Hihi dank je wel 2012mama! Ik neig zelf ook erg naar dat groen met lila... lastig lastig. Zal er nog eens goed naar kijken.
@Zonnestraal: Ik heb nog geen ast van aambeien, maar mijn stoelgang is er niet beter op geworden. Vanmiddag op de wc gezeten en het deed ontzettend pijn. Vee vezels, groenten en fruit, veel water drinken, roosvicee laxo, peperkoek zijn dingen die helpen de stoelgang wat soepeler te laten verlopen. @Josephine: Eerlijk gezegd zie ik niet zo tegen de bevalling op. Vind het wel reuzespannend, maar iedereen overleeft het dus zal allemaal wel goedkomen. Pijn gaat het sowieso doen en ik kijk er zelfs naar uit want dat betekent ook dat we ons hummeltje snel in onze armen mogen hebben. Ik ben ook wel erg benieuwd hoe ik het er vanaf ga brengen. Leuke box zeg dat zilver. Ik vind beiden opties erg gaaf, maar zou persoonlijk voor optie 2 gaan. Iets neutraler en minder druk. Ik ga ook nog letters bestellen. Suusensoo.nl heeft ook mooie houten letters. Wij hebben vandaag het geboortekaartje uitgezocht. bij de drukkerij Hebben we 20 mappen bekekeken, maar we waren er samen meteen uit. stiekem wel duur zeg. Met drukkosten en 2-zijdig drukken ben je automatisch al 100,- kwijt excl. de kaartjes zelf. En als je dan ook nog een andere kleur lettertype wil dan komen er ook weer extra kosten boven op. Maar wel een leuk kaartje Wij hebben de 3d echo gepland op 14 jan. (volgende week zaterdag) kijk er echt naar uit. Ik begin hier langzamerhand last te krijgen van mijn rug. Heb altijd al wel last gehad van mijn onderrug, maar nu meer in het midden ter hoogt van onderkant ribben. Ook dit begint te drukken. Ben zelf maar klein en het begint echt te vervelen tegen mijn ribben. Nog even en mijn vriend moet mijn sokken aantrekken voordat hij gaat werken. Gaat echt in de weg zitten die buik. Vorige week heb ik de buikomvang gemeten en deze was 96 cm. Redelijk groot, terwijl ik vrij smal ben en geen vetjes heb zeg maar. Dus draag al best een toetertje. En dat moet nog bijna 13 weken. Over 6,5 wkn gaat mijnverlof al in. Officieel de 19e feb, maar heb de 16e mijn laatste dienst gepland staan. Joehoeee kijk er echt naar uit.
Stoelgang: Activia helpt hier erg goed! Troela, ik zie er eigenlijk ook niet tegenop... kan stiekem niet wachten tot het zover is, ben zo benieuwd naar ons kleintje. En zoals je zegt, er zijn ons zoooooooveel vrouwen voorgegaan. Waarom ik erover begon, ik krijg steeds vragen van mensen (vooral vriendinnen/vrouwen) "zie je niet op tegen de bevalling?" en als ik dan zeg nee, zijn ze ergens een beetje verbaasd. Dus vroeg me af hoe jullie er tegenover staan. Bedankt voor het meekijken naar de stijl voor de babykamer! En wauw... nog 6,5 week tot je verlof! Wat gaat het hard! Die van mij gaat 16 maart in, kreeg brief van UWV. Ik wil proberen door te werken tot week 36, tenzij het niet kan natuurlijk. Lekker hoor, kun je al aftellen. En jij ook al snel de 3d echo, leuk hè! Babyuitzet checklist: heb ik daarnet gemaakt... om maar niets te vergeten. Voor mij is het allemaal nieuw, dus wel heel handig om erbij te hebben. Wat een waslijst aan spulletjes! Van sommige dingen weet ik niet eens hoe het eruit ziet! Gelukkig kan ik al het één en ander afvinken. Wie werkt er nog meer met een checklistje ofzo?
