dames: moet nog een zorgverzekering uitzoeken, maar welke hebben jullie gekozen voor het volgende jaar?? Speciaal gekeken ivm zwangerschap en bevalling? Ik zit op dit moment bij ditzo te kijken. Aanvullend waarbij bevalling in het zh zonder med. indicatie helemaal vergoed wordt. eigen bijdage kraamzorg ook. aanvullend tandarts en kom uit op 118,75 Wat hebben jullie? en speciale reden?
@Kleertjes: ik heb 1 setje maat 50, 4 setjes maat 56, 4 setjes maat 62 en al 1 setje in maat 68. @Tamtam, fijn dat je suikerwaarde zich goed houdt! @Ano, mooi buikje! @Kindje voelen: ik voel nog niet hoe het kindje ligt, wist ook helemaal niet dat dit al zou kunnen @Oud en Nieuw: wij gaan dit jaar naar schoonfamilie toe. De Kerst was bij ons, dus ben wel blij dat we nu lekker weg kunnen.
Troela85 dat is dan,geen dure verzekering van ditzo. Zelf zit ik bij de friesland en betaal bijna 130,00 euro. Ik ga vanmiddag samen met mijn moeder beginnen met het maken van de lakkentjes, en decoratie voor de babykamer. Erg veel zin . Kindje voelen, ik voel als ik op mijn rug lig soms heel goed waar ons kindje ligt. Ook is het sinds 2 dagen actiever aanwezig. Ik geniet nu elke avond van alle bewegingen in mijn buik. Wat is dat toch uniek. Iedereen nog een gezellige dag. En voor de gene die de pret echo hebben heel veel plezier.
@ kleertjes: oooh ik heb veel te veel.... ik wist het ook, maar ik kon het niet laten liggen... @ verzekering: ik heb een dure verzekering, maar ik ga volgend jaar ook om. 2012 laat ik hem nog even staan. ik betaal 154,- maar heb wel een gezin pakket..... @ pretecho: manlief en ik hebben besloten dat we geen pretecho laten doen, maar een fotoshoot als de kleine geboren is ( als ze ongeveer een maand of 2,3 is) @ oud en nieuw: de overburen komen dit jaar bij ons, dus dat is lekker makkelijk en gezellig... @all: Hier heb ik het idee dat mijn buik nog heel laag zit. als ik de foto van ano bekijk dan ben ik best wel jaloers.... hebben jullie ook het idee dat als jullie rechtstaan dat er nog ruimte genoeg is tussen de bovenkant van de buik en je borsten??? is dat erg, ligt het kindje dan niet te veel naar onderen of maakt dat niet uit??
controle vanmorgen was helemaal goed suikerwaardes waren perfect dus helemaal gelukkig baarmoeder heeft de hoogte van 27 weken dus mooi op schema! en ze ligt ook al met haar hoofdje naar beneden, dus lekker laten liggen zo hihih. woensdag 16 januari om 9.30 uur weer controle
@Naomi, fijn om te horen dat alles goed was! @Chelleke, mijn buik is voor mijn gevoel ook nog erg laag hoor, nog genoeg ruimte tussen buik en borsten. Misschien is die van ons kleiner omdat het ons eerste kindje is?
@kleertjes,, ik heb zoveel.. voornamelijk maatje 50 en 56 en wat in 62.. @zorgverzekering.. wij zijn overgestapt op interpolis zorgactief 4 sterren.. omdat we daar collectief konden verzekeren.. voorheen vgz gezin pakket gehad.. prima verzekering maar werd dit jaar wel erg duur..
@ Naomi: Fijn dat je waardes goed waren. @ zorgverzekering: Ik zit bij Zilveren Kruis moeten we wel een eigen bijdrage betalen. Ik heb vanmorgen het ziekenhuis gebeld ivm mijn suikerwaardes en die zagen er goed uit, maar wel een aantal op het randje, maar dat had met de kerst te maken. Nu moet ik alleen na het eten meten en met oud en nieuw maar 1 of 2 keer en dan moet ik volgende week donderdag weer bellen. Bij de VK was ook alles goed, maar hoefde eerst geen nieuwe afspraak te maken, omdat ik vrijdag eerst naar de Gynaecoloog ga. De 3 D echo was mooi, maar de kleine meid wilde niet goed liggen ze had de hele tijd haar handjes voor het gezicht, maar aan het eind lag ze beter, dus toch mooie foto's kunnen maken. Ook was het nog steeds een meisje De afmetingen waren ook goed ze had alleen grote voeten en haar teen naast de grote teen was langer dan de grote teen. Ze weegt nou 880 gram, dus mooi gemiddeld. Zet hier onder zo een mooie foto en op facebook staan ook foto's.
