April 2012 gestopt met de pil..

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Liza28, 24 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lica

lica Actief lid

27 mei 2011
    320
    0
    0
    Hallo iedereen,

Sorry voor de lange afwezigheid. De vermoeidheid en overvolle weekend eisen zijn tol.

Ik ben wel heel blij hier goed nieuws te lezen. JJ proficiat!!!!

En aan de andere dames, ik blijf duimen voor jullie. Ik vind het echt zo ontzettend é$*#%!! voor jullie dat jullie nog niet zwanger zijn. Ik probeer ook de positieve vibes door te sturen.

2. jj1308

jj1308 Lid

11 okt 2012
    92
    16
    8
    Parttimer
    Nijmegen
    Goedemorgen!

Lica, dankjewel! Idd een tijdje geleden, hoe is het met jou??
    En met de zwangerschap?

Graag jullie advies, van degene die al zwanger zijn geweest. We hebben namelijk onze huwelijksreis al geboekt, naar Thailand. Een rondreis, op drie verschillende plekken, met excursies maar ook strandvakantie. De temperatuur ligt tussen de 24-31 graden, we moeten ongeveer 10 uur vliegen. We hebben al een aanbetaling gedaan, en geen annuleringsverzekering (Volgens mij ook geen geldige reden tot annuleren wanneer je zwanger bent). Zouden jullie dit aandurven? We kunnen evt omboeken maar er zijn bij deze organisatie weinig reizen die onze interesse hebben, eventueel VS maar dan zitten we met hetzelfde probleem. Help!

Zelf denk ik van, we laten het gewoon zoals het is.. Maar soms slaan de twijfels toe.. Qua eten en hygiëne daar zal het toch anders zijn... En de zorg, stel dat er toch iets gebeurt? En echt zonnen kan ook niet, maar onder een parasol bijv is het ook goed vertoeven.. Pff ben al zo wispelturig sinds ik zwanger ben dus vind het erg lastig... Kortom, wat is jullie mening?

Fijne dag!

3. muntje

muntje Bekend lid

2 aug 2012
    883
    0
    16
    Jj; wanneer ga je dan op reis ? Klinkt wel erg goed hoor!

Mijn man is zondag opgenomen in t ziekenhuis, 2 Hele dikke voeten en rood, hij kan er bijna niet op staan! Wat een heisa! En elke dokter denkt wat anders. We hebben nu 5 verschillende dingen gehoord. Vandaag een echo en hopen dat dat eindelijk nieuws brengt.
    Dit is goed voor de lijn zo. Stress spanning en geen tijd voor eten. Wat gezond ben ik bezig zeg.. Maar goed ik hoop zo dat ie snel opknapt.. Koorts enzo.

Hij zei gister: die koorts is echt niet goed voor m'n zaad zo hoor!
    Pff nou daar had ik nog echt niet aan gedacht zo.. Boeit me momenteel ook echt niet haha!!

4. jj1308

jj1308 Lid

11 okt 2012
    92
    16
    8
    Parttimer
    Nijmegen
    Woow muntje, dat is vervelend! Vooral als ze niet precies weten wat het is en je telkens iets anders te horen krijgt. Hopelijk snel duidelijkheid en beterschap voor hem!

Ohh ja oeps, was ik er vergeten bij te zetten, we trouwen half augustus en gaan dan ook op huwelijksreis. Zou dan geloof ik 26 weken zwanger zijn ongeveer...

5. muntje

muntje Bekend lid

2 aug 2012
    883
    0
    16
    Ja ze denken nu een auto immuun ziekte. Hij mag straks naar huis met prednison . Laat het helpen..

Jj; kan je er geen advies in geven , maar andere dames hier vast wel :) leuk hoor, alle voorbereidingen enzo ..

