar ik kom wel met goed nieuws. Ik ben zwanger. Zondag positieve test. Maandag positieve bloedafname. Maar ik ben heel bang want heb geen kwaaltjes. Die 12 weken grens lijkt nig zo ver weg.
Lica, wat een goed nieuws! Ik zal zoveel mogelijk hcg proberen over te stralen Dit zijn echt zware weken weet ik, zoveel onzekerheid. Succes! @ tuttie, spannend!!
Wauw meiden, komt dit door het koude weer dat er hier zoveel verteld word! Er is toch al veel positief nieuws bijgekomen!!! @lica super!!!! Dikke proficiat!!!! Ik begrijp je bezorgdheid,zeker na je miskraam. Maar geen kwaaltjes betekent niet automatisch dat het slecht is. Integendeel kijk naar Djennes voorlopig geen kwaaltjes en kijk zo een mooie echo, ik weet uit ervaring hoe beangstigend die eerste 12weken zijn, ik was ook heel bezorgd. Probeer toch zoveel mogelijk te genieten!!!! xx @djennes, ik ben zoooo blij voor jou!!!! Wat een supermooie echo!!!! Geniet ervan!!!!! @toekomstigemams, IK BAAL MEE MET JOU!!!! Zomaar een ronde moeten overslaan is echt niet leuk, en zeker als je er nu toch al een tijdje mee bezig bent!!! Ik zou hem ziek laten melden(flauw grapje, ze zouden kijken op zijn werk, ik moet me ziek melden want mijn vrouw heeft haar eisprong!!) Ze zouden dit eigenlijk zomaar tot een wettige afwezigheid moeten maken!!! @tuttie85 dat maagzuur is zoooo pijnlijk inderdaad!! Helaas is het met die pillekes nog niet helemaal weg, maar het geeft me toch een half uurtje rust......wil je geen valse hoop geven maar die krampjes had ik inderdaad ook, maar ik begrijp dat je niet teveel wil focussen, en bang bent op die teleurstelling. hopelijk je gedachten wat kunnen verzetten met sporten!!!! @matonneke Wauw jij bent echt zo mooi zwanger!! Helemaal in proportie!!! Je ziet er inderdaad zoals mar2Bmam zegt, nog heel fris uit ondanks al die weeen!!! Ik zou werkelijk echt in paniek zijn, al die voorweeen!!! Wel heb je inderdaad al wat ervaring, maar toch..... ik zou al tientallen keren bij de gynecoloog/verloskwartier aan de deur gaan kloppen zijn!! Jij kan je rust wel heel goed gebruiken, dat je toch uitgerust bent al de bevalling echt begint!!!! @mar2Bmam, jij bent zoooo dichtbij om je kleine meisje in je armen te hebben!! Ik duim voor jou en je (ongeduldige man) dat het vlug begint!! Wij lopen hier nu soms al nerveus en het is nog 3-4weken!! @hier, ik ben zoooo blij dat ik vanavond naar gynecoloog mag!!! Ik ben ook werkelijk op!! Gelukkig nog geen weeen zoals jou matonneke!! Maar ik voel me gewoon ellendig!! Ik voel me zooo misselijk net zoals in het begin, bijna dagelijks al overgegen de laatste week!! Ik voel me gewoon opzwellen met de dag, krijg mijn ringen niet meer aan door het vocht dat ik ophoud. Die bekken die zooooo op mijn systheem werken!!! Ik slaap ook niet meer, heb pijn in mijn buik, (ongesteldsgevoel). Heb geen adem meer, loop telkens te hijgen als een...(weet niet wat zoveel hijgt als ik). Ik ben zoooo gevoelig(dat weten jullie al ondertussen), was stof aan het afvegen gisteren, en volgens mijn vriend deed ik dat niet goed, hij had commentaar, wel ik begon te janken als klein kind! Heb mijn stofdoek in de kast gelegd en gezegd dat hij er zijn plan mee mocht trekken als hij het beter kon!! Die gaviscon pillen, werken toch niet zooo goed als ik gehoopt had, loop er nog de hele dag mee met dat stom zuur!!!! Het enigste waar ik me aan optrek zijn de bewegingen van mijn kleine meid, die zijn gelukkig nog niet zooo pijnlijk dat ik er toch nog van geniet!!! Gisteren dan naar uz gent geweest, achter mijn percentages, wat bleek, ze hadden nog altijd geen percentages op papier, wel hadden ze al een uitgebreid verslag van alles. Wel ik was zooo boos, dokter of niet maar die heeft toch een hormoonuitbarstingkje gekregen hoor!! Heb gezegd dat ik niet meer kom!! En zeker niet meer voor ik bevallen ben. heb gezegd geef het maar telefonisch door, en stuur het op met de post! En o wee, als het nog maanden duurt, ik zal ze toch elke week bellen tot ik die papieren heb!!!!!!!! heb me nadien wel beetje verontschuldigd dat ik zo onbeleefd was geweest Wat ben ik toch een mietje, eerst heel stoer doen en me dan beschaamd verontschuldigen!! haha!! Gelukkig begrepen ze mijn teleurgesteldheid, ik ben daar immers al bijna 5jaar mee bezig, en ze hadden beloofd dat ik gisteren alles op papier ging krijgen!!! Nou dan ga ik me weer uit de zetel tillen, en toch beetje de vloer poetsen!! Wat werk uit handen geven is zo moeilijk en beetje ondoenbaar voor mij, mijn ouders en zus wonen een klein uurtje rijden van hier. Mijn schoonzus en schoonmoeder zeggen wel dat ze willen komen helpen, dat ik het moet vragen, maar als ze me echt kennen weten ze dat ik NOOIT hulp vraag. 2ou eigenlijk stiekem heel blij zijn als ze hier gewoon aan de deur zouden staan om te helpen!! Ja meiden ik denk dat jullie al door hebben dat ik een specialeke ben!!! xxxxx
Ook ik probeer vanaf april zwanger te raken. Ik ben nu nog 26 jr, bijna 9 jaar samen met mijn vriend. 3 maanden geleden een vmk gehad, vermoedelijk. en verder nog geen succes Mijn cyclus is erg onregelmatig. Tot nu toe alleen ovu testen gebruikt, vanaf de volgende ronde wil ik beginnen met temperaturen. Iemand daar ervaring mee in combinatie met de onregelmatige cylus?
@Mariska, oei let je wel op? Opzwellen is ook wel een teken van een te hoge bloeddruk. Zodra je er hoofdpijn bijkrijgt of pijn bovenin je buik of je wordt duizelig, meteen melden bij je vk! Dat zijn namelijk tekenen van zwangerschapsvergiftiging onder andere. Maar opzwellen hoort er ook gewoon bij nu hoor, ik krijg echt opmerkingen over hoeveel ik aangekomen ben in een week, maar de weegschaal zegt van niet, het is gewoon opgezwollen en wat dus bij de zwangerschap hoort. @lief26, welkom! Volgens mij heb ik je hier niet eerder gezien toch? Gezellig dat je mee komt kletsen! Ik heb geen ervaring met lange cyclussen, dus kan je niet echt adviseren. Maar temperaturen is wel een goede manier om nog meer inzicht te krijgen. Succes!