April 2012 mama's!! Deel 2!!!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Ankje, 1 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MoesCH

MoesCH Fanatiek lid

23 jan 2009
    4.303
    1.389
    113
    Vrouw
    @2012 mama mooi buikje!

@josephine en 2012 mama gefeliciteerd met jullie mannen!

@josephine ik vind de eerste leuker!

hier nog steeds aan het wachten tot ze langs komen voor de muur. denk dat t toch volgende week word..
    gister nog wat dingetjes geshopt voor het kamertje.. kan zo niet wachten om te beginnen hahaha!
    verder is de kleine sinds gister avond wat rustiger.. en vanochtend ook.. hoop dat ze snel weer flink gaat wiebelen hier binnen!

vandaag weer aan het werk... pff.. wil graag tot 4 weken voor de bevalling door werken, maar t valt me denk ik te zwaar..
    dus ik zie wel wat t word..

ow ja een zwangerschapsverklaring, moet je die gewoon aanvragen bij de vk? ik kan me niet meer herinneren hoe dat is gegaan toen bij mn zoontje!

2. anoniempjuh

anoniempjuh Fanatiek lid

18 mei 2008
    4.779
    0
    36
    Hey meiden!!

Vanaf me telefoon dus hou t een beetje kort:)

Allereerst iedereen een goed nieuw jaar!!!

Bevalling:: Ehhh ja maak me wel druk! Was eerste keer er nuchter want je weet toch niet wat je moet verwachten, maar nu w eet ui dat wel en dat vind ik geen leuk vooruitzicht helaas....

Troela wow das wel heel duur wij hadden die standaard kosten helemaal niet!! Heb je de prijzen wel vergeleken? Kan veel verschil in zitten!

Josephine ik kies optie 2 en dan ietsje rustiger nog, je hoeft het toch niet precies als die voorbeelden te doen? Kloote zeg dat alles kapot gaat, zulke dingen geven idd Stress ..

Aambeien nee gelukkig geen last van maar ook erg rotte stoelgang

3. MoesCH

MoesCH Fanatiek lid

23 jan 2009
    4.303
    1.389
    113
    Vrouw
    volgens mij kijk ik als enige uit naar de bevalling hahaha..

4. Josephine76

Josephine76 Actief lid

31 aug 2011
    376
    0
    0
    Webdesign en tatoeëren
    Groningen
    Neeee, ik ook hoor! :D Ben zo benieuwd!!

5. juultjeT

juultjeT Fanatiek lid

23 mei 2011
    2.026
    1
    0
    ambulant hulpverlener
    Drenthe
    Ik loop alweer aardig achter zie ik :p

@fidel: wat gaaf dat je jullie kindje hebt voelen schoppen :D heerlijk! probeer je buik eens op een andere plek in te duwen met je vingers, kijken of jullie beebje er naartoe zwemt!

@moesch: wat belachelijk dat het zo lang moet duren met een woningbouw he... pff... alsof ze in hun eigen huis ook zo lang zouden wachten. LEuk dat de boom binnen komt! Ben benieuwd wat je ervan gaat maken! zwangerschapsverklaring krijg je idd van je verloskundige (moet je wel om vragen).

@zonnestraal: en, was je bekkenband er? en helpt het? Of kun je daar nu nog niets over zeggen.. Aambeien... hmm ja ik had er een paar weken geleden 1. Vervelend ding... heb er een paar keer vaseline op gesmeerd, volgens mij is ie nu weg..

@josephine: gaaf dat je die moodboards hebt gemaakt zeg! ik vind het lastig kiezen.... maar denk dat ik de 2e mooier vindt... wat rustiger ofzo. wat is een geboortelap? jeetje, crea bea ben jij hoor!!! Mooi ook, de manier waarop je je moeder erbij wil betrekken! Heel bijzonder! Wat leuk, donderdag de 3D echo! spannend! Wij mogen vrijdag :D gefeliciteerd met je vriend! wat shit van de tegenslagen. Hoop dat alles nu via plan gaat verlopen en dat de rust terugkeert!!

@troela: wat leuk dat jullie het geboortekaartje uitgezocht hebben! En die kosten.. tja... als je wat moois wilt... ;) wij laten het kaartje ontwerpen door een vriend die grafisch vormgever is, hij ontwerpt gratis, maar de papierkosten en drukkosten komen voor ons ook op 175 a 200 euro uit! Maar dan hebben we wel een uniek kaartje dat speciaal voor ons gemaakt is :) wat vervelend dat je last hebt van je rug :( aan de hand van de plek die je beschrijft denk ik dat het met het gewicht van je buik aan de voorkant te maken heeft. Helemaal als je naar voren draagt lijkt me dat niet zo gek! En je omvang.... ik heb vanmorgen gemeten en heb nu ook een toeter van 93,5 cm ;) wat lekker dat je over 6,5 week al verlof hebt! jij gaat er dus 6 weken van tevoren al uit? Lekker hoor!

