Mariska, gefeliciteerd! Geniet er van meid. Ik laat me hier ook nog eens horen. Veel te lang geleden ik weet het maar ben zo moe. Al een paar dagen heel vroeg gaan slapen. Maandag heb ik een eerste echo gehad. Ons bubbeltje was 3,4 mm groot en ben dus 6 weken. We hebben al hartactie gezien (maar niet gehoord). En nu hop naar de volgende echo op 8 maart. Ondertussen heeft mijn dochter ook heel waarschijnlijk de waterpokken. Gelukkig heb ik antistoffen maar ben er toch niet gerust op.
Ah wat leuk Lica , was het bijzonder? En wat klein he.. Voel je je al iets zekerder? Gister telefoon uit zhuis gehad. De gyn vind t onzin om voor pco af te vallende assistentes vinden van wel . Dus voor mij veranderd er niet veel.. Blijkbaar hebben de assistentes de broek aan daar. Heb me er allang bij neergelegd en 1,8 kilo verder. Voel me er goed bij , mijn maag word al kleiner
Lica wat fijn dat alles goed is! Muntje wow jij valt snel af... en dat het zo blijft gaat Hier gisteren de echo gehad en alles was goed het is nu al een druktemakertje wat een beweging in de armpjes en beentjes ook al is het nog zo klein. En het is er echt 1 (wel een opluchting hoor) anders word het echt druk omdat Fleur er ook rondloopt.
Ha lieve meiden, Ik heb gewoon geen tijd gehad om achter de computer te duiken en heb geen mobieltje waarop ik op dit forum kan. MAAR: Wij zijn de nacht van zaterdag op zondag om 0.16u de trotse ouders geworden van M.i.n.k.a. Ze is 47 cm en 3400 gram en maakt het perfect. De bevalling was erg vlot. Vrijdagavond begonnen de voorweeën, die zijn de hele nacht doorgegaan, niet geslapen en zaterdagavond was ik op. Zaterdagmiddag kreeg ik rugweeën, dus lastig op te vangen. Had nog wel energie, maar geen zin in nog zo'n nacht, dus belde de vk om advies. Die zou wel even langskomen. Dus om 21u15 kwam ze binnen 'ik zie het al, de bevalling is echt nog niet begonnen hoor, anders had ik het aan je gezien'. Heel gesprek over medicatie (ik ben erg tegen medicatie, wilde niet in ziekenhuis bevallen, dus vond ik geen plan). Daarna ging ze toch maar even checken of ik ontsluiting had. 5 cm!!! Haha, ze kende gewoon niet iemand die zo relaxt was met 5 cm. Toen ik wist dat die rugweeën geen rugweeën waren, maar echte ontsluitingsweeën (door mijn bekkenpijn kregen die gewoon de volle laag), kon ik me ineens meer ontspannen en kwamen de weeën al veel sneller. Ik heb 1,5u in bad gelegen, veel weeën, daarna controle en hoppa 9 cm ontsluiting. Had inmiddels ook al af en toe persdrang en ik mocht zo meepersen. Na 30 minuten had ik mijn dochter in handen. Ik wil niet zeggen dat de bevalling niet zwaar was, alle vrouwen verdienen een medaille die dat hebben gedaan, maar ik vond het na alle verhalen erg meevallen. Heb wel 2e graad ruptuur en hechtingen, maar daar heb ik weinig last van. Mijn vk was heel meewerkend en ik mocht gewoon thuis boven in mijn eigen bed bevallen. Heerlijk! Echt een geweldige vrouw die me door de lastige momenten sleepte. Ook mijn man was super, vond het wel heel lastig om zo toe te kijken, maar hij vond de geboorte heel bijzonder. Ik wens jullie die natuurlijk allemaal toe, hopelijk kunnen jullie allemaal snel een kleintje in de armen sluiten! @Mariska, van harte gefeliciteerd! Hoe voel je je nu? Mag je al naar huis?
@Mar2bMam super!! Gefeliciteerd!!!!!!!!!!!! Het klinkt als een prima bevalling, gelukkig!!! Leuke naam ook! Hoor je niet vaak!
