April 2012 mama's!! Deel 2!!!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Ankje, 1 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ankje

Ankje Fanatiek lid

1 mrt 2009
    3.746
    0
    0
    magazijnmedewerker/reachtruckchauffeur
    Almere-Buiten
    Kom even snel weltrusten wensen.

2. Penguin

Penguin Actief lid

9 apr 2010
    495
    0
    0
    @evan, ja shoppen is zekers gelukt: matrasje, dekentje, overtrek, aerosleep, badje met toebehoren, boxkleed en nog heel wat dingen van het kraamzorg-lijstje en nog wat kleertjes. Daarna nog bij Moeders & Co in Alkmaar een sportief setje en een jurkje voor mezelf geshopt :)

3. Unox

Unox Fanatiek lid

28 feb 2011
    1.205
    1
    38
    Gelderland
    Reageren jullie kindjes ook zo op geluid of is die van mij een uitzondering?
    Hij beweegt heel druk bij hard vuurwerk geknal en in de pauperbuurt waar wij nu wonen wordt de afgelopen heel veel geknald. Strijkers enzo, niet alleen maar rotjes. Ik vind het heel onprettig en kijk dan ook niet uit naar morgenavond... Arm ventje. :(

Gister de kamer gesausd, de gordijntjes heb ik vandaag gemaakt en opgehangen, en dat is wel een fijn gevoel. Later deze week (als het aan mijn vriend ligt morgen...) een plankje en nog wat van die dingen ophangen en dan zijn we al bijna klaar. Dat heb je hè, met een heel klein kamertje :D

4. vriendlief

vriendlief Fanatiek lid

25 apr 2009
    1.982
    0
    0
    toekomstig huismoeder
    zaanstreek/waterland
    Box prenatal......hebben jullie die al....wacht er op maar wanneer krijg je die ongeveer?

5. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.200
    432
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Wat een rust hier zeg......

Unox: toen ik in 2008 zwanger was van ons zoontje reageerde hij ook heel erg op het vuurwerk, dus wel herkenbaar. Hier wordt gelukkig nog niet echt iets afgestoken hopelijk blijft dat zo.

Vriendlief: geen ervaring met die box van prenatal. Ik heb deze keer helemaal niets aangevraagd. Persoonlijk vind ik het voornamelijk reclame en spullen waar wij niets aan hebben

6. 2012mama

2012mama Fanatiek lid

12 aug 2011
    3.324
    158
    63
    Vrouw
    Drenthe
    Hier gisteren mn verjaardag gevierd. Erg gezellig, maar wel erg vermoeiend ook!
    Zeker na al die feestdagen. Vandaag voorbereidingen getroffen voor morgen, en nu lekker in mn bedje. Even beetje bijslapen!
    Ben ook nog steeds niet helemaal fit, wat buikgriepklachten, dus dat werkt ook niet echt mee.

Sjors, wat een ongelovelijk gedoe zeg, super vervelend. Hopelijk schiet alles een beetje op!

Chelleke, leuk met het kamertje bezig, ben benieuwd naar het resultaat.
    Hopelijk lost je blaasontsteking van zelf snel op...

Ankje, ben ook benieuwd naar dat resultaat!

Vruchtje, merk hier juist dat mijn koopdrang minder is, denk omdat het de 2e is. Misschien komt het nog.

Vriendlief, mooi klein buikje heb je!

Unox, ons kindje reageert niet echt op geluid..herken het dus niet.

7. anoniempjuh

anoniempjuh Fanatiek lid

18 mei 2008
    4.779
    0
    36
    vriendlief, ja die box heb ik een week of 2-3 geleden gehaald, een hoop van hier al dacht ik!!!

8. Sjors22

Sjors22 Bekend lid

17 nov 2010
    875
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Kampen
    Normaal zou je de box van de prenatal rond de 7 maanden krijgen maar heb hem hier ook al een tijdje staan.

@2012mama, Had ik je nou al gefeliciteerd ? haha weet t niet meer, maar bij deze nog gefeliciteerd !! :p:D

Ja, hoop dat de arbo arts maandag een definitieve beslissing maakt en dit direct opstuurt naar uwv en bemiddelingsbureau en ik gewoon direct betaald krijg want word er gek van !