@kim: pff sorry ik heb geen idee welke grootte baarmoeder bij welke termijn hoort. Maar als de grootte zorgelijk is zou de VK dat toch wel zeggen??!!

@vruchtje: wow, mooi behang!!!! Schattig zeg :D

@2012mama: wow, mooi buikje! mooi strak en rond :D gefeliciteerd met je vriend! spannend zeg, met/voor je zus!! hopelijk gaat alles goed!

@sab: ooohh lekker zeg, nu al verlof. Waarom is dat eigenlijk? heerlijk dat je je nu kunt focussen op de kleine! wel shit dat je vriend nu net naar china vertrokken is :( bah.. hoop dat je een beetje afleiding vindt, dan is de tijd zo voorbij!

@anoniempjuh: shit dat je opziet tegen de bevalling :( was de eerste keer een zware bevalling?

@babychecklist: ik heb een uitzetlijstje gekregen van mijn schoonzus, die kreeg ze van de kraamzorg. Is wel handig om erbij te hebben!!

@bevalling: ik zie er niet tegenop. Moet ook eerlijk zeggen dat ik er nog helemaal niet mee bezig ben. Misschien komt de angst nog :p ik hoop maar dat ik mijn moeders zwangerschapsgenen heb, die had ons eruit met een poep en een zucht.

@stoelgang: ik had ook last van mijn stoelgang en ben begonnen met het slikken van probiotica (capsules van de gezondheidswinkel, probiotica van de supermarkt schijnt allemaal bullshit te zijn, zit net genoeg werkzame stof in om probiotica te mogen heten, maar daar is ook alles mee gezegd) en sindsdien is mijn stoelgang weer redelijk op orde. Kan weer bijna elke dag, soms 2 keer!

@verlof: ik ga ook proberen tot 36 weken door te werken... donderdag is mijn eerste werkdag na mn vakantie, moet nog door tot en met 6 maart :( duurt lang!!!!! nog 35 werkdagen te gaan *zucht*

6. juultjeT

juultjeT Fanatiek lid

23 mei 2011
    2.026
    1
    0
    ambulant hulpverlener
    Drenthe
    Schrok me hier een ongeluk vandaag... 3 weken geleden bij de vk geweest, tot die tijd kwam ik steeds per 4 weken 1 kg aan. Nu ging ik vanmorgen op de weegschaal en was ik in 3 weken tijd gewoon 3 kg aangekomen! Is dat normaal? Ik heb niet het idee dat ik meer heb gegeten tijdens de feestdagen, wel wat ongezonder (minder groenten) en wat oliebollen natuurlijk... nou heb ik ook bijna 2 weken vakantie erop zitten, misschien dat het daardoor wat harder gaat ofzo, omdat ik minder energie verbruik en meer slaap?

Of is het normaal om nu een kg per week aan te komen? :( brr hoop maar niet dat dat zo door gaat hahaha

7. naomi123

naomi123 VIP lid

22 mrt 2009
    8.840
    0
    0
    gastouder en verkoopster dierenspeciaalzaak
    zo meiden daar ben ik ook weer.

gisteren een erg drukke maar super leuke 1e verjaardag van Isabel gehad :D ze is gruwelijk verwend hihih, ik weet gewoon niet waar ik alles moet laten...

@bevalling: ik kijk er ook wel naar uit hoor! ja ik weet wat me te wachten staat en weet nog heel goed dat het pijn deed maar ik vond het zoooo bijzonder en heb er ondanks de pijn toch echt van genoten!

@verlof: hier gaat mn verlof met 34 weken in, dus nog een goede 6 weekjes. heb geen keuze omdat ik in de ziektewet zit.

8. naomi123

naomi123 VIP lid

22 mrt 2009
    8.840
    0
    0
    gastouder en verkoopster dierenspeciaalzaak
    @juultje: meestal kom je nu 0,5 kilo aan per week zeggen ze....

misschien heeft de kleine net een groeispurt gehad, kan best zijn dat je nu weer wat minder aan gaat komen!

9. sab1988

sab1988 Niet meer actief

Juultje 3kg in 3 weken is best veel denk ik, maar denk ook wel voor een groot deel te wijden aan de feestdagen en het niet werken?
    Als je merkt dat je vochtvasthoud ofzo wel in de gate houden, anders kan het denk ik niet zoveel kwaad...