@Lica, wat gaaf dat je hartactie hebt gezien!! @muntje, zucht wat irritant! Je bent wel lekker bezig met afvallen zeg, heel knap hoor. Je weet dat je een doel hebt, dat zal wel helpen @djennes, WOW alweer 11 weken zwanger!! Dat gaat echt snel. Leuk zo'n actief kind op de echo. @matonneke, hoe is het bij jou?? Hier gaat het heel goed! Ik probeer te typen met mijn dochter in mijn handen... De borstvoeding kwam bij mij niet goed op gang en mijn tepels zijn wat ingetrokken, dus heftige eerste dagen. Onze dochter is flink wat afgevallen, we moesten toen gaan bijvoeden. Dat vond mijn man wel leuk, wat dat mag hij doen. Inmiddels ik aan de kolf en met ons kindje oefenen in happen, zuigen en slikken. Wat ben je op dat moment blij met een goede kraamhulp en ervaren verloskundigen die je helpen en advies geven. Nu heb ik meer productie en heeft onze dochter het voeden ook wat onder de knie, het gaat steeds beter. We genieten volop, ik ben helemaal verliefd op mijn kleine. Ze is al goed aan het aankomen, over een paar dagen alweer op geboortegewicht. We mogen dan ook met haar naar buiten, heerlijk. Ik heb steeds meer energie, kan alweer veel, nog wel veel moe hoor. Borstvoeding is vermoeiend Fijne dag nog!
Wat goed om te lezen dat het goed gaat. Is het allemaal heel onwerkelijk of went het al na een paar dagen? Fijn ook dat de voeding beter gaat. Kan veel stress geven he.. Zag het bij mijn zus wat een gedoe t geeft.. Geniet ervan! Dat zul je ook zeker doen
hoi meiden, vlug nog een berichtje van deze kant, ik zal morgen proberen terug te lezen, en terug wat up to date te zijn bij jullie, neem me dus niet kwalijk dat ik eventjes niet gereageerd heb. Ben dus van vanmiddag thuis. Ben een week in kliniek geweest, en zie heel erg af van de pijn van de keizersnede, snede trekt heel erg tegen, en ik mag echt niet teveel bewegen of ik heb zoveel pijn. Heb echt afgezien al. Maar beetje bij beetje voel ik me herstellen. In de materniteit was Louise een wonderbaby, die bijna nooit huilde!!! Huilde alleen maar rond haar flesjestijd. Je kan het dus al raden, nu we net thuis zijn van materniteit is ze heel haar schema overhoop aan het halen voor haar flesjes, huilt ze erg. Ik hoop zo dat het aanpassings huilbuien zijn. Voel me soms zo machteloos, dit is zo nieuw voor mij, weet me soms geen raad, als ze huilt weet ik soms niet wat doen. En bovendien zijn de babyblues volop aanwezig bij mij. Maar ja van zo een hormoonmonstertje als ik.....kon je dat al raden. Toen ik moest vertrekken uit ziekenhuis, weende ik zo hard, ik had daar al die vriendelijke verpleegsters rond mij, en nu sta ik er alleen voor..... Gelukkig steunt mijn vriend mij voor de 600% en probeert hij ook te helpen waar hij kan. Dit is ook zo nieuw voor hem, het brengt ons echt nog zoveel dichterbij, nu eventjes op onze tanden bijten,en door die eerste daagjes zien te komen........ maar ik moet het erbij zeggen, mijn dochter is prachtig!!!!!!!!!!