tamtam wauwww super mooi!!!!!en fijn dat alles goed was!!! verzekering, ik zit bij menzis via de pma, heb de polis gister gewijzigd, ben nu aanvullend2 en tandarts1, betaal ehhmm 120dacht ik. dus troela dat van jou klinkt goed hoor!!!!! buik:haha chelleke mallerd niet jaloers zijn zeg, je hebt een prachtige buik, ennuh, ik heb tussen bovenkant buik en borsten ook nog zat ruimte, vald mij nu juist op, dat ik dat bij Neomi minder had, heb mijn buik nu dus ook lager. Maar misschien vuld het nog wat op de komende weken als we nog meer groeien. zal ook weer eens een blote buikfoto maken, heb er nog maar 1 met 16weken haha. straks de pretecho ben benieuwd!!!! ow en fotoshoot doen wij ook, heb iemand in me hyves, die super gave foto's maakt, dus die komt waarschijnlijk vlak na de geboorte hier voor een newbornshoot, ben super benieuwd!!! Bij neomi heft mijn man zelf met een week of 8 mooie foto's gemaakt, (staan, of iig stonden in mijn album hier dacht ik) Dit keer gaat hij ook weer zelf mooie buik foto's maken, scheeld een hoop geld, en bijna net zo mooi!!!
@tamtam: wat bedoel je met eigen bijdrage betalen bij het zilveren kruis? heb het 4 sterren pakket dus zover ik heb gezien hoef ik niets zelf te betalen... mooie buik en echo fotos!! @ano: dat is handig als je man dat kan en wilt zo net even weesten shoppen heel de stad gehad want wilde verschillende winkels hebben die niet in het centrum zaten hihih. nieuwe kleertjes gekocht voor isabel en de baby in de afprijzing 1,50 voor een shirt laat ik niet hangen hihi. nu helemaal kapot, en veel pijn maar dat wist ik van te voren al
oww oke ja dan moet je het wel betalen ja ik schrok al hihih dacht al dat ik iets over het hoofd had gezien maar gelukkig...
lekker hoor iedereen is volop aan het shoppen Wij zijn ook nog opzoek naar een nieuwe verzekering met inderdaad goede kraamzorg... maar de zin om actief te zoeken is ver weg..... Wij gaan 9 januari voor een pretecho samen met de oma's, maar we willen ook dan nog niet weten of we een jongen of meisje krijgen. kunnen ze hier goed omheen filmen ? ik ben dan 27 weken zwanger... Mooie buikfoto's ! ik zal er binnenkort ook eentje plaatsen.
Ik zit bij FBTO met module gezinsplanning en extra fysio. Vandaag is behang op de kinderkamer af. nu moet het drogen, gaan we morgen een dagje weg en morgenavond of vrijdagmorgen sausen. Zin in. Lig nu al op bed, ben echt pokke moe. Gister in de kroeg geweest voor een pubquiz, maar toen iemand hard ging roepen ging ons ventje heel druk bewegen en schrok hij duidelijk. Daarvoor toen we de kroeg ingingen had ik hem niet echt duidelijk gevoeld. de plannen voor oud en nieuw hebben we dan ook maar gewijzigd want ik wil niet met een schrikkend kind in de kroeg zitten. Eerst maar slapen.. ben zo moe.
@moesch: pfff wat een gedoe met die muur! shit he, dat je nu afhankelijk bent van de beslissing van de woningbouw. heel vervelend dat je erop moet wachten ook... GRRR @unox: hoe staat het ervoor in jullie kamertje? is het gelukt met het repareren en behangen? edit: ik lees dat het behangen gelukt is fijn...leuk, nu nog sausen! woehoeoe!!! wat voor kleur? gek eigenlijk he, dat je kleintje dus al zo goed hoort wat er 'buiten' gebeurt! had je ook direct de neiging je buik te beschermen? lekker slapen meid! @naomi: pffff je blijft bezig zo met de zieken... wat vervelend zeg!! flink veel vitaminen erin pompen, en misschien af en toe even een luchtje scheppen? Of even de ramen of een deur naar buiten open zetten zodat de ziektekiemen naar buiten waaien... wat leuk trouwens dat je kunt voelen hoe je kleintje ligt!!! Ik voel wel harde delen, maar ik kan totaal niet onderscheiden wat wat is fijn dat alles weer goed was bij de vk @chelleke: oh lekker, jij ook de kersttroep het huis uit dus wat leuk dat jullie eindelijk met het kamertje aan de slag kunnen!! heerlijk zeg Hadden jullie niet dat kamertje Denver van de babydump gekocht? wel even foto's posten als het klaar is he Lekker geshopt dus! leuk hoor, kleertjes kopen