Nu al vrij omdat we eigen zaak hebben die erg seizoensgebonden is. Vanaf juni/juli begint deze weer te draaien. Nu dus enkel afronden van afgelopen seizoen!(werken daarintegen de laatste maanden van het jaar wel 7 dagen per week)

Moesch wat vervelend zeg dat je zolang moet wachten pfft..

10. tamtam78

tamtam78 VIP lid

12 jul 2008
    5.303
    41
    48
    Vrouw
    huisvrouw en schoonmaakster
    Gelderland
    @ Juultje: Denk dat het aankomen idd met de feestdagen en het niet werken te maken heeft. Gewoon in de gaten houden.
    @ Verlof: Ik ga ook met 34 weken omdat ik in de ziektewet zit.
    @ Naomi: fijn dat de verjaardag van je meisje geslaagd was.
    @ Bevalling: Het kan mij niet snel genoeg gaan, maar dat heeft er vooral mee te maken dat ik me niet lekker voel.
    Mijn eerste bevalling was alles behalve fijn, maar goed elke bevalling is anders. Deed er de eerste bevalling 22 uur over en dat mag nu wel wat korter;)
    @2012mama: Gefeliciteerd met je vriend/man en mooie buik hoor
    @ Josephine: Spannend donderdag de pret echo veel plezier alvast.
    Verder weet ik het ff niet meer.

Hier een beroerde nacht gehad. Danian was om 2.00 uur, 3.30 uur en om 5.00 uur wakker.
    Aan het huilen hopelijk is dit eenmalig, want ik ben al zo moe dit kan ik er niet bij hebben.
    Ga zo ook ff liggen.
    Vanmiddag ook verzuimbeheer weer bellen van mijn werk.
    Het spugen gaat de goede kant op en soms heb ik wat misselijk vrije momenten, maar helemaal over is het cker nog niet.
    En de vermoeidheid begint me op te breken en dan mijn bekken er nog bij het wordt er niet beter op.

11. anoniempjuh

anoniempjuh Fanatiek lid

18 mei 2008
    4.779
    0
    36
    bevalling heb ik idd als zwaar ervaren, welliswaar maar 6 uur in totaal, maar wel een erg heftige 6 uur, maar laten we hopen dat het klopt dat het bij de 2e wat makkelijk er gaat ;)

sab wow nu vrij tot juni?das lekker zeg, geniet ervan!!!

ow gister mijn buik gemeten en hij is 102cm!!!
    En das t zelfde als bij neomi, toen was ie nu net zo groot, en zat ik qua gewicht ook hetzelfde!Alleen ben ik nu 2kg zwaarder begonnen!!

12. MoesCH

MoesCH Fanatiek lid

23 jan 2009
    4.303
    1.389
    113
    Vrouw
    telefoontje gehad.. ze komen morgen voor de muur! jippie! (heb ze vanmorgen wel eerst zelf gek gebeld hahah!)

13. MoesCH

MoesCH Fanatiek lid

23 jan 2009
    4.303
    1.389
    113
    Vrouw
    gister wat verf spullen gehaald voor de boom.. ik pak net de tas uit.. en merk dat ik een tube verloren ben.. baaaallllll
    zat een gat in de zak!

14. Kernesia

Kernesia Actief lid

18 jul 2011
    176
    0
    0
    NULL
    NULL
    @josephine: wat grappig dat ik precies tot je verjaardag moet. Bij mij op het werk lopen ook nog wat projecten alleen bij mij, die moet ik dus afronden en aan iemand overdragen voordat ik mer verlof ga. Aangezien er een nieuw iemand is aangenomen om mij tijdens mijn verlof te vervangen is deze persoon ook echt niet in staat om mijn projecten af te ronden. Wordt dus nog druk komende weken, maar anders ligt alles stil tot ik terug ben.

@zwangerschapsverklaring: ja die kan je bij de vk vragen.

Ik heb de afgelopen nachten wat minder slaap gehad. Op zondagavond om 11 uur sloegen de stoppen eruit en voordat we doorhadden wat het probleem was, was het al 2 uur 's nachts. Gelukkig had ik maandag vrij, maar ben niet goed in uitslapen, dus 9 uur weer wakker. Gisteren had ik last van mijn darmen en daardoor ben ik vannacht ook nog paar keer wakker geweest van de buikpijn. Vandaag op mijn werk dus echt kapot en uiteindeijk uurtje eerder naar huis gegaan. Zo ff lekker liggen.
    Vanavond gaan we naar een zwangerschapscursus, samen bevallen, ben benieuwd wat t is. Is van half 8 tot half 10, dus wordt nog lange avond. Hoop niet dat ik me daardoor morgen weer zo moe voel.