hallo, eindelijk eens de tijd om deftig te reageren!!!!! @matonneke, ik denk iedere dag weleens aan jou!! Hoe gaat het??? @lica, hop hop op naar de volgende echo!!! Super hé!!!!! geniet ervan!! @djennes, ik kan geloven dat je opgelucht bent dat het er maar 1tje is!! Geniet ervan!! @muntje!! Jij bent gewoon een expert in afvallen geloof ik!!! Zo vlot dat dit gaat!! tips????!!!!!! @mar2Bmam Dikke proficiat met je dochtertje!! Het is toch iets speciaals hé!!! Ook ik vond de arbeid meevallen, na alle verhalen!!! Geen last van babyblues? Hier toch beetje aanwezig, maar voel me toch al wat beter! Is toch wel een hele omschakeling hé, maar ik vind het ondanks de slapeloosheid eigenlijk echt genieten!!!! Mijn berichtje van gisteren, over de aanpassing van thuiskomst van Louise, was blijkbaar wat paniekerig, de nacht is heel goed meegevallen!! Ook ik vind het bevallingsverhaal heel hard meevallen hoor!!! Ik moest dus binnengaan om ingeleid te worden. Heb 12u arbeid gehad, met rugweeen. maar vlug een epidurale gekregen( Hier geven ze dit heel vlug). Ik kreeg hem vlug aangeboden, ook al had ik nog niet echt afgezien. heb hem dus aanvaard, en daardoor eigenlijk redelijk pijnloos in arbeid gelegen. Wel ben ik heeeeel ziek geweest, ik dacht dat dit door verdoving kwam, maar blijkbaar reageren sommige dames op een arbeid met overgeven!!! Ik heb daar zeker 9uren liggen overgeven!!! Om de 5minuten!!!! Ik was gewoon uitgeput van het overgeven!!!! Het schoot ook allemaal niet op, bij de laatste controle van gynecoloog, had ik maar 3-4cm opening, baarmoederhals was nog redelijk lang+ dat Louise echt niet wou zakken!!! Toen de gynecoloog in de namiddag zag, dat dit natuurlijk niet ging lukken, besloot ze keizersnede uit te voeren. Om 14u30 kreeg ik bericht dat het keizersnede zou worden en om 15u13 is Louise geboren. je kan dus voorstellen dat dit allemaal heel hectisch is verlopen en dat ik echt behoorlijk van de kaart was!!! Die keizersnede heeft toch een hele grote indruk gemaakt op mij hoor!!! Was zo raar gevoel om daar wakker te liggen terwijl je buik daar helemaal open ligt!! Je voelt echt gewoon alles!!! Dus daardoor moest ik een week in ziekenhuis blijven!!! Man man, ik heb toch afgezien hoor van die keizersnede. Die snede trekt echt tegen, en doet ook echt heel veel pijn. Je kan niks heffen. Eerste dagen niet uit bed gemogen. Dus kwamen de verpleegsters snachts flesjes geven aan Louise. Ik was daar toch emotioneel over. Laatste dagen gaat het wel beter, maar je voelt echt gewoon aan je lichaam dat je kalm moet doen. Stappen doet echt veel pijn. mag bv ook 4weken niet rijden met auto. Mag 6weken niet meer heffen dan gewicht van baby, mijn hond weegt dubben zoveel!!! Gelukkig heb ik enorm enorm enorm veel steun van mijn ventje!!!!!! Die is zo trots op ons(zijn meiden noemt hij ons!!! Ik smelt echt van ons gezinnetje)!!! Louise doet het super, slaapt echt hele dag, en komt alleen wakker voor haar flesjes!! Gisteren had ze dus wel moeilijk momentje, zal wel aanpassing geweest zijn van omgeving, kliniek naar huis. Daarom dat ik zei tegen mijn vriend, eigenlijk in nederland zijn er zoveeeel meer thuisbevallingen, en ik denk dat dat 1van de voordelen is, dat jullie klein hummeltje gewoon direct al in zijn eigen omgeving is!!! Zo beetje lang verhaal, waarschijnlijk chaotisch. maar wou het met jullie delen!!! ps. meiden wil jullie echt zeggen, al die horrorverhalen over bevallingen moet je niet altijd geloven, ik vond het dus echt meevallen, alleen dat overgeven en eindigen in keizersnede was minder!!! en alle cliché's kloppen ook wel bij mij!!! Babyblues alom bij mariskatje!!! Maar ja van zo een hormoonkonijn kon dit niet anders!!! Gisteren bij het verlaten van ziekenhuis echt heeeeeel dikke tranen gelaten, dacht dat ik het niet ging kunnen zonder de zo vriendelijke verpleegsters!!!! Maar kijk eerste nacht alleen is super goed meegevallen!!!!!! xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Hey