Iedereen een gelukkig en gezond 2012 !!

9. Unox

Unox Fanatiek lid

28 feb 2011
    1.205
    1
    38
    Gelderland
    Wat een gedoe zeg Sjors! Bah! Hopelijk brengt het nieuwe jaar meer geluk.

Mama2012; gefeliciteerd!

De kleine man schrikt niet meer zo van rotjes enzo, maar nu beginnen de jochies in de straat (8 jaar... echt!!!) met zwaarder vuurwerk en pijlen in het rond schieten. Krijg er ondertussen wel immorele gedachten van, maar goed. Morgen is alles op. Ze zijn hier al dagen bezig van 8 (ja echt) tot 00:00.

Af en toe dreunen hier de ramen in de sponningen en daar schrik ik van en dus die frummel ook. Soms is het andersom, dat hij schrikt en ik niet.

Ik wacht nog even op de wasmachine tot ie klaar is en dan ga ik naar bed. Begin de laatste dagen mijn bekken echt goed te voelen en nu beginnen ook mijn liezen vervelend te doen. Dat het doortrekt naar het schaambeen. Vooral bij zijdelingse bewegingen. Alsof je erge spierpijn hebt.

Is dat de beruchte bekkenpijn?

10. Ankje

Ankje Fanatiek lid

1 mrt 2009
    3.746
    0
    0
    Almere-Buiten

Hallo allemaal,
    Allemaal een fijne dag vandaag?

Gisteren kreeg ik een berichtje van mijn schoonzus. Een vriendin van mijn broertje en schoonzus is bevallen. Ze liep 8 weken voor mij. Ze is bevallen met 33 weken van een tweeling. Twee meiden.
    Haar vliezen waren spontaan gebroken.
    Gelukkig is het met de 2 kleintjes goed en liggen in de cuveuse. Ook met haar gaat het nu de goede kant op. Ze was veel bloed verloren, maar ze komt er weer helemaal bovenop.
    De kleintjes wegen 1800 gram per kindje. Ongelofelijk he!

Vandaag alles al lekker in huis gehaald. 2 collega’s van Jeroen komen hier rond een uurtje of 4. We gaan lekker gourmetten.

Jeroen heeft met Jonna nog vuurwerk afgestoken. Jonna vind het reuze intressant allemaal, maar vind het toch ook een beetje eng. Maar als de knal is geweest zegt ze….nog een keer hahahaha.
    Heerlijk zo’n kind. Zo waren Jeroen en ik ook vroeger. Zo nieuwsgierig.
    Ook wilde ze buiten luisteren naar de knallen en roept ze….boem….mama kom kijken….boem.
    Hahahaha…we genieten hier dus al vollop!

Ga met een uurtje even naar mijn vader toe, want die is weer lekker oliebollen en appelflappen aan het bakken. Ff een schaaltje halen hahahaha.

Ik wens iedereen een heel goed uiteinde en wees voorzichtig met vuurwerk.
    Het jaar 2012 worden er bij ons weer veel kindjes geboren en ik wens voor iedereen heel veel goeds en geluk toe.
    Ook de meiden die graag zwanger willen worden wens ik ontzettend veel geluk toe en hopelijk gaat het snel lukken.

Piepschuim letters
    Ik heb ze af. Ze zijn echt super mooi geworden. Het was wel een rotzooitje zeg hahaha.
    Heb ook 3 sterretjes gemaakt van piepschuim. Heb het helemaal in mijn hoofd zitten. Gaat er vast en zeker gaaf uit zien!
    Heerlijk dat ik nu lekker met de babykamer kan beginnen voordat de baby er is. En niet dat gehaast en snel snel zoals bij Jonna.

Buikje
    Nou ja….tis geen buikje meer. Buik groeit aardig. Ook voel ik de kleine erg vaak bewegen. Ze is echt veel drukker als Jonna.
    Gisteren ook lekker met Jonna in bad geweest…..zat op een gegeven moment met 2 kinderen in bad. Die kleine was me toch aan het schoppen!!! Ook Jonna heeft het gezien en gevoeld!!! Zo leuk.