6. lica

lica Actief lid

27 mei 2011
    320
    0
    0
    Jj, ik ga ook met de vlieger op reis wanneer ik 22 weken ben. Het is wel maar naar Spanje dus maar 2 u vliegen. Temperatuur kan heel warm zijn maar eventueel ook niet. Ik zou eens informeren bij de gyn. Vooral 10h stilzitten en de hygiëne daar lijkt mij eventueel een probleem. Maar die lange reis kan je oplossen door eventueel van die steunkousen te dragen.

Muntje, veel beterschap voor je man. Hopelijk werkt de medicatie snel.

7. Mar2BMam

Mar2BMam Actief lid

12 mei 2012
    203
    0
    0
    NULL
    NULL
    JJ, het klinkt heel heftig, die reis, maar het is zo afhankelijk van hoe je zwangerschap gaat. Voor mij met bekkeninstabiliteit had het veel te zwaar geweest. Die temperatuur kan vervelend zijn, maar hoge temperaturen in Thailand voelen anders dan in NL, dus zou me daar niet zo'n zorgen om maken. Goed smeren, hoedje op, zonnebril, lange mouwen. Die lange vliegreis zou ik ook over informeren bij de verloskundige. Steunkousen klinkt wel goed! En veel bewegen ondertussen. Maar ook even informeren of je wel mag vliegen bij die vliegmaatschappij, sommige maatschappijen zijn enorm zeikerig daarin. En je zwangerschapskaart meenemen als bewijs, anders kun je geweigerd worden als ze denken dat je verder zwanger bent. De hygiëne en eventuele medicijnen lijken mij het grootste probleem, je bent in NL al zo voorzichtig met eten, daar lijkt het me helemaal moeilijk wat je wel en niet kunt eten. JE zou er voor kunnen kiezen geen vlees te eten, geen rauw fruit of groenten, geen sapjes, etc. Dat lijkt me in de VS weer wat minder problematisch. Moeilijke beslissing!

8. toekomstigemams

toekomstigemams Actief lid

26 sep 2012
    456
    0
    16
    Het hoge Noorden!
    Sterkte met je man Muntje!!

9. djennes

djennes Bekend lid

24 apr 2012
    823
    29
    28
    Vrouw
    Thuis mama
    Rsn
    JJ, Ik heb even in het zwanger boekje gekeken die ik bij de verloskundige heb gekregen en daar staat in dat je gerust kunt vliegen tot 32 weken maar dat je wel voldoende moet drinken en bewegen tijdens de vlucht,
    ook raden ze aan om een bestemming uit te kiezen waar goede medische zorg mogelijk is als er complicaties voordoen.
    Dus je moet gewoon doen waar jij je beste bij voelt;)

Muntje, Sterkte met je man!

Lica, hoe gaat het met jou alweer 14 weekjes zie ik gaat snel he.

En nu wil ik heel graag positieve testen voorbij zien komen (afgesproken?)

Ik ga proberen vandaag de zwangerbox op te halen bij prenetal ben benieuwd wat erin zit. De kinderwagen heb ik ook al besteld maar die komt pas begin augustus binnen.
    Dinsdag voor controle en die week erop de 20 weken echo pff best spannend hoor en ben eigenlijk heel nieuwschierig wat het word!

Fijn weekend allen

10. Matonneke

Matonneke Fanatiek lid

1 mei 2012
    1.087
    0
    36
    Heey dames!

Wat hebben wij een week achter de rug.. :(

Maandag is mijn oudste zoon aangereden door een auto. Hij was op zijn fiets van school naar huis en toen kaboem.
    Hij is met zijn hoofd tegen het voorruit geknald en met zijn been tegen de bumper. Ambulance erbij, naar het ziekenhuis.
    Hele trauma protocol.
    Godzijdank alleen "maar" een gebroken scheenbeen.
    Nu blijkt de mevrouw in kwestie niet verzekerd te zijn. Heel gedoe. Bellen bellen bellen regelen.
    Het zorgen voor hem valt erg zwaar. Hij zit vanaf tenen tot lies in het gips. Dus ik moet hem veel tillen. Partner heeft gelukkig wat dagen vrij kunnen nemen. Maar is vandaag weer heen gegaan.