@Josephine: Toen ik niet zwanger was vroeg ik ook aan mijn schoonzus of ze niet op zag tegen te bevalling!! Maar ik ben er zo anders in gaan staan nu het steeds dichterbij komt. Ik hoef echt nog maar heel weinig spulletjes. Heb voor mezelf idd ook een lijstje gemaakt zodat ik daar op terug kan kijken. Want mijn geheugen is echt een zeef haha.
@josephine ik zeg optie 1.. maar kan me voorstellen dat het lastig is.. @3-d echo ook van de week maar eens bellen voor een afspraak. @stoelgang, ik heb van mezelf altijd al een onregelmatige stoelgang zonder klachten, soms moet ik 3 x op een dag en soms 3 dagen niet... ik zeg altijd natuur regelt het zelf wel, en heb er eigenlijk nooit moeite mee... @de bevalling, stiekum krijg ik wel eens de zenuwen hoor, het komt nu wel snel dichterbij... @checklist/uitzet verzamelen ben al een eind opweg, maar er blijft toch nog genoeg over...wie weet morgen eens shoppen.. ik heb namelijk een xl wieg Wieg Milan XL natuur Tomtidom Creme | Rieten Wiegen | Babywiegen | BabyXpress, maar wat voor maat lakentjes moeten hier nu bij??? ik kan ook geen aparte maat vinden, maar maat is 80 x 46 cm, normale wieg is 70 x 40cm.. iemand een idee??
@Fidel: Ik zie wel dat ze bekleding hebben in die maat (op de site), maar vind ze ook wel echt duur hoor. Kun je niet het dekentje gebruiken wat je ook voor het ledikantje gaat gebruiken en deze gewoon heel ver en strak instoppen?? Werd net gebeld door de kraamzorg voor een intakegesprek. Deze heb ik 24 jan om 14.30
josephine ik ga ook voor optie 2 van je moodbord..... ben je er al uit ? -Met ons kamertje gaat het ook goed ik zal binnenkort een foto plaatsen. -Wij hebben volgende week maandag de 3d echo. - bevalling, ik zie er ook niet tegenop, net wat je zegt alle vrouwen voor ons hebben het ook overleefd - verlof ik werk nog 7 weken tot mijn verlof, ik hoop dat jij het red tot 36 weg hoor ! poe pittig
@ Troela: Ja ik heb de letters inmiddels binnen en ze zijn echt heel gaaf hoor!!! ik heb ze de eerste keer geverfd gisteren en vandaag met witte latex en morgen ga ik ze zilver maken. Ik zou ze wel voor behandelen met latex dan zuigt de kleur die je graag erop wilt niet meer zo, het blijft piepschuim, maar ze zijn echt stevig en kwalitatief sterk. ze gaan niet zomaar kapot en..... ze zijn heel makkelijk op te hangen met dubbelzijdige plakband want ze wegen niets. @ Josephine: Ik ga voor keuze 1 mbt het moodboard..... wat ben jij creatief zeg @ bevalling: ik kijk er niet tegen op, laat maar komen.... ik overleef het wel.. @ verlof: ik moet nog 21 dgn werken ( 7 wkn van 3 dgn) en dan heb ik verlof.... mits ik dat haal want heb erg veel last van harde buiken op ieder moment van de dag... ( gelukkig niet als ik rustig zit of lig) @ uitzetlijst: ik heb zover alles in huis, nog een paar kleine dingetjes... ik heb ook gewerkt met een zelf gemaakte uitzetlijst.... werkt erg handig. En met een vriendin als kraamverzorgster weet ik in ieder geval dat ik geen belachelijk onnodige dingen in huis gehaald heb @all: bedankt dat jullie hebben gestemd op de foto van MissQ, ze staat al ver bovenaan als 1e met ruim 40% van de stemmen.... thanks