en voor dat geld.......... wat maak je je toch druk om je buik meid... nergens voor nodig! Waarom zou het kwaad kunnen als je kindje laag ligt? Dat verschilt gewoon per persoon en per zwangerschap. zal ook wel te maken hebben met de ligging van de baarmoeder ofzo. niet druk om maken hoor, waar je buik zit zegt helemaal niks over de kwaliteit van je zwangerschap!! Lijkt me wel lekker juist als je buik laag zit... meer ademruimte en je maag niet zo in de verdrukking?! @maud: tis ook mijn eerste, maar mijn buik zit vrij hoog... @kernesia: bedankt voor de tip van roosvicee. Ik ben toch maar even naar de gezondheidswinkel gegaan en ik mag gewoon probiotica (capsulevorm) gebruiken. Dus dat ga ik eerst maar even proberen. Tot nu toe helpt het.. ben gisteren en vandaag geweest! woehoe! ik merk het ook direct in mn gewicht... wat irritant dat je het zo warm hebt steeds.. Heb idd wel vaker gehoord dat je door de hormonen ineens wat warmer kunt hebben! Niks aan te doen.... Slaap je met veel kleren aan in bed? En staat je raam open? @fidel: oeh leuk, kadootjes! wat heb je gekregen?? Fijn dat je hondje weer oke is! @troela: pff wat bagger dat je met oud en nieuw moet werken zeg.. bah.. ben je 1 januari wel vrij? Gezelligheid kost ook energie, dus het is niet raar dat je bekaf bent na de kerstdagen! @vruchtje: wat lekker dat je straks 4 dagen vrij bent! geniet ervan!! Lekker uitrusten @anoniempjuh: oh das ook een goeie... als de probiotica toch niet goed helpt zal ik de HA in gedachten houden. Ik ben nooit zo van de medicijnen enzo, heb liever de natuurlijke manier zodat het ook blijvend resultaat is.. maarja, situatie ligt nu iets anders natuurlijk hihi wat heerlijk dat jullie naar de zwaluwhoeve zijn geweest! Wow! Ik heb van de vk begrepen dat sauna wel mag, maar dat je niet te lang moet enzo... hoe heb jij dat gedaan? gewoon veel afkoelen tussendoor? Ik wil volgende week graag met manlief naar thermen holiday in zuidwolde, maar twijfel een beetje over wat wel en niet 'mag'. Hoe was de pretecho?? Ik heb op facebook ook gereageerd, maar WOW, wat heb jij een supermooie buik!! Je draagt ook echt naar voren he?! @tamtam: wat fijn dat je suikerwaarden goed zijn nu!! mooie echofoto's zeg! wow! wat leuk dat je alles zo goed kunt zien..ook dat van die tenen, hihi! fijn dat ze niet besloten heeft stiekem een jongetje te worden mooi buikje ook!!! @Sab: pfff pittig meid! Wat een lange dagen ook, jeetje. Pas je wel een beetje op jezelf?! hoop voor je dat het je goed vergaat, zo veel werken. En dan straks lekker uitrusten!!! @zonnestraal: wat leuk dat je bezig bent met de decoratie! Ben wel nieuwsgierig... foto's? wat fijn dat je de kleine nu zo goed voelt! genieten he @kleertjes: ik heb helemaal geen maat 50... wel 50/56 en wat 56 en wat losse shirts met lange mouwen in maat 62 (gekregen). Zou niet direct te veel kopen, als je de eerste 2 dagen door kunt komen met de kleertjes dan kun je altijd je man/vriend nog op pad sturen om wat bij te halen als het te weinig blijkt te zijn. Het is zonde als je allemaal kleine kleertjes hebt en de kleine past het maar een week... @zorgverzekering: wij gaan komend jaar over naar zilveren kruis. Aanvullende tandartsverzekering en aanvullende verzekering ivm psycholoog/mensendieck/kraampakket/vergoeding eigen bijdrage kraamzorg. Ga wel 127 pp betalen.... Hier vandaag naar prenatal geweest. Wilde een luiertas van LIEF kopen (heb vvv bonnen gekregen als kerstpakket) en die was nu 20% korting.. maar heb m toch maar laten hangen, vind het echt vreselijk veel geld.. normaal kost ie 89, nu 71... pffff.... een rib uit je lijf.... maar hij is zo leeeeuuukkkk!! heb wel een jurkje en een shirtje gekocht voor mezelf, ook met 20% korting! wist ik niet, leuke verrassing bij de kassa! Van schoonzus en zwager kunnen we een easybase voor de maxicosi autostoel overkopen. Dan hoef je de autostoel niet met de gordel vast te doen in de auto, maar je klikt m vast op een systeem dat je in je auto vast maakt! T is ook veiliger...