Mijn jongste zoon was gisteren jarig en is zeven geworden.
    Drukke dagen zo.

Ayessa is alweer ruim 7 weken en doet het keurig. Slaapt van uurtje of elf door tot zes uur in de ochtend!!! Heerlijk kindje.

Verder heb ik mijn eerste periode gehad. Besloten geen anti conceptie te gebruiken. We zien wel wanneer ons het geluk gegund is.

Moet nu snel weer verder, zoon helpen en de schade van gisteren nog opruimen en schoonmaken, dochter moet nog in bad en aangekleed worden. :)

Dikke kus

11. lica

lica Actief lid

27 mei 2011
    320
    0
    0
    Matonneke, inderdaad een heftige week! Is er in Nederland ook een waarborgfonds voorzien? Hier in België is er een speciaal fonds voor aanrijdingen met mensen zonder verzekering. Ik heb er jammer genoeg enkel jaren geleden moeten van ontvangen. Tegenoartij was ook verzekerd.
    Jullie gaan dan direct door voor een 4de? Hier zal het bij twee blijven denk ik.

Ja inderdaad 14 weken. Super he!

12. djennes

djennes Bekend lid

24 apr 2012
    823
    29
    28
    Vrouw
    Thuis mama
    Rsn
    Matonneke, jeetje wat schrikken beterschap met je zoon! en jullie zijn alweer klaar voor een volgend wondertje spannend hoor!

Hier blijft het ook bij 2 zoals we er nu over denken.

Vandaag weer voor controle geweest bij de vk en alles is weer goed! de kleine frummel is al echt een druktjemakertje zelfs mijn man kan het voelen aan de buitenkant!
    Volgende week de 20 weken echo en dan weten we wat het gaat worden :)

13. lica

lica Actief lid

27 mei 2011
    320
    0
    0
    Djennes, leuk dat je man al wat kan voelen. Heb je een voorkeur voor het geslacht?

14. djennes

djennes Bekend lid

24 apr 2012
    823
    29
    28
    Vrouw
    Thuis mama
    Rsn
    Ik hoop op een jongen maar een meisje zou leuk zijn voor fleur.
    als het maar gezond is ;)

15. toekomstigemams

toekomstigemams Actief lid

26 sep 2012
    456
    0
    16
    Het hoge Noorden!
    Jeetje Matonneke wat heftig, zeker erg geschrokken ''gelukkig'' was het alleen een breuk! Wel zwaar naast zo'n kleine meid nog een kind die je intensief moet verzorgen, sterkte!!

Djennes wat leuk dat je al wat voelt!! :)

Hier net eisprong gehad, nu maar weer afwachten of het gelukt is. Heb de komende tijd genoeg afleiding door mijn werk, heb sinds deze maand recht op een vast contract en mijn werkgever werkt me van alle kanten tegen :( het wordt nu al een juridische zaak, maar goed het komt vast goed!

16. lica

lica Actief lid

27 mei 2011
    320
    0
    0
    Djennes, inderdaad is ook mijn motto als het maar gezond is.

Toekomstigemams, weer op de wachtbank dus. Veel succes. Oei, niet zo fijn van je werkgever. Hopelijk komt alles in orde.

17. mariska D

mariska D Actief lid

10 mei 2012
    323
    0
    0
    hallo iedereen,
    alles goed met jullie?
    eens vlug doorgelezen over op reis gaan, ik denk dat je hier mag vliegen tot 30weken, maar ben het niet zeker. Over de bestemming, ik zou persoonlijk ook niet echt op mijn gemak zijn, over hygiene, en eten... maar dat ben ik persoonlijk. Zelfs toen we 2 zomers geleden naar djerba gingen en toen was ik niet zwanger wou ik niet buiten het hotel eten. Wat zegt de verloskundige erover??

verder zie ik dat de zwangere al goed opgeschoten zijn in hun weken, wauw dat gaat vlug!!! geniet ervan!!!