11. Chelleke84

Chelleke84 Fanatiek lid

4 aug 2010
    3.445
    2
    38
    Hier net de laatste plankjes van de kast in elkaar gezet. meubeltjes van de babykamer staan nu eindelijk op.......... heb het matrasje eruit gehaald en het hemeltje opgehangen zodat alles kan luchten. morgen hemeltje nog even strijken en de hele kamer nog een grote poetsbeurt geven en dan kan er ingericht worden.... eind januari komen ze de verwarming nog goed monteren zodat hij recht hangt en de raam weer open kan en dan nog gordijntjes ophangen en de kamer is klaar....... Heerlijk om zo bezig te zijn.......

@ vuurwerk: ik ga even kijken buiten vannacht, maar als ik merk dat de knallen te hevig zijn ga ik weer lekker naar binnen. Het schijnt dat de kleintjes ervan kunnen schrikken... hahaha... echt waar.....

Ik wens hier iedereen ook een heel goed uiteinde en een goed begin, ben voorzichtig met vuurwerk ... enne....... dames..... 2012 wordt het jaar waarin wij allemaal (weer) mamma worden :D:D:D:D:D:D.... jippiee!!!!!!!!!!!!!!!!

12. naomi123

naomi123 VIP lid

22 mrt 2009
    8.840
    0
    0
    gastouder en verkoopster dierenspeciaalzaak
    sorry meiden heb het een beetje erg druk ivm isabel haar verjaardag maandag dus ik ben er weinig.

iedereen een hele fijne jaarwisseling vanavond!! op naar april naar onze mooie kindjes :D

13. Unox

Unox Fanatiek lid

28 feb 2011
    1.205
    1
    38
    Gelderland
    *steekt vinger op* De mijne doet dat! Hoe raar! Iemand IN je schrikt :D Inmiddels is ie na een week taferelen die doen denken aan het Tahrirplein gewend aan rotjes en pijlen maar de strijkers (liefst afgestoken IN een steeg... ) vindt íe maar niks... :(

14. vriendlief

vriendlief Fanatiek lid

25 apr 2009
    1.982
    0
    0
    toekomstig huismoeder
    zaanstreek/waterland
    Fijne jaarwisseling iedereen,,!!!

15. 2012mama

2012mama Fanatiek lid

12 aug 2011
    3.324
    158
    63
    Vrouw
    Drenthe
    Goedemorgen,

Allereerst iedereen de beste wensen!
    Hopelijk heeft iedereen een goed uiteinde gehad.
    Hier een gezellige dag gehad, eerst carbit geschoten, nouja gekeken. Toen oliebollen en savonds lekker geborrelt met cola:)

Finn om half9 op bed gelegd en heeft doorgeslapen tot half 1, toen even wakker en daarna samen op bed.
    Heb momenteel wel veel last van mn buik. Denk een combi van groeien, weinig slaap en veel anders eten...wel lastig en irritant gevoel. OOk niet echt lekker geslapen dus en om 7u was Finn er weer, dus vanmiddag nog maar even een dutje doen:)

Iedereen een fijne dag vandaag!

16. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.200
    432
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Allemaal de beste wensen voor 2012!!

Wij hebben een redelijke rustige avond gehad. Finn heeft overal doorheen geslapen echt ongelofelijk.

2012mama:ik herken je gevoel wel een beetje wat je buik betreft. Hier komt het voornamelijk denk ik ook door iets anders eten. Weer lekker veel water drinken en fruit/groente eten.

Allemaal een fijne nieuwjaarsdag:)

17. Ankje

Ankje Fanatiek lid

1 mrt 2009
    3.746
    0
    0
    Almere-Buiten

Een gelukkig nieuwjaar allemaal!!!

We wilden Jonna om iets over 11en wakker maken, maar om 11 uur werd ze zelf wakker van een lawinepijl hier in de straat.
    Ze vond het vuurwerk geweldig! Moest haar wel vast houden, maar bleef roepen….ooooh mooi….kijk mama daar!.....boem boem…..mama mooi mama……geweldig dit! Heb genoten van het vuurwerk en van onze meid.
    Aan de overkant hadden ze professionele vuurwerk.

