April 2012 gestopt met de pil..

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Liza28, 24 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tuttie85

Tuttie85 Actief lid

11 okt 2012
    141
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey meiden,

Het is weer een tijdje geleden, maar hier ben ik weer. Lees in de tussentijd wel mee hoor.

@Matonneke: ik vind het ook duidelijke testen hoor. Gefeliciteerd!

@ Muntje: lastige beslissing lijkt me. Een drieling lijkt me erg heftig maar als je al zo lang bezig bent wil je ook weer geen maand onbenut laten. Heel verl succes met het maken van jullie keuze!

@ Mariska: wat een heerlijk meisje heb je, zo lekker vrolijk!

Hier gaat alles goed. Voel me steeds beter en minder moe. Afgelopen maandag mochten we voor een 12weken echo. Omdat we verder geen testen laten doen kregen we dit aangeboden door de verloskundige praktijk. Het was echt meer een pretecho en we hebben er zelfs een dvd van gekregen. Echt een superservice!
    Gister hebben we voor het eerst het hartje van onze kleine uk gehoord. Het duurde even dat het zich liet vinden, manlief kreeg het er zelfs even benauwd van. Maar na even zoeken en wat duwen liet het toch mooi z'n hartje horen :D Bijzonder om dit voor het eerst te horen!

Verder ben ik ontzettend druk om werk te vinden. Ik had een gastoudergezin gevonden maat toen ik zo eerlijk was om te zeggen dat ik zwanger ben lieten ze via een mailtje weten dit niet te zien zitten. Er was niet eens overleg mogelijk. Zo balen!
    We hebben nu dus wel geleerd dat je beter maar niet al te eerlijk kunt zijn al gaat dit wel erg tegen ons gevoel in. Eerlijk zijn wordt in deze situatie snel afgestraft, zo blijkt nu.
    Gisteren gelukkig wel een sollicitatiegesprek bij een kdv gehad. Hoop heel erg dat ik degene ben die ze zoeken en dat ze me niet meteen op straat zetten als ik straks moet vertellen dat ik zwanger ben.
    Maar ja de tijd zal het leren. Nu kan ik wel alle rust nemen die ik wil en dat is ook een hoop waard!

Volgende week heerlijk op vakantie naar Lanzarote. Zo'n zin in! Heerlijk 8 dagen genieten in een all-inclusive hotel! Wel een beetje gek ook dat het onze laatste vakantie samen zal zijn ;)

Nou meiden alsvast een heel fijn weekend!

xxx

2. Matonneke

Matonneke Fanatiek lid

1 mei 2012
    1.087
    0
    36
    @Tuttie wat goed nieuws... Heerlijk die goede echo en dan ook nog eens een dvd mee.. Super!!!
    Geniet van je vakantie. Nog even lekker met jullie tweetjes genieten. Maar ook daarna is dat mogelijk hoor ;) wij gaan ook 1x per jaar weekendje weg met ons tweetjes, maar natuurlijk geen verre reizen zonder kids (ook niet met) hihi
    Wat naar dat je nu eigenlijk dingen moet verzwijgen omdat ze je anders bij voorkeur al afkeuren. Zo werkt het helaas wel. Het is heel erg vervelend om zwanger werk te vinden. Hopen dat het gaat lukken ik duim in ieder geval voor je mee!!!!

3. toekomstigemams

toekomstigemams Actief lid

26 sep 2012
    456
    0
    16
    Het hoge Noorden!
    WOW Matonneke GEFELICITEERD!! Super hoor! :D

En wat een schatitge foto's van jullie beide dochters!!

Ik heb straks om 16 weer afspraak in zhuis, zal straks laten weten wat ze zeiden...

@Muntje benut je kans! Een drieling is best cool, heb ze in de klas :)

4. djennes

djennes Bekend lid

24 apr 2012
    823
    29
    28
    Vrouw
    Thuis mama
    Rsn
    Was al even geleden dat ik gereageerd had maar hier ben ik dan!

Muntje, moeilijke keus maar ik zou er gewoon voor gaan ;) hoe groot is de kans dat ze alledrie bevrucht raken? Succes!

Matonneke, gefeliciteerd met de zwangerschap!