Iedereen nog de beste wensen voor 2012!!!!! Dat we allemaal maar een mooie en gezonde frummel op de wereld mogen zetten over 3 maanden. @josephine: ik ben zelf niet zo van roze dus ik zou voor optie 2 gaan. @Chelleke: ik heb vanmiddag ook op de foto gestemd. Hoe gaat het trouwens met je blaasontsteking? Vitamine C en zure sappen helpt wel aardig, het zuurt namelijk je urine aan zodat bacteriën er minder goed in kunnen leven. Maar wat nog beter helpt is cranberry, zowel in tablet vorm als sap. Daar zit schijnbaar een stof in die voorkomt dat de bacteriën zich goed in je blaas kunnen binden. @bevalling: maak me er ook niet al te druk om, ik zie het wel, kan er toch niks tegen doen en ben zeker niet de eerste... @uitzet: heb zo'n standaard lijstje erbij gepakt en aan de hand daarvan spullen gekocht. Bij een eerste weet je toch niet precies wat je nodig hebt, dus koop je al snel te veel of juist te weinig. Ik heb nu wel het gevoel dat ik redelijk alles heb, als ik toch nog iets mis dan is het ook zo bijgehaald. @verlof: ik ga proberen tot 36 weken door te werken, dus dat betekent dat ik nu nog precies 2 maanden moet (tot en met 2 maart). Is wel al erg dichtbij ineens zeg, en dan te bedenken wat ik allemaal nog moet afronden op mijn werk....
Hi dames, Ik lees hier regelmatig mee, maar heb nu ook een vraagje. Ik ben vandaag bij de vk geweest en mijn baarmoeder is 23 cm (ik ben 25 weken). Weet iemand waar ik kan vinden of dit normaal is? Volgensmij is het ietsje te groot namelijk. Suiker is aan de hoge kant (5.1 nuchter en 7.1 na flink ontbijt) dus vandaar mijn bezorgdheid. Gr kim
Josephine: Ik vind persoonlijk optie 2 leuker Bevalling: Ik zie er eerlijk gezegt wel een beetje tegen op. Bij ons zoontje totaal niet toen liet ik het gewoon op me afkomen. Maar nu weet ik wat me te wachten staat en denk dat dat het verschil maakt Verlof: ik ga ook tot 36 weken werken ervan uitgaande dat ik geen klachten krijg. Wij hebben ook een leuk behang uitgekozen. Zal een link plaatsen ik ben benieuwd of het lukt. We doen 1 muur met dit behang. 1 muur wit en 2 muren bijpassende zacht rose of zacht paars nog even kijken. Patchwork roze-naturel SWD 5660 41 50 | Sweet Dreams van Caselio | kleurmijninterieur.nl
Troela, wat een heerlijk vooruitzicht he, dat je verlof zo lekker opschiet! Josephine, ik heb hier ook wel een lijstje gemaakt wat ik allemaal moet hebben. Vind dat toch wel erg handig. Tegen de bevalling zie ik ook niet op. Krijg een geplande keizersnee, en heb me er helemaal op ingesteld. Ben erg benieuwd naar het hummeltje in mn buik, en of het een jongen of meisje is! Fidel, wat lastig om goed beddengoed voor dat wiegje te vinden! Kim, ik heb echt geen idee, sorry. Vruchtje, mooi behang zeg!
Stoelgang....ik wil het er niet eens over hebben wat een drama! 2012mamma....mooie buik hoor! Bevalling zie ik wel heel erg tegen op! Zo ie zo omdat het misschien keizersnee word en als dat het niet word zie ik tegen een natuurlijke bevalling ook op omdat ik nu weet wat het in houd!