Om 2 uur lag Jonna weer lekker in haar bedje te slapen en werd om 9 uur wakker.
    Straks ff naar mijn vader toe om gelukkig nieuwjaar te wensen.

Wat ik volgens mij nog niet heb verteld is dat wij afgelopen donderdag nieuws hebben gekregen van mijn moeder.
    Mijn moeder heeft haar vriend ten huwelijk gevraagd. Ze trouwen 11 Juni 2012.
    Ze gaan het vandaag aan mijn vader vertellen, want daar komen ze ook ff op visite. (rare familie heb ik he hahahahaha).

18. tamtam78

tamtam78 VIP lid

12 jul 2008
    5.303
    41
    48
    Vrouw
    huisvrouw en schoonmaakster
    Gelderland
    Allemaal een gelukkig en gezond 2012 dat we allemaal mooie en gezonde kindjes op de wereld zetten!!

We hadden Danian gisteravond om 23.30 uur wakker gemaakt dat ging zonder problemen. Om 12 uur wilde hij eerst mee naar buiten, maar hij vond dat geknal toch niks, dus ben ik met hem weer naar binnen gegaan vanaf achter het raam vond hij het wel mooi. Om 1.00 uur lag hij er weer in en ik ook en vanmorgen om 8.30 uur hoorde ik hem weer al was ik om 7.30 uur al wakker.
    Vanmiddag leg ik hem wel wat later dan normaal op bed en kan ik ook nog ff liggen. Misschien nog naar mijn schoonouders die wonen hier vlakbij mijn ouders wonen te ver weg die komen aankomende week hier heen.

19. Chelleke84

Chelleke84 Fanatiek lid

4 aug 2010
    3.445
    2
    38
    Goeie morgen ladies.
    Allemaal een heel gelukkig en gezond 2012..... het wordt ons jaar......
    Hier een vrij rustige jaarwisseling gehad, althans binnen hahaha buiten vlogen de knallers om je oren, zoiets heb ik in NL nog nooit gezien... en ik dacht dat we toch echt vlak bij de grens woonden hahahahaha

De buurman was de pijlen zelfs in zijn achtertuintje aan het afsteken, dus heb vanmorgen puin kunnen ruimen hier achter.... honden van slag en die hebben er nog nooit iets om gegeven......
    Was blij toen om 02:00u alles stopte, want het stopte dan ook precies om 02:00u uiteraard hoorde ik in de verte de Nl knallers nog door gaan, maar in Dl stopte alles klokslag 02:00u ... toen ik vanmorgen wakker werd besefte ik ineens dat ik DIT JAAR mamma wordt, en wel over 3 maanden . pfff nog 91 dagen, manlief zei al huh...... dan al zo kort nog.... volgens mij begon ie dat ineens te beseffen......

@ Ankje: gefeliciteerd van je moeder, wat een leuk nieuws.... Het is toch alleen maar fijn dat je ouders nog met elkaar door een deur kunnen..... er zijn genoeg situaties waar dat niet is dus ik vind het juist heel mooi dat ze ook dit samen delen....

@ tamtam: wij gaan vanmiddag ook even naar (schoon)ouders toe, dan hebben we dat gehad hahahaha verder ook lekker niksen pffff veel te moe... Jij was idd al errug vroeg op zeg...

20. juultjeT

juultjeT Fanatiek lid

23 mei 2011
    2.026
    1
    0
    ambulant hulpverlener
    Drenthe
    Lieve meiden, de beste wensen voor 2012!! ik hoop dat er mooie dingen voor jullie allemaal in het verschiet liggen.

ik ben.kapot dus bijlezen en reageren wordt m ff niet. lag om 2 uur in bed vannacht, kon niet meer op mijn benen staan (was beroerd van de moeheid). dus vandaag even helemaal niks doen, op de bank filmpjes kijken.

fijne dag allemaal!!

Deel Deze Pagina