@juultje: ik voel aan de zijkant een lange harde plek, dat is het ruggetje de rest voel ik ook echt nog niet. bij isabel op een gegeven moment wel echt de billen en voetjes kunnen onderscheiden. de vk had zelfs op het eind een keertje het voetje vast hihih erg bijzonder!! @kleding: hier wel maat 50, isabel heeft ook 3 weken maar 50 aan gehad, ze verzoop er in het begin echt in hihih. maar koop er niet teveel van dan 50-56 of 56 en dan sla ik het wel 3dubbel om als het nodig is hihih.
[FONT="][/FONT] We zijn hier weer super trots! Jonna heeft voor het douchen weer op het potje geplast!!! Morgen controle bij de vk. [FONT="][/FONT] [FONT="]@ Naomi:[/FONT] [FONT="]Beterschap![/FONT] [FONT="]Wat fijn dat alles goed was bij de vk.[/FONT] [FONT="] [/FONT] [FONT="]@ Tamtam:[/FONT][FONT="][/FONT] [FONT="]Zag de fotos ook op facebook. Mooi hoor!![/FONT] [FONT="]Afsprakenlijst April 2012 mamas[/FONT] [FONT="][/FONT] [FONT="]Do. 29-12-2011[/FONT] [FONT="]10:45 Ankje: VK[/FONT] [FONT="]Di. 03-01-2012[/FONT] [FONT="]09:40 Sjors22: VK en bloedprikken[/FONT] [FONT="]19:30 [/FONT][FONT="]Chelleke84[/FONT][FONT="]: VK[/FONT] [FONT="]Wo. 04-01-2012[/FONT] [FONT="]11:20[/FONT][FONT="] [/FONT][FONT="]JuultjeT[/FONT][FONT="]: VK[/FONT][FONT="][/FONT] [FONT="]------ Ankje: VK[/FONT] [FONT="]Do. 05-01-2012[/FONT] [FONT="]10:15 2012mama: Gyn.[/FONT] [FONT="]14:00 Josephine76: 3D/4D echo[/FONT] [FONT="]Vr. 06-01-2012[/FONT] [FONT="]------ JuultjeT: 3D echo[/FONT] [FONT="]Wo. 11-01-2012[/FONT] [FONT="]------ [/FONT][FONT="]Kernesia[/FONT][FONT="]: VK[/FONT] [FONT="]Za. 14-01-2012[/FONT] [FONT="]------ Girafje75: 3D/4D echo[/FONT] [FONT="]Ma. 16-01-2012[/FONT] [FONT="]------ Girafje75: bloedprikken resusfactor kindje[/FONT] [FONT="]------ Delfino: Gyn. Krijgt te horen of terug mag naar VK[/FONT] [FONT="]09:30 Naomi123: VK[/FONT] [FONT="]Di. 17-01-2012[/FONT] [FONT="]------ Girafje75: kolposcopie pap3b[/FONT] [FONT="]Ma. 30-01-2012[/FONT] [FONT="]10:30 2012mama: 30 weken echo[/FONT] [FONT="]Di. 31-01-2012[/FONT][FONT="][/FONT] [FONT="]------ Lyza: VK[/FONT]
Unox: heerlijk toch dat je lekker kunt gaan slapen zo vroeg. Rust maar goed uit ankje: wat goed weer zeg van Jonna op het potje geplast evan: volgens mij kunnen ze daar heel goed omheen gaan hoor zodat het geslacht een verrassing blijft voor jullie. Wel even duidelijk aangeven, maar meestal vragen ze het wel. Juultje en naomi: Lekker veel geshopt lees ik. Ik moet even gaan uitzoeken hoeveel we hebben in welke maat. Wil wel iets hebben in maat 50 maar zeker niet teveel. Ik ga vanavond ook lekker optijd mijn bedje in ben zo moe. Vandaag ook beetje zeurderige buik of bandenpijn weet de link even niet te plaatsen. Voor mijn gevoel liep ik als een waggelende eend. tamtam: mooie echo foto's en mooi buikje!! naomi: fijn dat je controles weer goed waren
Troela, ik zit bij ozf. opzich niet de goedkoopste, maar wil fysio helemaal vergoed hebben, dus vandaar. Ano, mooi buikje hoor! Kindje voelen, wij hebben ook een aardig druk kindje, voel het zeer regelmatig. Chelleke, mijn buik begint nu steeds hoger te zitten...voelt ook vaker gespannen. Volgens mij maakt het niet zoveel uit hoor. Naomi, wat fijn dat alles goed was! Tamtam, ook fijn dat jouw waardes er goed uit zagen! Mooie foto's! Evan, mijn zus heeft rond die tijd ook een echo gedaan, en weten ook nog steeds niet wat het wordt, dus eromheen filmen moet lukken! Unox, slaap lekker! Ankje, wat goed van Jonna! Hier vandaag voorbereidingen getroffen voor mn verjaardag morgen. Huis schoongemaakt en boodschappen gedaan. Nu erg moe, dus lekker slapen...