2012mama, supermooie buik hoor, wat groeien ze hard nu ineens he?? Bij mij iniedergeval wel hihi. Josephine, ik vind ze allebei super!!! haha moeilijk te kiezen dus. Trouwens begonnen met de verbouwing van jullie huisje?? Verlof, ik heb nu eigenlijk al een beetje verlof. Moet afgelopen jaar nog wel afsluiten maar ben verder vrij. Mag ook wel want moet alles!!! nog regelen en kopen Heb nog maar enkel wat kleertjes, kamertje en kinderwagen. Ook de babykamer gaan we aan beginnen. Heerlijk dat het verlof voor de rest ook in zicht is!! Bevalling, geen idee wat te verwachte, zie er aan de ene kant tegen op maar zie er ook wel erg naar uit! Troela, vervelend die pijn in je rug. Herken het wel een beetje, normaal altijd laag in me rug, nu ook regelmatig hoger in me rug t.h.v mijn bhbandje zegmaar.. Leuk dat je al bijna intake hebt kraamzorg hier bellen ze tussen de 27ste en 30ste week ofzo (poehh daar zit ik ook al bijna) Hier gaat het wel. Drukte is voorbij enkel nog wat afrondend werk en heerlijk baby baby baby babydingen doen! Vandaag alleen even beetje rotdag aangezien vriendje weer vertrokken is naar China Hij komt als het goed is rond de 21ste weer terug..) Misschien vanmiddag met me moeder nog ff babyshoppen, beetje afleiding. Gisteren trouwens bij de verloskundige geweest, alles gaat weer goed de baby was goed gegroeit en flink actief! Volgende afspraak 23januari 9.30
Goedemorgen. Wat een storm buiten! Vandaag is vriendlief jarig...eerst zou hij vrij zijn, maar nu toch besloten om gewoon te gaan werken, zodat hij eind januari wat langer vrij is voor hij aan zn nieuwe baan begint...ach vind het wel prima. Hij geeft ook niet veel om zn verjaardag. Vanavond even een paar mensen op de koffie en dat is het... Verder zometeen even naar mn ouders, het geboortebord voor de aankomende baby van mn zus regelen, en daarna door naar zuslief. Haar keizersnee is er nu toch echt bijna, dus spanning stijgt enorm. Hier ook Ben erg benieuwd of ze een jongen of een meisje krijgt en voor welke naam ze kiezen!
Spannend zeg die geplande keizersnee van je zus. Weet je welke dag precies het gaat gebeuren?? Gefeliciteerd voor je vriend
2012mama: gefeliciteerd met je vriend/man. Spannend van je zus begrijp je nieuwsgierigheid. Sab: lekker dat je verlof zo een beetje is begonnen. Veel plezier met kamertje maken. Weet je al wat je wilt?
Troela, wat fijn dat je nog maar zo weinig hoeft aan te schaffen, wou dat ik al zover was hehe. Fidel, hebben ze bij Prénatal niet matrasjes in bijna alle formaten? Zoiets las ik gisteren op internet. Zat ook te kijken naar patronen om een wieg te bekleden enzo en toen kwam ik dat tegen. Wat een schattig wiegje heb je trouwens! Evan, heerlijk zeg, nog 7 weken en dan heb je verlof! Ik wil het liefst zo lang mogelijk doorwerken, zodat ik nadat ons krummel er is nog twee weken extra heb. Maar ik moet het maar zien, of dat gaat of niet. Tot zover houd ik het nog redelijk vol. Jij kunt ook aftellen naar de 3D echo dus! Chelleke, dat is wel handig wat je zegt, die piepschuim letters, dat weegt natuurlijk niets. Ze brokkelen niet makkelijk af? Dat zou ik jammer vinden. Handig dat je vriendin kraamverzorgster is! A.s. donderdagochtend komt iemand van De Kraamvogel langs, intakegesprek, dan laat ik haar ook m'n lijstje zien, even horen of het realistisch is of veel te veel. Kernesia, jij moet exact tot m'n verjaardag werken dus. Ik vind het nu wel erg snel gaan, ondanks mijn verlof pas 16 maart ingaat. Ik moet nog een hele overdracht schrijven, hoe websites kunnen worden bijgehouden binnen ons bedrijf en andere dingen die alleen ik doe in ons team. Daar zie ik wel tegenop, dat het allemaal goed wordt geregeld op het werk, voel me zo verantwoordelijk. Heb jij nog met zoiets te maken, overdracht ofzo? Of is het makkelijk op te vangen als je met verlof bent? Vruchtje, denk dat je gelijk hebt, als je het hebt meegemaakt, dan weet je een beetje wat je te wachten staat, alhoewel geen bevalling gelijk is natuurlijk. Heb je wel een prettige eerste bevalling gehad? Superschattig behang trouwens, dat patchwork! 