Toekomstigemams, Succes straks!
    En leuke foto's voorbij zien komen *smelt*

Hier in de tussentijd jarig geweest 1 juni 24 jaar geworden en goed verwend, vorige week nog een midweekje beekse bergen geweest (echt een aanrader!) en afgelopen dinsdag alweer 5 jaar getrouwd!
    Vandaag alweer 30 weken zwanger en nog 4 weekjes werken joehoe! Alleen heb ik gigantisch last van mijn klote hormonen waardoor de relatie op dit moment echt in een dip zit :( maar we blijven knokken!

Fijn weekend dames!

5. Matonneke

Matonneke Fanatiek lid

1 mei 2012
    1.087
    0
    36
    @toekomstigemams hoe was je afspraak???

@Djennes Driedubbel gefeliciteerd, met je verjaardag, 5jarig jubileum en de 30 weken grens. Jammer dat je hormonen zo gaan opspelen.
    Kom je wel een beetje aan je rust toe dan? Met werken en al een kindje hebben.

Goedemorgen ladies,

Weekend! Heerlijk. Ik ben vandaag even een dagje alleen met Yess. Partner is aan het werk om daarna gelijk door te gaan naar een personeelsuitje. De jongens zijn bij mijn moeder logeren.
    Gister avond de laatste avond van de avond4daagse gelopen. Volgend jaar gaan we proberen de 10 kilometer te lopen.
    Vanochtend het eerste bezoekje aan de wc gebracht door de misselijkheid.
    Welliswaar vanochtend een prachtige test gehad. Vanaf nu niet meer testen. Aanstaande donderdag moeders voor moeders op bezoek. Ik ben dan nog beneden de vijf weken grens voor de test dus ze waarschuwde al dat de test misschien nog wel negatief zou zijn.

Zo nu ga ik eens even naar de kapper toe, voor het eerst in ruim een jaar tijd! Morgen gaan we met het hele gezin naar het safari park. Enorm veel zin in!!!

Nu eerst weer verder met het mummie pak voor mijn zoon, die aanstaande woensdag een modeshow loopt met school:)

Ik wens jullie allemaal een heel erg fijn weekend!

xxx

6. Mar2BMam

Mar2BMam Actief lid

12 mei 2012
    203
    0
    0
    NULL
    NULL
    Matonneke Gefeliciteerd! Je bent heel druk met alles, maar zoals je er over schrijft vind je dat ook heerlijk volgens mij ;) Wat heb je een mooie meid! En super grappige tekst houd ze vast :D
    Muntje, sjaaa, een drieling, ik denk dat je je moet afvragen of je dat echt niet zou willen/kunnen en als dat 'ja' is, dan zeker niet doen. Maar anders...
    Djennes, wat gaat het toen weer snel! 30 weken! Gaat het verder fysiek goed met je? En wat vind je van het idee dat je over ongeveer 10 weken een kleintje vast hebt? Vervelend dat je last van de hormonen hebt.
    Tuttie, wat heerlijk dat je nu over de 12 weken bent, heel veel plezier op vakantie!
    Mariska, wat een blije meid, ik moet gewoon lachen als ik haar foto zie en wat heel ze een geweldige wangen :) Ze is prachtig!

Hier gaat alles prima, we beginnen echt in een ritme te komen en onze dochter lacht de hele dag door. Ze slaapt nu ook overdag langer achter elkaar ipv de hele korte slaapjes die ze eerst deed en 's nachts slaapt ze nog steeds door van 8 tot 7. Het is echt waar wat ze zeggen dat na de 1e drie maanden je ineens rust krijgt. De groentehapjes zijn een succes, we hebben het nu nog niet als vervanging van een maaltijd, maar gewoon om de smaken te laten wennen. Ze is boos als het bakje leeg is!

7. toekomstigemams

26 sep 2012
    456
    0
    16
    Het hoge Noorden!
    Dag allemaal!

Nou de kans op een normale zwangerschap zou zo'n 38% zijn, maar ja omdat het nog steeds niet is gelukt, willen ze nu kijken of de eitjes wel de eileiders kunnen bereiken. Dus nu wil het ziekehuis contrast vloeistof in mijn eileiders laten doorspoelen en dan maken ze daar r.foto's van. Dit schijnt niet een prettige ingreep te zijn en zie het dus ook niet zitten...Heb het eerst ook even uitgesteld, ik denk er nog even over na, maar weet dat het wel belangrijk is...lastig...:(.