15. Chelleke84

Chelleke84 Fanatiek lid

4 aug 2010
    3.445
    2
    38
    Hier voor de verandering weer een slechte nacht gehad.... veel wakker en niet in slaap komen. Denk dat het komt door het feit dat ik er vanmorgen om 06:00u uit moest ( draaide een vroege dienst mee om te coachen) en sinds ik therapeutisch werk sta ik op zijn vroegst om 08:00u op.. bang dat ik me verslaap of zo denk ik dus.....
    Om half 8 weer controle bij de VK. Ik ben benieuwd wat ze te vertellen heeft over mijn harde buiken en mijn verschrikkelijke vermoeidheid.... Vanmorgen om 10:00u was ik gewoon echt bek en bek af....... Vanavond maar vroeg onder de wol....
    Nog 20 dgn werken tot mijn verlof....... ik was altijd blij als ik na een vakantie weer kon gaan werken. Ik doe mijn werk immers graag, maar nu zou ik echt willen dat ik gewoon lekker thuis mocht blijven tot na de bevalling hahahahaha

@ MoesCH: das idd vervelend dat je verf kwijt bent... hopelijk was ie niet al te duur....

@ all: pfff heb alles gelezen maar het blijft niet meer hangen...... sorry lieverds...... het is echt geen kwestie van niet willen onthouden hahahaha

16. Sjors22

Sjors22 Bekend lid

17 nov 2010
    875
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Kampen
    Hoi hoi meiden !!

Iedereen een gelukkig,gezond en liefdevol 2012 gewenst !!

Hoop dat jullie een leuke kerst en een leuk uiteinde hebben gehad !

Ik ben al een tijdje niet meer geweest...:$ en geen puf om bij te lezen...het is zoveel :$ haha.

Erg moe de laatste week en nu zit vriendlief ook thuis, want die heeft nog lekker vakantie, dus zijn we veel weg samen of bezig in huis, dus niet echt tijd gehad om hier te komen.

Vanochtend weer controle vk gehad en alles was weer goed :) Ook bloedgeprikt op rhesus c en krijg de uitslag daarvan pas met volgende controle. Maar vk zei al dat er maar 4 per jaar uit komen die anti stoffen aanmaken dus de kans is heel klein. Alles zit perfect volgens schema, bloeddruk 110/70, hb 7,8 en gewicht nog maar 5,5 aangekomen over de hele zwangerschap.
    Onze kleine is ter grootte van 28 weken en dat komt mooi overeen want dat ben ik as donderdag :) Helemaal goed dus :D

Hier verder erg druk, mn vader word donderdag 50 !!
    Dus hebben we effe leuke dingen gekocht om het huis mee te versieren en gaan we een grote opblaasbare abraham huren.
    Donderdag avond lekker uit eten en vrijdag viert hij het voor de hele familie :) Erg gezellig.
    Verder morgen het hele huis maar is schoonmaken na alle kaarsjes branden en gourmetten :p.

Hoop dat het met jullie allemaal ook goed gaat en vanaf volgende week zal ik weer actief meelezen.

Liefs Sjors

17. 2012mama

2012mama Fanatiek lid

12 aug 2011
    3.324
    158
    63
    Vrouw
    Drenthe
    Sjors...lekker even samen thuis! Geniet ervan!
    En alvast gefeliciteerd met je vaders verjaardag!

Chelleke..doe rustig aan he! Je kan iniedergeval aftellen..

Hier vanochtend dus bij zuslief geweest en vanmiddag lekker thuis. Moest nog boodschappen doen, maar heb vriendlief lief gevraagd of hij wil gaan..t is zo vies weer, en dan ook nog eens met Finn op stap...hoeft gelukkig niet!

Straks komt er gezellig wat koffievisite.

18. Maud85

Maud85 Actief lid

14 aug 2011
    343
    0
    16
    @Josephine, ik vind zelf optie 2 ook mooier. Leuk gedaan die moodboards! Ik gebruik zelf het checklistje dat ik van de kraamzorg heb gekregen (De Kraamvogel).

@3D echo: waar laten jullie deze doen en wat kost het ongeveer?

@Chelleke, heb jij je uitzetlijstje digitaal? Ik ben wel benieuwd wat je vriendin je aangeraden heeft! Of juist afgeraden?

@Verlof: ik ga ook proberen door de werken tot 36 weken, dit betekent dat ik nog 10 weken moet. Ben benieuwd of ik dit vol ga houden.