en matonneke, veel beterschap voor je zoontje toegewenst. Heeft hij veel pijn? Ik mag er niet aan denken op een dag zo een telefoontje te krijgen dat er iets gebeurd is met Louise ofzo.
    Toch stiekem beetje jaloers dat jullie opnieuw gaan proberen. Ik ben er nu ook van overtuigd dat ik een tweede wil. Mijn vriend niet, die wil bij 1blijven:cool:!! En ik moet mijn verstand laten spreken, en wachten tot louise naar school mag, ik wil ook echt genieten van haar!!!

Hier gaat alles zijn gewone gangetje. Zoals ik net schreef, moest ik mijn hart laten spreken, ik begin gewoon direct opnieuw voor een 2de. Maar ten eerste moet je daarvoor met 2zijn hé, mijn vriend wil echt maar 1. Ik ga er nu ook nog niet over discussieren want ik MOET gewoon mijn verstand laten spreken, en zoiezo wachten tot louise naar school gaat. Ik sta er door mijn vriends werk 90% alleen voor bij de verzorging voor mijn meisje. En dat leid natuurlijk soms tot discussies met vriend.
    Ik moet eerlijk zeggen, dat er toch iets in onze relatie verandert is.......
    ik wist waar ik aan begon, en dat ik er veel alleen voor ging staan. En toch zou ik het soms beginnen doorsteken aan mijn vriend dat hij niet genoeg helpt, maar hij doet dan ook echt heel weinig.... flesjes geeft hij niet, pampers ververst hij zelden!! alleen de zondag wil ik dat hij louise haar badje geeft, want hij is al zo weinig thuis in de week, ze moeten toch ergens een band opbouwen!!!

Had hij het allemaal anders verwacht? Ik vroeg hem eens wat de positieve kanten aan een baby hebben was, hij zei dat hij daar nu nog geen postieve kanten aan zag, kon alleen maar negatieve punten opsommen, rust die weg was, niet meer uitslapen, ons luilekkerleventje die weg is, daarin zijn we nu zo verschillend geworden, vroeger waren wij echt gelijke in onze relatie, gek doen, veel lachen, voortdurend knuffelen..... nu is er echt veel wrevel in onze relatie, voor het minste discussieren wi. Ik vind het echt niet leuk en doet me pijn in mijn hart! Ik zie hem doodgraag, maar het kwetst me dat hij precies geen band kan opbouwen met Louise......

Ik zou graag hebben dat hij ook zo een sterke band heeft met Louise net als ik. Het is zo een lief meisje, neem me niet verkeerd op hij ziet haar graag, heel graag denk ik!! maar ik had er meer van verwacht denk ik!!! het doet me pijn dat hij zijn verleden zo mist. In het ziekenhuis en de eerste weken was hij echt ontzettend lief!!! en knuffelde louise bijna dood,
    en sinds hij opnieuw in zijn camion zit is dit precies allemaal verdwenen!!! komt natuurlijk ook door zijn zware job en weinig slaap.

Maar hé ik heb gewoon geen minuutje voor mezelf, ik doe hier alles alleen, huishouden,boodschappen en voor mijn meisje zorgen. en dan mijn handen die zo zwak zijn, mijn keizersnede die ik nog altijd voel, ik heb nog altijd buikpijn, en krijg gewoon van niemand hulp..... En als ik dan eens wil zeggen dat ik moe ben, dan begint hij over zijn zware job. Heb het gevoel dat hij alles onderschat wat ik hier allemaal doe...... Ik doe het wel allemaal uit liefde, en zie hem en mijn meisje dooooodgraag ik hoop gewoon dat we hier sterker uit gaan komen, hij geeft ook wel toe dat hij verlangt dat louise groter is en dat hij dan meer kan ravotten met haar.....maar mag ik het geloven???