Fijne dag allemaal!

8. mariska D

mariska D Actief lid

10 mei 2012
    323
    0
    0
    @tuttie85 super hé die echo's!!! en super dat je terug wat beter voelt!
    Wat naar voor je dat ze je zo behandelden. hopelijk vind je vlug iets!
    Maar natuurlijk eerst superhard genieten van die welverdiende vakantie!! Stiekem heeel erg jaloers! :D

@toekomstigemams, ik begrijp dat je het lastig vind, maar zoals je zegt is dit onderzoek wel nodig. Neem je tijd, en ga ervoor wanneer je er klaar voor bent, eenmaal je dit onderzoek voorbij bent, sta je alweer een stap dichter bij een klein wondertje in je buik! Ik leef met je mee! je houd ons toch op de hoogte hé?!!

@matonneke, mooie regelmaat met je meid! het is toch zooo zalig hé zo een klein frummeltje in geniet van elke second met haar, en jij krijgt gewoon weldra nog zo een kleintje erbij, die 2zullen veel aan elkaar hebben, en natuurlijk ook je 2grote jongens zullen dit wel fantastisch vinden, ik ben nu al benieuwd wat het zal worden een meisje of een jongetje :D

@mar2bmam, het is helemaal waar wat je zegt, die rust keert dus echt terug, en die regelmaat vind ik ook zalig. louise slaapt ook van 21u tot 8u30 en dan in de voormiddag nog uurtje half, en smiddags nog een uurtje of 2. We mogen dus ook echt niet klagen hé. ben jij al terug in het werkveld??

@mama's iemand tips om mijn dochter water te leren drinken, louise eet smiddags al 150g groentepap, dus zou ze inmiddels die melkfles weg mogen laten smiddags, maar ze wil dus niks van water geven, en zo niks geven van drank vind ik ook maar niks,

hier gaat alles het gewone gangetje, morgen terug richting uz gent. Dit voor de eerste x met de dochter mee, zal lastig dagje worden, maar mijn moeder gaat mee om louise indien nodig op te vangen als ik bij dokter zit. Ben benieuwd of ze oplossing hebben voor mijn peesontsteking, behalve hun optie van vorig jaar ( toen stelden ze intensieve therapie voor 6weken, 5/7!!! Ik zag dit niet zitten omdat ik toen hoogzwanger was, en nu gaat dit ook niet omdat ik geen opvang heb voor mijn kleine poppemie. Ik zie het echt niet meer zitten om elke dag naar gent te rijden is 1u30rijden dus heen en weer 3u op baan zie ik NIET zitten. En aan een preek van hun, dat ze dit zagen aankomen heb ik ook niks.
    toen vroegen ze luidop af of ik wel wist waar ik aan begon, dat een zorg voor baby niet te onderschatten was. dat mijn hand fel achteruit ging gaan.
    WEL IK HEB NOG GEEN SECONDE SPIJT VAN MIJN BESLISSING OM VOOR EEN KINDJE TE GAAN. Voor mijn meisje wil ik die pijn elke dag meemaken. Waarom bestaat er geen gewoon klein medicijntje om mijn pijn weg te nemen??
    en dan zaterdag naar nog een andere dokter, om mijn arbeidshandicap te laten vaststellen, hopelijk gaat die akkoord! Want anders zit ik in de penarie, dan kunnen ze me voor elk soort werk oproepen, poetsen, fabriekswerk, en dit is dus totaaaal niet haalbaar voor mij. Dus ik heb zoooo geen zin in al die dokters!!! maar gelukkig gaat mijn ventje mee voor mij te steunen ik kijk uit tot deze week voorbij is!!!!

sorry voor dit klagen hoor, moest het efkes afschrijven. heeft eigenlijk niks met dit topic te maken!!! ;)
    verder heeeeeel veeeel groetjes en eigenlijk mogen we toch fier zien dat we dit forum toch al meer dan 1jaar in stand houden hé meiden!!!
    thumps up voor onszelf!!! yeehaa!!;)

9. mariska D

mariska D Actief lid

10 mei 2012
    323
    0
    0
    hoi meiden, precies beetje stil??
    nog nieuwtjes???;)

10. djennes

djennes Bekend lid

24 apr 2012
    823
    29
    28
    Vrouw
    Thuis mama
    Rsn
    Hier nog ff een korte update ;)

Gisteren de groeiecho en controle van de niertjes gehad en alles is goed beter kon zelfs niet, ook hoeven we niet meer te twijfelen of het echt een jongetje is want de echofoto zegt genoeg hihi!