@2012mama, echt een mooi buikje! En je navel komt al een beetje naar buiten. Hebben al meer dames dat? Ik zelf nog niet.

@Gewicht: ik ben in totaal al 10 kilo aangekomen. Jullie?

@Moesch, fijn dat ze morgen voor de muur komen! Dan kan je daarna lekker verder.

19. Ankje

Ankje Fanatiek lid

1 mrt 2009
    3.746
    0
    0
    magazijnmedewerker/reachtruckchauffeur
    Almere-Buiten

Nou…het was me een dagje wel vandaag zeg!

Heb ff globaal gelezen, maar ff geen zin om te reageren sorry.

Mijn collega voelde zich niet lekker. Ze had erg veel pijn in haar nek.
    Later gaf ze aan dat ze lichtjes in haar hoofd was en niet lekker voelde. Later in de pauze is ze flauwgevallen! Schrok me wezeloos!
    Ambulance erbij. Maar alles was goed. Ze moest wel naar huis om goed uit te rusten, en anders ook even de ha bellen.
    Man wat een schrik zeg!

Toen ik thuis kwam zag ik dat de buurtjes (die hun kind hadden verloren met 39 weken) al een tijdje niet meer thuis waren.
    Heb dus de stoute schoenen aan getrokken en een sms gestuurd. Ze komen vanavond thuis met hun dochtertje Sterre!!!!
    Ze is dus bevallen van een gezonde dochter en met moeder en dochter gaat het goed.
    Zo geweldig dit!!

Zo hey! Komt nu ff een bui over ons heen joh!!! Hagel niet normaal!!!

[FONT=&quot]Afsprakenlijst April 2012 mama’s[/FONT] [FONT=&quot][/FONT]
    [FONT=&quot]Wo. 04-01-2012[/FONT]
    [FONT=&quot]11:20[/FONT][FONT=&quot] [/FONT][FONT=&quot]JuultjeT[/FONT][FONT=&quot]: VK[/FONT][FONT=&quot][/FONT]
    [FONT=&quot]------ Ankje: VK[/FONT]
    [FONT=&quot]Do. 05-01-2012[/FONT]
    [FONT=&quot]10:15 2012mama: Gyn.[/FONT]
    [FONT=&quot]14:00 Josephine76: 3D/4D echo[/FONT]
    [FONT=&quot]Vr. 06-01-2012[/FONT]
    [FONT=&quot]------ JuultjeT: 3D echo[/FONT]
    [FONT=&quot]Di. 10-01-2012[/FONT]
    [FONT=&quot]----- Vruchtje24: Gyn.[/FONT]
    [FONT=&quot]Wo. 11-01-2012[/FONT]
    [FONT=&quot]------ [/FONT][FONT=&quot]Kernesia[/FONT][FONT=&quot]: VK[/FONT]
    [FONT=&quot]Za. 14-01-2012[/FONT]
    [FONT=&quot]------ Girafje75: 3D/4D echo[/FONT]
    [FONT=&quot]------ Troela85: 3D echo[/FONT]
    [FONT=&quot]Ma. 16-01-2012[/FONT]
    [FONT=&quot]------ Girafje75: bloedprikken resusfactor kindje[/FONT]
    [FONT=&quot]------ Delfino: Gyn. Krijgt te horen of terug mag naar VK[/FONT]
    [FONT=&quot]09:30 Naomi123: VK[/FONT]
    [FONT=&quot]Di. 17-01-2012[/FONT]
    [FONT=&quot]------ Girafje75: kolposcopie pap3b[/FONT]
    [FONT=&quot]09:45 Ankje: 30 weken echo (groei echo)[/FONT]
    [FONT=&quot]Di. 24-01-2012[/FONT]
    [FONT=&quot]14:30 Troela85: Intake gesprek kraamzorg[/FONT][FONT=&quot][/FONT]
    [FONT=&quot]Ma. 30-01-2012[/FONT]
    [FONT=&quot]10:30 2012mama: 30 weken echo[/FONT]
    [FONT=&quot]Di. 31-01-2012[/FONT][FONT=&quot][/FONT]
    [FONT=&quot]------ Lyza: VK[/FONT]

20. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.199
    432
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Josephine: ik heb op zich wel een redelijke bevalling gehad hoor. Heel kort 2,5 uur, maar wel behoorlijke weeën.

Iedereen die controles heeft bij VK fijn dat alles oké was.

chelleke: hoe was het bij de VK?

2012mama: mooie buik joh!

Sjors: wow 50 jaar mooie leeftijd....Abraham!! Fijn dat alles goed was bij de VK

Deel Deze Pagina