2012mama, een geplande keizersnee, vanaf wanneer kunnen ze dat inplannen of weet je al wanneer? Geen idee hoe dat werkt. Oh en je weet nog niet of het een jongetje of meisje is, je laat het lekker spannend zo haha! Ik ben veel te nieuwsgierig. Mooi buikje!! En gefeliciteerd met je vriend! Die van mij is ook jarig vandaag, 37 alweer hehe, mag ik hem wel mee plagen. Al zeg ik dat hij 29 is met 8 jaar ervaring. Succes en geluk aan je zusje met haar keizersnee, spannend!!! Vriendlief, awww, zo klote dus naar de wc gaan? Activia helpt hier echt... zonder dat crepeer ik ook op de pot, verschrikkelijk. Sab, jaaaaa, de jongens zijn nu aan het werk! Ik hoorde ze al hakken en alles, ben zo benieuwd! Vind het heel spannend!! Maar wat relaxt dat je zo goed als verlof hebt nu, beetje afronden en alleen maar bezig met jullie ukkie. Jij moet ook nog vanalles aanschaffen? Ben ik gelukkig niet de enige. Veel plezier met babyshoppen, dat leidt hopelijk wat af dat je vriend weer weg is. Moet zeggen dat het me gisteravond even ging benauwen, het idee dat we het muurtje voor de kinderkamer nog moeten plaatsen, alles wat nog aangeschaft moet worden. We hebben wel vette pech hoor. Niet alleen heeft onze auto het begeven, gisteren heeft de koelkast het ook begeven. En we zitten met de verbouwing... beetje stress wat betreft de financiën... hopelijk wordt dat zometeen wat rustiger. Gelukkig redden we het allemaal nog wel zonder leningen of wat dan ook... maar het is niet fijn, die zorg. Tijmen is dus ook jarig, maar viert zijn verjaardag vandaag niet, hij wil het nooit vieren zo vlak na nieuwjaar. Net als voorgaande jaren viert hij het in mei haha. Vorig jaar in mei gaven we samen een feest, hadden we een mooi café afgehuurd en alles uitgenodigd, was een super feestje dat pas eindigde om half 8 's ochtends. Dat gaat 'm dit jaar niet worden denk ik, met een tegen die tijd waarschijnlijk één maand oud kindje haha. Vrijdag komt Tijmens beste vriendin met haar vriend langs en zondag zijn vader, dus is hij toch een beetje jarig. Die beste vriendin is gewoon ook heel nieuwsgierig naar resultaat van de verbouwing en ze wil de 3D DVD van ons kindje zien hahaha! En heeeeel erg bedankt voor het meekijken naar de stijlen van de moodboards... ik ben er nog niet helemaal uit, maar ik neig wel steeds meer naar de grijs/zilver/groen/lila variant. Zal eens behangetjes en stofjes gaan checken, kijken of ik daar iets moois tegenkom wat de keuze makkelijker maakt. M'n Engelse collega's zijn, als het goed is, vandaag ook weer aan het werk, dus heb ik wat meer te doen dan gisteren. Fijne dag allemaal!!
Ik weet idd wanneer haar keizersnee is...morgen... Net nog even samen naar de Hema geweest, laatste kleine dingen kopen en er even lekker uit. MOrgen om 8u moet ze zich melden... Ook wij weten de datum al van de keizersnee. Dit is echter wel onder voorbehoud, omdat het natuurlijk eerder kan beginnen of eerder moet gebeuren. Vind het wel leuk om al een datum te weten. Mijn vriend viert zijn verjaardag dus ook nooit echt...alleen vanavond een paar koffiedrinkers, maar meer ook niet. Is nu ook gewoon aan het werk, en ik heb ook niet het idee dat hij jarig is..nouja, hij geeft er zelf ook helemaal niets om, dat scheelt.