Wat betreft de relatiedip zondag is de bom gebarsten en hebben we op het punt gestaan om uit elkaar te gaan maar naar een heel goed en emotioneel gesprek zijn we erachter gekomen waar het probleem ligt en daar gaan we nu met hulp aan werken, het zal niet makkelijk worden maar we hebben er allebij vertrouwen in!!!

11. muntje

muntje Bekend lid

2 aug 2012
    883
    0
    16
    Ha meiden,

Ik heb net positief getest:D

Dus moet t ziekenhuis gaan bellen wat ik niet durf omdat we een verbod hadden....

12. mariska D

mariska D Actief lid

10 mei 2012
    323
    0
    0
    @djennes super dat alles in orde is met jullie kleine jongen!!! Oh wat erg dat jullie het zo moeilijk hebben,maar wel super dat jullie eraan gaan werken, en dat jullie kunnen babbelen hebben met elkaar!!! Is toch een teken dat jullie elkaar graag zien!! Moet niet makkelijk zijn om zo een relatiedip mee te maken, als je zwanger bent, je bent dan al emotioneler dan normaal(was ik toch). Hopelijk komen jullie hier sterker uit dan voorheen!! Mijn vriend en ik hebben ook een moeilijke periode meegemaakt, een tijdje geleden. We iriteerden ons echt aan elk klein puntje. Was ook door vermoeidheid en hormonen, ik was echt een hormoonmonster, zo erg zelfs dat mijn vriend zei dat mijn zwangerschap voor hem een hel was met momenten, zelfs na de bevalling zaten de hormonen nog in mijn lijf....mijn vriend zei toen dat hij opnieuw verliefd op me kwam toen ik beetje bij beetje de hormonen kwijt raakte.....ik schrok daar wel van, sommigen zeggen om te lachen jaja die hormonen....dit kan dus met momenten serieuze gevolgen hebben.

@muntje whaaaaaaaaaa super proficiat!!! haha, wel beetje grappig precies of jullie in het stiekem gerampetamt hebben en niet durven vertellen aan jullie ouders :D !!! Ik zou lekker zeggen, nou daar staan jullie dan met jullie verbod, wij hebben het wel voor mekaar gekregen!!!!!!:D

fijne dag iedereen!! Weet niet of er bij jullie ook solden zijn....nou ik heb hier al goed mijn best gedaan om Louise haar kast aan te vullen, en vandaag meer van dat.......;) ondertussen al kledingmaatje 74....dit gaat me allemaal veel te snel, voor ik het weet heb ik een baby van 1jaar!! Ik geniet, geniet, geniet van elke dag. Ondertussen gaan de groentepap en fruitpap vlotjes binnen, maar mijn meisje wil dus echt geeeeen water drinken!!! Ze vertikt het!! Dus blijf ik nog melk geven na groentepap anders wil ze geen dutje doen.... iemand tips??!!!

xx

13. toekomstigemams

26 sep 2012
    456
    0
    16
    Het hoge Noorden!
    GEFELICITEERD MUNTJE!!!! :D super!!!

@Djennes wat vervelend, juist nu je geen stress moet hebben en zou moeten genieten! Hopelijk lossen jullie het samen snel op!

@Mariska ja ook hier is overal korting en kun je volop shoppen!

@hier nog niks veranderd, ga dinsdag op vakantie naar Egypte en dan zie ik wel verder :)

14. Mar2BMam

Mar2BMam Actief lid

12 mei 2012
    203
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Djennes, sterkte, wel fijn dat jullie een goed gesprek hebben gehad!
    @Muntje, gefeliciteerd!!! Waarom hadden jullie een verbod?
    @toekomstigemams, fijne vakantie!
    @Mariska, heb je al eens zo'n difrax beker geprobeerd? We hebben met onze dochter daarmee geoefend, het gaat steeds beter. Ze vind het heel interessant om zelf de beker vast te houden. Wie weet helpt dat om water drinken leuk te maken? Difrax OefenbekerAssortie | Voeding | Baby-Dump

Geniet van de zonnige dagen!