meiden! Allereerst: van harte gefelicteerd Mariska en Mar2BMam met jullie wondertjes. @Mariska: wel even schrikken dat ze zo hals over kop toch een keizersnede moesten doen. Vervelend dat er nog zo'n last van hebt. Hopelijk knap je snel op. @Lica: wat fijn dat de echo goed was. Nu vollop genieten van je zwangerschap! @djennes: wat gaat het hard zeg alweer 11 weken.. Kan me voorstellen dat het een opluchting was om te zien dat het er 1 is als je al een kleintje hebt rondlopen @Muntje: wat knap van je dat het afvallen zo goed gaat. Heel veel succes nog! Sorry dat ik de laatste tijd zo weing heb gereageerd. Ik ben/was zoveel bezig met zwanger worden dat ik er helemaal gek van werd. Ik kon aan niks anders meer denken. Omdat dit niet heel bevordelijk is voor het zwanger worden heb ik mezelf even een halt toe moeten roepen. Ik heb met mezelf afgesproken dat ik 1x in de week mag kijken op het forum. Zo probeer ik een beetje rust in m'n hoofd te krijgen. Na de laatste rare ongesteldheid(eerst heel licht 4 dgn zonder krampen, toen 2 dgn niks en daarna 5 dgn heel heftig met krampen) was ik even flink van slag. Was de 2e keer een hele vroege miskraam?? Het maakte me erg onzeker. Ik heb nu besloten om het gewoon ff los te laten en gewoon maar zien wat er deze maand gaat gebeuren. Weet ook niet precies wanneer m'n eisprong is vanwege die rare ongsteldheid dus ik zie het allemaal wel. Tis wel moeilijk want de kinderwens is ontzettend groot maar het is beter voor me om wat rust in m'n hoofd te krijgen. Fijne week meiden!
Mariska wat leuk om te lezen!! Fijn dat de huilbuien wat minder zijn.. 6 weken niks tillen toch met een keizersnede ? Tuttie; erg he, ik had dat op t laatst ook. En weetje, nu ik eerst moet afvallen en er niet mee bezig ben vind ik dat best lekker. Voel me rustiger en denk dat ik de volgende keer ook rustiger het proces aan ga. Tenminste dat hoop ik.
Muntje, die verplichte rustmaand na mijn miskraam heeft mij ook deugd gedaan. Ook al was ik heel heel heel boos verdrietig de eerste week nadat ik wist dat ik moest wachten. Ik was toen net een op hol geslagen puber Fijn dat het afvallen goed gaat. Tuttie, ik ben zwanger geraakt de maand dat ik wat afstand van het forum deed. Tijd die ik nuttig besteed heb met mijn ventje Mariska, ik kan dat wel geloven dat je overdonderd bent. Bevallen is niet niks. En dan die keizersnee er bij. Geniet maar van je kleine meid want ze worden snel groot.
Welkom op het zwanger worden, zwangerschap en baby forum - Zwangerschapspagina Welkom op het zwanger worden, zwangerschap en baby forum - Zwangerschapspagina mijn poppemieke!!!
Ah wat schattig! En wat lief klein he.. Hoe ervaar je het allemaal? Dit is toch de eerste? Sorry weet het even niet meer Ik ben 3 kilo kwijt!! Joepie!! Doe ook erg hard me best moet ik zeggen!
Goedemorgen dames!!!! Als laatste in de rij mag ik mij dan ook melden met baby nieuws Op 5 februari is om 14:35 onze prachtige dochter geboren. Na een bevalling van net geen anderhalf uur Wij hebben haar de naam: Ayessa Yara Daisy gegeven. Met haar 50 cm en 3280 gram is het een fijne dame. Erg zoet is ze ook. Ze huilt amper, eet uitstekend. Ze zit nu alweer op haar geboortegewicht. Drie dagen lang ernstige stuwing gehad. Verder geen hechtingen, ondanks dat mevrouw met een noodvaart op de wereld kwam ik wel zuchte maar toch mee aan het persen was en mevrouw haar hand in het gezicht had. De kleine boef. Vandaag dus de eerste dag zonder kraamhulp met alle drie kids, want de jongens hebben nu anderhalf week vakantie! Vandaag dus ook de pyjama de deur uit gedaan en hopsa weer in mijn eigen spijkerbroeken (heb een vreugdedans gemaakt dat ik er weer in pas) Als ik nou alleen hoefde te bevallen en niet zwanger hoefde te zijn van te voren dan zou ik er nog wel 3 kids bij willen!!! Bevallen vind ik prachtig, maar zwanger zijn is niet zo mijn ding Ik lees later even bij!!! xxxx