en om met postieve noot te eindigen mijn meisje slaapt nu van (laatste flesje rond 21u15 tot 7u smorgens!!! wat een luxe. Ze slaapt wel weinig overdag, maar we kunnen niet alles hebben hé!!!!

hé meiden sorry dat ik hier zo ben komen zagen, heb niet echt geen recht om te zagen hé. Sommige meiden zijn nog aan het proberen die 2streepjes te bemachtigen, ik hoop echt voor jullie dat dit niet lang meer duurt. ik duim nog elke ronde met jullie meee!!!!!!

xxxxx dikke kus xxxx en sorry voor dit gezaag moest het gewoon effe kwijt. en moet zeggen dat het me opluchte!!! xxx

18. jj1308

jj1308 Lid

11 okt 2012
    92
    16
    8
    Parttimer
    Nijmegen
    Hoi allemaal!!

Super bedankt voor alle adviezen! We hebben het er nog even goed over gehad en besloten de reis toch om te boeken. Thailand en de hygiëne en het eten leek ons toch niet al te slim, dus nu wordt het een rondreis in het westen van de VS :D

@ Matonneke: Jeetje wat heftig zeg, hoe is het inmiddels met je zoon? Je bent er maar druk mee, en dan nog een kindje erbij misschien? Wel superleuk !

@ Djennes: fijn dat alles goed was met de controle! Ben benieuwd wat het gaat worden, heb je zelf al een voorgevoel?

@ Toekomstigemams: Hopelijk hebben jullie goed geklust!! Vervelend van je werk zeg, waarom geven ze je dan geen vast contract? Als je er recht op hebt, komt het hopelijk wel goed dan!

@ MariskaD: Aahh meid! Wat balen dat het niet zo lekker loopt met je vriend..... Ik vind het erg lastig om hier iets over te zeggen, weet niet zo goed wat ik kan zeggen.. Blijf vooral goed met elkaar praten en wees eerlijk! Ook al is het moeilijk en begrijpt hij je misschien niet, het is wel fijn als hij weet hoe je je voelt en hoe je over dingen denkt. En voor jou is het ook fijn om te weten waarom hij zich zo gedraagt en hoe hij zich voelt..! En lucht hier ook gewoon lekker je hart, dat helpt hopelijk ook!

Liefs!

19. mariska D

mariska D Actief lid

10 mei 2012
    323
    0
    0
    jj1308 rondreis in de vs!! Wij dromen daarvan, ooit willen we dat zeker ook doen!!!
    dank u voor de tips. moet zeggen, zaterdag hadden we fikse ruzie gehad, en dat is echt niet van onze gewoonte. dan hebben we allebei er van alles uitgespuwd, maar eerlijk ik dacht dat dit niet zo een effect op hem ging hebben., hij is echt een stoer type, die zich niet gauw iets zal aantrekken. maar ik ben sinds gisterennamiddag echt ziek geworden, buikpijn, misselijk, overgeven, futloos, en toen hij thuiskwam van zijn werk mocht ik gewoon niks doen, nam hij Louise direct vast. Kortom ik had echt veel hulp van hem. Dus het moet toch wel effect gehad hebben. Allebei wat water bij de wijn doen, tis immers helemaal nieuw voor ons beide!!!
    xxx

20. mariska D

mariska D Actief lid

10 mei 2012
    323
    0
    0
    hoe gaat het met de andere dames?? zitter er op het wachtbankje??

gisteren naar kind en gezin geweest, louise ferme groeispurt gedaan deze maand, ze woog 5kg40 en 55cm. dus in 2maanden 2kg en 6cm bijgekomen!!!

haar prikjes, is ander verhaal. Ze heeft gisterenavond echt erg afgezien van haar prikjes, zo hysterisch huilen heeft ze nog nooit gedaan. zeker van 17u30tot22u hysterisch gehuild. Dan tapje gestoken en het was vlug over en heeft ze doorgeslapen tot 7u30 en terug al lachend uit haar bedje gehaald!!! oef!!!! xxxxx

Deel Deze Pagina