15. muntje

muntje Bekend lid

2 aug 2012
    883
    0
    16
    omdat we 3 eitjes hadden..

fijne vakantie toekomstigemams!!!

16. djennes

djennes Bekend lid

24 apr 2012
    823
    29
    28
    Vrouw
    Thuis mama
    Rsn
    Muntje, gefeliciteerd! Spannend of niet nu de kans op een meerling groter is;)

Toekomstigemams, fijne vakantie!

MariskaD, kleine meisjes worden snel groot want fleur word donderdag alweer 2 jaar!

hier gaat het goed!

17. Matonneke

Matonneke Fanatiek lid

1 mei 2012
    1.087
    0
    36
    @djennes wat heerlijk dat alles goed is met jullie kleine man. Ook positieve geluiden rondom de relatie. Of in ieder geval twee mensen die er aan willen werken. Het laatste wat jullie nu willen is bij elkaar weg gaan natuurlijk. Hopelijk krijgen jullie de rust en mogen jullie opnieuw verliefd op elkaar worden.

@muntje yeahhhhhh van harte!!! Toch wel "stiekem" geklust. (ik had hetzelfde gedaan hoor) Heb je inmiddels het ziekenhuis al gebeld??

@mariska wij zijn ook aan het winkelen gegaan. Heerlijk. Maatje 74 al, wat heb jij dan een grote dame. Hier is maatje 68 nog ruim genoeg.
    Met oog op het water drinken zou je kunnen proberen om de fles voeding eens koud te geven. Daarnaast kun je dan twee schepjes weg laten, dan word het al wat wateriger. Zo kun je dat afbouwen. Wat ook kan is met diksap dan zit er toch een smaakje aan. Dit kun je ook afbouwen. Succes en hopelijk lukt het. Vooral met dit weer.

@toekomstigemams ik ben net te laat om je een fijne vakantie te wensen maar betwijfel of jullie wel gaan???

Hier gaat het heel erg goed. Ayessa is een heerlijke baby. Ze is nu 65 cm en weegt 6,5 kilo. Iets te licht, maar ze heeft toch heerlijke spekjes hoor.
    De jongens zijn nu drie weekjes weg :(

Vanavond mag ik heen voor de eerste echo. De zenuwen gieren zo ontzettend erg door mijn lijf heen niet normaal. Ik heb al twee dagen geen fijne dromen gehad. De eerste nacht was er iets mis met een belangrijk bloedvat waardoor de baby niet zou kunnen leven, later bleek dit toch niet het geval. Afgelopen nacht heb ik gedroomd dat het er twee waren en de een was te groot en de andere te klein, ook niet goed dus.
    Ik mag nog 5 uurtjes aftellen, want we hebben pas om 21:00 uur de eerste echo. (ze hebben hier spreekuur tot 22:00 uur)

Plaats na de echo wel even een update. Als ze maar het hartje kunnen vinden. Ben nu 6+4

Fijne dagen meiden en geniet van het weer!!!

xxx

18. muntje

muntje Bekend lid

2 aug 2012
    883
    0
    16
    Ghehe ja stiekem is leuk :) heb gebeld, 25 juli eerste echo.. matonneke jij krijg vroeg een echo??

Ben wel met vlagen gigantisch misselijk zeg, en loop te zweten nu.. maar dat zullen meer mensen hebben met dit weer..

19. Matonneke

Matonneke Fanatiek lid

1 mei 2012
    1.087
    0
    36
    Geweldig!!!!! Wat ben ik blij voor jullie.
    Ook na de mkb gelijk weer zwanger.
    Wij krijgen om die reden nu zo vroeg een echo.
    Het is nu drie keer mis gegaan. :( is toch elke keer een gigantische klap.
    Ben nu ook erg bang dat er geen hartje te vinden is.

Nog een paar uurtjes! Brrrrr

20. muntje

muntje Bekend lid

2 aug 2012
    883
    0
    16
    Succes laat je het even weten?

Deel Deze Pagina